Teszt
2012.03.07. 08:47
A Super Mario Bros. őrületes sikere bebetonozta a Nintendót a konzolpiacra, és a folytatások sem maradtak el sokkal tőle siker terén. Így a cég be akarta biztosítani a 1989-ben megjelenő kézikonzolját, ezért a nyitócímek között volt egy Mario játék, méghozzá a Super Mario Land.
Annak idején mindenki le volt döbbenve, hogy lehet egy kézikonzolra egy komplett Mario kalandjátékot csinálni? Hát ahogy a Nintendo megcsinálta. Kompromisszumok árán, mert ekkoriban még nem ismerték a Game Boy technikai képességeit, ezért egy grafikai megjelenítés terén lényegesen egyszerűbb játékot vehettünk a kezünkbe. De ez akkor maga volt a csoda.
Ez a játék nem a Gomba Királyságban, hanem Sarasa Land-ben játszódik. A főellenség Tatanga, egy űrlény, aki megszállta az országot, és meghipnotizálta a lakosait, hogy minden kérését teljesítsék, és össze akar házasodni Daisy Hercegnővel. Amikor Mario ezt meghallotta, elindult hát, hogy megmentse Daisy-t, és az ország lakosait.
Sarasa Land 4 vidékre van felosztva: Birabuto, Muda, Easton és Chai. Mindegyik vidéken három pálya van, tehát összesen 12 pályából áll az egész játék. Nemcsak az ország egyedi, ahol járunk, hanem az ellenségek tárháza is, ugyanis velük csak ebben a játékban találkozhatunk. Néhány ellenség minden pályán fellelhető, ám a legtöbb csak az adott vidékben, a sajátosságaihoz hűen. Például az Easton olyan, mintha a valóságban a Húsvét-szigeten játszódna, hiszen a háttérben Moai-kőszobrokat láthatunk, és az egyik ellenség is Moai-alakú. A Chai vidék háttere (meg a neve is) erősen Kínára utal. Néhány ellenség ugyan hasonlít az előző Mario játékokban megismertekre, de a Game Boy technikai képességei miatt külsőre igencsak le vannak egyszerűsítve. Például Chibibo az egyszerűsített Goomba, vagy Nokobon lenne Koopa Troopa, akire, ha ráugrottunk, hagyjuk magára, ugyanis felrobban a páncélja.
Mariónak itt is különféle power-up-jai vannak, a gombától itt is nagyra nő, ám a virágtól nem tüzet, hanem szuperlabdát tudunk lőni. Itt még nem tudták kivitelezni azt, hogy a golyó, amit Mario kilő, ugyanúgy funkcionáljon, mint a nagygépes játékokban, ezért szuperlabdának nevezték el, de ugyanúgy megöli az ellenségeket, mintha tüzet lőne. A csillag itt is fellelhető, amitől sérthetetlenek leszünk, valamint 100 érme és 1-Up gombától egy életet kapunk. Minden pálya végén két kijárat van. A felsőt némileg nehezebb elérni, de megéri, mert bónusz játékot játszhatunk, ahol akár 3 életet is nyerhetünk.
A grafika bár egyszerű, de nagyszerű ötlet az adott vidék jellegzetéséhez egyedi hátteret rajzolni. Ahhoz képest, hogy első Game Boy játék, nagyon precíz az irányítás, túlmutat az első NES-es játékokon. A 12 pályát viszonylag gyorsan végig lehet vinni, a zene pedig fantasztikus. Egyik Mario játékban sem hallhatjuk ezeket, és mindegyik nagyon jól meg lett komponálva.
Boldogan ajánlanám a játékot, de mivel rövid, sokallom érte a 3,60 fontot. És bár az egyedisége kárpótolhat minket, ugyanezen az áron sokkal tartalmasabb Game Boy játékokat is letölthetünk 3DS-ünkre.
Grafika: 8/10
Játszhatóság: 9/10
Kihívás: 4/10
Szavatosság: 6/10
Zene / Hang: 9/10
Hangulat: 8/10
+ Egyedi, ilyet egy Mario játékban sem láthattunk
+ Tájhű grafika
+ Nagyszerű zene
– Túl egyszerű
– Nagyon rövid
78%
|
A tesztet eredetileg a blogomba írtam, onnan változtatás nélkül hoztam át.
|