Teszt
2014.01.31. 14:58
A Nintendo mindig tud jtani! Ezrt is imdjuk a kioti cgrist, hiszen nem egyszer volt arra plda, hogy egy j jtk esetben fejest ugrottak az ismeretlenbe, s valami olyasmit prbltak ki, amit eddig mg soha senki. Ezek a prblkozsok rendre jl sltek el, mi rajongk pedig mindig rmmel fogadjuk ket. A Yoshi’s Story esetben is elmondhat, hogy ismt jtottak. Tbb olyan jtkelem debtlt itt, mellyel a ksbbi Mario jtkokben is tallkozhatunk. Ahogy a teszt trgyt kpez jtk eldje, a Super Mario World 2: Yoshi’s Island is hatalmas jdonsgokkal szolglt, gy a Yoshi’s Story is. De mlt-e eldje hrnevhez?
Baby Bowser elrabolta a Szuper Boldogsg fjt, s a Yoshik szigett kpesknyvv vltoztatta, s a klnbz szigetcsoportok klnbz oldalakon vannak. Ezeken az oldalakon, lapokon fogunk kalandozni. Az egsz tkot, puszttst, csak hat kis tojs lte tl, melyek ppen akkor keltek ki. Hat klnbz szn Yoshi indul tnak, hogy megkzdjenek a Baby Bowser-rel, s visszaszerezzk a boldogsgukat jelent ft. Persze nem lehangolt, rossz kedv Yoshikat irnytunk. Nem felejtenek el mosolyogni, hiszen tudjk, hogy ez az egy egyetlen fegyverk a gonosz ellen. A jtkmenet rendkvl egyedi, ugyanis egy-egy lapon ngy plya van, a knyv pedig sszesen hat lapos, gy sszesen 24 plybl ll a jtk. Nincs kijrat, a fhoz vezet utat ugyanis gymlcsk mutatjk, s egy plynak akkor van vge, ha megettnk sszesen 30 gymlcst. Alapveten mindegy, milyen gymlcst esznk meg, viszont minden egyes Yoshinak van kedvenc gymlcse, mghozz olyan szn, amilyen maga. Teht a srga Yoshinak a bann a kedvence, mg a pirosnak az alma, a sttkk Yoshinak pedig a kk szl a boldogsgnak forrsa. Viszont van egy gymlcs, melyet mind Yoshi egyarnt szeret, ez pedig a dinnye. Ebbl sszesen 30 van egy-egy plyn, ha megtalljuk mind a harmincat, akkor extra magas pontszmot kapunk a plya vgn. Mieltt elkezdjk a jtkot, kivlasztunk, egy gynevezett szerencsegymlcst, melynek megtkezse szintn jt tesz kedvenc dinoszauruszunk lelki llapotnak. Ugyanakkor vigyzni kell az erspaprikval, ha azt megesszk, leternk egy egysgnyit cskken, s Yoshi igencsak fancsali kpet vg r. Ahogy rtam, a Yoshik egyetlen fegyvere a jkedv. Hogy ppen mennyire vidmak, azt a kperny bal-fels sarkn lthat virg jelzi. Ha tele van szirmokkal, akkor hsnk igencsak virgos jkedvben van, nekelget, tncol, amikor nem mozgatjuk. Ha pedig kevs szirom van a virgon, akkor akkor sajnos kzel a vg, a zene is lassabban, fradtabban szl. Ha pedig elfogy az sszes szirom, akkor hsnk kritikus lelki llapotba kerl, s ha innen megsebzdik, akkor Toady-k jnnek Yoshirt, s elszlltjk Bowser kastlyba. Tallunk kisebb szveket is a plyn, ezek extra jkedvet adni Yoshinak, gyorsabbak fut, tojsval messzebbre cloz, valamint a nyelvt mg messzebbre tudja kilteni.
Br a 24 plya nem hangzik olyan soknak, viszont a terep hatalmas, s br 2D-s a jtk, de nemcsak balra, jobbra lehet menni, hanem telgazs esetn akr fell, alul is folytathatjuk utunkat. Bizony a msik nagy elnye, hogy rengeteg titkot rejt egy-egy plya, elg ha csak a 30 dinnyre gondolunk. A msik pedig, hogy nincs alapbl megnyitva minden plya. A rejtetteket gy tudjuk megnyitni, ha a megtalljuk az ris titkos szveket, minden plyn 3-3 van. s akkor nzzk az irnytst. Az A-gombbal ugrunk, a B-vel kiltjk a nyelvnket, a Z- vagy az L-gombbal pedig tojst lvnk ki. Eltte rdemes nyomva tartani, s az analg karral clozni. A buborkba zrt gymlcsket csak gy tudjuk magunkv tenni. Ellensgeket inkbb egyk meg, mr csak azrt is, mert tojst kapunk rte, msrszt meg csak hat tojs ll egyszerre rendelkezsnkre. Tojsokat mg a pttys kockkban tallunk, m abbl nincs sok, gyhogy rdemes takarkosan bnni a tojsokkal. Az R-gombbal szimatolni tudunk. Ha hsnk “szagot” fog (gyorsan szimatol, s hanggal jelez), akkor ott a kzelben valami titok van, amit legtbbszr taposssal tudunk “elhvni”. Ha lassan szimatol, akkor nincs ott semmi. A titkok kiszimatolsban segtsgnkre van Poochy, a kutya, akinek a kzelben biztosan sikeres lesz a szimatolsi ksrletnk. rdemes mg emltst tenni Miss Warp-rl, akibl 4 van egy-egy plyn. Egyszeren a fejre kell ugrani, akkor felbred, s ha esetleg elhallozunk, annl a Miss Warpnl folytatjuk a jtkot, akit legutoljra bresztettnk fel. Valamint, ha a felbresztettek fejre ugrunk, akkor egy msik Miss Warp-ra kerlnk, s ott folytathatjuk a jtkot. s mg sok jtkelem segt bennnket, rdemes mg emltst tenni a fehr Shy Guy-rl, aki a tbbivel ellenttben a bartunk, s a segtsgnkre lesz a jtk sorn.
Az alapjtkot a Story Mode-ban jtszhatjuk, a Trial Mode-ban brmelyik plyn jtszhatunk, melyet mr vgigvittnk a fjtkban. Itt mindig rendelkezsre ll a hat Yoshi, s a f cl, hogy a jtk vgn a lehet legtbb pontot gyjtsk ssze. Termszetesen annyiszor trhetnk vissza az adott plyra, ahnyszor csak szeretnnk, s az addig elrt legtbb pontot elmenti a gp. A harmadik jtkmdot, a Practice Mode-ot valsznleg csak a legelejn vesszk ignybe, ugyanis itt sajtthatjuk el az alapirnytst. s ennyi. Habr elg csak laponknt egy plyt (teht hatot) vgigvinni, a fjtkot nem lesz annyira knny vgigjtszani, mivel a rejtett plykat, csak a nagy szvek felfedsvel nyithatjuk meg.
A grafika ugyan csak 2D-s, de nagyon egyedi, minden egyes plynak ms a httere. Az egyik plya olyan, mintha fonlbl varrtk volna ssze, a msik meg mintha paprfecnikbl vgtk volna ki. Mindenkpp rdemes az els jtkot a Practice Mode-ban kezdeni, hogy megszokjuk az irnytst, fleg azoknak, akik Wii Virtual Console-on jtszanak. Br Nintendo 64 jtkot is egybknt is problms Wii-n jtszani, ugyanis a N64 controller gombkiosztsa egyedi, s a Classic Controller gombkiosztsa igencsak nehzkess teszi az irnytst. A GC controller ezen segt valamennyit, de igazn jl csak Nintendo 64-en lehet irnytani. A plykon sok lehetsg van, gy egy darabig ellesznk a jtkkal. s br a plyk alapbl knnyek, de ha igazn magas pontszmot szeretnnk elrni, akkor kemnyen meg fogunk izzadni, arrl nem is beszlve, hogy tovbbjutni, csak titkok felfedsvel lehetsges. Elg kevs sz esett a zenrl, hogy a lehet legkevesebb sz essk a jtk negatvumrl, ugyanis a zene rendkvl gyerekes s unalmas. Mindenki imdja Yoshit, mert olyan aranyos, hogy sz nincs r. Ebben a jtkban sincs mskpp, de a zene nagyon torztja az aranyos jellemet, s annyira elrontottk ezzel az sszhatst, hogy az ember inkbb azt gondoln, hogy inkbb egy vods gyereknek adn a jtkot, biztosan lvezetet lel benne. A plyn bell hallhat zenk rettenetesen unalmasok. Nem is azzal van a baj, ugyanazt halljuk klnbz vltozatokban, hanem hogy depresszv hatsak, szinte elveszik a kedvet a jtktl.
Ha ez nem lenne, akkor egy igazi klasszikus lett volna a jtkbl. Ennek ellenre azt mondom, hogy rdemes kiprblni, mert ilyen jtkbl nincs mg egy.
Grafika: 9/10
Jtszhatsg: 7/10
Szavatossg: 7/10
Kihvs: 7/10
Zene / Hang: 2/10
Hangulat: 5/10
+ Egyedi grafika
+ Nagyszer jtkmenet
+ Sok egyb lehetsg
– Borzaszt zene
– Depresszv hangulat
72%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|