Teszt
2011.01.02. 22:31
Már a NES, SNES korszakában is voltak szép számmal Mario spinoffok, vagy olyan játékok, melyekben Mario vendégszerepelt, ám ezek igazán csak a Nintendo 64 korszakában kezdtek el elterjedni. De bánta is a fene, hogy egy évben akár többször köszönt vissza ránk Mario a Nintendo 64 dobozain, hiszen ekkor a mennyiség mellett egyvalami is befigyelt: a minőség! Mario Golf, Mario Tennis, Mario Party, ezek mind olyan Nintendo 64 játékok, melyek kétségtelenül öregbítették Mario hírnevét, emellé a kijelentés mellé bátran oda merem tenni a nevem. Legújabb tesztem tárgyát a 2010 karácsonyára Virtual Console-ra feltett Mario Party 2 képezi, melyről bátran elmondhatja mindenki aki játszott vele, hogy az egyik legjobb Mario spinoff játék.
Marióék cosplay versenye!
Mario és barátai elhatározták, hogy az álmaikból építenek egy világot. Ez nagyon szép és jó, de mi legyen a neve? Mario szerint, mivel ő találta ki az ötletet, legyen a neve Mario Land. Persze, hogy nem tetszik ez a többieknek. Wario most is hozza a formáját, szerinte ugyanis sokkal népszerűbb lenne az világ, ha Wario Land lenne a neve. Majd Peach jön elő azzal, hogy szerinte az ő neve a legszebb a világon, így legyen a neve Peach Land. A veszekedésük már-már tettlegességbe torkollik, mire Toad egy huszárvágással megoldja a problémát. Játszanak egy parti játékot, és aki megnyeri, arról lesz elnevezve a világ. Na ez már mindenkinek tetszett. Ezzel a nem éppen monumentálisnak nevezhető történettel indít a játék, de nem kell félni, nem ez fogja meghatározni a játékot! Amint belépünk a játékba, Toad egy kis teremben vár minket. Megjelenik egy kis tábla, a fő részen a táblák ábrái láthatók, valamint a szabályokat lehet megnézni, aki először játszik. Bal-alsó sarokban a Mini-Game Land van, itt tudunk Mini-játékokat vásárolni, meg játszani velük egyénileg, valamint a jobb-alsó sarokban az Options Laboratory. Itt tudjuk például a hangot állítani, hogy Stereo, vagy Mono legyen, vagy megtudjuk nézni az adatainkat, rekordjainkat, és itt lehet minden adatot törölni. De inkább válasszunk ki egy pályát az alábbiak közül:
-
Pirate Land
-
Western Land
-
Space Land
-
Mystery Land
-
Horror Land
Valamint megjelenik Bowser Land akkor, ha mind az öt pályán játszottunk. Minden egyes pályának az adott jellegzetességének megfelelően öltöznek fel Marióék. A Pirate Landben kalózok vagyunk, a Western Landben seriffként tisztelhetjük hőseinket, a Space Landben, űrutazásnak megfelelő ruházatban játszunk, a Mystery Landben felcsapunk régésznek, valamint a Horror Landben boszorkánykodunk egyet. A játék kezdete előtt beállítjuk, hányan játszunk. A játékosok száma fix négy, tehát ha ennél kevesebben játszunk, a többieket a gép irányítja. Hat karakter közül választhatunk: Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario, DK. Ezután, ha van gépi játékos, beállíthatjuk a mesterséges intelligenciájukat, hány körös legyen a játék, valamint, hogy a végén kapjunk-e jutalmat.
Most pedig tegyünk említést a szabályokról. Az előző részhez képest nincs sok változás, de van annyi újítás, hogy érdekes legyen a játék. Mindenek előtt azt döntjük el, hogy ki hányadiknak dob a körökben, ehhez dobunk a kockával. Aki a legtöbbet dobja, az kezd. Majd mindenki kap kezdésnek 10 érmét. Az első kör előtt még megmutatja Toad, hogy hol adja a csillagot, és hol áll Baby Bowser, és kezdődhet a játék! Egytől tízig dobunk a kockán, és annyi mezőt lépünk előre, ahányat dobtunk. Ha kék mezőre lépünk, akkor három érmét kapunk, ha piros mezőre, akkor ugyanennyit veszítünk el. A zöld mező általában valamilyen akció-mező. A kérdőjel-mezőnél valami titokzatos dolog fog történni. A felkiáltójel-mező, amolyan Chance Time. Ez egy olyan játék, ahol két oldalt láthatók karakterek sziluettjei, középen meg érme vagy csillag, valamint egy szorzatszám, és egy nyíl. Ha kidobtuk mind a hármat, akkor az fog történni, amit látunk. Egyszerű példa: Yoshi <-érem ×30 Luigi. Ekkor Luigi ad Yoshinak 30 érmét. A ládás mező, az Item Space, ahol hordókban, ládákban, és hasonlókban rejtenek el tárgyakat. Ezeket jól összekeverik, és mi a végén kiválasztunk egyet. Hat doboz van, ötben tárgy lapul, a hatodikban Baby Bowser. Ha őt találjuk el, üres kézzel távozunk. A pénzeszsákos mező a Koopa Bank. Mindenki, aki átmegy rajta, 5 érmét kell adnia, és az, aki pont arra a mezőre lép, az összes addig megszerzett érmét megkapja. Még egy zöld mező van. A villámos a Battle Space. Itt a mini-játékokat játszunk, viszont Goomba elvesz tőlünk fejenként 10-20-30 érmét, és azt a mini-játékok első 2 helyezettje között szétosztja. Nagyon kell vigyázni, ha Bowser-mezőre lépünk, mert akkor csak imádkozni lehet, hogy ne(csak mi) kapjunk büntetést. A táblán vannak még útelágazások is, itt, érdemes előbb megnézni a térképen, hogy merre van Toad a csillaggal. Ha már valaki más túlzottan közel van hozzá, akkor érdemes az ellenkező irányba menni, mert azt már úgysem érjük el, és lehet, hogy a legközelebbi csillag jóval közelebb lesz. Csillagokat ugyanis Toadtól lehet vásárolni 20 érméért. Újdonság eben a játékban az Item shop, ahol Koopa Troopától lehet különböző tárgyakat venni, az alábbiakat:
-
Gomba: Kétszer dobhatunk egymás után (ár: 10 érme)
-
Aranygomba: Háromszor dobhatunk egymás után (ár: 20 érme)
-
Csontváz kulcs: Csak a táblán lehet használni, ott vannak zárt ajtók, azokat ezzel a kulccsal lehet megnyitni. (ár: 10 érme)
-
Láda: Ellopja az egyik ellenfelünk egy tárgyát (ár: 15 érme)
-
Harckesztyű: Választunk egy ellenfelet, akivel harcolhatunk. (ár: 15 érme)
-
Kérdőjel-tégla: Egy másik játékossal helyet cserélünk. (ár: 15 érme)
-
Csodalámpa: Gombadzsin elvisz egyenesen Toadhoz. (Ár: 30 érme)
Ezen kívül még három tárgy van, amit csak az Item Mini-game-en szerezhetünk meg.
-
Boo-csengő: Csengetésre érkezik Boo.
-
Bowser-mez: Felvesszük, és akin átmegyünk, attól 20 érmét ellopunk.
-
Bowser-bomba: Baby Bowser Bowserré változik, és az adott kör végén Bowser dob háromszor, és akivel összetalálkozik, annak az összes érméjét ellopja
A táblán fellelhető még Baby Bowser, aki öt érmét lop el tőlünk, és Boo, aki 5 érméért mástól lop nekünk érmét, ilyenkor a megtámadott félnek az A-gomb nyomkodásával kell Boot elüldözni. De 50 érméért tud csillagot is lopni. Ekkor már nem tehetünk ellene semmit.
Minden egyes kör után egy mini-játék kezdődik. Ezek a mini-játékok 3 csoportra vannak osztva, 4 játékos, 1 vs. 3 és 2 vs. 2. Az alapján dől el, hogy ki hova tartozik, hogy milyen színű mezőre lépett. Aki zöld mezőre, annak a gép véletlenszerűen dönti el, hogy kék, vagy piros csoportba sorolja. Nagyon sokféle mini-játék van, nagyon sokféle módon mérhetjük össze erőnket, tudásunkat, vagy épp szerencsénket. Aki megnyeri a mini-játékot, 10 érmével gazdagodik. Amely mini-játék nevek sárgával vannak írva, azon érme-gyűjtő mini-játékok. Ott mindenki nyer, annyi érmét, amennyit összegyűjtött.
Ha elértük az utolsó 5 kört a játéban, akkor Toad megmutatja a jelenlegi állást, valamint Koopa Troopa megtippeli, hogy ki lesz a nyertes, az kap 10 érmét. Ezen felül két változás lép be az utolsó 5 körben:
-
A kék és piros mezőt dupla annyit érnek. Tehát akár 6 érmét lehet nyerni vagy veszíteni.
-
Ha két játékos ugyanarra a mezőre érkezik, Duel mini-játék veszi kezdetét köztük. A játékosok maguk döntik el, hány érmét visznek vásárra. Aki nyer, az az ellenfél érméjét megszerzi.
Amikor vége a játéknak, összegyűlük Toad előtt, hogy közölje velünk az eredményt. Ekkor kapjuk meg a bónuszt is, ha beállítottuk. Három bónuszt oszt ki: Mini-game Star, Coin Star, és Happening Star. A Mini-game Start az kapja, aki a legtöbb mini-játékot nyerte. A Coin Start azt illeti meg, aki a legtöbb érmét szerzi össze a játékban. A Happening Star pedig azé, aki a legtöbbször lép kérdőjel-mezőre. Az nyer, aki a végén a legtöbb csillagot gyűjti össze. Ha két vagy több játékosnak egyforma számú csillagja van, akkor az érmék mennyisége dönt. Ha azok is megegyeznek, akkor a játékosok dobnak a kockával, és aki a magasabb értéket dobja, az lesz jobb helyen. És amikor Toad kihirdetné a győztest, jajveszékelve jön Koopa Troopa, hogy Bowser már megint arénázik. Rettegésben tartja a Koopa Troopákat, amikor jön a győztes, élet-halál harcot vívva Bowserrel megmenti őket. Így ő lesz a játék szupersztárja. A legvégén pedig az összes érmét, amit mi ÉS a gépi játékosok gyűjtöttek, bekerül a nagy perselybe, valamint a csillagok átváltódnak érmévé, minden egyes darabja 50-50 érmét ér. Nagyon érdekesnek tartom, hogy a gépi játékosok csillagjai és érméi is bekerülni a közösbe. Így hamar el lehet vinni a játékot 100%-ra. Ez képezi a játék fő részét.
Egyéb játékmódok
És most irány a Mini-Game Land! Woodynál, a nagy fánál tudunk mini-játékokat vásárolni, a Coin Box maga a nagy persely, itt tárolódnak a megnyert érmék. A Mini-Game Parkban lehet szabadon játszani mini-játékokkal, valamint a mini-game Stadiumban lehet egyéni versenyeket vívni. Itt háromféle játékmód van. A Battle Mode, Trial Mode és Duel Mode. A Battle Mode-ban egy arénában vagyunk, a képlet egyszerű: Az általunk meghatározott győzelemszámot kell elérni. Ez lehet 3, 5 vagy 7. A Trial Mode olyan, mint a fő játék, csak kicsiben. Kis táblán játszuk, kevesebb körrel, nincsenek akciómezők, és nem kell csillagokat gyűjteni. Ez csak akkor nyílik meg, ha elegendő számú mini-játékot vásároltunk Woodytól. A Duel Mode ugyanaz, mint a Battle, csak 2 játékos módban. Ehhez valamivel több mini-játékot kell megvásárolni, hogy ezt elérjük. Van még a Mini-Game Coaster, amihez már sok mini-játék kell a tulajdonunkban legyen. Ez egy egyedi játékmód, az a lényege, hogy világokon kell keresztül menni, és minden egyes mező egy egy mini-játékot rejt. Életet számol a gép, ha elhibázunk egy játékot, elveszítünk egy életet, és addig nem mehetünk tovább, amíg nem tudjuk teljesíteni a megadott szempontok alapján. Vanna Toad-mezők is, itt lehet menteni. Háromféle játékmód van: Easy, itt 3 világot kell bejárni, Normal, itt 6 világot kell teljesíteni, valamint a Hard, itt 9 világon kell végigverekedni magunkat. Lehet játék közben is menteni, és kilépni, de ne feledjük, hogy ha visszatérünk a játékba, az a mentés elvész!
Összegzés
Annyit már most elmondhatok, hogy a Mario Party 2 a szériájának legélvezetesebb darabja, szinte mindenhol csak pozitív véleményeket lehet olvasni róla. Korszakának legszebb grafikájú (Expansion Paket nem igénylő) játéka, a karakterek és a pályák kidolgozása nagyon precíz. A pályák nagyon változatosak, mindegyiknek van egyedisége, ami miatt élvezet azon a pályán játszani. A mini-játékok mind jobbnál jobbak, ötletesebbnél ötletesebbek, esetleg a szerencsére menő mini-játékok élveznek kisebb népszerűséget, meg vannak olyan játékok, melyeket kicsit bonyolultabb irányítani. Viszont azok változatossága jó ideig garantálja a szórakotást. A zene egyszerűen fenomenális! Nem kisebb név szerezte, mint Yasunori Mitsuda, aki olyan monumentális játékok zenéit szerezte, mint Chrono Trigger. Zenéiben előszeretettel vegyít egybe különböző tradícionális zenei stílusokat, és bár a Mario Party 2 nem olyan nagy játék, mint bármely más RPG, minőségben itt sem adta alább! Én azt gondolom, hogy a fent leírtak elegendő bizonyítékot szolgálnak arra, hogy az egyik legjobb Mario spinoffal van dolgunk. Nintendo 64-en mára nagyon ritkának számít a játék, de most már Virtual Console-on is elérhető, és bátran ajánlom mindenkinek! Garanciát vállalok arra, hogy nem bánja meg senki!
Grafika: 10/10
Játszhatóság: 9/10
Szavatosság: 9/10
Kihívás: 5/10
Zene/Hang: 10/10
Hangulat: 10/10
+ Korának legszebb játéka
+ Rengeteg jobbnál jobb mini-játék
+ Fantasztikus zene
+ Sok újítás az előző részhez képest
– Itt-ott gyerekesnek hathat.
91%
|
A tesztet a blogomból hoztam át, változtatás nélkül.
|