Végigjátszás - A 120 csillag begyűjtése
2006.08.23. 23:13
A következő oldalon segítséget próbálok nyújtani ennek a kitűnő játéknak a végigjátszásához. A cél nem más, mint a 120 sárga csillag begyűjtése Mind a 15 pályán 6 főcsillag van elrejtve. A hetedik bónuszcsillagot akkor kapjátok meg, ha az aktuális szinten begyűjtötök száz érmét. Ezek bármilyen színűek lehetnek. A többi tizenöt csillag megszerzésének módját a következőkben áruljuk el.
Az üres kockák kitöltése: Minden pályán található három típusú üres kocka. Ezeket a következő módon lehet aktiválni.
-
A repülő sapka kockája: Álljatok rá a kastély halljában lévő napmozaikra, és nézzetek fel. Így a "TOWER OF THE WING CAP" pályára kerültök. A torony tetejére érve nyomjátok le a kapcsolót. Erre a pályára minimum tíz csillag begyűjtése után tudtok belépni.
-
A fémruha kockája: A hatos szinten a dínó tóból nyílik egy titkos pályarész. A "CAVERN OF THE METAL CAP" névre hallgató rejtett pályán ugráljatok végig a folyó mentén, és seggeljétek le a kapcsolót.
-
A láthatatlanná tevő sapka kockája: Miután leengedtétek a vizet a várárokból, keressétek meg a mederben lévő üreget. Ugorjatok bele, és így a "VANISH CAP UNDER THE MOAT" pályán találjátok magatokat. Itt is keressétek meg, és seggeljétek le a kapcsolót.
Most pedig következzen a szintenkénti leírás.
1. szint: BOMB-OMB BATTLEFIELD
-
A pálya közepén található hegyre szaladjatok fel, majd beszélgessetek el a bombakirállyal. Ezután ragadjátok meg háromszor hátulról és vágjátok a földhöz.
-
Meg kell nyernetek a teknősbéka elleni futóversenyt. Aki elsőnek érkezik a hegy tetején lévő zászlóhoz, az nyer.
-
Az ágyúval lőjétek ki magatokat a lebegő szigetre, és a ládából szerezzétek meg a csillagot.
-
A nyolc piros érmét szedjétek össze.
-
A lebegő szigeten vegyétek fel a repülő sapkát, és az ágyúval lőjetek egyenesen a gyűrűk közepébe. A középső érmék speciálisak. Szedjétek össze mind, és megjelenik a csillag.
-
A harapós óriásgolyónál másszatok fel a facölöpre (amihez ki a van láncolva), és verjétek a földbe.
2. szint: WHOMP'S FORTRESS
-
Menjetek fel a csúcsra, és a kőfőnök előtt álljatok meg. Várjatok, amíg elhasal, és seggeljetek rá. Ezt ismételjétek meg háromszor.
-
A csúcsokon lévő toronyra másszatok fel.
-
Lőjétek az ágyúval a zászlótartó rúd alsó részéhez.
-
Gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
-
Az ágyúval lőjétek ki Mariót egészen a levegőben lévő ketrecig. A könnyebb feljutás reményében próbálkozzatok a fán megbúvó bagollyal.
-
Az ágyú mellett van egy nagy síkos terület, amelyet jobbról és balról fal határol. Az ágyúval lőjetek a távolabbi fal sarkára.
3. szint: JOLLY ROGER BAY
-
Csaljátok ki a murénát a hajóból, majd ússzatok be. A négy ládát nyissátok ki helyes sorrendbe, amikor megváltozik a vízszint a hajóban, ugorjatok fel a palánkra.
-
A murénát csaljátok ki a fali lyukból, majd válasszátok le a csillagot a farkáról.
-
A föld alatti barlangban lévő ládákat megfelelő sorrendben nyissátok ki.
-
Gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
-
Az ágyúnál lőjetek a kőpillére, majd ugorjatok át a csillaghoz.
-
A zöld "!"-nél szerezzétek meg a fémruhát, és fussatok át az áramlathoz.
4. szint: COOL, COOL MOUNTAIN
-
A kéményen keresztül ugorjatok be a símenedékházba. Csússzatok le a csúszdán. A második kanyar falán az érmék mutatják a helyes irányt (egy rövidítés el van dugva).
-
A menedékház tetejénél lévő párkányon találtok egy pingvinbébit. Vigyétek el az anyjához.
-
Ismét menjetek a csúszdához, és győzzétek le a pingvint (rövidítés nélkül).
-
Gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
-
A hegy tetején lévő hógolyót le kell vezetni a hóember fejéhez.
-
A lift mellett lévő ágyúval lőjétek Mariót a fenyőfához. Azután haladjatok előre, és meglelitek a csillagot.
5. szint: BIG BOO'S HAUNT
Ennek a pályának a bejáratát a várkertben keressétek a tizennegyedik csillag begyűjtése után.
-
Mindegyik szellemtől vegyétek el a kék érmét, majd intézzétek el a nagy szellemet.
-
A körhintában intézzétek el az összes szellemet.
-
A könyvtárban a kilógó könyveket helyes sorrendben nyomjátok vissza.
-
Szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
Győzzétek le az erkélyen lévő nagy szellemet. Megközelítés a tetőről.
-
Vegyétek fel a láthatatlanná tevő sapkát, majd a tetőn ugorjatok a szellemképbe.
6. szint: HAZY MAZE CAVE
-
A dínóval ússzatok a szigethez.
-
Az irányítható liftnél szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
A dínótónál vegyétek fel a fémruhát, nyomjátok le a kapcsolót, majd a rácsos ajtóhoz, és egy lendülettel ugorjatok fel a csillaghoz.
-
A méregkonyhán keresztül át a felső ajtón, majd fel a lifttel.
-
A méregkonyhán keresztül a bal ajtónál.
-
A nagy kőgolyóknál fussatok fel az ajtóhoz. Aztán az ajtónál ugorjatok fel balra.
7. szint: LETHAL LAVA LAND
-
A bombafőnököt toljátok a lávába.
-
Először a három kis bombát, majd az utána megjelenő nagy bombát lőjétek a lávába.
-
Gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
-
A fatörzsön egyensúlyozni a stégig.
-
5-6. Ugorgatok a vulkánba. Itt két lehetőségetek van, vagy jobbra, vagy balra tudtok haladni. Balra a lebegő platformokon a hatodik csillaghoz juttok.
8. szint: SHIFTING SAND LAND
Titkos bejárat a hetes szint feletti zsákutca végében.
-
A kőoszlop felett köröző keselyű lába között keressétek.
-
Vegyétek fel a szárnyas sapkát, és repüljetek a piramis másik oldalára.
-
A piramis belsejében legfelül találjátok.
-
Mind a négy kőoszlopra repüljetek rá. Miután lerobbant a piramis teteje, repüljetek bele. A lifttel le, és győzzétek le az öklöket.
-
Gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
-
A piramis belsejében szedjétek össze az öt speciális aranyérmét.
9. szint: DIRE, DIRE DOCKS
-
A nagy nyíláson ússzatok át, majd a kapcsoló lenyomása után szaladjatok fel a tengeralattjáróra
-
A vízfenéken találtok négy ládát. Ezeket nyissátok ki megfelelő sorrendben.
-
A tengeralattjáró kikötőjében szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
A tengeralattjáró kikötőjénél ússzatok át az áramlásban lévő gyűrűn. Ezután öltsétek magatokra a fémruhát és merüljetek le a csillagért.
-
Ússzatok át a rája által hátrahagyott öt egymást követő gyűrűn.
-
A tengeralattjáró kikötőjében használjátok egyszerre a fém- és a láthatatlanná tevő sapkát, majd a fenéken a ketrecből vegyétek fel a csillagot.
10. szint: SNOWMAN'S LAND
A kastély első emeletén, a tükörszobában keressétek.
-
Menjetek a pálya legtetejére.
-
A jégplatformról a jégszörnyet lökjétek le.
-
A jéglabirintusban keressétek meg a csillaghoz vezető utat.
-
Fussatok a hóhullámokhoz, a virágfejekre ugorjatok rá, majd lendüljetek arra a platformra, amelyiken két sárga "!" van.
-
Szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
A negyedik pont alapján járjatok el, és a teknős páncéljával csússzatok fel a jégkunyhóhoz. A hóhullámok melletti feljárón az aranyérmék mutatják az utat.
11. szint: WET-DRY WORLD
-
Menjetek a "!"-es kapcsolóhoz és nyomjátok le. A megjelenő úton haladjatok tovább, majd a kőpilléren lévő vízszint-szabályozót hozzátok működésbe. Ússzatok a víz tetején lebegő fa platformhoz, ugorjatok fel onnét a téglaszegélyű építményre. Tovább a mozgó kőkockákra a "!"-ig.
-
A legmagasabban lebegő platformnál keressétek.
-
Az öt speciális pont begyűjtéséhez mozgassatok meg és üssetek fel minden tárgyat.
-
A vízszintet teljesen engedjétek le, majd a ketrec bejáratánál lévő dobozt üssétek szét. Emeljétek meg a vízszintet és a ketrec tetején hozzátok működésbe a liftet. Ezután cselezzétek be magatokat a ketrecbe.
-
A szint legtetején keressétek meg az ágyút. Lőjétek át magatokat a pályasarkában levő elkerített részbe, majd ússzatok át az új területre. Itt szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
Szintén az új területen, a ráccsal elkerített részen keressétek.
12. szint: TALL, TALL MOUNTAIN
-
Fel a hegy legtetejére.
-
Ismét menjetek a hegy tetejére, és kapjátok el a majmot, majd engedjétek el. Ezután kövessétek a mélybe.
-
Szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
A vízesés után a falban keressetek egy titkos bejárót.
-
A hegy tetején levő vízesésben keressétek.
-
Az ágyúval lőjétek Mariót a gomba tetejére.
13. szint: TINY-HUGE ISLAND
-
Öljétek meg az összes húsevő virágot (belépés, mint kis Mario).
-
A csúcson elhelyezkedő tó előtt egy "!"-es dobozban keressétek (belépés, mint kis Mario).
-
Fussatok versenyt a teknőssel (belépés, mint kis Mario).
-
Az öt speciális pont érintése (belépés, mint nagy Mario). A pályán belül változtassátok át magatokat kis Marióvá.
-
Az ágyúval lőjétek fel magatokat a fához, és induljatok el az egyetlen járható úton a barlangba. Ott szedjétek össze a nyolc piros érmét (belépés, mint kis Mario).
-
A hegy tetején lévő tavat engedjétek le, majd a résen essetek be a pályafőnök barlangjába.
14. szint: TICK TOCK CLOCK
-
A harmadik szinten a ketrecig futni.
-
A negyedik szinten az ingák mellett.
-
Utazzatok a másodpercmutatón, amíg a csillaghoz nem értek.
-
A hatodik szinten a kék kő felett.
-
Az ötödik szinten egy ketrecben.
-
A nyolc piros érme begyűjtése
Megjegyzés: Ha egész órakor léptek be a pályára, a szerkezet megáll.
15. szint: RAINBOW RIDE
-
Használjátok az első két szőnyeget, majd a bal oldalit. Ez visz benneteket a kalózhajóhoz.
-
Mint az előző esetben, csak nem balra, hanem jobbra kell haladni a szőnyeggel. A csillagot a ház tetején keressétek.
-
Szedjétek össze a nyolc piros érmét a labirintusban.
-
Az első szőnyeggel utazzatok a forgó platformokig, majd haladjatok bal irányba a zászlórúdig. Itt csússzatok le, és a mozgó stégnél haladjatok felfelé.
-
Ugyanúgy, mint az előző (4.) csillagnál, csak nem a stégnél felfelé, hanem tovább, egész a kapcsolóig.
-
A kalózhajón lévő ágyúval lőjétek át magatokat a csillaghoz. Az ágyú nyílását takaró tető nyitóját, a piros bombát a kőlabirintus felső részénél találjátok.
A maradék tizenöt csillag - CASTLE SECRET STARS
-
A 3. szint bejáratánál balra és jobbra két nyílás található a falon. Ezek közül a jobb oldaliból (háttal az ajtónak állva) nyílik egy eldugott akváriumszint. Itt szedjétek össze a nyolc piros érmét.
-
Mind a három Bowsernél szedjétek össze a piros érméket.
-
Két csillag található a csúszdánál (a hercegnős képek termében a jobb oldali képbe ugorva). Az elsőt a csúszda végén tudjátok felvenni, a másodikat csak akkor kapjátok meg, ha 21 másodpercnél rövidebb időt csúsztok.
-
Fogjátok meg az aranyszínű nyulat a pincében kétszer (először 20, majd 50 csillag elérése után).
-
Toad is rejt három csillagot. Az elsőt 20, a másodikat (az első emeleten) és a harmadikat (a második emeleten) 50 csillag begyűjtése után kapjátok meg.
-
A 15. szint bejáratával szemben a falnyílásban található egy eldugott repülőszint (WING MARIO OVER THE RAINBOW). Itt szedjétek össze a piros érméket.
-
A piros, a zöld, és a kék kapcsolóknál (azokon a rejtett pályákon, ahol a sapkákat aktiváltátok) gyűjtsétek össze a nyolc piros érmét.
Tipp: Miután begyűjtöttétek a 120. csillagot is, a kastély előtt nyílik egy eddig elrejtett ágyúállás. Ezzel az ágyúval lőjetek a vár tetejére, ahol a jó öreg Yoshi, és egy piros "!" fog várni. Szólítsátok meg Yoshit, és ő 100 élettel jualmaz meg benneteket.
Forrás: Kódmester 1998. 2. szám (6. szám) 19-23. oldal - Stuhl Endre, Szeged
|