Teszt
2016.04.27. 19:23
Rgen, amikor mg nem tudtak technikailag olyan leth jtkokat kszteni a fejlesztk, mint akr az ezredfordul utn, sokkal nagyobb teret kaptak a klnbz logikai jtkok. A Nintendo pedig nagyon jl tette, hogy mr azonnal a Game Boy megjelense utn lecsapott rjuk, hiszen annak idejn, amg nem ismertk ki a kzikonzol technikai tudst, addig a klnbz logikai jtkokkal tudtak hdtani. Sokak szmra ismert lehet a Tetris trtnete, a Nintendo volt az, aki igazn az anyagi hasznot lvezte az tletbl, hiszen tzmillikat adtak el, mind a NES, mind a Game Boy vltozatbl, de annak orosz feltallja nem ltott sok pnzt a tallmnybl.
A logikai jtkok sikernek titka nemcsak az, hogy lmnyszmba megy velk a jtk, hiszen kellkpp nehz, hanem hogy a fejlesztknek sem jelent felttlen olyan nagy feladatot elkszteni, mint egy komolyabb Mario jtkot mr annak idejn is. Lnyegben kis kockzat mellett arat nagy sikert egy ilyen jtk. Az Alleyway sem felttlen Nintendo tallmny, hiszen mr PC-n s sok akkori konzolon s szmtgpen is jtszhat volt egy Arkanoid nev jtk korbban. Emlkszem is r, mennyire szerettem. Az NES-re is megjelent, de csak Japnban s Amerikban, hozznk nem jutott el. De itt van Nintendo Game Boy-on az Alleyway. Mi is ez a jtk? Nmileg a klasszikus Pong nev jtkra emlkeztet a goly mozgsa, azzal a f klnbsggel, hogy nem ketten jtsszuk, hanem egyedl, gy csak egy irnybl kell a labdt a jtktren tartani. Ahol kisebb tglk vannak, ezeket kell a golyval kitni. Hrom sznben van. Az alsk a fehrek rnek 1 pontot, a kzpen lev szrkkrt 2 pontot kapunk, mg a fell lev stt sznekrt pedig 3 pont jr. Ha az adott plyn kitttk az sszeset, akkor jn a kvetkez. sszesen 24 plya van a jtkban, s minden harmadik utn bnuszplyn jtszhatunk. Ezek rdekessge egyrszt, hogy egy adott Mario jtk karakter alakjt veszik fel a tglk, msrszt meg nem vlt irnyt, ha tglnak tkzik, hanem tovbbmegy, gy elvileg knny megcsinlni ezeket. Viszont idlimit van, s bizony srn elfordul, hogy pp csak nhny tgla marad, mire lejr az id. Pedig rdemes gy irnytani a golyt, hogy kisse mindet, hiszen, ha teljestjk a bnuszplykat, tovbbi jutalompontokat kapunk. Lehet irnytani is a labdt, a jtk egyik nagy bravrja ugyanis a fizikja, ugyanis br a csatahaj (lnyegben az rben jtszdik a jtk) fellete sk, gy a goly 90-os fordulatot vesz, ha nekitkzik, de ha a haj szlnek tkztetjk a golyt, akkor irnyt vlt, gy tall el olyan tglkat is, melyeket „eredeti” tja sorn nem tallna el. Ez fleg akkor hasznos, amikor mr csak nhny tgla maradt, gy nagyobb esllyel tallja el azokat is. Ngy let jr alapbl, s minden elrt 1000 pont utn jabb lettel gazdagszunk. letbl akkor vesztk el egyet, ha leesik a goly.
A jtk lnyegben ennyi, s olvasva ms vlemnyeket nem aratott osztatlan sikert, mint pldul a Tetris, vagy a Dr. Mario. Amit rszint megrtek, mert nem jtszatja gy magt, mint a tbbi logikai jtk. Szinte mindig csak egy menetet jtszok a jtkkal, s ha elvesztettem az sszes letet, azonnal kapcsoltam is ki. Pedig az tlet nagyon j, s maga a kivitelezs is rendben van, csak mgsem olyan, mint a Tetris, ahol, ha a tglk elrtk a jtktr tetejt, mris kezdem jra, mert megadja azt az rzst, hogy tudok ennl jobbat is. Az Alleyway-nl ilyen nincs, viszont amikor megy a jtk, akkor elkap a hangulata. Ajnlom is, hiszen Nintendo 3DS-re is letlthet. s azt gondolom, hogy rdemes is egyszerbb logikai jtkot letlteni a kzikonzolra, hiszen buszon, villamoson vagy metrn kivl idtlts.
Grafika: 4/10
Jtszhatsg: 10/10
Szavatossg: 5/10
Kihvs: 5/10
Zene s hangok: 5/10
Hangulat: 7/10
+ J alaptlet
+ Knny irnyts
+ Kellemes hangulat
– Repetitv plyk
– Kevs lehetsg
68%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|