Teszt
2012.03.07. 08:47
A Super Mario Bros. rletes sikere bebetonozta a Nintendt a konzolpiacra, s a folytatsok sem maradtak el sokkal tle siker tern. gy a cg be akarta biztostani a 1989-ben megjelen kzikonzoljt, ezrt a nyitcmek kztt volt egy Mario jtk, mghozz a Super Mario Land.
Annak idejn mindenki le volt dbbenve, hogy lehet egy kzikonzolra egy komplett Mario kalandjtkot csinlni? Ht ahogy a Nintendo megcsinlta. Kompromisszumok rn, mert ekkoriban mg nem ismertk a Game Boy technikai kpessgeit, ezrt egy grafikai megjelents tern lnyegesen egyszerbb jtkot vehettnk a keznkbe. De ez akkor maga volt a csoda.
Ez a jtk nem a Gomba Kirlysgban, hanem Sarasa Land-ben jtszdik. A fellensg Tatanga, egy rlny, aki megszllta az orszgot, s meghipnotizlta a lakosait, hogy minden krst teljestsk, s ssze akar hzasodni Daisy Hercegnvel. Amikor Mario ezt meghallotta, elindult ht, hogy megmentse Daisy-t, s az orszg lakosait.
Sarasa Land 4 vidkre van felosztva: Birabuto, Muda, Easton s Chai. Mindegyik vidken hrom plya van, teht sszesen 12 plybl ll az egsz jtk. Nemcsak az orszg egyedi, ahol jrunk, hanem az ellensgek trhza is, ugyanis velk csak ebben a jtkban tallkozhatunk. Nhny ellensg minden plyn fellelhet, m a legtbb csak az adott vidkben, a sajtossgaihoz hen. Pldul az Easton olyan, mintha a valsgban a Hsvt-szigeten jtszdna, hiszen a httrben Moai-kszobrokat lthatunk, s az egyik ellensg is Moai-alak. A Chai vidk httere (meg a neve is) ersen Knra utal. Nhny ellensg ugyan hasonlt az elz Mario jtkokban megismertekre, de a Game Boy technikai kpessgei miatt klsre igencsak le vannak egyszerstve. Pldul Chibibo az egyszerstett Goomba, vagy Nokobon lenne Koopa Troopa, akire, ha rugrottunk, hagyjuk magra, ugyanis felrobban a pnclja.
Marinak itt is klnfle power-up-jai vannak, a gombtl itt is nagyra n, m a virgtl nem tzet, hanem szuperlabdt tudunk lni. Itt mg nem tudtk kivitelezni azt, hogy a goly, amit Mario kil, ugyangy funkcionljon, mint a nagygpes jtkokban, ezrt szuperlabdnak neveztk el, de ugyangy megli az ellensgeket, mintha tzet lne. A csillag itt is fellelhet, amitl srthetetlenek lesznk, valamint 100 rme s 1-Up gombtl egy letet kapunk. Minden plya vgn kt kijrat van. A felst nmileg nehezebb elrni, de megri, mert bnusz jtkot jtszhatunk, ahol akr 3 letet is nyerhetnk.
A grafika br egyszer, de nagyszer tlet az adott vidk jellegzetshez egyedi htteret rajzolni. Ahhoz kpest, hogy els Game Boy jtk, nagyon precz az irnyts, tlmutat az els NES-es jtkokon. A 12 plyt viszonylag gyorsan vgig lehet vinni, a zene pedig fantasztikus. Egyik Mario jtkban sem hallhatjuk ezeket, s mindegyik nagyon jl meg lett komponlva.
Boldogan ajnlanm a jtkot, de mivel rvid, sokallom rte a 3,60 fontot. s br az egyedisge krptolhat minket, ugyanezen az ron sokkal tartalmasabb Game Boy jtkokat is letlthetnk 3DS-nkre.
Grafika: 8/10
Jtszhatsg: 9/10
Kihvs: 4/10
Szavatossg: 6/10
Zene / Hang: 9/10
Hangulat: 8/10
+ Egyedi, ilyet egy Mario jtkban sem lthattunk
+ Tjh grafika
+ Nagyszer zene
– Tl egyszer
– Nagyon rvid
78%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|