Teszt
2013.05.02. 08:30
A Super Mario World-ben debtlt zld dinoszaurusz mra ikonikuss vlt. Segtkszsgnek s aranyossgnak (az utbbi idkben inkbb erre gyrtak r) ksznheten nagyon sokan a szvnkbe zrtuk, nekem most konkrtan nem is jut eszembe senki, aki ne szeretn Yoshit. Super Nintendra jelent meg a jtk, de csak hogy a nagy eldbl se maradjon ki, NES-re is megjelent kt logikai jtk, melybl az egyik a teszt trgyt kpez Mario & Yoshi.
Az ilyen jtkok mind Game Boy-ra, mind NES-re is megjelennek, s ahogy korbban rtam is, ezek dnt tbbsge jobb Game Boy-on, ez all a Mario & Yoshi sem kivtel. De ne szaladjunk ennyire elre, elszr is lssuk, mirl van sz. A lnyeg pr szban: Prostsuk ssze Yoshi tojsait. Kicsit hosszabban: A kperny tetejrl ellensgek, s nha Yoshi tojsok hullanak le. Ngyfle ellensg van: Goomba, Blooper, Piranha Plant, s Boo. Ha kt ellensg egymsra kerl, akkor eltnnek. A Yoshi tojsok kt rszre vannak trve, az alst, s a felst kell sszeprostani. Az felst gy is r lehet prostani az alsra, hogy ellensgek vannak kzttk, st rdemes is, mert akkor nagyobb Yoshi kel ki, s tbb pontot kapunk. Teht rdemes alulra tenni az als tojst, ellensgeket rtenni, s vgl a fels tojsrsz. Ekzben Yoshi megtkezi az ellensgeket, s kzben jl megn. Ezrt kapunk sok pontot. Az azonos ellensgek sszeprostsrt csak 5 pont jr. Nyilvn lehet irnytani, hogy az adott tojs, vagy ellensg hova essen, ngy tlca van a kperny aljn, ezeket Marival tudjuk irnytani. A Control Paddal irnytjuk jobbra-balra, mg az A-gombbal cserljk meg a kt tlca helyt. A jtk lnyegben errl szl. Kt tpus jtkot lehet jtszani, az A jtk, ami addig megy, amg brjuk, s minl tbb pontot kell sszegyjteni. Viszont a B jtkban szintek vannak. Ott a felsoroltak mellett az is cl, hogy kirtsk a ngy tlct. Ha mindegyik teljesen res, akkor lpnk tovbb egy szintet. A jtk minden esetben akkor r vget, ha a teletlttt tlcra ellensg kerl.
Az alaptlet mg csak nem is rossz, el lehet jtszani a Tetris-fle kiraks alapokkal, a gond a megvalstssal van, ugyanis a jtkmenet nagyon vontatott. Az ellensgek lassan jnnek, br lehet gyorstani, de sokat az sem segt. Mind a Tetris, mind a Dr. Mario sokkal jobbra sikeredett ennl. Br a grafika azrt szp. Br igazbl nem nagy kunszt kidolgozni a karaktereket, hiszen csak egyetlen egy plya van.. Az irnyts egyszer, semmi nehzsget nem fog okozni, hogy teljesen megtanuljuk az egsz mikntjt. A kt jtktpus nem rossz tlet, de a lass jtkmenet miatt igencsak kicsi az esly arra, hogy sokat jtszunk a jtkkal. A zene s a hang katasztroflis, Game Boy-on sokkal lethbb, s dinamikusabb. Yoshi hangja itt elgg lettelen. A hangulatn sokat ront a jtkmenet, nem nagyon tudom elkpzelni, hogy brki lvezettel jtszon ezzel a jtkkal.
Mivel 3DS-en van NES verzi, ezrt nagyon kicsi az esly, hogy kiadjk a Game Boy verzit, pedig az jobbra sikeredett. Nagyon ltszik ezeken a logikai jtkokon, hogy Game Boy-ra terveztk eredetileg, sokkal jobban mutatnak ott. Ezekkel hordozhat gpen j jtszani. A nagy Mario jtkok mellett valahogy nem tudok sokig lelni az alap Nintendo el, s ezrt a jtkrt nyomkodni a NES controllert, amikor ott van pldul Super Mario Bros. 3.
Grafika: 8/10
Jtszhatsg: 9/10
Szavatossg: 4/10
Kihvs: 3/10
Zene / Hang: 2/10
Hangulat: 4/10
+ Kellemes grafika
+ Knnyed irnyts
– Vontatott jtkmenet
– Borzaszt hangok s zenk
– Tlsgosan knny
43%
|
A tesztet eredetileg a blogomba rtam, onnan hoztam t vltoztats nlkl.
|