Tippek-trükkök
2006.03.23. 23:23
Attól fantasztikus ez a játék, (azon túl, hogy rengeteg újdonság van benne) hogy rengeteg titok vár felfedezésre. Így jó sokáig garantált a szórakozás. Ezen az oldalon felfedem az összes általam és aMGee által megtalált titkot. Állítólag nincs több :-)
Először is nézzük az újdonságokat:
Mezek
-
Béka-mez: Gyorsabban tud úszni Mario, és jobban lehet irányítani.Szárazföldön nem sok hasznát lehet venni...
-
Tanooki-mez: A leguggolsz, és megnyomod a B gombot, akkor Mario 5 másodpercre szoborrá változik, így teljesen sérthetetlen
-
Kalapács-testvér-mez: B gomb megnyomásával Mario kalapácsot dob, és ezzel az ÖSSZES ellenséget meg lehet ölni. Ha leguggolsz, a tűzlabda nem tud ártani neked.
Toad háza
Világtérképeken felfedezhető egy kis gombaház, Toad háza. Három láda van bent, mindegyikben egy tárgy, mely a segítségedre lesz. Csak egyet nyithatsz ki közülük.
Fehér Toad-ház
Minden világban van egy pálya, ahol ha összegyűjtöd az összes érmét, a térképen megjelenik egy rejtett Toad ház. Itt nagyon értékes tárgyakat találsz, melyek nagyon megkönnyíti a játékot.
Kincses hajó
A kicses hajó akkor jelenik meg, ha két azonos számból álló pénzösszeget (pl. 11, 22, 33 stb.) összegyűjtesz, valamint a pontok tízes helyértékén lévő szám azonos az összegyűjtött pénz számával. Például ha van 44 db pénzed és 60500 pontod, akkor úgy kell alakítani, hogy 60540 pontod legyen, mikor elhagyod a pályát. Így a pályán található Kalapács testvér átváltozik egy hajóvá, amelyen rengeteg pénzt és egy rejtett Plusz-életet találhatsz (ami a pálya végén a cső mellett van egy láthatatlan dobozban). Azonban vigyázz ha lemész a csövön, ugyanis két Bumeráng testvérrel találkozol. (A hajó az 1., 3., 5., és 6. világban tud csak megjelenni.)
És most lássuk az összes titkot világonkénti felosztásban:
1. világ, a sztyeppék országa
1-1
Üsd le az első Koopa Troopát, és rúgd el a földön levő kérdőjel-tégla felé. Egy levél fog kijönni belőle (ha előzőleg felvetted a Gombát). Azt vedd fel. Öld meg az utadba álló 3 mérges gombát, és repülj fel. Fent a felhő-platformoknál van egy kérdőjel-tégla. Abban egy a zöld gomba, mely egy életet ad. Menj tovább a felhőplatformoknál, és repülj fel. A csőbe menvén találsz egy rejtett érme-szobát.
1-2
Mosómedve Marióval lehet 2 életet szerezni, ha a pálya elején levő csőből kijövő mérges gombákra ráugrasz, anélkül, hogy földet érnél. Van egy rejtett élet, ha a P-kapcsolót megtalálod, és az érmék téglává változnak, fel tudsz menni a cső tetejére, ott van egy rejtett élet. A csőbe be is lehet menni
1-3
Érme-fellegek
A pálya elején levő tégla-"hegynél" egy egy elrejtett rózsaszín zene-doboz. Arra ráugorasz, és jókor megnyomod az A gombot, akkor felszállsz a felhők közé, és találsz 35 érmét. És van egy elrejtett élet. A 35 érme 5X7-es felosztásban vannak. A 3. "érmecsoportnál" fel kell repülni (Ha mosómedve Mario vagy), és ott találsz egy érmegyűrűt, középen egy tégla, benne van az élet-gomba.
1. furulya
A pálya végén levő tégláknál a fehérre rá kell állni, és 5 másodpercig kell guggolni. Ekkor leesel, és a háttérben kötsz ki. Fuss a fekete, pálya végét jelző terep mögé, amíg csak bírsz. Itt találsz egy rejtett Toad házat, ahol egy furulya van, mellyel elrepülhetsz egy másik világba.
Figyelem! Az ellenségek ugyanúgy tudnak sérteni téged!
1. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél található
1-4
Gyűjtsd össze az összes érmét (44 db.), és megjelenik a rejtett Toad-ház. Érdemes kiütni a téglákat, mert egy néhány tartalmaz 10 érmét. A rejtett Toad házban egy P-szárnyat találsz.
1. Mini-kastély
2. furulya
Üsd fel mindkét kérdőjel-téglát, hogy Mosómedve Mario lehess. Ugorj rá a csontvázra, és repülj fel. Ott van egy rejtett átjáró. Menj a legvégére, és lépj be a rejtett ajtón. Ott találsz egy ládát, melyban szintén egy furulya van
1-5
Érme-fellegek
A második csőnél fel kell menni. Itt ne ugorj fel a fényhez, hanem a bal oldalt a falon találsz egy rózsaszín zene-dobozt. Itt ugyanúgy fel kell ugorni. Ugyanaz a koncepció, mint az 1-3 pályánál
1-6
2. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
Kalapács-testvér
Ugorj rá, vagy alulról üsd ki, és egy csillag lesz a jutalmad
1. halálhajó
Ugorj rá háromszor Larry Koopára, hogy elvehesd tőle a varázspálcát, és visszaváltoztasd a királyt. Hercegnő ajándékozni fog egy P-szárnyat.
2. világ, a puszták országa
2-1
2-2
Gyüjtsd össze az összes érmét (30 db.), és megjelenik a rejtett Toad-ház. Itt egy horgonyt találsz. (A horgony lefékezi a halálhajót, így az nem vándorol ide-oda a térképen.)
1. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
1. mini-kastély
Ahol találsz 3 csontvázat, ugorj rájuk Mosómedve Marióként, anélkül, hogy földet érnél, és kapsz egy pár életet. Ne feledd, hogy a csontvázak mindig életre kelnek!
2. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
2-3
A második tégla-hegynél, a csúcson fel kell ugrani a tetejére, és ott balra kell ugrani, és találsz egy rejtett zenedobozt. Még háromszor lehet balra ugrani, és legfelül egy nagyot kell balra ugrani. Ott találsz egy P-kapcsolót, amit leütve a rengeteg sok tégla érmévé változni. Gyerünk begyűjteni az összeset. Figyelem egy érmét nem véletlenül nem lehet felvenni. Próbáld csak meg alulról! ;-)
2-puszta
Csak úgy juthasz át a tornádón, ha beleugrasz a közepébe. Ha nem ugrasz, felkap, és visszavisz.
Megj.: A napot is el lehet intézni, mindössze egy Koopa páncél kell hozzá. Ragadd meg, majd repülj egészen föl. Ha ügyes vagy, sikerül kiütni, s így már nem jön utánad. ;)
2-4
Tanooki Marióként a pálya legelején fel kell repülni a bal-felső sarokba, és feltörni a téglákat. A pálya tetején rengeteg érmét találsz, ha ügyes vagy, és nem vagy rest
2-5
2-piramis
Ha van leveled a raktáradban, itt mindenképp használd fel, mert így sokkal könnyebb lesz átjutni a pályán. Másképpen a kis bogarakkal fel kiüsd a téglát. Van egy cső, amibe nehéz bejutni. Figyeld a hátteret, egy helyen nem véletlenül van kivilágítva!
1. kalapács testvér: Zenedoboz
2. Kalapács testvér: Kalapács
A kalapács nagyon hasznos itt, mert a térképen a 2-4 pálya mellett van egy kő. Azt ki lehet törni, és tovább lehet menni.
Tűztestvérek: Furulya
3. Toad háza
Mindhárom ládában Béka-mez van
2. halálhajó
Ugorj rá Morton Koopa Jr.-ra háromszor, és szerezd meg tőle a varázspálcát, hogy visszaváltoztasd a királyt. Hercegnő Jugem felhőjével fog megajándékozni
3. világ, a vizek országa
3-1
A pálya elején merülj le. Ott találsz egy gombát, vagy tűzvirágot. A pálya végén levő szakadékba le lehet menni. Találsz egy életet.
3-2
A pálya elején találsz egy csillagot, vedd fel. Érdemes sietni, mert minden magányos kérdőjel-téglában nem érme, hanem csillag jön elő, ha még a csillag hatása alatt felütöd őket. Így sérthetetlenül viszed végig a pályát
1. Toad háza
Mindhárom ládában beka-mez van
3-3
1. mini-kastély
Figyelem, ez egy labirintus-kastély. Az 6. ajtó visz el BOOM-BOOM-hoz, a főellenséghez. Az utolsó, 9. ajtóban egy titkos érme-szoba van.
3-4
3-5
Béka-Mario a második csőbe be tud menni, ahol egy óriási kérdőjel-tégla van, melyben 3 élet lapul
3-6
3-7
Érme-fellegek
A pálya közepén az egyik téglában található egy létra, melyen fel lehet menni, és ott balra kell ugrani. Szedd fel az érméket, és Mosómedve Marióként jobbra kell repülni. Találsz egy felhő-platformot. A közepén van egy rózsaszín Zenedoboz. Ott vannak az érmék, meg az élet. De itt vége is a pályának, mert a véén találsz egy ládát, melyben Jugem felhője van.
2. mini-kastély
3-8
Gyűjtsd össze az összes érmét (44 db.) és megjelenik a rejtett Toad-ház, melyben egy P-szárnyat találsz.
3-9
2. Toad háza
Tűzvirág, Levél, Béka-mez
1. Kalapács testvér: Kalapács
2. Kalapács testvér: Csillag
Érdemes feltörni a Kalapács testvérektől megszerzett kalapáccsal a követ, mely a 3-8-as pálya alatt található a térképen, mert még 3 Toad házat találsz a kenuba ülve, és evezvén.
3. Toad háza
Tűzvirág, Levél, Béka-mez
4. Toad háza
Tűzvirág, Levél, Béka-mez
5. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
3. halálhajó
Ugorj rá háromszor Wendy O. Koopára, és szerezd meg tőle a varázspálcát, hogy visszaváltoztasd a királyt. Hercegnő egy Zenedobozzal ajándékoz meg.
4. világ, az óriások országa
1. Toad háza
Mindhárom ládában Mosómedve-mez van.
4-1
A pálya közepén található vízesésnél fel lehet menni, ahol találsz majd egy csövet, ahol sok érme lapul.
4-2
Gyűjtsd össze az összes érmét (22 db.) és megjelenik a rejtett Toad ház, ahol Horgonyt találsz
2. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
4-3
1. Mini-kastély
4-4
Béka Marióként a pálya elején le tudsz menni, ahol találsz egy csövet. Ott sok meglepetés vár.
3. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
4-5
A pálya közepén, ahol 2 ágyú áll egymással egymással szemben, állj meg ott, és várd, meg amíg a magasabból kilövell egy golyó, és ugorj rá, de tartsd nyomva az A gombot, hogy magasabbra ugorj. Üsd ki a pálya tetején levő téglát. És ugorj rá mégegyszer a magasabb golyóra, és mássz fel a létrán. Ott menj be a csőbe, és találsz egy Tanooki-mezt, és a P-kapcsolót.
4-6
Van egy ajtó, melybe bemenve, az óriás ellenfelek visszaváltoznak, a normális méretűre.
4. Toad háza
Tűzvirág, Levél, Mosómedve-mez
2. Mini-kastély
A pálya elején találsz egy P-kapcsolót, amit ha bekapcsolsz, a megjelenő érmék egy titkos ajtót rajzolnak körül
1. Óriás Kalapács-testvér: Jugem felhője
2. Óriás Kalapács-testvér: P-szárny
3. óriás kalapács-testvér: Csillag
4. halálhajó
Ugorj rá háromszor Iggy Koopára, és szerezd meg tőle a varázspálcát, hogy visszaváltoztasd a királyt. Hercegnő egy P-szárnyat fog ajándékozni
5. világ, az ég országa
5-1
Érdemes Tanooki-Marióként az égen keresni egy rejtett csövet, mert sok meglepetés van benne
5-2
Érdemes nem lemenni, hanem átügyeskedni magunkat, hogy a felső csőbe menjünk be. Sokkal könnyebb ott a pálya
5-3
Alulról üsd fel a Kuribo cipőjében levő mérges gombát, mert akkor csak a mérges gomba hal meg, és beleugorhatsz Kuribo cipőjébe, és így még a tüskésekre, és a piranha virágokra is nyugodtan ráugorhatsz.
1. mini-kastély
Nem kötelező végigvinni, azonban ha sikerül, kapsz egy hidat amin át tudsz kelni a folyón anélkül, hogy lejátszanád az első két pályát (ha esetleg kilépnél vagy Game Overt kapnál).
5-torony
Csalóka, mert itt még nincs vége a világnak, csak átmész a fellegekbe,
5-4
5-5
Gyűjtsd össze az összes érmét (28 db-ot), és megjelenik a rejtett Toad háza, melyben egy P-szárny van.
1. Toad háza
Mindhárom ládában Tanooki-mez van.
5-6
2. Toad háza
Tűzvirág, Levél, Tanooki-mez
5-7
2. mini-katsély
3. Toad háza
Gomba, Tűzvirág, Levél
5-8
5-9
1. Kalapács Testvér: Kalapács
2. Kalapács Testvér: Jugem felhője
3. Kalapács Testvér: Csillag
5. Halálhajó
Ugorj rá háromszor Roy Koopára, és szerezd meg a varázspálcát, hogy visszaváltoztasd a királyt. Hercegnő Jugem felhőjével ajándékoz meg téged
6. világ, a jég országa
6-1
Ez a pálya sokkal könnyebb, ha tűz Marióként viszed végig. Ha viszont Tannoki Marioval vagy, repülj fel a pálya elején, ugyanis ott egy titkos ajtó, amely mögött rengeteg pénzt találhatsz.
6-2
6-3
A titkos szobában gyorsulj fel, és gyorsan menj ki. Amikor kijössz a csőből, végig tudod repülni a pályát.
1. mini-kastély
A tüskéknél várj, amíg a Roto-lemez lemegy jobbra, ekkor ugorj le a liftről. A profik még a csillag hatása alatt elérik BOOM-BOOMot, és elég egy érintés, hogy meghaljon.
6-4
Érme-fellegek
Ugorj az első sín-liftre, hogy megmozduljon, aztán ugorj a jég-téglákra jobboldalt. Amikor a sín-lift a téglák alá ér, gyorsan ugorj fel a platformra, után ugorj a téglák jobb oldalára. Ott megjelenik a rózsaszín zenedoboz.
6-5
A negyedik felső résnél Koopa-páncéllal kell felrepülni, és a téglákat és a kis piranha-virágokat ki kell ütni, és a csőben van a pálya vége.
(Megjegyzés: Lehet választani, hogy a 6-5-ös, vagy a 6-6-os pályát választod. Inkább a nehezebben megcsinálható 6-5.öst ajánlom, mert egy Toad házába kerülsz, ahol a legértékesebb fegyvert kaphatod meg)
Toad-háza
Mindhárom ládában Kalapács-mez található
6-6
6-7
Gyűjtsd össze az érmét (78 db.) és megjelenik a rejtett Toad ház, ahol egy horgonyt találsz.
2. mini-kastély
A 6. Thwomp után nyomd le a B-Gombot, és fuss. Amilyen hamar meglátod a nyílást a cellában, ugorj, és megláthatod az utolsó Thwompot sértetlenül
BOOM-BOOM-mal való harckor szorítsd a jobb-alsó sarokba, így nyert úgyed van ;-)
6-8
Üsd a P-kapcsolót, és repülj fel a 88 érméért.
6-9
Béka-Mario be tud menni az első víz alatti csőben
6-10
Mássz fel a paszulynövényen, és üsd le a P-kapcsolót. Fontos, hogy Tűz-Mario légy, hogy a befagyasztott virágot olvaszd fel. A kis piranha virágok a P-kapcsoló hatása alatt érmévé változnak, így a cső szabaddá válik. Ugorj be, hogy megszerezd a Kalapács-mezt!
3. mini-kastély
6. Halálhajó
Ugorj rá Lemmy Koopára háromszor, hogy megszerezd a varázspálcát. Hercegnő egy P-szárnnyal fog megjutalmazni.
7. világ, a csövek országa
7-1
Toad háza
Gomba, tűzvirág, falevél
7-2
Gyűjtsd össze az összes érmét (46 db.) és megjelenik a rejtett Toad-ház, ahol egy P-szárnyat találsz.
7-3
7-4
Tanooki-Mario át tudja repülni az első falat, ahol 2 élet rejtőzik.
1. nagy piranha-növény
Használj csillagot, így simán végigjutsz a pályán, melynek a végén egy P-szárny található.
1. mini-kastély
A pálya elején van egy P-kapcsoló. A (kék) kőkockák után a negyedik téglaoszlop legfelső tégjája. Ennek segítségével rengeteg pénzt és pontot szerezhetsz. Vigyázat, maga a pálya csalóka! Ellenség nincs ugyan egy darab se, azonban BOOM-BOOM-hoz a második szobából juthatsz el, ha fölrepülsz a plafonon lévő csőbe.
7-6
7-7
7-8
A sétáló Ptooie (az a piranha-növény, mely a leheletével egy tüskés gömböt lebegtet) egy titkos szobát őriz, melyban kalapács-mez található. Ha elmozdul onnan menjetek le az első csőbe.
Érme-fellegek:
A fehér téglánál, ugorj fel a csőtől jobbra, és megjelenik a rózsaszín zenedoboz.
7-9
2. mini-kastély
2. óriás piranha-növény
Használj csillagot, így simán végigjutsz a pályán, melynek végén egy gomba található.
7. halálhajó
Ugorj rá Ludwig Von Koopára háromszor, hogy megszerezd a varázspálcát.
8. világ, a sötétség országa
1. nagy tank
1. csatahajó
Lehet úszni a lávában ;-)
1. kézcsapda
A pálya tele van Kalapács testvérekkel. A végén levél vár.
2. kézcsapda
A pálya tele van felugró lávával. A végén levél vár
3. kézcsapda
A pálya tele van felugró halakkal. A végén levél vár
1. lebegő csatahajó
8-1
A pálya elején repülj fel a P-kapcsolóért, és menj le a sok ezüst érméért.
8-2
Engedd, hogy beszippantson az első futóhomok, a titkos pályához. 2 cső van, mindkettőben más jutalom. A kijössz a csőből, már közel vagy a pálya végéhez.
Mini-kastély
Talán ez a legnehezebb pálya. Érdemes Mosómedve Marióként kezdeni, mert akkor jóval könnyebb a pálya, mert sok helyen tégla határolja a falat, amit farokkal lehet feltörni. A P-kapcsoló nagyon sokat segít, hogy megtaláld a kijáratot, ugyanis rejtett ajtók jelennek meg. Ha leütötted. szaladj az utolsó ajtóhoz, amit meglátsz. Onnan már közel a pálya vége.
2. nagy tank
BOWSER KASTÉLYA
A rezgő lifteknél próbálj meg olyan magasra jutni, amennyire csak tudsz. Legfelül is van egy jtó, ahonnan jóval könnyebb eljutni Bowserhez, és legyőzni őt. Legyőzni úgy lehet, hogy amikor rád akar ugrani, akkor el kell menni a onnan, hogy a tégla letörjön alatta, és beessen a szakadékba.
|