Magyar Super Mario Fan Club
Fmen
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljtkok
 
Asztali konzolok
Asztali konzolok : Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

  2014.06.02. 20:36


A Nintendo GameCube a Nintendo negyedik asztali konzolja volt, mely Eurpban 2002-ben jelent meg. Ez volt ez els optikai adattrols konzol, amivel vissza akartk csbtani a N64 ltal elvesztett jtkosokat. De mivel a GameCube csak mini DVD-t hasznlt, a terv nem jtt be. Nemcsak a kis mret adathordoz miatt, hanem a Sony a PlayStation 2-vel divatba hozta a multimdis alkalmazsokat, amit a Nintendo teljesen kihagyott. A Nintendo GameCube-bl mg kevesebbet adtak el, mint a Nintendo 64-bl. A maga 21,74 millis sszeladsval a Wii U eltt a msodik legrosszabbul teljest Nintendo konzol. Viszont a Nintendo rajongk krben az olyan jtkok miatt, mint pldul a Metroid Prime s a The Legend of Zelda: The Wind Waker jtkok miatt ma is nagy kultusznak rvend ez a konzol.

Trtnet

Project Dolphin nven jelentette be a cg 1999. mjusban, hogy j konzolt terveznek. Az els prototpusok egy kk szn gpezetek voltak. A GameCube nevet 2000. augusztus 24-n kapta, s a 2001-es E3-on jelentettk be, hogy 15 jtkkal tervezik megjelentetni a konzolt, olyanokkal, mint pldul a Super Smash Bros. Melee, Luigi’s Mansion vagy Star Wars Rouge Squadron II. A Nintendo 64-et nemcsak azrt temette el hamar a Nintendo, mert nem volt sikeres, hanem mert minden munkjukat a Game Boy Advance fejlesztse lelte fel, gy tbb, eredetileg kazetts gpre tervezett megjelensek mr az j konzolon lttak napvilgot. A GameCube-ot s a Game Boy Advance-et egytt fejlesztettk, egyben cljuk volt az is, hogy a kt konzol akr egytt is dolgozzon. Ksbb tbb olyan GBA jtk jelent meg, melynek “prja” is van GC-n, s a kt jtk tudott kommuniklni egymssal, oly mdon, hogy a Game Boy Advance kijelzs controllerknt mkdtt. Ennek ksznheten jabb lehetsgek nyltak meg a jtkban.

Br mr a Nintendo 64 esetben is nyilvnval volt, a GameCube volt az, amit vilgosan gy promotltak, hogy egyni utakon kvnnak jrni, tovbbra is azzal akarta magt a Nintendo megklnbztetni a versenytrsaktl, hogy szrakoztatni szeretnk a jtkosokat. gy a lehetsgekhez mrten tovbbra is kerltk volna a brutlisabb jtkokat. Szlogenjeik az albbiak voltak: “Born to Play”, “Life’s a game” vagy “Gaming 24:7”. Az utbbi a Nintendo logo alatt volt olvashat. Mind magazinokban, mind TV-kben egy kocka volt lthat klnbz helyzetekben, mely GameCube logv alakult t.

Japnban 2001. szeptember 14-n jelent meg, s 500.000 pldnyt szlltottak le, mg Amerikban 2001. november 18-n 700.000-es pldnnyal debtlt. Eurpban ismt nagy ksssel, 2002. mjus 3-n jelent meg.

Jtkknlat

GameCube-ra valamivel tbb jtk jelent meg, mint eldjre, krlbell 650 jtk kzl vlaszthattunk. zletekben is nagyobb teret kapott a Nintendo. Mr letidejben is gy jellemeztk a konzolt, hogy innovatv s minsgi jtkok jelentek meg r. Sokan rmmel fogadtk a Super Mario Sunshine jdonsgait, vagy a The Legend of Zelda: The Wind Waker innovatv jtkmenett, valamint a Metroid szria visszatrst. Ezek a jtkok mg tovbb erstettk az anyacg hrnevt. St j franchise-on is dolgoztak. Ennek egyik eredmnye a Pikmin, mely szintn dicsretet kapott. A Nintendo remlte, hogy az optikai meghajts lehetsgek megknnytik a fejlesztst a klss cgeknek. Valban a nagyobb knlat tkrzi a third party cgek lelkesedst, de a szerny eladsok miatt ismt a Nintendo jtkok dominltak a ksbbi idkben. Kis mret DVD lemezen jelentek meg a jtkok, mely 1,4 GByte trhellyel brt, Ez ugyan jelentsen tbb, mint a Nintendo 64 kazettk trhelye, de a PlayStation 2 s az XBOX 8,5 GByte-os dupla rteg DVD-ihez kpest jcskn elmarad. Ugyanakkor mivel lemezre jval knnyebb jtkot fejleszteni, ezrt a klss cgek lelkesedse vitathatatlan. Elssorban stratgiai jtkokat gyrtottak (pl. Star Wars: Rouge Squadron II, Metal Gear Solid: Twin Sneaks), de hogy egy-kt stt hangulat jtk is helyet kapjon, a Resident Evil 4 GC exkluzv cm volt. A Sega ezekben az idkben kezdett el csak jtkfejlesztsre sszpontostani, mivel az utols asztali konzoljuk, a Dreamcast is buks volt. A korbbi vitkra ftylat bortva most szvesen tmogattk a Nintendt, tbb Sonic jtk ltott napvilgot GameCube-ra.

Controller

A Nintendo tanult az elz konzoljnak hibibl, s kifejlesztettk az egyik leginkbb jtkosbart controllert. Most m-alak helyett ktg controllert gyrtottak, s az analg kar sokak rmre tkerlt bal oldalra. Az alakjt alapveten a PlayStation-tl “klcsnztk”, gondoltk tovbb. Br a GameCube is mr kt analg karral rendelkezik, de szerintk knyelmesebb fogsa van a controllernek, ha nem kzpen, prhuzamosan vannak egyms mellett, hanem a f analg kar, amivel a karaktert irnytjuk, bal oldalt van, mg a msik, amivel rend szerint a kamerallst llthatjuk, maradhat jobb oldalt alul, mert azt gysem hasznlja sokat a jtkos. Br Control Pad is helyet kapott, de az kerlt a C-karral prhuzamosan balra. Az inkbb csak “eszttikai” okokbl van jelen (hogy ne legyen res a bal als rsz), nagyon kevs jtk hasznlja. Mivel az A-gombot hasznljuk a legtbbszr akcigomb gyannt, ezrt sokkal nagyobb lett, mg a B-gomb mellette bal oldalt egy kicsi piros gomb. Az X- s Y-gombok az A-gomb krl kaptak helyet, a Z-gomb viszont most nem htul van, hanem jobb oldalt, fell az R-gomb eltt. Ezzel elvesztette “ravasz”-mivoltt, ugyanis most nem fegyverek aktivlsra szolgl, hanem egyb funkcikat lt el a jtk sorn. Fell vannak a jl megszokott L- s R-gombok, melyek szintn egyedi feladatot “szolglnak ki” a jtk alatt. Beptett rezg funkcival van elltva, melyet szinte minden jtk kihasznlt. St a Nintendo 64 Rumble Pak-jhez kpest tovbbfejlesztettk, hiszen mr nemcsak simn megrezeg, hanem rzkeli, hogy az tkzs, vagy lvs erssgt. Ennek fggvnyben a rezgs lehet gyengbb s ersebb is.

Alapveten kt sznben jelent meg GC controller: indig kk s fekete sznben, de ksbb jabb kt sznben napvilgot ltott, amikor bizonyos jtkokkal egytt ezst sznben adtk ki a konzolt, valamint a konzol korszaknak vgn, a Mario Smash Football jtkkal a ma mr ritkasgnak szmt fehr szn GameCube controller. Ezzel egytt Japnban rengeteg limitlt kiads controller jelent meg egy-egy jtkhoz.

A konzol egyedisge az gynevezett Wavebird controller, mely vezetk nlkli. Maga a nv a Dolphin-bl maradt vissza. Lnyege, hogy amit csatlakoztatunk a controller bemenetbe, az kapja a jelet. Mrete azrt nagyobb az tlagos controllernl, mert csak 2 db AA elemmel mkdik, annak kell a hely. A cg mr a NES idejben gondolkodott vezetk nlkli controllerben, mely vgl NES Satellite formban napvilgot ltott, de nem terjedt el, mert szlesebb kr hasznlathoz mg nem voltak meg a megfelel technolgik, melyek lehetv tettk volna a teljes kr alkalmazst. A Nintendo sok lehetsget ltott elre a rgi idkben, de a teljes kr mkdnek sok esetben nemcsak technikai, hanem anyagi akadlyai is voltak, ugyanis akkor nagyon drgk voltak. 2000 tjn dobta piacra az Integrated Circuits az els vezetk nlkli controllert, de az els igazn megbzhat vezetk nlkli controller a Nintendo Wavebird-je volt. Eldjnek minden hibjt kijavtotta, teljesen megbzhat rdijelekkel mkdik, gy infravrs sugrra nincs szksg. Ezzel krlbell 9 mternyi hattvolsgot tesz lehetv, de egyes tesztelsek szerint akr 40 mterrl is tkletesen mkdik.

A rdihullmoknak nagyobb a hullmhossza, mint az infravrs sugrzsnak, ennek ksznheten megbzhat az irnyts. Eredetileg 900 MHz-es frekvencival terveztk, de vgl 2,4 GHz-ig fut az advev. Narancssrga fny jelzi, hogy veszi a jelet. A controlleren egy on/off kapcsol is helyet kapott, elemtakarkossg cljbl rdemes kikapcsolni, amikor nem hasznljuk, mert mindig adja a jelet, amikor csatlakoztatva van a gphez, s az pp be van kapcsolva.

Technikai specifikcik

A Nintendo az IBM-mel s az ATI technologies-zal egyttmkdve fejlesztette ki a GameCube-ot. Az IBM PowerPC bzis processzort fejlesztett ki, mely Gekko nven vlt ismertt. Ez 485 MHz-en fut, s 64-bites lebegpontos egysggel (FPU) 1,9 GFLOPS teljestmnyre kpes. Howard Cheng technikai igazgat “egyszer RISC architektrt” szeretett volna megvalstani, hogy a bonyolultabb mveleteket a lehet legegyszerbben vgezze el. Ezzel nemcsak a jtkok fejlesztse lenne egyszerbb, de gyorsabban is futnak gpben. A grafikai processzort (GPU) az ArtX fejlesztette ki. rdekessg, hogy a cg 1997-ben alakult azokkal az elzleg Silicon Graphics-bl kivlt munkatrsakkal, melyek a Nintendo 64 processzort fejlesztettk ki. A GPU 162 MHz-en fut, grafikai feladatok mellett egyb feladatokat is ellt az audio s I/O processzorok ltal.

A grafikai felbonts minden GameCube jtknl egysges: 640480. Viszont htrny, hogy amg Amerikban 480p-s addig Eurpban 480i-s a megjelents. Alapveten a szem szmra szrevehetetlen, de az i-s megjelents vltott soros, ami azt jelenti, hogy a sorok prosval msodpercenknt 60 egymst felvltva jelennek meg. Mivel a szem msodpercenknt 24 “kpet rgzt”, ezrt ez szrevehetetlen szmunkra, de egy id utn lthat, hogy a p-s, vagyis a progresszv megjelents sokkal szebb, lesebb kpet biztost, mivel minden egyes sorban egyszerre jelennek meg a kpek.

A MiniDVD meghajtt a Panasonic fejlesztette ki. Kzs munkjuk olyan eredmnyes volt a Nintendval, hogy cg megengedte, hogy Panasonic Q nven sajt konzolt adjanak ki. Ez lett a GameCube alteregja, mely csak Japnban jelent meg. A Panasonic egy sajt kdolsi smt hasznlt, mely klnbzik a rendes DVD-lejtszkban hasznlt “Content Scramble System” technolgival, teht a GameCube nemcsak a mrete miatt nem tud egyb optikai lemezt lejtszani. Ezt a msolsvdelemre talltk ki, a GameCube versenytrsaihoz kpest nehezen feltrhet konzol volt. Az optikai meghajt ugyan elvetette annak lehetsgt, hogy a kazetts rendszerekben megszokottan egyedi memriamret krtykra rjk a jtkot. Kisebb memrij kazettra olcsbb volt jtkot rni, de mg a kis mret lemez esetben is olyan szinten elenysz volt a kltsg, az egyni memriamret mr semmilyen mdon nem jtszott szerepet. A memria egysgesen kb. 1,4 GByte mret, 16-25 MBit/s tviteli sebessggel s 128 ms vlaszidvel rendelkeznek.

A Nintendo sztereoszkpikus 3D-s technolgit fejlesztett ki, melyet mr az egyik nyitcm, a Luigi’s Mansion is hasznlt. Ennek lnyege, hogy teljesen trhatsnak tnik a kp, oly mdon, hogy kt kpet ltunk egyszerre. A Nintendo gondolkodott valdi 3D-s megjelentsen is, mint a Virtual Boy esetben, de azt tovbbfejlesztve ekkor mg megfizethetetlen lett volna az embereknek.

Egyb technikai specifikcik vzlatokban:

CPU:

  • 180 nm flvezet eszkz 4,9 watt sztszrssal
  • 162 MHz els busz (1,3 GB/s)
  • 64 KB L1 cache
  • 256 KB L2 cache
  • 32-bites Aritmetikai logikai egysg (ALU)

GPU:

  • 3MB-es chip 1T-SRAM (2MB Z-Buffer s 1 MB textra cache)
  • 51 milli tranzisztor (ennek kb. fele a 1T-SRAM-ban tallhat)
  • 180 nm flvezet eszkz
  • 4 pixel pipeline, mindegyik egy textraegysggel.
  • 24-bit RGB / 32-bit RGBA sznerssg

Rendszer memria:

43 MB nem egysges RAM, mely az albbiakbl ll:

  • 24MB MoSys 1T-SRAM mint f rendszer RAM
  • 3 MB 1T-SRAM az ATI processzorba gyazva.
  • 16MB dinamikus RAM, I/O bufferknt valamint audio-knt a DVD-meghajtba.

Audio:

  • Analg kimenet: Sztere s 5.1-csatorns Dolby Pro Logic II surround.
  • 81 MHz-es Macronix 16-bites DSP integrlt audio processzor.
  • 8 KB RAM s 8 KB ROM utastsi memria
  • 8KB RAM s 4 KB ROM adatmemria
  • 48 kHz frekvencia
  • 64 egyidej csatorna, ADPCM kdols

Online s LAN jtk lehetsg

A GameCube volt az els olyan Nintendo konzol, mely tmogatta az internetes jtkot. Viszont kevs jtk hasznlta ki ezt a lehetsget, mert kln egy Modem Adapterre van szksgnk. Egy UTP-kbelt kell a modembe csatlakoztatni, s azt egy 10BASE-T kompatibilis hub-hoz kell ktni, ez adta a jelet. Dnt tbbsgben LAN-os jtkra volt csak lehetsg, s ha ngy GameCube-ot csatlakoztatunk egymshoz, akr 16-an is jtszhatunk egyszerre. Ezt hasznlta ki pldul a Mario Kart: Double Dash!!, vagy a 1080 Avalanche. Problms sszekttets miatt kevesen hasznltk ezt a lehetsget.

Kiegsztk

A GameCube kiegsztk tekintetben is jobban volt tmogatva, mint a Nintendo 64. Tbbet kzlk egyedileg nhny jtk hasznlt, s ktsgtelenl emelte a jtkok sznvonalt s hangulatt.

DK Bongo

A Donkey Konga jtkok mell jrt, ezzel lehetett ritmust tni a zenben. Kt db Bongo-alak controller, melyek a Donkey Kong jtkokbl ismert hordkra emlkeztetnek. A csatlakozjt a controller bemenetbe kell dugni.

Action Pad

A Dancing Stage Mario Mix jtk mell jrt. Ez egy tncsznyeg, azon lehet a jtk zenjre DDR-ezni (Dance Dance Revolution). A nagy tncsznyeg mind a ngy oldaln egy-egy nyl van, a jobb fels sarkn lev A-gombbal lehet elfogadni a belltsokat, mg a B-vel visszalpni, de a Z s a START-gomb is megtallhat rajta. Szintn controller csatlakozja van.

Memriakrtya

A GameCube elengedhetetlen kellke. Mivel a DVD lemez adatt nem lehet mdostani, ezrt kizrlag memriakrtyra lehet menteni. Termszetesen a krtya nlkl is lehet jtszani, de akkor nincs adatments. Eleinte csak 59 blokkos krtya volt kaphat, melyre 512 KByte (4Mbit) memria adat frt r, viszont ksbb megjelentek olyan jtkok, mint az Animal Crossing, vagy Pokmon Colosseum, melyeknek extra nagy mentsi adatra volt szksgk, ezrt ezekhez kln csomagoltak 251 blokkos (2 MByte, 16 MBit) fekete szn memriakrtyt, melyet kln is lehetett kapni. A legnagyobb mret memriakrtya 1019 blokkos (8 MByte, 64 MBit), mely fehr szn volt. Mindegyik memriakrtyban 5-tel tbb blokk van (gy jnnek ki a kett hatvnyai), csak ezeket a GameCube lefoglalja magnak a rendszeradatokra. A krtykat mr a kevesebb memriamennyisggel adjk el. A krtyra maximlisan 127 ments kerlhet. A konzol elejbe a controller csatlakoz al kell csatlakoztatni. Br kt csatlakoz van, de a jtkok nagyrsze az A-foglalatban lv memriakrtyval kommunikl. A B-foglalat elssorban adattvitelre szolgl.

Nintendo GameCube – Game Boy Advance Cable

Ez biztostja a kommunikcit az asztali- s a kzikonzol kztt. Ekkor a Game Boy Advance controllerknt szolgl, vele is lehet irnytani a jtkot, de adattvitelre is lehetsg van, valamint j jtkmdokat, lehetsgeket nyit meg a jtkban. Mario jtkok kzl a Mario Golf, a Mario Tennis s a WarioWare jtkok hasznljk, de ezeken kvl sok egyb jtkban hasznlhat. Az egyik legnpszerbb kiegszt.

Modem adapter

Ez biztostja helyileg tbb konzol sszekapcsolst, gy akr 16-an is jtszhatunk egyszerre. Nagyon kevs jtk tmogatja, s br eredetileg interneten is lehet jtszani, de ezt csak 4 jtk tmogatta, s mivel a LAN-os (helyi) sszekttets is problms volt, ezrt nem terjedt el szles krben. 2007-ben pedig megszntettk az internetes szolgltatst.

Game Boy Player

A GameCube aljba csatlakoztatva TV-n jtszhatunk Game Boy, Game Boy Color s Game Boy Advance jtkokat. Ez az utols olyan kiegszt eddig, mely segtsgvel kzikonzolos jtkokat jtszhatunk TV-n. A konzol aljban lev High Speed Parallel Port-ba kell csatlakoztatni. A kiegszthz jr lemez is, melyet a konzolba kell tenni, ebbl olvassa ki az adatokat. A kiegsztben szinte minden Game Boy Advance chip megtallhat, gy nem emullja a jtkot. Amg Japnban tbb sznben jelent meg, addig Amerikban s Eurpban csak fekete sznben volt kaphat.

Lehet GameCube-Game Boy Advance kbel segtsgvel GBA-val is jtszani, ekkor ugyangy kell irnytani, mintha csak a kzikonzolon jtszannk. GameCube controller esetben ktfle irnytsra van lehetsg:

GameCube Controller Game Boy Advance irnyts I. Game Boy Advance irnyts II.
Analg kar / Control Pad Control Pad Control Pad
A / B gombok A / B gombok A / B gombok
L / R gombok L / R gombok SELECT gomb
X / Y gombok SELECT gomb L / R gombok
START gomb START gomb START gomb
C analg kar n/a Control Pad
Z gomb Men megnyitsa Men megnyitsa

A menben az albbi belltsokra van lehetsg:

  • Frame: A jtk krli keretet lehet lltani. Hsz szn kzl lehet vlasztani.
  • Size: A TV-n megjelentett GBA kpernyn lehet vltoztatni. Alapveten a TV kperny kb. 80%-t foglalja el, de lehetsg van arra is, hogy a teljes kpernyt kitltse a jtk.
  • Controller: A ktfle bellts kzl lehet vltogatni.
  • Screen: A mozgs kzbeni homlyossgot lehet lltani. Ez arra j, hogy a lehetsges villogsok szmt cskkentsk. A kp lehet les, norml, vagy lgy, amikor is homlyosabb a kp.
  • Timer: bresztst lehet belltani, mely 1-60 perc kztt szlaltathat meg.
  • Change Cartridge: Meglltja a jtkot, gy biztonsgosan cserlhetnk kazettt anlkl, hogy kikapcsolnnk a GameCube-ot.

Mind a rajongk, mind a kritikusok kedvezen fogadtk a kiegsztt, a legkeresettebbek kztt van.

Mikrofon

A Mario Party 6, Mario Party 7 s Odama jtkok mell jrt. A B memria krtya csatlakozjba kell dugni, s a rajta lev kk gombot megnyomva ha beszlnk a mikrofonba, azt tbbnyire rti. Tbbnyire… pont az okoz dersget a jtkosok krben, hogy nha flrerti, amit mondunk, s akkor mst csinl a jtk.

Eladsok

A Nintendnak az volt az elsdleges clja a GameCube-bal, hogy a lehet legtbb jtkost csbtsa vissza a cghez. Ehhez minden lehetsgk megvolt, hiszen ers konzollal jttek piacra, knny volt jtkot fejleszteni, s a klss cgek is bizalmat szavaztak neki. m ez nemhogy nem sikerlt, hanem csak mg kevesebbet adtak el a GC-bl mint az eldjbl. Ez valsznleg annak tudhat be, hogy a PlayStation, mint maga a mrkanv mr divat volt, valamint behoztk a PS2-be a multimdis extrkat, amik mg csbtbb tettk a konzolt. Ezzel szemben a Nintendo semmi ilyennel nem rendelkezett, s olyan keveset adtak el a GameCube-bl, hogy konkrtan pnzgyi problmkat vetett fel, az asztali konzol rszleg vrl vre vesztesges volt. Viszont az sszestett mrleg mindig nyeresgbe fordult t, mert a Game Boy Advance annyira sikeres volt, hogy kellkppen kompenzlta a vesztesgeket.

A csaldbart konzol zletpolitikja legkevsb sem jtt be, hiszen eladsok tekintetben messze-messze alulmlta a PlayStation 2-t, de mg a msik nagy vetlytrs konzoljbl, a Microsoft XBOX-bl is tbbet adtak el, s csak azrt nem sokkal tbbet a GC-nl, mert Japnban nagyon nem volt kelend. Indulsnl nem segtette a GC-t a magas r. Mr 2003-ban $99.99-rt lehetett kapni a konzolt Amerikban. Megjelense utn egy bizonyos kzepes szintet tartott elads tern a konzol, ez Japnban valamivel ersebb volt. 2004-tl viszont rapid sebessggel zuhant, vgl 21,74 milli pldnyt adtak el belle vilgszerte. Ez a kvetkezkpp oszlott meg: Japn: 4,04 milli, Amerika: 12,94 milli, Eurpa: 4,77 milli.

A GameCube utlete s hatsa a konzolos trsadalomra

A Sony a PlayStation-nel teljesen megvltoztatta az emberek viszonyulst a konzolokhoz, melynek kvetkeztben a Nintendo sokat vesztett jelentsgbl. A cg azt remlte, hogy a modernebb felszereltsg GameCube-bal visszaszerezhet valamennyit rgi jtkos kzssgbl, m olyannyira megvltozott videojtkos piac, hogy azzal, hogy a Nintendo maradt eredeti zletpolitikjnl, mg tbbet vesztett piaci rszesedsbl. Emellett az IGN felmrsi sem biztatak, melyek a konzolok npszersgt mrte, ugyanis a GameCube csak a 16. helyen vgzett, ehhez kpest a PS2 3., mg az XBOX 11. lett.

Ezt igazolja az is, hogy a GameCube sokkal kevsb maradt meg a kztudatban, s inkbb csak a Nintendo rajongknl maradt meg, mint kultusz-konzol, melyre sok minsgi jtk jelent meg. Ehhez kpest a Nintendo 64 sokkal szlesebb krben maradt meg kzkedvelt konzolknt. Ez rszint annak is betudhat, hogy a Wii megjelense utn a GC-t szinte azonnal temette a Nintendo. Gyrtsok lelltak, mert az utd szinte 100%-ban kompatibilis volt vele.

Yamauchi Hiroshi szmra mr 2002-ben vilgoss vlt, hogy nem lesz sikeres, ezrt lemondott az elnki szkrl. Helyre Iwata Satoru kerlt, aki ltta, hogy a Nintendo marketing stratgija ebben a formban nem fog mkdni, s tudta, hogy csak gy maradhat letben a cg, ha ezen jelentsen vltoztatnak. Ezt oly mdon prblta meg elkvetni, hogy megmaradjon a csaldi konzol marketing, ez gy sikerlhet, ha gy rtegeket vonnak be a videojtkos trsadalomba. gy szletett meg a Nintendo DS, s a Wii, a trtnet tbbi rsze meg mr ismert… A GameCube meg megmarad neknk, rajongknak. Szmoljuk ssze, hny fantasztikus jtk jelent meg r.

Jtkajnl

Egy kicsit segtek a szmolsban. me nhny olyan GameCube jtk, melyek nem Mario jtkok, de mindenkpp megrnek egy prbt, mert mltn regbtik a konzol hrnevt:

  • Wave Race: Blue Storm
  • 1080 Avalanche
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker
  • The Legend of Zelda: Collector’s Edition
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess
  • Pikmin
  • Kirby Air Ride
  • Pokmon Colosseum
  • F-Zero GX
  • Harry Potter and the Chamber of Secrets
  • Sonic Mega Collection

 
Aktulis jtk
Mario & Luigi: Brotherhood
 
Megjelensek

Donkey Kong Country Returns HD - MEGJELENT!!

DLC-k:
-

 
Kpek
 
Mdia
 
Egyb oldalaim
 
Trsoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvnyek
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Vlemny-nyilvnts
Lezrt szavazsok
 
Szmll
Induls: 2006-03-19
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!