Teszt
2013.05.02. 08:30
A Super Mario World-ben debütált zöld dinoszaurusz mára ikonikussá vált. Segítőkészségének és aranyosságának (az utóbbi időkben inkább erre gyúrtak rá) köszönhetően nagyon sokan a szívünkbe zártuk, nekem most konkrétan nem is jut eszembe senki, aki ne szeretné Yoshit. Super Nintendóra jelent meg a játék, de csak hogy a nagy elődből se maradjon ki, NES-re is megjelent két logikai játék, melyből az egyik a teszt tárgyát képező Mario & Yoshi.
Az ilyen játékok mind Game Boy-ra, mind NES-re is megjelennek, és ahogy korábban írtam is, ezek döntő többsége jobb Game Boy-on, ez alól a Mario & Yoshi sem kivétel. De ne szaladjunk ennyire előre, először is lássuk, miről van szó. A lényeg pár szóban: Párosítsuk össze Yoshi tojásait. Kicsit hosszabban: A képernyő tetejéről ellenségek, és néha Yoshi tojások hullanak le. Négyféle ellenség van: Goomba, Blooper, Piranha Plant, és Boo. Ha két ellenség egymásra kerül, akkor eltűnnek. A Yoshi tojások két részre vannak törve, az alsót, és a felsőt kell összepárosítani. Az felsőt úgy is rá lehet párosítani az alsóra, hogy ellenségek vannak közöttük, sőt érdemes is, mert akkor nagyobb Yoshi kel ki, és több pontot kapunk. Tehát érdemes alulra tenni az alsó tojást, ellenségeket rátenni, és végül a felső tojásrész. Eközben Yoshi megétkezi az ellenségeket, és közben jól megnő. Ezért kapunk sok pontot. Az azonos ellenségek összepárosításáért csak 5 pont jár. Nyilván lehet irányítani, hogy az adott tojás, vagy ellenség hova essen, négy tálca van a képernyő alján, ezeket Marióval tudjuk irányítani. A Control Paddal irányítjuk jobbra-balra, míg az A-gombbal cseréljük meg a két tálca helyét. A játék lényegében erről szól. Két típusú játékot lehet játszani, az A játék, ami addig megy, amíg bírjuk, és minél több pontot kell összegyűjteni. Viszont a B játékban szintek vannak. Ott a felsoroltak mellett az is cél, hogy kiürítsük a négy tálcát. Ha mindegyik teljesen üres, akkor lépünk tovább egy szintet. A játék minden esetben akkor ér véget, ha a teletöltött tálcára ellenség kerül.
Az alapötlet még csak nem is rossz, el lehet játszani a Tetris-féle kirakós alapokkal, a gond a megvalósítással van, ugyanis a játékmenet nagyon vontatott. Az ellenségek lassan jönnek, bár lehet gyorsítani, de sokat az sem segít. Mind a Tetris, mind a Dr. Mario sokkal jobbra sikeredett ennél. Bár a grafika azért szép. Bár igazából nem nagy kunszt kidolgozni a karaktereket, hiszen csak egyetlen egy pálya van.. Az irányítás egyszerű, semmi nehézséget nem fog okozni, hogy teljesen megtanuljuk az egész mikéntjét. A két játéktípus nem rossz ötlet, de a lassú játékmenet miatt igencsak kicsi az esély arra, hogy sokat játszunk a játékkal. A zene és a hang katasztrofális, Game Boy-on sokkal élethűbb, és dinamikusabb. Yoshi hangja itt eléggé élettelen. A hangulatán sokat ront a játékmenet, nem nagyon tudom elképzelni, hogy bárki élvezettel játszon ezzel a játékkal.
Mivel 3DS-en van NES verzió, ezért nagyon kicsi az esély, hogy kiadják a Game Boy verziót, pedig az jobbra sikeredett. Nagyon látszik ezeken a logikai játékokon, hogy Game Boy-ra tervezték eredetileg, sokkal jobban mutatnak ott. Ezekkel hordozható gépen jó játszani. A nagy Mario játékok mellett valahogy nem tudok sokáig leülni az alap Nintendo elé, és ezért a játékért nyomkodni a NES controllert, amikor ott van például Super Mario Bros. 3.
Grafika: 8/10
Játszhatóság: 9/10
Szavatosság: 4/10
Kihívás: 3/10
Zene / Hang: 2/10
Hangulat: 4/10
+ Kellemes grafika
+ Könnyed irányítás
– Vontatott játékmenet
– Borzasztó hangok és zenék
– Túlságosan könnyű
43%
|
A tesztet eredetileg a blogomba írtam, onnan hoztam át változtatás nélkül.
|