Ismertető
2012.01.14. 23:03
Megjelenés
Arcade: 1981. július
Nintendo Entertainment System
Japán: 1983. július 15.
Amerika: 1986. június
Európa: 1986. október 15.
Famicom Disk System: 1988. április 8.
Game Boy Advance (NES Classics)
Japán: 2004. február 14.
Amerika: 2004. június 2.
Európa: 2004. július 9.
Wii Virtual Console
Japán: 2006. december 2.
Amerika: 2006. november 19.
Európa: 2006. december 8.
Nintendo 3DS Virtual Console
Japán: 2012. október 17.
Amerika: 2012. október 1.
Európa: 2013. november 21. (2014. szeptember 18. Original Edition)
Wii U Virtual Console
Japán: 2013. július 15.
Amerika: 2013. július 15.
Európa: 2013. július 15.
Nintendo Switch Arcade Archives
Japán: 2018. június 15.
Amerika: 2018. június 14.
Európa: 2018. június 15.
Nintendo Switch Online
Japán: 2018. szeptember 19.
Amerika: 2018. szeptember 18.
Európa: 2018. szeptember 19.
Fejlesztő: Nintendo EAD
Kiadó: Intelligent Systems (NES port)
Stílus: Platform
Játékmód: 1-2 játékos
Árak:
Wii: 500 Nintendo pont
Nintendo 3DS: £4.49 / €4.99 (mindkét változat)
Wii U: £3.49 / €4.99
Méret:
Nintendo 3DS: 61 blokk
Wii U: 36,54 MB
|
A Donkey Kong 1981-ben jelent meg Arcade gépekre, ezzel a játékkal robbant be a Nintendo Amerikába. Itt jelent meg Mario először (mint Jumpman), sokak számára vitatott, hogy ezt vegyék hivatalos megjelenésének, vagy a Super Mario Bros.-t. A játék később Nintendo Entertainment System konzolra is megjelent, három pályával, az Arcade gépen négy pálya volt, az 50m pálya kimaradt, csak később a Game Boy verzióba tették bele.
Történet
Donkey Kong elrabolta Jumpman barátnőjét, Pauline-t, és felvitte az éptkezés tetejére. Mariónak fel kell mászni oda, hogy megmentse a hölgyet.
Karakterek
-
Mario (Jumpman)
-
Pauline (Lady)
-
Donkey Kong
Egyéb ellenfelek
-
Hordó
-
Tűzlabda
-
Homokkupac
-
Rugó
Tárgyak
-
Kalapács
-
Pauline esernyője
-
Csavar
Pályák
-
25 m
-
50 m (csak Arcade verzióban)
-
75 m
-
100 m
Érdekességek
A játékot Shigeru Miyamoto akkor tervezte, amikor Gunpei Yokoi-nak dolgozott (Gunpei Yokoi tervezte a Game Boy-t, és 1997-ben váratlanul autóbalesetben elhunyt). Miyamoto bevallotta, hogy nem tud jó történetet kitalálni a játéknak, nem gondolt arra, hogy Jumpman és Lady (Pauline) között kapcsolat lenne, és nem tudja honnan jött ez az ötlet, de nem zavarja. Ezzel a játékkal tört be a Nintendo a videojáték iparba, a Donkey Kong arcade gép volt korának legsikeresebb játéka, és ahogy egyre elterjedtebbek lettek az Arcade gépek világszerte, úgy lett a játék is egyre ismertebb. Mario nagyon magasra tudott ugrani, ezért kapta a Jumpman nevet, a Nintendo of America nevezte el őt nem sokkal később Mariónak.
1982-ben a Universal Studios sérelmezte a Donkey Kong nevet, mert szerintük erősen utal a King Kong c. filmre, és onnan kapta a majom is nevét. Howard Lincoln ekkor ügyvédként dolgozott, később a Nintendo of America elnöke lett, úgy döntött, hogy kiáll az ügy mellett, és felfogadta John Kirby-t, hogy képviselje a Nintendo ügyeit. A pert a Nintendo nyerte meg, ugyanis John Kirby bebizonyította, hogy nemhogy nem történt szerzői jogsértés, hanem a Universal korábban beperelte az RKO pictures-t, hogy bebizonyítsa, hogy a King Kong köztulajdonban van. Így a Donkey Kong név nem sértő, így a bíróság a Nintendo javára döntött, 1.800.000 dollár megfizetésére kötelezte a Universal Studios-t. Nagyon érdekes, hogy később Tiger King Kong nevű játékáról mondták ki (amit a Universal adott ki), hogy az sérti a Donkey Kong nevének jogait. A per után a Nintendo 30.000 dolláros vitorláshajóval jutalmazta John Kirby-t, mely a Donkey Kong nevet kapta, és engedélyt kapott arra, hogy a Donkey Kong nevet vitorláshajó neveként használja fel.
A Donkey Kong sikerének köszönhetően a Nintendo megmenekült a csődtől, és bebiztosította a Nintendo Entertainment System amerikai sikerét.
Ez a játék a gamer-történelem második platform játéka az 1980-as Space Panic után.
A játék a 3. pálya után újrajátszható, viszont a 22. pálya ún. Kill Screen. Az a lényege, hogy akármit csinálsz, 7 másodperc után meghalsz. Ez egyszerűen azért van, mert megtelik a játék memóriája. Ugyanis az időt úgy számolja a gép, hogy 100×(10×(level+4)), tehát amikor a 22. pályán vagyunk, akkor 100×(10×(22+4)), a zárójelben levő érték túllépi a 256-ot (ennyi lehet a maximális érték egy 8-bites konzolnál), így a 22. pályánál a játék egyszerűen véget ér, akárhány életed volt. Ugyanilyen Kill Screen van a Duck Hunt játékban is, amikor a 99. pályán már annyira gyorsan repülnek a kacsák, hogy csak egy-egy helyen értelmezi a gép, így lehetetlenség eltalálni őket.
Folytatások és portok
A Donkey Kong ezen szériája jelenleg 5 részes. Az alábbi részek jelentek meg a széria keretén belül:
-
Donkey Kong Jr.
-
Donkey Kong II (Game & Watch)
-
Donkey Kong 3
-
Donkey Kong (Game Boy)
A játék rengeteg akkor aktuális gépre és konzolra lett portolva.
-
Nintendo Entertainment System
-
Game & Watch
-
Game Boy Advance (NES Classics sorozat keretén belül)
-
Famicom Disk System
-
Atari 2600
-
Atari 7800
-
Atari 8-bit computers
-
ColecoVision
-
Intellivision
-
Commodore VIC-20
-
Commodore 64 (európában a NES mellett csak ezen a gépen jelent meg anno)
-
Texas Instruments TI-99/4A
-
Amstrad CPC
-
ZX Spectrum
-
MSX
-
Virtual Console
Először 2006-ban került ki, mint letölthető játék, majd a 2010-es Mario 25th Anniversary Limited Edition kiadásban telepítve volt a játék négy pályával, tehát az Arcade verzió. Az 50 m pályát grafikailag felhozták a NES szintjére, de Arcade verzióként látható, és csak a piros Wii tulajdonosok számára elérhető a játék. Később a Nintendo 3DS-re megjelent a Donkey Kong Original Edition változat, ahol szintén 4 pályával játszhatjuk a játékot.
-
Nintendo Switch Online
A játék az alábbi válogatásokon belül is megjelent:
-
Donkey Kong Classics
-
Donkey Kong / Donkey Kong Jr. / Mario Bros.
A játék az alábbi játékokban extraként játszható:
-
Animal Crossing (A NES verziót betették, mint játszható mini-játék)
-
Donkey Kong 64 (Az Arcade verziót beletették, mint játszható mini-játék)
-
Super Smash Bros. Brawl (A Masterpiece-en belül a 75 m pálya játszható)
|