Magyar Super Mario Fan Club
Fmen
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljtkok
 
Super Mario Advance
Super Mario Advance : Vltozsok az elz verzihoz kpest

Vltozsok az elz verzihoz kpest

  2025.02.20. 10:18


A jtkot alapveten a Super Mario All-Stars alapjn rtk jra, de azt vgl trltk, mert sehogy nem tudtk a Game Boy Advance-hez igaztani. gy a jtk elg sok vltoztatson ment keresztl.

Grafikai s textrs vltoztatsok

  • Az egsz jtk sznezse vilgosabb, annak kvetkeztben, hogy nyitcm volt, s az els kiads Game Boy Advance-nek nem volt sajt httrvilgtsa. A jtk altere (ahova megynk, amikor aktivljuk a varzsitalt) is sokkal vilgosabb.
  • A cmkperny teljesen jra lett tervezve. A fggnyt teljesen eltvoltottk, helyette a ment ltjuk a mentsnkkel s egyb grafikai elemmel. Ezrt a trtnet a jtk lersban olvashat.
  • A repl sznyeg rzsaszn lett, a Pidgit, mely a sznyegen utazik, lila.
  • A Hoopster piros szn.
  • Az Autobomb szrke szn.
  • Minden Beezo srga szn.
  • A Bob-Omb-ok s bombk kicsit megduzzadnak, mieltt robbannak. A robbans pillanatban is nagyobb vlnak.
  • Az ellensgek forognak, ha eldobjuk vagy legyzzk ket.
  • Birdo tojsai forognak, ha a falrl lepattannak.
  • A cseresznyk s a szvek forognak, ha megszerezzk azokat.
  • Nagyobbak a szvek, s lktetnek a levegben.
  • A Trouter nagyobb lesz, ha kiugrik a vzbl s elri a magassgt, s sszezsugorodnak, ha visszamennek a vzbe.
  • Az "1UP" felirat lila szn s j bettpust kapott, s szintn nagyobb lesz, vgl pukkanssal tnik el.
  • A Phanto sprite-ja is megnylik, ha megjelenik s sszezsugorodik, amit eltnik.
  • Valamennyi jtszhat karakter a Super Mario All-Stars alapjn kapott j dizjnt. Mindegyik karakter vilgosabb.
  • Toad esett t a legnagyobb vltoztatson. A mellnye lila szn lett, a kalapjnak pttyzse kis j dizjnt kapott, gy jobban hasonlt a mai kinzethez. Ugyanakkor a jtk vgn a karakterek bemutatsnl mg a Super Mario All-Stars dizjnban lthatjuk.
  • Ha a karakter be- vagy kilp az ajtn, sajt animcit kapott.
  • A karakterek htraszaltznak, ha kivitelezik a szuper ugrst.
  • A karakterek farolnak, ha futsbl hirtelen irnyt vltanak.
  • A karakter eldob sprite-okat a fldon llva hasznljk, mint a NES verziban. A SNES jtkban csak a levegben volt ez hasznlatos.
  • Ha a jtkos megrinti Spark-ot, a kp bevillan, s elhomlyosodik. Ezzel olyan rzst kelt, mintha tnyleg megrzott volna az ram.
  • A karakterek, trgyak s ellensgek a jgplatformok eltt esnek le, mint a NES verziban.
  • A karakterek s a trgyak a bnusz jtkban, a Warp znban s a Game Over menben nem sznesek, hanem aranysznek.
  • A karaktervlaszt kperny a Super Mario Bros. Deluxe Challenge Mode-ja alapjn kapott j dizjnt. Nem egyms mellett ltjuk ket, mint a NES s a SNES jtkokban, hanem forognak, ahogy vlasztjuk ket. A karakterek kpessgeit is lthatjuk a kperny aljn.
  • Ezutn, mieltt elkezdjk a jtkot, ltjuk, hogy llunk a piros rmkkel. A jobb als sarokban lthatjuk sszesen hny piros rmt gyjtnk ssze. Mivel sszesen 100 van bellk, ezrt a szzalkos rtk mennyisgknt is rtelmezhet. Ha mind az t piros rme megvan egy plyn, azt egy piros csillag jelzi.
  • A piros rmk mennyisgt a START-gomb megnyomsval a sznet menben is lthatjuk.
  • A jtkmd kiavlasztsnak kpernyje a Donkey Kong Country Game Boy Color-os kiadshoz nagyon hasonl.
  • A bnusz jtk gpe is j dizjnt kapott.
  • A jtk nem villan, amikor robbans van. J esllyel azrt, hogy ezzel kerljk el az epilepszis roham kialakilst.
  • A jtk vgn nem kijelzn ltjuk a szmokat, hogy az egyes karakterek hny plyt teljestettek, hanem csak megjelenik fltk a szm. A nyertes neve sem "Contributor"-nak (hozzjrul) van rva, hanem "MVP"-nek. A nv is a kperny kzepn olvashat, nem a tetejn, s csak miutn a legyztt Wart eltnt a kpernyrl. A httrben lv ablakok is kisebbek.
  • Ha a jtkos egy rmt sem szerez, a plya vgn a bnusz jtkban villogs nlkl jelenik meg a "NO BONUS" felirat.
  • Fryguy (4. vilg fellensge) s Clawgrip (5. vilg fellensge) kln animcit kapott, amint megjelenik. Ngy nagy buborkbl alakul ki.
  • A szvek mellett immr lthatjuk, hogy pp melyik plyn jrunk, hny letnk van, hny pontunk van, mely piros rmket gyjtttk ssze. Ezek az extra infk a sznet menben nem lthatk
  • Yoshi Challenge jtkban pedig a megszerzett Yoshi tojsokat is lthatjuk.
  • A vza bels tere is j, sznes, vilgos htteret kapott.
  • A szobk htterben az g mozog, ha mi is mozgunk. Az lomvegsor, most kzpen van.
  • A jtk vgn, amikor a karaktereket listzza a jtk, hinyzik a fekete keret, s szlesvszn lett.
  • A jtk vgn Robirdo is megjelenik Clawgrip s Trycycle kztt. s ahogy Birdo esetben, gy Robirdnl is hinyzik a masni a fejn.
  • Princess Toadstool neve a jtk vgn Peach-knt van rva.
  • Toad neve "Kinopio" a jtk japn vltozban.
  • A jtkosvlaszt kpernyn "Choose a player" olvashat "Please select player" helyett.
  • A sznet menben, a "Save & Continue" s "Save & Quit" helyett "Save and Continue" s "Save and Quit" olvashatk.
  • Az Ostro / Birdo nvprost korrigltk.
  • Clawgrip neve is r-rel van rva. A japn vltozat alapjn eredetileg "Clawglip"-nek volt rva, mert a japn nyelvben az L s az R bet ugyanaz.
  • A jtkos pontja olvashat a plya kezdkpernyjn.
  • Az aktulis plya olvashat a GAME OVER kpernyn.
  • A plyk vgn olvashat "COURSE CLEAR" felirat, melyet a Super Mario Bros. 3-bl vettek t.

Vltoztatsok a jtkmenetben

  • Mario, Luigi, Toad s Princess ezttal kicsiknt, egy szvvel kezdik a jtkot. Hall utn is kicsiknt kezdjk jra a jtkot.
  • Mikzben ltrn, indn lncon mszunk, az A-gomb megnyomsval azonnal leereszkednk.
  • Az R-gombbal is lehet futni, de a trgyak, ellensgek felvtelre, eldobsra nem hasznlhat.
  • L-gomb s a SELECT-gomb megnyomsval a mozgathajuk a kamert. Az L-gombbal fgglegesen s vzszintesen egyarnt mozgathatjuk a kamert, a SELECT-gombbal csak fgglegesen.
  • A fellensgek sorrendje nmileg megvltozott. A 3. vilg fellensge Robirdo, a robot Birdo, Mouser-rel pedig msodjra a 6. vilgban kzdnk. Trycycle helyre kerlt.
  • Toad gyorsabban fut, ha POW-tglt vagy gombatglt hord.
  • Brmikor lehet menteni. s a Super Mario Bros.: The Lost Levels Super Mario All-Stars vltozathoz hasonlan plynknt ment a jtk. Ugyanakkor a jtk nem ment automatikusan.
  • A sznet men egy "Try again" lehetsggel bvlt. Ezzel az egsz plyt jrakezdhetjk. Ezzel a piros rmk, a Yoshi tojsok, s az sszes plyn megszerzett pont elvsz.
  • A 4-1 plyt leszmtva minden egyes plyn egy extra gomba tallhat, gy a maximlis szvek szma ngy helyett t.
  • Nhny letgomba helye megvltozott.
  • Nhny letgomba szabadon lthat egy buborkba zrva. Az hromszoros tmadssal felszabadul.
  • Vzszintesen a kamera a jtkoshoz igazodik.
  • Miutn vgigjtszottuk a jtkot, megjelenik a Yoshi Challenge jtkmd. Ekkor jra vgigjtszhatjuk a jtkot, Yoshi tojst keresve. Ekkor szabadon vlaszthatjuk brmelyik plyt.
  • Az j pontrendszer a BS Super Mario USA-bl szrmazik.
  • A jtk zldsgek s ellensgek ris vltozatait tartalmazza.
  • ris POW-tmbt is tartalmaz a jtk. Ha ezt eldobjuk tbbszr pattan, kzben halad elre. Ha vele tartunk, sokkal tbb ellensget lhetnk meg vele.
  • ris piros teknspnclt is kihzhatunk a fbl. Ezt eldobja visszapattan a falrl. VIgyzzunk vele, mert minket is megsebez, ha letarol.
  • A szvek nagyobbak, s mr kt ellensg meglse is elg, hogy megjelenjen, nem kell nyolc, mint az elz kiadsokban. De akkor is megjelenik, ha egy ris ellensget tmadunk meg, vagy eldobjuk t. Ha a hatalmas piros pncl ellensgeket tarol le, akkor is megjelenik a szv.
  • A Panser egyszerre csak kt tzet kp, gy nem annyira veszlyes, mint az eredeti jtkban.
  • Kt j trgy is megjelent a jtkban:
    Az egyik a Hidden Item Container, mely a rulett-szer doboz, amiben vltakoznak a trgyak. Azt a trgyat kapjuk, amelyik pp akkor lthat, amikor eldobjuk a kontnert.
    A msik a Spark Chaser, mely egy arcot brzol nagy labda, mely csak a vzkban jelenik meg. Ezzel az sszes Sparkot meglhetjk.
  • t piros rme jelenik meg a plykon. Ha mindegyiket megszerezzk, egy lettel gazdagszunk.
  • Egy felvonplatform is megjelent a jtkban. Ha rllunk, a magasba nylik, ezzel egszen a plya tetejre katapultlhatunk.
  • A masni a piros s a zld Birdkrl levehet, ha rjuk ugrunk s felvesszk. Ha visszadobjuk Birdra, akkor visszakerl a fejre, de egyszeren el is dobhatjuk.
  • A bombk hosszabb id utn llnak meg s robbannak fel.
  • Ha legyztk Wartot, nem tudjk tbb megsebezni a jtkost.
  • Cobrat s Snifit egy kicsivel lassabbak. Ninji is lassabban fordul futs kzben.
  • A bnusz jtkban tbb rmt is feltehetnk egy fogadsra. Ha sikerrel jrunk a megszerezhet let tbbszrst kapjuk meg, annyiszor, ahny rmt rtettnk.
  • Ha kihozzuk a 7-es szmot, t lettel gazdagszunk, nem tzzel.
  • Tbb vza van a jtkban. Az extra vzkban jellemzen egy forg platform van, melyen Shy Guy utazik.
    Az 5-2 plya msodik vzjban egy Bouncing Blade van. Ez egy vilgoskk tsks trgy, ami folyamatosan megnylik, majd sszezsugorodik. Ha megrinti a jtk, megsebzdik tle.
    Egy extra vza kerlt a 2-2 plyra, ahol sunk a homokkal. Mivel itt az ajt jobb oldalon van, ezrt, ha a bal oldalon kissuk az sszes homokot, lehetetlen tovbbmenni a jtkban (Softlock), a vza segtsgvel visszamenethnk a terem tetejre.
  • Miutn megltk az ellensgeket, nem trnek vissza a plyra. Csak akkor, ha meghaltunk, vagy bementnk egy ajtba, s visszatrtnk arra a plyra.
  • A repl Beezk a jtkos fltt replnek el, ha a replsznyegen vagyunk, gy nem jnnek neknk.
  • Ha a jtkos eldobja a kulcsot, Phanto nem tudja megtmadni, ahogy eltnik a kpernyrl.

Audio vltoztatsok

  • Az sszes zene rosszabb minsgben hallhat, igaztva a Game Boy Advance hangchipjhez.
  • Az eredeti Super Mario Bros. 2 fcmzenje helyett a Super Mario All-Stars-bl hallhat jtkok cmkpernyjnek zenje hallhat jazz stlusban.
  • A mentsi kperny j zent kapott.
  • A plyk zenjt jrahangszereltk.
  • A varzsital ltal kpzett plyn hallhat eredeti Super Mario Bros. zene hossza megegyezik az eredeti NES jtk zenjnek hosszval.
  • Amikor bemegynk a fellensg szobjba, egy j zent hallhatunk. Az ismert fellensg zenje akkor hallhat, ha Birdo vagy valamelyik fellensg szvlyesen dvzl minket.
  • A 4-2 plya legelejn a plya zenjt halljuk, a bels tr zenje helyett.
  • A vzkban j zent hallhatunk.
  • A jtkosok s a fellensgek beszlnek. A narrtor is "Choose a player"-t mond, amikor jtkost vlasztunk.
  • Mindegyik vilg fellensg tmadsnak a hangja ugyanolyan, mint amikro Birdo tojst dob. A Super Nintendo jtkban mindegyik tmadsnak egyedi hangja volt.
  • Ha eltallunk egy ellensget, ugyanaz a hang szl, mint amikor a Super Mario World-ben jr prul egy ellensg. Ugyanakkor ha csillaggal legyzhetetlenek vagyunk, s gy tarolunk le ellensgeket, a Super Mario All-Stars-bl ismert hangot halljuk.
  • Egy kis harangsz hallgat, ha sszegyjtttnk t cseresznyt, s megjelenik a csillag.
  • A Phanto ugyanazt a ksrteti hangot adja, amit az ris Phanto, amikor felvesszk a kulcsot.
  • A Mask Gate (a madr az egyes plyk vgn) az utols plyn, amikor felvesszk a kristlygmbt, ugyanolyan hangot ad, mint Phanto, amikor felvesszk a kulcsot. Utna kezd el tmadni.

Mario Bros. remake

  • A jtk ugyanazt a "Classic Mode" Mario Bros. jtkot tartalmazza, mint a Super Mario Bros. 3 a Super Mario All-Stars-ban.
  • Most lehetsgnk van egyedl jtszani.
  • A grafikt s a hangot tovbbfejlesztettk.
  • Egy extra POW-tmb is helyet kapott mindegyik plyn.
  • Mario itt is tudja a Super Mario Bros. 2 szuper ugrst.
  • A Shellcreepers Spiny-ra lett lecserlve.

 
Aktulis jtk
Mario & Luigi: Brotherhood
 
Megjelensek

Donkey Kong Country Returns HD - MEGJELENT!!

DLC-k:
-

 
Kpek
 
Mdia
 
Egyb oldalaim
 
Trsoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvnyek
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Vlemny-nyilvnts
Lezrt szavazsok
 
Szmll
Induls: 2006-03-19
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!