Mini-játékok ismertetése
2006.03.23. 23:22
A Mario Party igazi ereje a mini-játékokban mutatkozik meg. És milyen sok van belőlük. Lássuk, melyiket, hogy kell játszani.
Négyjátékos feladatok
Buried Treasure: Gyors ásatást kell végezni: azé a kincs, aki előbb megtalálja. A föld alól nyilakat is kiáshatunk, amik útmutatóul szolgálnak a kincs megtalálásához. Ásni az A gomb nyomkodásával lehet. A sziklákon nehezebb átásni magunkat.
Treasure Divers: Hőseink kincsek után kutatnak a tenger mélyén, ahol egy cápa és néhány polip feni rájuk a fogát. Mivel nincs könnyűbúvár-felszerelés, időként a felszínre kell menni levegőért.
A: Merülés
Musical Mushroom: Elsőként kell felugrani a középső, nagy gombára a ládához. A résztvevők a gomba körül táncolnak, majd mikor leáll a zene, az jelenti a jelet. Nagyon kell figyelni, sosem lehet tudni, hol a muzsika vége.
A: Ugrás B: Támadás A+Z: Taposás
Crazy Cutter: Légkalapáccsal ki kell szabadítani a megkövült alakzatokat. Az analóg kart finoman mozgatva minél pontosabban a meghatározott vonalon kell maradni, ugyanis majd a szép munka lesz díjazva!
Face Lift: Bowsernek bizony van bőr a képén: az arcát kéne kialakítani a megadott grimasznak megfelelően. Az A-val ragadhatjuk meg az egyes részeket, majd húzhatjuk/nyújthatjuk a megfelelő mértékben. A megoldás kulcsa, ha alaposan figyeljük meg a mintát. Mindenki nyer, akinek megfelelő százalékban passzol a műve az eredetihez.
A: Felvenni B: Vissza az egész
Balloon Burst: Bowser Ballonok pukkasztása. Az A és a Z (vagy a B) felváltott nyomkodásával pumpálhatunk. Amikor a pumpa villog, teli van, azaz több levegőt pumpálhatunk!
Coin Block Blitz: A Mario-játékokban már megszokott kincsesládák kifosztása. A ládák lefejelésével juthatunk érmékhez. Némelyik blokkból több pénz is előkerül.
A: Ugrás
Skateboard Scamper: Elég veszélyes gördeszkáznak hőseink: nyomukban az út rögtön leomlik. A B nyomkodásával gyorsíthatunk, míg az A-val ugorhatunk. Ugrani mellesleg nemcsak az akadályoknál érdemes, hanem a lebegő érméknél is!
Box Mountain Mayhem: Egy ládahegyet törhetünk szét a többiekkel, s így juthatunk érmékhez. Vigyázat: néhány láda visszaüt!
A: Ugrás B: Támadás A+Z: Taposás
Platform Peril: Omladozó platformokon ugrálnak át a játékosok – az nyer, aki elsőnek ér célba. Néhol érmék lebegnek, amiket természetesen érdemes begyűjteni.
A: Ugrás
Mushroom Mix-Up: Mindig arra a gombára kell állnunk, amilyen színű zászlót Toad felmutat. Ha nem érünk oda időben, elsüllyedünk a tengerben. Kibabrálhatunk a többiekkel, ha letapossuk őket, mivel így pár másodpercre mozgásképtelenné válnak.
A: Ugrás A+Z: Taposás
Grab Bag: Érmerablás szabadon. A többi játékos hátizsákját a B gomb nyomkodásával kaphatjuk el. Amikor minket kapnak el, szintén a B-vel szabadulhatnk.
A: Ugrás B: Rablás/Szabadulás
Bumber Balls: "Enyém a vár" típusú játék golyókon egyensúlyozva. A cél: lelökni a többieket a szigetről. Lehet taktikázni is: azaz nem csak lelökéssel, hanem lecsalással is próbálkozhatunk.
Tipsy Tourney: Billegtetni kell a keretet, mire a benne csúszkáló koopa-páncél egy képet fed fel. Minél közelebb megyünk a szélekhez, annál jobbal megdöntjük a táblát.
A: Ugrás
Bombs Away: Ágyúk céloznak egy apró, labilis szigetre, amin játékosaink szoronganak. Vigyázzunk, nehogy a tengerbe essünk. Amikor egy ágyúgolyó eltalálja a szigetet, a detonáció szédülést okozhat, szóval időben ugorjunk a magasba.
A: Ugrás
Mario Bandstand: Mario zenekarába lehet felvételt nyerni. Először a karmester mutatja meg (az analóg karral) mi a feladat, amit aztán a többi játékosnak kell a megfelelő ütemben lejátszani. A zenészeknek tehát mindig a mintát kell figyelniük.
Shy Guy Says: Mindig ugyanazt a zászlót kell felemelnünk, mint amit a Shy Guy kalózkapitány lenget. Vigyázat: néha úgy csinál, mintha mindkét zászlót felemelné - ne dőljünk be neki.
A: Fehér zászló B: Piros zászló
Cast Aways: Sok-sok érme úszik az óceánban: nincs más dolgunk, mint a "horgászkesztyűvel" kihalászni őket. Ha kicsit nyomunk az irányítón, kicsit dobunk, ha nagyot, akkor nagyot... a visszatekercseléshez tekerni kell a botkormányt.
Key-pa-Way: Ennél a játéknál a szokásostól eltérően mindenki egyazon csapatban van. Úgy kell kinyitni a nagykaput, hogy a tüskés Koopák nehogy elvegyék útközben a kulcsot. Akkor érdemes lepasszolni a kulcsot, amikor a Koopák közelednek.
A: Ugrás B: Passzolás
Running of the Bulb: Egy villanykörtét kell a foglalatába helyezni. Az útközben támadó szellemeknek mossunk be egyet-kettőt, s úgy védjük meg azt, akinél éppen a körte van. Ha valakit elkapnak a szellemek, nyomban szabadítsuk ki.
A: Ugrás B: Támadás
Hammer Drop: El kell kapni az érméket, amiket a fickó a felhőről dobál le. Vigyázat: néha kalapácsokat is odahajít, és ha olyankor a pont a torony szélén állunk, könnyen leszédülhetünk.
A: Ugrás A+Z: Taposás
Slot Car Derby: Elektromos kisautók versenye, ahol fő a megfelelő tempó. A túlzottan nagy gyorsaság megárthat: az autó kipördül, ami pedig időveszteséget okoz. Amikor már füstölnek a gumik, érdemes lassítani! Az autót simán az analóg stickkel irányíthatjuk.
Három az egy ellen feladatok
Pipe Maze: Úgy kell bedobni a kincsesládát a csőhálózatba, hogy az a saját versenyzőnknél jöjjön ki. A ládát az A-val lehet útjára indítani. Amikor az elején végigpásztázza az utat, akkor kell nagyon figyelni!
Bash'n'Cash: Rosszul jár az, aki Bowser jelmezt kap: csakis menekülhet a többiek kalapácsa elől.
A: Ugrás/Támadás
Bowl Over: Bowlingozás. A "gurító" célot a Koopa Troopa páncéllal, a bábukat játszó játékosok pedig megpróbálnak félreugrani. Ha a páncél a pálya szélének ütközik, vége a mulatságnak
A: Gurítás/Elugrás
Coin Block Bash: Kemény kövek kemény összegeket rejtenek. Az tudja őket kiszabadítani, akinél a kalapács van. Ha a tulajdonost megtámadják, elejti a kalapácsot, és bárki felveheti.
A: Ütés felülről/Ugrás B: Ütés oldalról/Támadás
TightRope Treachery: Míg az egy játékos kötéltáncost játszik a tenger felett, addig a többiek azon mesterkednek, hogy a csónakjaikból ágyúzzák őt.
A: Ágyúzás
Crane Game: Markolós játék. Fel kell markolni a díjakat, miközben a többiek akadályozzák a kart. Ha a kart kezelő elkap valakit, a pénzének egyharmadát elrabolhatja!
A: Leereszteni a kart (nyomkodva markolni/Akadályozni (nyomkodva)
Piranha's Pursuit: Az egyik játékost egy piranha növény üldözi egy akadálypályán. Eközben a többiek a növényt öntözik egy felhő segítségével, mire az esőtől a növény megnő, és nagyobbat tud ugrani!
A: Ugrás/Ugrálás B: (nyomkodva) Menekülés/- A+Z: -/Taposás
Tug o' War: Kötélhúzás egy szakadék felett egyenlőtlen erőviszonyok mellett. Aki leesik, húsevő növény martaléka lesz. Az irányító tekerésével lehet erőt kifejteni.
Paddle Battle: Egy kis vadvízi evezés. A partról a manók szurkálnak a lándzsájukkal, s ha betalálnak az eltalált oldal érméket veszít a másik javára. Az irányító tekerésével evezhetünk.
Coin Shower Flower: Érmék záporoznak egy billegő virágra. Egy játékos a virágon van, három pedig, a virág körül csónakázik. A virágon egyensúlyozónak vigyázni kell, ne menjen túl közel a széléhez, különben leeshet! A stickkel mozgathatjuk a növényt/csónakot.
Kettő a kettő ellen feladatok
Bobsled Run: Társulunk egy másik játékossal egy bob-lesiklásra. A pályán lévő gyorsítópaneleken áthaladva továbbnövelhetjük a sebességet!
A: A bob meglökése
Desert Dash: Síverseny a sivatagban. Egy lécen kell ketten menni, szóval fő az összhang. Ha nem egyszerre mozognak a csapattársak, borulás lesz a vége.
Bombsketball: Kosárlabda bombával. Amelyik csapat elsőként pontot szerez, az nyer. Ugrás közben a B-vel dobhatunk kosárra.
A: Ugrás B: Passzolás/Szerelés
Handcar Havoc: Kézi hajtású sínautóverseny, ahol az győz, aki gyorsabban "pumpál". Ha jobbra, vagy balra döntjük a kocsit a kanyaroknál, nem vesztünk sebességet!
A: Gyorsítás B: Fékezés
Deep Sea Divers: Hőseink csapatot alkotva búvárkodnak, hogy még nagyobb ládákat tudjanak kihozni. Míg az egyik csapattárs merül, addig a másiknak a csörlőt kell kezelnie fent a csónakon. A csörlő működéséhez tekerni kell az írányítót.
A: Úszás
Egyjátékos feladatok
Memory Match: Memóriajáték, azaz párosítani kell a lefordított ábrákat. Vigyázat: ha a Bowseres ábrát fordítjuk meg, néhány pillanatig megszédülünk.
A: Ugrás A+Z: Taposás (Megfordítás)
Slot Machine: Félkarú rabló játék. (Magyarul azonos ábrákat kell kipörgetni.) A tárcsákat megállításához a középső ládát kell megfejelni. Ha a kalapot, vagy kincsesládát sikerül kihoznunk, rengeteg pénzt nyerünk.
A: Ugrás
Shell Game: Az egyik Koopa Troopánál kincs van, s azt kell megtalálni. Alaposan kell figyelni, nehogy szem elől tévesszük keverés közben!
A: Ugrás B: Támadás A+Z: Taposás
Ghost Guess: Meg kell találni a szellemek vezetőjét. Az a vezetőjük, amelyik elsőként mozdul. Az árnyékukat érdemes figyelni!
A: Ugrás B: Támadás A+Z: Taposás
Pedal Power: Ki kell világítani a szobát, mielőtt még Boo elkaphatna minket. Az energiaforrást nekünk kell biztosítani, azaz pedáloznunk kell a generátort. Az analóg irányító gyorsabb tekerésével győzhetjük le a szellemet.
Whack-a-Plant: Kertészi állás. Vissza tuszkodnunk a húsevő növényeket a cserepekbe, azaz rájuk kell ugornunk. Mivel csak pillanatokra dugják ki a fejüket, a távolabb eső növényekhez hosszú ugrással érhetünk oda! (Az A-t nyomva tartva)
Ground Pound: A sima tetejű cölöpök ledöngölése a feladat. Az emlékezetünkbe kell vésni, hogy melyik üres, és melyik kihegyezett, mielőtt még a pillangók rájuk szállnának. Mondjuk, ha elég szemfülesek vagyunk, a pillangók mellett is láthatjuk, melyik milyen.
A: Ugrás A+Z: Taposás
Teetering Towers: Dülöngélő tornyokon kéne átugrálnunk. Ahová állunk rajtuk, abba az irányba dőlnek el. Mivel a tornyok elég távol vannak egymástól, mindig a megfelelő irányba kell döntenünk őket.
A: Ugrás
Knock Block Tower: Egy ládákból és kövekből álló torony tetején tanyázik egy kincsesláda. Megszerezni úgy tudjuk, ha széttörjük a ládákat. Ellenben vigyázat: a kövek letaszítanak a mélybe!
A: Ugrás B: Támadás
Limbo Dance: Egy kis limbo egy rudakkal teli ösvényen. Ha túlságosan hátradőltünk, engedjük lassan felállni a figuránkat.
A: Hátradőlés és egyben előre
Forrás: 576 Konzol 1999. április, Mario Party teszt. A cikk írója: V.Z.
Külön köszönet Martinnak, az újság főszerkesztőjének az engedélyért
|