Játékmód
2023.08.19. 11:44
A SNES-es verzióban nlgy játékmód van.
A Round Game az egy személyes játék, ahol Birdo megjelenik segítőként, amikor a tündér van játékban. Ha a csík megtelt, leváltja őket Wario és a Pidgit. Hogy megnezezítse mégjobban a dolgunk, Wario időnként lead egy nagy lökést a játékra, amitől a fejünk fölött lévő Thwomp lejjebb ereszkedik, limitálva a játékteret. Ezt visszaverhetjük a különböző mechanikákkal amikről később írok. Szintek után mindig kapunk érméket, amikből ha eleget gyűjtünk extra életeket kapunk, hogy újrapróbálkozhassunk. Öt szintenként van checkpoint, ahonnan újra lehet kezdeni bármikor, viszont ha kilépünk akkor elveszik az összes addig gyűjtött életünk. A NES verzióban vannak főellenségek is, akiket úgy lehet sebezni, hogy mellettük robbantunk. A játék a 100-as szintig megy story szinten, ami tulajdonképp győzelem a módban. Ezután már nagyon nehéz pályák vannak csak ami a 255-ös szintig megy, aminek megnyerése után konkrétan semmi nem történik, ismét a 255-ös szint jön.
A Time Race játékmenete ugyanaz mint a Round Gameben, csak itt az a lényeg hogy minél gyorsabban teljesítsük a pályákat. Három nehézségi fokozat van, és mindháromban van négy pályasorozat. Az első pályasorozat két pályából áll, második háromból, harmadik négyből, és a negyedik ötből. Ha mindegyik pályasorozatot lejátszottuk, kapunk egy rangot arra a nehézségre, amin a Gold a legmagasabb. Bár />rmelyik pályasorozatot újra lehet játszani bármikor hogy javítsunk a rangunkon.
A VS 2P a kompetitív módja a játéknak, amiben barátunk ellen játszhatunk. A játék előtt be lehet állítani milyen gyorsasággal essenek a blockok és milyen mennyiségű szörnyet kapjuk a kezdésnél, illetve hogy milyen fajta szörnyek legyenek. Best of 3 a győztes módjának a meghatározása. A körök akkor érnek véget ha az egyik fél nyer a szörnyek eltűntetésével, vagy veszít mert nincs több helye.
A VS COM a gép elleni játék. Játék elején Easy, Normal meg Hard között lehet választani, de igazából ez csak annyit tesz hogy egy későbbi szinten kezdjük a játékot. Sok jópofa ellenséges karakterrel lehet megkűzdeni, amiknek a vége igazán nagy kihívás. Ez a mód viszont nincs a NES verzióban. Ami még egy érdekeség, hogy a NES Wario's Woods volt az utolsó játék amit kiadtak a konzolra.
A játék során annál jobb, minél több szörnyet robbantunk fel egyszerre. Ez eredményezi hogy a fölöttünk lévő Thwomp feljebb menjen, illetve az ellenségé lejebb ereszkedjen. Ha legalább 5 blockot robbantunk fel egyszerre, kapunk egy gyémántot random színben, aminek felrobbantásával, az összes azonos színű blockot eltüntethetjük, illetve az ellenfél terén minden bombából azonos színű szörnyet csinál. A gyémánt használható bombaként, tehát nem kell hozzá még egy bomba hogy felrobbanjon.
A következő hasznos mechanika, a chainek. Ha felrobbantunk valamit, ami azt eredményezi hogy a fölötte lévő block ami leesik, ismét felrobbant valamit, akkor keletkezik egy chain (lánc). Egy személyes módban ez a tündér időcsíkjából levesz, hogy továbbmaradjon, a Pidgitéhez pedig hozáad, hogy hamarabb távozzon. VS módban viszont küld egy teljes szörny oszlopot a plafonig az ellefél terére. Minél több chaint csinálunk egyszerre, annál több, maximum 3. Viszont, ezek az oszlopok egy színűek, tehát egy emberi ellenfél könnyen ki is használhatja ezeket, és gyémántok készítéséhez felhasználhatja, ha ügyes.
Az utolsó mechanika pedig a tojás készítés. Ha úgy robbantunk fel szörnyeket hogy egyszerre több irányba, pl. vízszintesen és átlósan is, akkor az ellenséghez esik egy tojás. Mikor földetér, megjelenik belőle egy szörny, aminek 50%-a van ilyenkor hogy egy azonos szörnyből egy teljes sornyi az égből lehullik. Minél több irányba robbantunk, annál több tojás esik. Ez talán a legnehezebb véghezvinni, de a legerősebb támadás is amit csinálhatunk, mert teljesen összezavarhatja az ellenfél játéktervét. Tojások maguktól is eshetnek Pidgittől egy személyes módokban.
A cikket Tutajkk írta.
|