Vltozsok az elz verzihoz kpest
2025.02.20. 10:18
A jtkot alapveten a Super Mario All-Stars alapjn rtk jra, de azt vgl trltk, mert sehogy nem tudtk a Game Boy Advance-hez igaztani. gy a jtk elg sok vltoztatson ment keresztl.
Grafikai s textrs vltoztatsok
-
Az egsz jtk sznezse vilgosabb, annak kvetkeztben, hogy nyitcm volt, s az els kiads Game Boy Advance-nek nem volt sajt httrvilgtsa. A jtk altere (ahova megynk, amikor aktivljuk a varzsitalt) is sokkal vilgosabb.
-
A cmkperny teljesen jra lett tervezve. A fggnyt teljesen eltvoltottk, helyette a ment ltjuk a mentsnkkel s egyb grafikai elemmel. Ezrt a trtnet a jtk lersban olvashat.
-
A repl sznyeg rzsaszn lett, a Pidgit, mely a sznyegen utazik, lila.
-
A Hoopster piros szn.
-
Az Autobomb szrke szn.
-
Minden Beezo srga szn.
-
A Bob-Omb-ok s bombk kicsit megduzzadnak, mieltt robbannak. A robbans pillanatban is nagyobb vlnak.
-
Az ellensgek forognak, ha eldobjuk vagy legyzzk ket.
-
Birdo tojsai forognak, ha a falrl lepattannak.
-
A cseresznyk s a szvek forognak, ha megszerezzk azokat.
-
Nagyobbak a szvek, s lktetnek a levegben.
-
A Trouter nagyobb lesz, ha kiugrik a vzbl s elri a magassgt, s sszezsugorodnak, ha visszamennek a vzbe.
-
Az "1UP" felirat lila szn s j bettpust kapott, s szintn nagyobb lesz, vgl pukkanssal tnik el.
-
A Phanto sprite-ja is megnylik, ha megjelenik s sszezsugorodik, amit eltnik.
-
Valamennyi jtszhat karakter a Super Mario All-Stars alapjn kapott j dizjnt. Mindegyik karakter vilgosabb.
-
Toad esett t a legnagyobb vltoztatson. A mellnye lila szn lett, a kalapjnak pttyzse kis j dizjnt kapott, gy jobban hasonlt a mai kinzethez. Ugyanakkor a jtk vgn a karakterek bemutatsnl mg a Super Mario All-Stars dizjnban lthatjuk.
-
Ha a karakter be- vagy kilp az ajtn, sajt animcit kapott.
-
A karakterek htraszaltznak, ha kivitelezik a szuper ugrst.
-
A karakterek farolnak, ha futsbl hirtelen irnyt vltanak.
-
A karakter eldob sprite-okat a fldon llva hasznljk, mint a NES verziban. A SNES jtkban csak a levegben volt ez hasznlatos.
-
Ha a jtkos megrinti Spark-ot, a kp bevillan, s elhomlyosodik. Ezzel olyan rzst kelt, mintha tnyleg megrzott volna az ram.
-
A karakterek, trgyak s ellensgek a jgplatformok eltt esnek le, mint a NES verziban.
-
A karakterek s a trgyak a bnusz jtkban, a Warp znban s a Game Over menben nem sznesek, hanem aranysznek.
-
A karaktervlaszt kperny a Super Mario Bros. Deluxe Challenge Mode-ja alapjn kapott j dizjnt. Nem egyms mellett ltjuk ket, mint a NES s a SNES jtkokban, hanem forognak, ahogy vlasztjuk ket. A karakterek kpessgeit is lthatjuk a kperny aljn.
-
Ezutn, mieltt elkezdjk a jtkot, ltjuk, hogy llunk a piros rmkkel. A jobb als sarokban lthatjuk sszesen hny piros rmt gyjtnk ssze. Mivel sszesen 100 van bellk, ezrt a szzalkos rtk mennyisgknt is rtelmezhet. Ha mind az t piros rme megvan egy plyn, azt egy piros csillag jelzi.
-
A piros rmk mennyisgt a START-gomb megnyomsval a sznet menben is lthatjuk.
-
A jtkmd kiavlasztsnak kpernyje a Donkey Kong Country Game Boy Color-os kiadshoz nagyon hasonl.
-
A bnusz jtk gpe is j dizjnt kapott.
-
A jtk nem villan, amikor robbans van. J esllyel azrt, hogy ezzel kerljk el az epilepszis roham kialakilst.
-
A jtk vgn nem kijelzn ltjuk a szmokat, hogy az egyes karakterek hny plyt teljestettek, hanem csak megjelenik fltk a szm. A nyertes neve sem "Contributor"-nak (hozzjrul) van rva, hanem "MVP"-nek. A nv is a kperny kzepn olvashat, nem a tetejn, s csak miutn a legyztt Wart eltnt a kpernyrl. A httrben lv ablakok is kisebbek.
-
Ha a jtkos egy rmt sem szerez, a plya vgn a bnusz jtkban villogs nlkl jelenik meg a "NO BONUS" felirat.
-
Fryguy (4. vilg fellensge) s Clawgrip (5. vilg fellensge) kln animcit kapott, amint megjelenik. Ngy nagy buborkbl alakul ki.
-
A szvek mellett immr lthatjuk, hogy pp melyik plyn jrunk, hny letnk van, hny pontunk van, mely piros rmket gyjtttk ssze. Ezek az extra infk a sznet menben nem lthatk
-
Yoshi Challenge jtkban pedig a megszerzett Yoshi tojsokat is lthatjuk.
-
A vza bels tere is j, sznes, vilgos htteret kapott.
-
A szobk htterben az g mozog, ha mi is mozgunk. Az lomvegsor, most kzpen van.
-
A jtk vgn, amikor a karaktereket listzza a jtk, hinyzik a fekete keret, s szlesvszn lett.
-
A jtk vgn Robirdo is megjelenik Clawgrip s Trycycle kztt. s ahogy Birdo esetben, gy Robirdnl is hinyzik a masni a fejn.
-
Princess Toadstool neve a jtk vgn Peach-knt van rva.
-
Toad neve "Kinopio" a jtk japn vltozban.
-
A jtkosvlaszt kpernyn "Choose a player" olvashat "Please select player" helyett.
-
A sznet menben, a "Save & Continue" s "Save & Quit" helyett "Save and Continue" s "Save and Quit" olvashatk.
-
Az Ostro / Birdo nvprost korrigltk.
-
Clawgrip neve is r-rel van rva. A japn vltozat alapjn eredetileg "Clawglip"-nek volt rva, mert a japn nyelvben az L s az R bet ugyanaz.
-
A jtkos pontja olvashat a plya kezdkpernyjn.
-
Az aktulis plya olvashat a GAME OVER kpernyn.
-
A plyk vgn olvashat "COURSE CLEAR" felirat, melyet a Super Mario Bros. 3-bl vettek t.
Vltoztatsok a jtkmenetben
-
Mario, Luigi, Toad s Princess ezttal kicsiknt, egy szvvel kezdik a jtkot. Hall utn is kicsiknt kezdjk jra a jtkot.
-
Mikzben ltrn, indn lncon mszunk, az A-gomb megnyomsval azonnal leereszkednk.
-
Az R-gombbal is lehet futni, de a trgyak, ellensgek felvtelre, eldobsra nem hasznlhat.
-
L-gomb s a SELECT-gomb megnyomsval a mozgathajuk a kamert. Az L-gombbal fgglegesen s vzszintesen egyarnt mozgathatjuk a kamert, a SELECT-gombbal csak fgglegesen.
-
A fellensgek sorrendje nmileg megvltozott. A 3. vilg fellensge Robirdo, a robot Birdo, Mouser-rel pedig msodjra a 6. vilgban kzdnk. Trycycle helyre kerlt.
-
Toad gyorsabban fut, ha POW-tglt vagy gombatglt hord.
-
Brmikor lehet menteni. s a Super Mario Bros.: The Lost Levels Super Mario All-Stars vltozathoz hasonlan plynknt ment a jtk. Ugyanakkor a jtk nem ment automatikusan.
-
A sznet men egy "Try again" lehetsggel bvlt. Ezzel az egsz plyt jrakezdhetjk. Ezzel a piros rmk, a Yoshi tojsok, s az sszes plyn megszerzett pont elvsz.
-
A 4-1 plyt leszmtva minden egyes plyn egy extra gomba tallhat, gy a maximlis szvek szma ngy helyett t.
-
Nhny letgomba helye megvltozott.
-
Nhny letgomba szabadon lthat egy buborkba zrva. Az hromszoros tmadssal felszabadul.
-
Vzszintesen a kamera a jtkoshoz igazodik.
-
Miutn vgigjtszottuk a jtkot, megjelenik a Yoshi Challenge jtkmd. Ekkor jra vgigjtszhatjuk a jtkot, Yoshi tojst keresve. Ekkor szabadon vlaszthatjuk brmelyik plyt.
-
Az j pontrendszer a BS Super Mario USA-bl szrmazik.
-
A jtk zldsgek s ellensgek ris vltozatait tartalmazza.
-
ris POW-tmbt is tartalmaz a jtk. Ha ezt eldobjuk tbbszr pattan, kzben halad elre. Ha vele tartunk, sokkal tbb ellensget lhetnk meg vele.
-
ris piros teknspnclt is kihzhatunk a fbl. Ezt eldobja visszapattan a falrl. VIgyzzunk vele, mert minket is megsebez, ha letarol.
-
A szvek nagyobbak, s mr kt ellensg meglse is elg, hogy megjelenjen, nem kell nyolc, mint az elz kiadsokban. De akkor is megjelenik, ha egy ris ellensget tmadunk meg, vagy eldobjuk t. Ha a hatalmas piros pncl ellensgeket tarol le, akkor is megjelenik a szv.
-
A Panser egyszerre csak kt tzet kp, gy nem annyira veszlyes, mint az eredeti jtkban.
-
Kt j trgy is megjelent a jtkban:
Az egyik a Hidden Item Container, mely a rulett-szer doboz, amiben vltakoznak a trgyak. Azt a trgyat kapjuk, amelyik pp akkor lthat, amikor eldobjuk a kontnert.
A msik a Spark Chaser, mely egy arcot brzol nagy labda, mely csak a vzkban jelenik meg. Ezzel az sszes Sparkot meglhetjk.
-
t piros rme jelenik meg a plykon. Ha mindegyiket megszerezzk, egy lettel gazdagszunk.
-
Egy felvonplatform is megjelent a jtkban. Ha rllunk, a magasba nylik, ezzel egszen a plya tetejre katapultlhatunk.
-
A masni a piros s a zld Birdkrl levehet, ha rjuk ugrunk s felvesszk. Ha visszadobjuk Birdra, akkor visszakerl a fejre, de egyszeren el is dobhatjuk.
-
A bombk hosszabb id utn llnak meg s robbannak fel.
-
Ha legyztk Wartot, nem tudjk tbb megsebezni a jtkost.
-
Cobrat s Snifit egy kicsivel lassabbak. Ninji is lassabban fordul futs kzben.
-
A bnusz jtkban tbb rmt is feltehetnk egy fogadsra. Ha sikerrel jrunk a megszerezhet let tbbszrst kapjuk meg, annyiszor, ahny rmt rtettnk.
-
Ha kihozzuk a 7-es szmot, t lettel gazdagszunk, nem tzzel.
-
Tbb vza van a jtkban. Az extra vzkban jellemzen egy forg platform van, melyen Shy Guy utazik.
Az 5-2 plya msodik vzjban egy Bouncing Blade van. Ez egy vilgoskk tsks trgy, ami folyamatosan megnylik, majd sszezsugorodik. Ha megrinti a jtk, megsebzdik tle.
Egy extra vza kerlt a 2-2 plyra, ahol sunk a homokkal. Mivel itt az ajt jobb oldalon van, ezrt, ha a bal oldalon kissuk az sszes homokot, lehetetlen tovbbmenni a jtkban (Softlock), a vza segtsgvel visszamenethnk a terem tetejre.
-
Miutn megltk az ellensgeket, nem trnek vissza a plyra. Csak akkor, ha meghaltunk, vagy bementnk egy ajtba, s visszatrtnk arra a plyra.
-
A repl Beezk a jtkos fltt replnek el, ha a replsznyegen vagyunk, gy nem jnnek neknk.
-
Ha a jtkos eldobja a kulcsot, Phanto nem tudja megtmadni, ahogy eltnik a kpernyrl.
Audio vltoztatsok
-
Az sszes zene rosszabb minsgben hallhat, igaztva a Game Boy Advance hangchipjhez.
-
Az eredeti Super Mario Bros. 2 fcmzenje helyett a Super Mario All-Stars-bl hallhat jtkok cmkpernyjnek zenje hallhat jazz stlusban.
-
A mentsi kperny j zent kapott.
-
A plyk zenjt jrahangszereltk.
-
A varzsital ltal kpzett plyn hallhat eredeti Super Mario Bros. zene hossza megegyezik az eredeti NES jtk zenjnek hosszval.
-
Amikor bemegynk a fellensg szobjba, egy j zent hallhatunk. Az ismert fellensg zenje akkor hallhat, ha Birdo vagy valamelyik fellensg szvlyesen dvzl minket.
-
A 4-2 plya legelejn a plya zenjt halljuk, a bels tr zenje helyett.
-
A vzkban j zent hallhatunk.
-
A jtkosok s a fellensgek beszlnek. A narrtor is "Choose a player"-t mond, amikor jtkost vlasztunk.
-
Mindegyik vilg fellensg tmadsnak a hangja ugyanolyan, mint amikro Birdo tojst dob. A Super Nintendo jtkban mindegyik tmadsnak egyedi hangja volt.
-
Ha eltallunk egy ellensget, ugyanaz a hang szl, mint amikor a Super Mario World-ben jr prul egy ellensg. Ugyanakkor ha csillaggal legyzhetetlenek vagyunk, s gy tarolunk le ellensgeket, a Super Mario All-Stars-bl ismert hangot halljuk.
-
Egy kis harangsz hallgat, ha sszegyjtttnk t cseresznyt, s megjelenik a csillag.
-
A Phanto ugyanazt a ksrteti hangot adja, amit az ris Phanto, amikor felvesszk a kulcsot.
-
A Mask Gate (a madr az egyes plyk vgn) az utols plyn, amikor felvesszk a kristlygmbt, ugyanolyan hangot ad, mint Phanto, amikor felvesszk a kulcsot. Utna kezd el tmadni.
Mario Bros. remake
-
A jtk ugyanazt a "Classic Mode" Mario Bros. jtkot tartalmazza, mint a Super Mario Bros. 3 a Super Mario All-Stars-ban.
-
Most lehetsgnk van egyedl jtszani.
-
A grafikt s a hangot tovbbfejlesztettk.
-
Egy extra POW-tmb is helyet kapott mindegyik plyn.
-
Mario itt is tudja a Super Mario Bros. 2 szuper ugrst.
-
A Shellcreepers Spiny-ra lett lecserlve.
|