Teszt
2014.06.30. 17:34
gy tnik, a Nintendo 3DS a rgi nagy Mario franchise-ok visszatr konzolja lesz. A ktelez Mario Kart mellett napvilgot ltott a rg nem jtszott Mario Tennis s Mario Party, s most itt a Mario Golf is, mely soha nem lt meg akkora felhajtst, mint brmely ms Mario nevvel fmjelzett sorozat.
s ez taln rthet is, mivel ez a legkevsb dinamikus jtk, maga a sport is hasonlkppen lass. A Mario Golf eddigi ngy rsze a jtkmdokban s lehetsgekben dombortott, nem is kicsit! Mr egyjtkos mdban is tbb mdozatban jtszhatunk, melyek nemcsak vltozatoss teszik a jtkot, hanem j megvilgtsba helyezik magt a sportot is. s most, kzel 10 v utn itt az jabb rsz, amely nemcsak hogy megrizte a jtkmdokat, hanem mg jobban kidombortotta azokat.
Ahogy az elz rszekben, most is hangulatos opening vide kszlt a jtkhoz, utna pedig irny a men. Innen vagy jtszhatunk egy gyors golfot egy Mario karakterrel, vagy sajt Miinkkel gyakorolhatunk, vagy jtszhatunk bajnoksgot. Amit nagyon megszerettem ebben a Mario Golf-ban, az az, hogy ez lnyegben egy tvzete az eddigi asztali- s kzikonzolos jtkoknak. Hiszen br nem RPG-szeren, de ugyangy megvan az, hogy sajt karakternket (jelen esetben Miinket) fejleszthetjk, mint a GBC s GBA rszekben, de a fjtk is benne van, mint N64-en s GC-n. A fjtkban lehetsgnk van kivlasztani, hogy hnyan jtszunk, s br els ltsra csak kevs jtkmd lthat, de semmi ok az aggodalomra, ugyanis a tbbi benne van a belltsokban (pldul a Club Slots), gy akr kombinlhatjuk ket. s itt talljuk az j lehetsgeket is, pldul, hogy szeretnnk-e trgyat kapni, vagy kln rmket gyjteni a jtk sorn. Sokig rtelmetlennek tartottam, hogy trgyak legyenek a Mario Golf-ban, hiszen pont az volt az egyik j oldala, hogy teljesen szablyszeren ment a jtk, s nem az volt, hogy ki tudja kitni a msikat, vagy ki mennyire tud kiszrni a msikkal, hanem hogy ki a jobb. Mint kiderlt, szerencsre most sem errl van sz, hanem hogy most a karaktereink jval kisebb tvolsgra kpesek eltni a labdt, mint az elzekben. Pldul a Nintendo 64-es jtkban Mario 270 yard-ra tudta eltni a labdt 1W-s tvel, mg itt csak 199-re. A maradk 71-et a gomba vagy Bullet Bill “ptolja ki”. Trgyakbl termszetesen korltozott mennyisg ll rendelkezsre. Alapbl kapunk egy-egy gombt, virgot s Bullet Bill-t, a tbbit mind meg kell szerezni gy, hogy doboz formjban lthatjuk a plykon, s a labdt gy kell eltni, hogy elrje azokat. Szemlyes kedvencem az aranyvirg, mely minden egyes megtett yard utn rmt ad neknk. Ekkor szl csak igazn nagyot az rmegyjts! rmk gyjtsre jtk sorn is van lehetsg, de nem ajnlom, hogy a gyjtsre menjnk, mert sok esetben nem ott vannak, ahova idelis esetben tnnk a labdt, inkbb csak extra lehetsgknt javasolt, hogy ennyivel tbb lesz neknk, ha a plykon is gyjtjk az rmket. rmkre mrpedig szksgnk lesz, mert sok megvsrolhat ruhzat s tfelszerels ll rendelkezsre. Itt is jtszhatjuk sokak kedvenct, a Speed Golf-ot, ahol mindent a stopperrnak rendelnk al. Mennyire vagyunk kpesek gyorsan j helyre eltni a labdt? Lnyegben ezt mri fel. jdonsg a Point Play, amikor a rendes jtkkal szemben nem az szmt, hogy minl kevesebb pontot gyjtsnk ssze, hanem hogy minl tbbet. Ugyanis pontozza az elrt eredmnyt. Emellett van mg a jl ismert Ring Shot, lehet csillagokat is gyjteni, gyhogy tnyleg rengeteg lehetsg van. Ha igazn rdekess akarjuk tenni a jtkot, akkor javasolt belltani a Club Slots lehetsget, amikor is minden egyes jtk eltt flkar rabln eldntjk, hogy mely tkkel jtszunk. Ha sikerl mind a hromszor kihozni a csillagot, akkor mi vagyunk a kirlyok, ugyanis mink az sszes t.
s itt van a Castle Club is, ahol sajt Miinket fejleszthetjk, m itt nem RPG-szeren megy, mint az elz kzikonzolos Mario Golfokban, hanem handicap pontokkal. Itt jtszhatjuk offline azokat a bajnoksgokat, melyeket az elzekben megszokhattunk, s itt kapjuk meg a handicap pontokat. Ez azt jelenti, hogy annyi mnusz pont elnyt kapunk, amennyi pontunk van, s ha sikerl j helyezst elrni, akkor ezek a pontok folyamatosan cskkennek, gy egy id utn igen nehzz vlik gyztesknt kikerlni a bajnoksgbl, mivel a tbbi gpi jtkosok tovbbra is pontelnnyel jtszanak. Itt van lehetsgnk gyakorolni, s klnbz krlmnyek kztt prbra tenni magunkat. Ne feledjnk, hogy egyjtkos mdban a szl a legnagyobb ellenfl. A jobb-fels sarokban lev felh jelzi, hogy merre fj a szl, s mekkora erssggel. Ha nem kalkullunk vele, akkor nem ott fog fldet rni a labda, ahova elgondoltuk. Ugyangy lehetsgnk van klnbz krlmnyek mellett lyukra tni a labdt (putt), hiszen a msik nagy ellensgnk, ha nem sk felleten van a lyuk, s akkor elmegy oldalra a labda, ha nem lltjuk be, hogy arra ssk el a labdt, amerre lejtssel szemben lyukba menjen. Az elz jtkokban jobban kijtt, hogy mennyire bonyolult sport maga a golf, itt tbb segtsgnk van a jtk alatt is, s lehetsgnk van arra is, hogy a labda pontossga (teht, hogy mennyire legyen az tsnk pontos) automatikus vagy manulis legyen. n a manulisat javaslom, mert automatikusban a gp maga lvi be a pontossgot, s gondolom, mondani sem kell, hogy sokszor nem “gpi pontossg”, gy legalbb mi vagyunk a felelsek azrt, ha pontatlan lesz az ts. s akkor ne feledkezznk meg a rengeteg megvsrolhat ruhzatrl s trl, melyeket azokbl az rmkbl vehetnk meg, melyeket a jtk sorn gyjtttnk ssze. Mivel nem ktelez egy adott karakter nevvel fmjelzett ruhzatba ltzni teljesen, gy akr teljesen egyedi lehet a kinzetnk. Ktsgtelen, hogy a legmksabb a sapkk kztt a Lakitu haj, amikor is hrom hajszl lg ki a fejnkbl. Persze Mario karakterek jrnak-kelnek, mint egy rendes RPG jtkban, s mindenkivel beszlgethetnk. Valaki tancsot ad, de valakinek csak segtsgre van szksge.
Termszetesen van lehetsgnk tbben is jtszani, akr helyben, akr interneten keresztl is. Mindkt esetben ngyen jtszhatunk maximlisan. Helyben lehetsg van Stroke Play-re, Speed Golf-ra s Point Play-re, interneten ezek mellett klnbz bajnoksgokat hozhatunk ltre, ezeknek egyedi belltsokat, szablyokat adhatunk meg, de hivatalos bajnoksgokon is indulhatunk. Ne csggedjnk, ha a pillanatnyi helyezsnk szma ngy szmjegy, gyakoroljunk mg egy kicsit. Nem telik sokba, mire rrznk a jtk zre, irnytsra, s olyan profik lesznk, mint a nagyok.
Ezek mind csak szavak. Csak akkor ismerjk meg a jtk varzst, ha keznkbe vesszk, s jtszunk vele. A grafika nagyon szp, a tjak megadjk az alaphangulatot. Az irnytst ebben a rszben sokkal knnyebb megtanulni, mint pldul a N64-es jtkban. A zene viszont nekem nem tetszik annyira. Ugyanaz a Sakuraba Motoi szerezte, mint a dics eldben, de most mintha nem a hangulatra volna ment, hanem arra, hogy minl lbb legyen a hangzs, s a szaxofon szlk nhol igencsak altat hatsak. Pedig Nintendo 64-re fantasztikus zenket szerzett! A rengeteg bajnoksg, jtkmd, s karakternk fejlesztse j ideig garantlja a szrakozst, de akkor lesz csak igazn tartalmas a jtk, ha megvesszk a letlthet tartalmakat, melyek a Nintendo 64-es jtk plyit tartalmazza grafikailag persze feljtva. Lehet, hogy sokaknak nem kelti fel az rdekldst a jtk a lasssga miatt, de aki ad neki egy eslyt s rrez a hangulatra, az biztosan a rabjv vlik!
Grafika: 10/10
Jtszhatsg: 9/10
Szavatossg: 10/10
Kihvs: 8/10
Zene / Hang: 7/10
Hangulat: 9/10
+ Dics eldk mlt utdja
+ Kellemes grafika
+ Rengeteg sok lehetsg
+ Magval ragad hangulat
– Altat hats zene
86%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|