Teszt
2022.04.12. 19:45
A Wii U sikert nemcsak a rendkvl rossz marketing s a hibs zleti dntsek sorozata neheztette meg, hanem gyenge Nintends nyitcmek. Hiszen megszokhattuk, hogy a Nintendo egy-egy konzol kezdeti eladsait mindig valami nagyobb cmmel lendti meg, ami aztn be is rja magt a konzoltrtnelem egyik legemlkezetesebb jtkai kz. A Wii sikerre viszont annyira elknyelmesedett a Nintendo, hogy a Wii U-t kihagyta ebbl a szrsbl. Jtt j Mario jtk, rlhettnk a New Super Mario Bros. U-nak, de rvid is volt, radsul messze nem volt annyira korszakalkot, mint az elz konzolok nyitcmei. Jobb, mint a New Super Mario Bros. 2, teht rzkelheten komolyan vette magt a Nintendo, de mr nincs meg az a varzsa, mint a Nintendo DS-es, vagy akr a Wii-s New Super Mario Bros.-nak.
Termszetesen sz nincs arrl, hogy egy rossz jtk lenne (ahogy a New Super Mario Bros. 2 sem volt az), megvannak a maga jtsai, hiszen bejttek j jtkmdok, s megadtk a mdjt, hogyan hasznlhatjuk ki a Wii U GamePad rintkpernyjt. De az biztos, hogy a nagy jts nem a trtnetben keresend, hiszen ugyangy Hercegn lett elrabolva Bowser ltal, mint brmikor korbban. Most pp bks vacsorjuk kzben jut eszbe Bowsernek s 7 alattvaljnak (minek utna kiderlt, hogy a 7 Koopaling nem a gyerekei) elrabolni Hercegnt. Marira, Luigira s a srga s kk kalapos Toadra meg a “Mecha Hand” nev szerkezettel jl rcsaptak, hogy ne rthassak bele rdgi tervkbe. Ennek kvetkeztben k messzire replnek, egszen az Acorn sksgig. Ott egy Acorn fnak zuhannak, ahonnan sok Super Acorn esik ki. Bizony, ez lesz az j segt trgy hseinknek a kalandjuk sorn.
s ht mivel hseink messzire repltek, ezrt 8 vilgot kell bejrniuk, hogy eljussanak Bowser kastlyig s megmentsk Hercegnt. A jtkmenet teljesen ugyanolyan, mint a korbbi New Super Mario Bros. jtkokban. Mario plykon megy vgig, hogy eljusson az adott vilg kastlyig, hogy megkzdjn az azt ural Koopalinggel, majd vgl Bowserrel, hogy vgre megmentse Hercegnt. A jtk 2,5D-s, teht oldalscrollozs jtk, de mivel van httere a plyknak, ezrt 3D-s hatst kelt. Ahogy sz volt rla, az j segt trgy az gynevezett Super Acorn, mely hsnket Squirrel Mariv vltoztatja. Ahogy a neve utal r, Mario mkuss vltozik t, melynek kt oldaln van egy-egy kpenyeg-szersg van, mely ltal konkrtan replni ugyan nem tud, de a Wiimote egyszeri megrzsval a magasba lendl, majd a folyamatos rzogatssal lebegve r fldet. Replmkusok a valsgban is lteznek, rluk mintztk Mario kpessgt.
Az ellensgek kzl is sok lesz az ismers, s leginkbb a sok jsonsg hinyzik a jtkbl. A jtkmenet teljesen ugyanaz, a zene pedig annyira nem innovatv, hogy mg a vilgok zeni is vgig ugyanazok, csak persze a vilg krlmnyeihez kpest ms dallammal hangszerelssel. Abban sincs vltozs, hogy ugyangy sztyeppkrl indulunk, majd jn a pusztasg, majd tmegynk a vzi, havas, erds, hegyes vilgon, majd felmegynk egszen a felhkig, hogy vgl megkzdjnk Bowserrel. A plykon is a mr jl megszokott zenk szlnak. Persze magukat a plykat teljesen jraterveztk s azokon most is lmny vgigmenni. rvendetes, hogy a plyk itt is inkbb nehezebbek, mint a Wii-s New Super Mario Bros.-ban. Mert gy legalbb van nmi kihvs, a Nintendo meg nagyon jl rt ahhoz, hogyan tegye a plykat inspirlan nehzz. Teht, hogy rezzk, hogy van kihvs a plyban, mgis olyan tlekkel gazdagtjk a plykat, hogy lmny rajtuk vgig menni. Ez a New Super Mario Bros. U-ban is megvan, alapveten nagyon j rajtuk jtszani, de a plyk felptse annyira hasonlt a korbbi New Super Mario Bros. jtkokhoz, hogy nem maradnak meg az emlkezetekben.
Sokak rmre Yoshi is visszatrt, st hozta kisbartait is. A Baby Yoshik klnbz sznekben pompznak, sznk szerint klnbz kpessgeik vannak. Ez ismers lehet a Super Mario Galaxy 2-bl. A srga Baby Yoshi megvilgtja a stt terepet, a piros (most egyszerstsnk) Baby Yoshi risi lggmbb fvdik fel, neki ksznheten lebeghetnk a magasban, a kk Baby Yoshi meg buborkokat lvell ki a szjbl, melyek ha elkapnak egy ellensget, hrom rmv vltoznak, amit termszetesen bezsebelhetnk.
Inkbb jtkmdok tern trtnt nmi jts, ugyanis a f jtk mellett ott van pldul a Challenge Mode, ahol meghatrozott idn bell egy a plya egy meghatrozott rszre eljutni. Ezeknek t klnbz mdozata van. Aztn ott van a Boost Rush Mode, ami nagyon hasonlt a New Super Mario Bros. 2 Coin Rush mdjhoz. Teht adott hrom plya, de nem a lehet legtbb rmt kell a a plya vgre rve sszegyjteni, hanem egyszeren csak eljutni az plya vgig. Aztn, ha jnnek vele rmk, az csak bnusz. A Coin Battle-ben gyjthetjk az rmket. Ezt csakis tbben jtszhatjuk. A lnyeg, hogy a jtk mindegyik plyjn jtszhatunk, ahol mr jrtunk a fjtkban, s gyjthetjk az rmket. Ez is hasonlan a New Super Mario Bros. 2-hz szmolatlanul jelennek meg az rmk extrban (csak pp aranygomba s virg nlkl), s tbb plyn megynk vgig. Termszetesen az nyer, aki a legtbb rmt sszegyjti. Nem mutatja a jtk alatt, hogy llunk, mindig az adott plya vgn sszegzi az rmket, s lthatjuk a jelenlegi llst. Ez egy plusz izgalmi faktor. Alapveten j tlet, lvezetesek az extra jtkmdok.
Szval nem rdemes azt a forradalmat vrni, mint a klasszikus Mario jtkoktl, de elszrakozunk vele, s a maga sajtsgos mdjn tarts szrakozst garantl. De az igazi innovci igenis hinyzik a jtkbl. A jtkmenet, a plyk felptse nmi vltoztatstl eltekintve teljesen ugyanaz, mint a korbbi New Super Mario Bros. jtkok esetben, valamint zenk tekintetben sincs semmi jts. Viszont az j dolog, hogy HD-ben jtszhatunk, illetve az extrk is jl sikerltek. De nem csoda, hogy kzel 10 v tvlatbl ez az utols New Super Mario Bros. jtk. Persze, ott a New Super Luigi U s a Nintendo Switch-es jragondolt vltozat, de alapveten ez az utols New Super Mario Bros. jtk, s taln mr nem is lesz folytats. s taln gy is van rendjn. Nem inflltk el annyira az egsz sorozatot, hogy akr nevetsg trgya legyen, hogy sokadszorra ugyanazt kapjuk. Amik vannak, azokkal rdemes jtszani, ahogy ezzel is.
Grafika: 8/10
Jtszhatsg: 9/10
Szavatossg: 6/10
Kihvs: 7/10
Zene / hang: 6/10
Hangulat: 8/10
+ A rgi megszokott, knnyed Mario hangulatvilg
– Kevs jts, szinte csak a ktelez krk
82%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|