Mario Kart 64 mizéria
supermario4ever 2007.09.27. 01:32
Problémák részletes elemzése
Link barátom játszott manapság a Mario Kart 64-gyel, és ő világított rá erre a problémára. Fel is vázolom részletesen. A követlező a helyzet: Amikor Grand Prix-n elindul az első pálya versenye, akkor a gép "kiválaszt" 2 karaktert (kisorsolja, hogy találomra előrelök kettőt, nem tudom) akik mindig a nyomodban lesznek (ha 1. helyezett vagy) és bármit csinálsz velük, mindig utolérnek. Épp most nyomtam egy 150cc-s Flower Cupot, és igazat kell adnom neki. Mert tényleg, akármivel kiütöd őket, teknőspáncél, banánhék, stb. valahogyan, de mindig megelőznek. Én nem tudom, hogy titkos gombát kapnak, vagy fogalmam sincs, de tényleg frusztráló. Link azt mondta, hogy őt kifejezetten a cél előtt előzik meg, engem mindig utol akarnak érni! :-S Nézzük egy kicsit másképp ezt a dolgot. Elképzelhető hogy a fejlesztők szándékosan csinálták így, azért, hogy így tegyék iztgalmasabbá a versenyt. Hisz gondolj bele: Ha egyszer kiütöd, és ha többet nem látnád őket, akkor nem lenne annyira izgalmas. Mondjuk azért lehet idegesítő, hogy kiütés után 10 másodperccel térnek vissza. Ezt a hibát a GC-s Mario Kartra tökéletesen kijavították, és már nemigen előznek be emberkék azonnal. A DS-es Mario Kart meg már élvezetesen könnyű. De kérdem én: Jó-e az, ha egy játék könnyű? Mondjuk ezt akérdést a Mario Kartnál elég snassz feltenni, hisz alapból multira épül. Igazság szerint most így visszajátszva a Mario Kart 64 tényleg nehéz, nem beszélve a Super Mario Kartról. Megjegyzem a Super Mario Kartot, már akkor ismertem, amikor még nem volt Mario Kart 64, és valahogy nem tűnt akkoriban annyira nehéznek, mint most. A régi NES, SNES-es időkben valahogy természetes volt, hogy az első pár próbálkozásra marha nehéz egy játék, bele kell jönni. Most meg baromira könnyűek a játékok, ezért vész el a játékélmény. Lehet, hogy egy kicsit szentimentálisra veszem most a figurát, de akkoriba régen, valahogy benne volt az emberben a vágy, hogy csak azért is végigviszi a játékot, ha törik, ha szakad! És az az izgalom, hogy meg tudom-e csinálni, végig tudok-e menni egy pályán, az régen sokkal inkább megvolt. Ezért is panaszkodnak sokan, hogynincsenek már olyan játékok mint régen. Hát persze, mert túl könnyű, és nincs meg az az érzés, hogy csak azért is végig viszem. Hiányzik a tűz. Visszatérve a Mario Kart 64-re. Azt se felejtsük el, hogy a játék 1996-os. Hiába volt az akkori időkhöz képest baromi erős a Nintendo 64 hardware-e, lehet, hogy akkor még nem tudták megoldani technikailag sem, hogy korrekt verseny legyen. Amúgy a Super Mario Kartben is ugyanez van, csak másképp. Ott úgy van, hogy minden karakternél külön-külön meg volt határozva a gépi játékosok sorrendje, és ez meg is maradt a verseny végéig. És az volt a lényeg, hogy az első 4 karaktert, ha kiütöd, akkor nagyon siet, hogy visszakapja a pozícióját, az utolsókat meg ha kiütöd, akkor ott maradnak, ahol vannak. De az utolsók se most jöttek a 6.20-as busszal! Azok meg azt cisnálják, hogy ha épp előttük vagy, akkor legyen akár 15 másodperc előnyöd, valami titkos gomba, segítségével, vagy nem is tudom, hirtelen nagyon begyorsítanak, és egyszer csak arra "ébredsz", hogy pont mögötted van pár centivel. Szóval már 1992-ben sem voltak hülyék a fejlesztők, tudták, hogy hogyan tegyenek gonosszá egy játékot! ;-)
|