Teszt
2018.11.14. 01:17
Az ezredfordul vgre a Nintendnak mr tbb franchise-a volt, melynek jtkai kivtel nlkl csak a sajt konzoljaira jelentek meg. Ha ezen sorozatok kzl nem is volt mindegyik sikeres, de hogy minsgk megkrdjelezhetetlen, az tny. 1999-re ezek a karakterek sszegyltek, hogy verekeds keretben eldntsk, melyikk a legjobb.
A Super Smash Bros. mig a Nintendo egyetlen verekeds szrija, hovatovbb mfajnak legegyedibb jtka. Lthatan a Nintendo clja nem az volt, hogy msolja a Mortal Kombatet, Street Fightert, vagy a Tekkent, hanem valami egyedit fejlesszenek. Valami olyat, amit senki nem csinlt eltte. Nintendo karakterek a sajt eszkzeikkel, stlusukban harcolnak egyms ellen. Mr ezt a jtkot is sznestettk klnbz trgyak, mint pldul kardok, Poklabdkban megbv Pokmonok, de mr itt is megjelent a Maxim Tomato, amivel gygythattunk magunkon. De vajon megllja-e a helyt a mai Smash Bros.-ok kztt a Nintendo 64-es jtk, mely a szria els rsze volt?
A vlasz egyrtelmen nem. A Smash Bros. jtkok (klnsen a Brawl-ig) risi fejldsen mentek keresztl. Annak idejn a Super Smash Bros.-nak korntsem volt nagy hrverse. Nem nagyon foglalkoztak vele magazinok, n se nagyon hallottam rla. Taln a Nintendo (vagyis ht a HAL Laboratory fejlesztse) is sokkal inkbb plusz egy szrinak gondolta, amit a Nintendo rajongk szeretni fognak, de nagy hre nem lesz. Ennek eredmnye, hogy a Nintendo 64-es Smash Bros. sokkal-sokkal kevesebb tartalommal br, mint a ksbbi inkarncii. Karakterekbl is csak 12 volt, plykbl 9. Ellenben mr ebben a jtkban lefektettk az alapokat, s jnhny dolgot mr itt megvalstottak, amiket a ksbbiekben tovbbfejlesztettek. A harcrendszer alapjait mr itt lthatjuk. Mr itt minden karakternek sajt tmadsa volt, s a plykat a klnbz jtkokrl mintztk. De itt mg csak a legfontosabb jtkok voltak, s tbbnyire azok fszerepli voltak jelen, mint harcosok.
Az alapkoncepci egybknt rettenetesen aranyos. Mintha a Toy Story-bl vettk volna az tletet, egy gyerekszobba nznk be, ott az rasztalon hevernek a Nintendo figurk. Amikor nincs ember a szobban, megelevenednek a figurk, az asztal harctrr vltozik, s akkor nem kmlik egymst. Csak egy problma. Egy keszty is letre kelt. Az a keszty pedig nem ms, a fi kesztyje, aki a szoba. Ez a keszty pedig mindennl gonoszabb s aljasabb mdszerekkel harcol. Igen, a Master Hand, akinek semmi nem szent. A jtkban kevs lehetsg van. Egyjtkos mdban csak a Classic jtkot, ahol a bnusz plykkal egytt 14 plyn megynk vgig. Karakterekkel harcolunk meg egy-egy plyn, a vgn a fellensg a rettegett Master Hand. Hrom plyn lehetsg van bnusz jtkokat jtszani, ezeket kln van lehetsg jtszani a Bonus Practice mdban. Amit rdemes is, mert meglehetsen nehezek. Ezekben nem lehet veszteni, ha a fjtkban akkor is extra pontot kapunk, ha amgy nem sikerl teljesteni a bnusz plykat, mert az addig elrt eredmnyt rtkeli a jtk. Hrom bnuszjtk van, ezek kzl kettt, a Break the Targets!-et s a Board the Platforms!-ot lehet kln jtszani. Mind a kett zsenilis a maga nemben, mert kezdknek meglehetsen nehz. A cltblk s a platformok a plya klnbz helyein vannak, ezeket pedig csak gy lehet maradktalanul elrni, ha kellkpp kiismertk az irnytst, a karakterek harcstlust, s a trkkket. Tbbjtkos mdban lehet jtszani a harcokat. Ami pozitvum, hogy mr itt is jtszhattuk egyedl, gpi ellenfelek ellen, egyedi szablyokkal.
Az Options men belltsai mellett a Data menben azt lthatjuk, hogy melyik karakterrel ki ellen jtszottunk, s hnyszor nyertnk ellene. Ebben a jtkban mg nem voltak trfek, melyeket gyjthettk, az egyedli titok, amit megnyithatunk, az ngy karakter. Alaprtelmezetten ugyanis csak nyolc harcos kzl vlaszthatunk. A ngy rejtett jtkost kln meg kell szerezni. Ha k megvannak, akkor teljess vlik a jtk, s minden titok meg van nyitva.
Ahogy az elejn utaltam r, a Nintendo nem szmtott arra, hogy a jtk nagyon npszer lesz. Ez abban ltszik meg, hogy az egsz grafika, menrendszer, a zene, a kivitelezs rendkvl puritn, tl egyszer. Valsznleg a kisebbsghez tartozom, de nem szeretem a Super Smash Bros.-t. Engem inkbb lehangol ez a jtk, mert a zene is tlzottan egyszer, nincs rm hatssal. A plyk zeni mivel elz jtkokbl valk, ezrt azokat elg volt csak „korszersteni”, de a jtk sajt zeni tlzottan egyszerek. Egyedl a poligon harcos zene jtt be. A grafikt meg br sokan dicsrik, szerintem rettenetesen kidolgozatlanok a karakterek. s pont egy ilyen jtknl, ahol egy csak kpernynyi az egsz a plya, vlheten nem foglal le sok erforrst a Nintendo 64-tl, a karakterek lehettek volna sokkal szebbek is.
Tbbszr rtam mr arrl korbban, hogy nem j az, hogy ha egy jtkot tudatosan sikerre terveznek, mert elvsz az a spontaneits, ami megadhatja az egyedisgt. A Smash Bros. sorozat erre kivl ellenplda. Ez a jtkszria attl lett nagyon j, hogy a ksbbi rszeket sikerre terveztk. A Nintendo 64-es jtknl inkbb az rzkelhet, hogy ez egy sajtsgos prblkozs, amibe ugyan belementek, rendben volt az tlet, tudtk, hogy mit akarnak csinlni, de fogalmuk sem volt arrl, hogy tetszeni fog-e ez a rajongknak vagy nem. Hamar kiderlt, hogy nemcsak hogy tetszik a jtkosoknak, valsggal j hullmot indtott el, jradefinilta a verekeds jtkokat. Ezek az alapok mind benne vannak mr ebben a jtkban is, teht volt koncepci s tlet, de az j rszekhez kpest nagyon gyenge. s most mr nagyon nem is tudom, hogy hol lehet kiprblni, mivel az eredeti Nintendo 64-es jtk nagyon drga lett az utbbi idkben, a Wii-s Virtual Console meg mr nem elrhet. Az nem valsznsthet, hogy most mr Wii U-ra kikerl, az meg nincs kiltsban, hogy a Nintendo Switch retro jtk kszlett jelentsen bvteni fogjk a kzeljvben. Sokan szeretik ezt a rszt, de nekem ez nagyon hinyos, s nem inspirl jtkra.
Grafika: 5/10
Jtszhatsg: 6/10
Szavatossg: 4/10
Kihvs: 9/10
Zene s hangok: 5/10
Hangulat: 5/10
+ Mr itt lefektettk az alapokat.
+ Kellkppen nehz gpi ellenfelek ellen
– Csnya s kidolgozatlan
– Egyszer zene
– Nagyon kevs lehetsg
54%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan vltoztats nlkl hoztam t.
|