Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Mariopédia
Mariopédia : King Boo

King Boo

  2012.01.21. 21:14


 

 

King Boo 

King Boo a Boo-k gonosz vezetője és a Luigi’s mansion nevű játék (amelyben legelőszőr feltűnik) főellensége. King Boo Bowser a szövetségeseként jelenik meg, aki gyakran segítette a kooppák királyát gonosz terveinek megvalósításában. Azon felül King Boo-nak voltak saját tervei is a Mario fivérek elfogását és bebörtönzését illetően. Bár nem ő a legnagyobb Boo a szellemek világában, de sok lenyűgöző bűvös képesség birtokában van és azon felül neki van a legnagyobb hatalma.

 

Előzmények (Vigyázat, spoiler tartalom!)

A Luigi’s mansion eseményeit megelőzően E Gadd professzor azt tervezte, hogy elfogja Boolossust, a Szellemvilág legerősebb és legnagyobb Boo-ját, aki mellesleg King Boo leghűségesebb alattvalója. Végül sikerült is neki, majd a Boo Woods-ban lévő laborjába vitte, és egy festménybe zárta a Portrificationizer nevű gépezettel, majd fölakasztotta a képgalériájában többi csapdába ejtett szellem képe mellé. Természetesen ez nagyon feldühítette King Boo-t, és bosszúból a szellemseregével megtámadta E Gadd laboratóriumát. King Boo nem csupán Boolossust szabadította ki, hanem a többi csapdába ejtett szellemet is, melyeket E Gadd utazásai során fogott el (tönkretéve így a professzor sokévi munkáját). Mivel King Boo most már jelentős szellemsereggel rendelkezett, létrehozott E Gadd laboratóriuma mellet egy hatalmas udvarházat, amelybe betelepítette a Boo sereget és a festményekből kiszabadított szellemeket. Óriási szerencséjére a festményes szellemek között akadt egy Vincent Van Gore nevezetű szellem, aki képes volt életre kelteni a kísértetekről készített portréit (ezért jelentős erőforrást nyújtott King Boo számára). Miután megszervezte seregét, King Boo úgy döntött, hogy életbe léptet egy új tervet, mégpedig a Mario fivérek elfogását.

 

Az udvarház

King Boo úgy tervezte, hogy először az ifjabbik Mario fivért, Luigit ejti fogságba. Levelet küldött a vízvezeték-szerelőnek. A levélben az állt, hogy Luigi egy nyereményjátékon nyert egy udvarházat, amely a játék első díjának számított. Luigi ezt egy kissé furcsállotta, ugyanis nem emlékezett rá, hogy bármilyen nyereményjátékban részt vett volna. Marionak rossz előérzete volt ezzel kapcsolatban, és úgy döntött, hogy előremegy néhány Toad-dal és megnézi ezt a különös udvarházat. Amint belépett az ajtón, King Boo seregei azonnal megtámadták. Boolossus Mariót egy festménybe zárta. A bebörtönzött vízvezeték-szerelőt a Secret Altar-ra (a Titkos oltárra) helyezték az udvarház alagsorában. King Boo szeretett volna hozzáadni még egy képet a gyűjteményéhez, mégpedig Luigi portréját.



A Poltergust 3000

Amíg Luigi érkezését várták King Boo és az ő Boo serege, úgy döntöttek, hogy a raktárhelyiség egy titkos zugában húzódnak meg. Amikor Luigi belépett a szobába, felfedezte a gombot a falon, amely azt a titkos helyiséget rejtette, ahol King Boo és az ő kegyeltjei vártak Luigira. Kinyitotta az ajtaját, nem is gondolván Luigi arra, hogy kik rejtőztek ott. King Boo és a kegyeltjei felbőszülten támadtak a vízvezeték-szerelőre, ám azonnal visszahőköltek, amikor megpillantották Luiginál a Poltergust 3000-et, így szétszéledtek az udvarház különböző részeiben. Maga King Boo az udvarház alagsorába ment a Secret Altarhoz. A Poltergust 3000-et E Gadd professzor adta korábban Luiginak, aki azt akarta a vízvezeték-szerelőtől, hogy fogja el a portrészellemeket (amelyeket King Boo szabadított ki a festményekből). A Poltergust 3000 azon kevés dolog közé tartozott, amelytől King Boo halálosan félt. Ez a szerkezet tulajdonképp egy igen erős porszívó, amely képes elfogni a szellemeket. (Hasonlít a Szellemirtók fegyveréhez.)



A Titkos oltár

A Titkos oltárhoz vezető ösvényt rengeteg zárt ajtó és csapda övezte. Az utolsó ajtó kulcsát, amely az oltárhoz vezetett, Vincent Van Gore (a festő) őrizte. Ahhoz, hogy Luigi be tudjon lépni a Titkos oltár szobájába, el kellett fognia legalább negyven Boo-t ugyanis King Boo ereje közvetlen kapcsolatban állt az ő kegyeltjeinek a számával. Minél kisebb az ő Boo serege, annál kisebb a hatalma. A Boo-k az udvarház egy-egy szobájában bújtak el Luigi elől, aki a Game Boy Horror nevű szellemradar segítségével könnyedén megtalálta őket. Mivel King Boo ereje ezek után jelentősen lecsökkent, így nem volt már képes arra, hogy Luigit távolt tartsa a titkos oltártól, így Luigi, kezében a Poltergust 3000-el belépett a Titkos oltár szobájába, felkészülve a végső összecsapásra.



A végső összecsapás

Ahogy Luigi belépett a szobába, meglátta amint King Boo mereven bámulja legbecsesebb tulajdonát, Super Mariót a festménybe zárva. A gonosz szellemkirály persze azonnal észrevette Luigit, és kijelentette hogy hamarosan az ő képe is ott fog lógni a falon. Majd belerepült Mario festményébe, ami különös módon azonnal átvátozott Bowser festményévé, és egy pillanat alatt magába szívta Luigit. A vízvezeték szerelő az udvarház tetőén tért magához, és egyből a gonosz koopakirállyal találta magát szemben. Valójában ez a hatalmas szörny csupán egy robot volt, amit King Boo irányított belülről. King Boo arra tervezte ezt a hatalmas gépezetet, hogy le tudja győzni Luigit, mivel igen erős, és gyakorlatilag sebezhetetlen. Arra viszont nem gondolt, hogy a saját fegyverét ellene fordíthatják. Ez a gépszörny ugyanis képes volt egymás után akár három nagy, fémszegeccsel teli bombát is elhajítani. Így a Luiginak nem volt más dolga, mint a Poltergust 3000 segítségével magához szívni az egyik bombát, s Bowser fejének irányítani azt, amikor lehető legközelebb volt ahhoz. Amikor sikerült lerobbantania a gépszörny fejét, néhány pillanatra előbukkant King Boo. Mivel teljesen védtelen volt, így Luiginak sikerült elszívnia a Poltergust 3000-el az ő energiáját. Megismételve még néhányszor ezt a fantasztikus bravúrt, Luiginak sikerült teljesen lecsapolnia King Boo energiáját, s így végre sikerült őt elfogni. A küzdelem után Luigi végre leakaszthatta Mario festményét a falról, amit azonnal E Gadd laboratóriumába is vitt. A játék végén a festményekből kiszabadult szellemek visszakerültek a helyükre. A gyűjteményt végül egy új trófea, mégpedig a festménybe zárt King Boo és Bowser robot mása ékesítette. Mario végül kiszabadult a festményből, és az udvarház is átváltozott egy meghitt kis villára, amely Luigi egyik kedvenc nyaralójává vált. Így lett végül Luigi a Gomba-királyság második legünnepeltebb hőse, és egyben hivatásos szellemvadász is.

 

King Boo visszatér

 

Bár Luiginak sikerült bebörtönöznie King Boo-t, valamilyen ismeretlen okból sikerült neki megszöknie (valószínűleg Bowser segítségével). A játék amelyben a gonosz szellemkirály felbukkan, ezúttal a Super Mario Sunshine (GC). Bowser egy új (ámde megszokott) tervet léptetett előtérbe, mégpedig Peach hercegnő elrablását. A tervei között szerepelt Mario megfékezése is, egy gonosz Mario hasonmás által megtévesztve Delfino Plaza lakosságát. A koopakirály úgy döntött, hogy gonosz tervei megvalósításához igénybe veszi King Boo segítségét is. Bowser erői (beleértve ebbe King Boo-t is) megtámadták a híres nyaralóközpontot, Delfino Plazat. King Boo és az ő kegyeltjei a Hotel Delfino-t, a négycsillagos üdülőhelyet vonta megszállás alá. Amíg a Shadow Marionak álcázott Bowser Jr. éppen azon munkálkodott, hogy mindenféle szinten keresztbetegyen Mariónak, addig King Boo és a többi szellemtársa beköltöztek a Hotel Delfino-ba, és sikerült még néhány Shine Sprite-ot is begyűjteniük, amelyek nélkül Delfino Plaza-t nem éri a napfény és a lakosság boldogságfaktora is rohamosan csökken. King Boo erői elfoglalták a szálloda minden egyes pontját, maga a szellemkirály pedig úgy döntött, hogy a hotel kaszinójának egy titkos zugában rejtőzik el, egy Shine Sprite-tal a birtokában. Mario, miután sok akadályon keresztüljutott, megérkezett végül a hotel kaszinójába, ahol King Boo már várta őt. A ruletten lévő tikos gomb bekapcsolása után Mario egyből a gonosz szellemkirállyal találta magát szemben. King Boo egy hatalmas játékgép segítségével szándékozta legyőzni a vízvezeték-szerelőt, mindent a szerencsére bízva. Marionak csupán annyi volt a dolga, FLUDD (a vízágyú, Mario segítőtársa és fegyvere) segítségével lepermetezze a játékgépet, amitől az egyből működésbe jött. Ha játékgép három kérdőjelet mutatott, Mariot ellenségek támadták meg, ha három pénzérmét, akkor Mario kapott néhány db érmét (amivel föl tudta tölteni az energiáját), ha viszont a játékgép három gyümölcsöt mutatott, Mariot rengeteg gyümölccsel és pluszba még néhány pirospaprikával halmozták el. Mivel King Boo nagy és hosszú nyelve végig kilógott a szájából, így Marionak csupán annyi volt a dolga hogy fölkapjon egy erős paprikát, és azt a szellemkirály nyelvére dobja. King Boo, hogy megpróbálja a rendkívül égető érzést csillapítani, nyelvét a földhöz dörzsölte, s így nem volt képes védekezni Marioval szemben. A vízvezeték-szerelő a helyzetet kihasználva fejbedobta King Boo-t egy méretes gyümölccsel, amitől a szellemkirály jelentős energiát vesztett. Megismételve még kétszer ezt a pirospaprikás trükköt, sikerült legyőznie Marionak King Boo-t.

 

King Boo ismét felbukkan

 

Mivel King Boo ez idáig mindig kudarcot vallott a Mario fivérek elfogását illetően, Bowser többé már nem bízta meg hasonló feladattal. A koopakirály úgy döntött hogy inkább saját maga végzi el ezt a feladatot. A Super Princess Peach (NDS) nevű játék történései alatt King Boo ismételten felbukkan, az egyik pálya főellenségeként. A Mario fivéreket Bowser elrabolta, így Peach-re, a Gomba királyság uralkodójára hárult a feladat, hogy megvédje a királyságot a gonosz koopakirálytól. A helyszín Vibe island, ahol a Vibe scepter (az érzelmek jogara) van elrejtve, amely képes arra hogy a négy érzelem közül (harag, vidámság, szomorúság, nyugalom) kiemelje az egyiket. Itt található egyúttal Bowser és Peach nyaralója is egyben. A koopakirály megparancsolta a Kalapács-testvér seregének, hogy fogják el a Mario fivéreket, és még a Toadok közül néhányat. Mario Bowser rabja lett, Luigi Kamek a Magikoopa fogságába került, az egyik Toadra pedig King Boo vigyázott. A hercegnőnek sikerült rátalálnia King Boo rejtekhelyére a szigeten, így harcba bocsátkozott vele, hogy közelebb tudjon kerülni Bowser fészkéhez. Az összecsapásra King Boo és Peach között egy hatalmas teremben került sor. Peachnek csupán annyi dolga volt, hogy néhányszor meggyújtsa a teremben lévő négy fáklyát (ugyanis köztudottan a fény a Boo-k halálos ellensége), így sikerült King Boo-t legyőznie.

 

Játékok, amelyekben még King Boo szerepelt

 

King Boo titkos karakterként volt jelen a Mario Kart: Double Dash!! nevű játékban. A partnere Petey Piranha volt, s ez a mindent elsöprő páros képes volt bármely játékos különleges tulajdonságát használni, amely éppen csak az adott versenyzőre volt jellemző (ha ép fölvett egy „?”-es dobozt). Viszont ebből adódóan saját különleges képességgel nem rendelkeztek. Főellenségként jelenik meg a Super Mario 64 DS-ben. Itt King Boo kapott egy második esélyt arra hogy bizonyíthasson a Mario fivérek legyőzését illetően. Luigit sikerült is elfognia, de Marioval szemben újfent alul maradt. A Mario Party 8-ban ismét látható lesz a Haunted Hideaway nevű játékban, ahol az a feladat, hogy megtaláljuk King Boo-t, és 10 pénzérméért cserébe egy Power Star-al ajándékoz meg bennünket. King Boo játszható karakterként jelenik még meg a Mario Superstar Baseballban Wario teniszpartnereként.

 

Képességek, jellemvonások és testi megjelenés

 

 

Azonkívül hogy birtokában van a Boo-k képességeinek, King Boo egyedi hatalommal is rendelkezik. Képes például növelni az erejét a Boo-k segítségével (ld. fentebb). Rendkívüli varázserejének köszönhetően képes arra, hogy a semmiből hozzon létre hatalmas kísértetházakat, s így búvóhelyet nyújtson magának, vagy a kegyeltjei számára. Képességei közé tartozik, hogy kék lángcsóvákat hozzon létre, s ezzel megtámadjon valakit. Bár King Boo mérete nagyobb az átlag Bookénál, de mégsem ő a legnagyobb méretű Boo a szellemek között. A legerősebb, és a leghatalmasabb Boo Boolossus (ld. fentebb), aki még King Boo-nál is nagyobb méretű, ezenkívül ő a legokosabb Boo is egyben. De ennek ellenére hűséges alattvalója a szellemkirálynak, és bármit megtesz, amit az ő mestere parancsol. Úgy tűnik King Boo nagy rajongója a szerencsejátékoknak, ezenkívül mérhetetlenül kapzsi és oda van a drágakövekért, vagy azokért a dolgokért, aminek feltehetően hatalmas az értéke (pl. Mario a festménybe zárva). Gyűlöli a Mario fivéreket, ugyanis már sokszor keresztbetettek neki, gonosz terveinek megvalósításában. King Boo-t továbbá még megkülönbözteti a többi Boo-tól a mély, kotkodácsolásra emlékeztető hangja. King Boo csupán két dologtól fél halálosan, az egyik a fény, a másik a Poltergust 3000 (ld. fentebb).

 

King Boo megjelenése sokszor változott a videojáték-történelmén keresztül. A Luigi’s Mansionban például vöröses szemei, kék nyelve, és lilás árnyalatú arca van, és egy rubint koronát visel. A Super Mario Sunshine-ban King Boo kinézete jelentősen megváltozott. A szemei ebben a játékban kék szinűek, a szája és a nyelve (ami itt piros színű) jóval nagyobb, mint a Luigi’s Mansionban, valamint rubin helyett egy aranykorona virít a fején. Mindazonáltal ez a kinézet nem maradt meg túl sokáig. (Sok egyéb Mario karakter kinézete is változott az évek folyamán.) Végleges alakját a Super Mario 64 DS-ben nyerhette el. Itt már úgy néz ki, mint egy átlagos Boo (egyetlen megkülönbözető jel az aranykorona és a átlagos Booktól jóval nagyobb méret).

Egyéb tudnivalók

 

Bár King Boo a Boo-k egy jelentős seregének parancsol, de nem ő az egyedüli vezetője a Boo-k klánjának. Akadnak kívülállók, akik  Bowser uralma alá tartoznak, valamint egy ezektől független csoport, amelynek Lady Bow nevű szellem a vezetője. Az utóbbiak a Gomba-királyság népével békében élnek (bár volt már rá példa, amikor a kis Toadok ijeszgetésével mulatták az idejüket.)

 
Aktuális játék
Mario & Rabbids: Sparks of Hope
 
Megjelenések

Mario vs. Donkey Kong - MEGJELENT!
Princess Peach: Showtime! - MEGJELENT!
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024. május 23.
Luigi's Mansion 2 HD - 2024. június 27.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal