Teszt
2011.09.26. 21:48
Jvre jelenik meg a Wii U, mely sajnos elveszti mr a GameCube-kompatibilitst. De amg kurrens konzol a Wii, addig rdemes lenne egy pr GC jtkot rszletesebben ismertetni. Elssorban ltalam emlkezetes jtkokat szeretnk bemutatni, az egyik ilyen a Mario Party 5.
A Nintendo 64-re debtlt Mario Party sorozat eleinte nagyon j spin-off-nak indult, de a GameCube-ra megjelent Mario Party 4 gy elrontotta az egsz szrit, ahogy csak lehetett. Taln a konzol kpessgeinek nem kell ismerete miatt tbbek kztt a grafika, a jtk dinamikja nagyon gyengre sikeredett. A Mario Party 5 nmileg jobb sszkpet mutat, br mg gy is vannak hinyossgai.
Az alapkoncepci mit sem vltozott. Ugyangy tbln jtszunk, kockkat dobunk, mezket lpnk elre, ha kk mezre lpnk, hrom rmt kapunk, ha pirosra, akkor hrom rmt vesztnk el, minden kr utn mini-jtkot jtszunk. Tbb, mint 70 j mini-jtk, s nhny jdonsg, amiben tbbek kztt bejt a jtk.
Valahol a csillagok felett van egy lomvilg, ahol mindenki lma tallkozik. Ebben az orszgban Csillagrk vdik mindenki lmt. Elhatroztk, hogy meghvjk a Marit s legkzelebbi bartait egy partira. Aki azt megnyeri, az lesz a Dream Star. Ht ennyi a trtnet, a rangos Dream Star cmrt jtszunk a Party mdban. Hat tbla van a jtkban: Toy Dream, Rainbow Dream, Pirate Dream, Undersea Dream, Future Dream, s Sweet Dream, valamint Bowser Nightmare, melyet a Story Mode-ban lehet megnyitni. Az egyik legnagyobb jts a Party md tbls jtkban a kapszulk, ezekben vannak azok a trgyak, melyekkel egy kr erejig fejleszthetjk magunkat, vagy rthatunk a msiknak. Eddig is voltak trgyak, de most lnyegesen tbb van bellk. A kapszulkat gpbl kapjuk, s ha egy mezre szeretnnk letenni, azt ingyen megtehetjk, m ha magunkon akarjuk aktivlni az adott trgyat, annak dnt tbbsgrt fizetni kell. A kapszulkban lev trgyak ngy csoportra vannak osztva. A kk kapszulkban vannak a mezkn trtn esemnyeket befolysol trgyak (pl. gombval ktszer dobhatunk, vagy a csvel helyet cserlnk egy ltalunk kivlasztott jtkossal). A srgk az rmink mennyisgre vannak befolyssal, a piros a kapszulinkat kavarja meg, mg a zlddel akr csillagokat szerezhetnk. s van Bowser kapszula, melytl meneklni kell, mert az automatikusan aktivldik, s szoks szerint nem a nyertest jutalmazzk, hanem a vesztest bntetik. A jtk vgn pedig a szoksos jutalmakat kaphatjuk, ha belltottuk ezt az opcit. A Mini-Game Start kapja az, aki a legtbb mini-jtkot nyerte, a Coin Star az, aki a legtbb rmt gyjttte, a Happening Star pedig azt illeti meg, aki a legtbbszr lpett krdjel mezre.
Termszetesen nincs Mario Party Story Mode nlkl. Bowser ellopta mindenkinek az lmt, s helyre rmlmokat kldtt. Feladatunk mindennek vget vetni. Ugye milyen izgalmas? Egyedl jtsszuk, s gpi ellenfelnk hrom Mini-Bowser. Vgig kell menni mind a hat tbln. Akkor nyernk, ha els helyen vgznk, s csak ekkor mehetnk a kvetkez tblra. Ha tljutunk mind a hat tbln, akkor nyitjuk meg a Bowser Nightmare tblt, melyet, ha nyernk, lesz egy vgs harcunk Bowserrel. Emellett jtszhatjuk a jl megszokott Mini-Game Mode-ot, itt tbb mdon mrhetjk ssze ernket, tudsunkat szabadon vlaszthat Mini-jtkokkal. Van mg kt olyan jtkmd, melynek semmi kze nincs a Mario Party jelensghez, mgis extraknt bekerlt. Az egyik a Super Duel Mode, ahol sajt jrgnyt pthetnk, mellyel harcolhatunk ellenfeleinkkel. Aranyos dolog, de vlemnyem szerint teljesen felesleges. Nem tudom elkpzelni, hogy ezzel 5 percnl tovbb bbeldjnk. Egybknt egyes rszeket rmkrt vsrolhatunk. A msik a Bonus Mode, ahol pldul krtyajtkot jtszhatunk, valamint egyb sport jtkot, mint pldul jgkorong, vagy strandrplabda. Ezek is aranyos dolgok, de annyira egyszerek, hogy nem nyjtanak tarts szrakozst, de egy pr meccs erejig el lehet szrakozni velk.
Ezzel dihjban be is mutattam a teljes jtkot. Most pedig lssuk a klcsnt s a belbecset. A grafika lnyegesen szebb az eldjnl. A sznek lnkebbek, a tblk sokkal rszletgazdagabbak, gy lethbb lett. De a karakterek megjelentse mg mindig nagyon egyszer, s ez nagyon gyerekess teszi az egsz jtkot. Ilyet Nintendo 64-en lttunk, mr a GameCube is sokkal tbbre kpes ennl. Br az rmteli, hogy a karakterek mozgsa dinamikusabb az elz rszhez kpest. Az irnyts j, mivel egyszer a mini-jtkok kezelse, ezrt nem is vrhat el, hogy controller gyilkos legyen a jtk. Br t jtkmd van, de ebbl kettnek nincs sok kze a jtkhoz, emellett rvidek is, gy nem nehz megunni a jtkot, knnyen elkpzelhet, hogy nhny hnap mlva a polcon fog kiktni a jtk, s rosszabb esetben tbbet nem is vesszk el. A msik nagy hibja a jtknak, hogy maga a Party Mode is nagyon unalmass tud vlni egyedl. Az szp s j, hogy a karakterek mozgsa dinamikusabb, de a trtnsek annyira lassak, hogy nagyon nehz kivrni, mire sorra kerlnk. Ezzel sajnos knny hazavgni egy trsasjtkot. A zene nagyon klnleges, ugyanis valami fenomenlisra sikeredett! Igaz gyerekesnek hat, de annyira szpen meg van komponlva, hogy egyltaln nem zavar. Egy fiatal japn hlgy, Aya Tanaka keze munkssga, aki sokban eltrt a tbbi Mario Party zenei hangzstl. Annak ellenre, hogy mindegyik zent szintetiztorral vettk fel, mgis olyan hatsa van, mintha egy nagyzenekarral vettk fel, mintha egy szimfonikus orchestra lenne. A zeneszerznek rdekes md csak ez az egy jtk szerepel a gamer-repertorjban, tbb jtknak nem szerezte a zenjt, de ezzel az eggyel is maradandt alkotott. A jtk hangulatt tovbbra is a fantasztikus, s vltozatos mini-jtkok viszik el, melyekbl – ahogy az elejn rtam – tbb, mint 70 van, szinte mindegyik egytl egyig lvezetes.
Br ez a rsz jval tbb pozitvummal rendelkezik az eldjnl, mgis vsrls eltt egy alapos prbt javasolnk. Aki el tud szrakozni az extrkkal, s nem unja a Party Mode vontatott menett, az akr mg lvezheti is.
Grafika: 6/10
Jtszhatsg: 9/10
Szavatossg: 5/10
Kihvs: 4/10
Zene/Hang: 10/10
Hangulat: 7/10
+ Fantasztikus mini-jtkok
+ Csodlatos zene
+ Sokat fejldtt eldjhez kpest
– Gyerekes, egyszer grafikai megjelents
– Nem nyjt tarts szrakozst
70%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|