Jtkmd
2023.08.19. 11:37
A NES-es verziban hrom jtkmd van.
A Round Game az egy szemlyes jtk, ahol Birdo megjelenik segtknt, amikor a tndr van jtkban. Ha a csk megtelt, levltja ket Wario s a Pidgit. Hogy megnezeztse mgjobban a dolgunk, Wario idnknt lead egy nagy lkst a jtkra, amitl a fejnk fltt lv Thwomp lejjebb ereszkedik, limitlva a jtkteret. Ezt visszaverhetjk a klnbz mechanikkkal amikrl ksbb rok. Szintek utn mindig kapunk rmket, amikbl ha eleget gyjtnk extra leteket kapunk, hogy jraprblkozhassunk. t szintenknt van checkpoint, ahonnan jra lehet kezdeni brmikor, viszont ha kilpnk akkor elveszik az sszes addig gyjttt letnk. A NES verziban vannak fellensgek is, akiket gy lehet sebezni, hogy mellettk robbantunk. A jtk a 100-as szintig megy story szinten, ami tulajdonkpp gyzelem a mdban. Ezutn mr nagyon nehz plyk vannak csak ami a 255-s szintig megy, aminek megnyerse utn konkrtan semmi nem trtnik, ismt a 255-s szint jn.
A Time Race jtkmenete ugyanaz mint a Round Gameben, csak itt az a lnyeg hogy minl gyorsabban teljestsk a plykat. Hrom nehzsgi fokozat van, s mindhromban van ngy plyasorozat. Az els plyasorozat kt plybl ll, msodik hrombl, harmadik ngybl, s a negyedik tbl. Ha mindegyik plyasorozatot lejtszottuk, kapunk egy rangot arra a nehzsgre, amin a Gold a legmagasabb. Brmelyik plyasorozatot jra lehet jtszani brmikor hogy javtsunk a rangunkon.
A VS 2P a kompetitv mdja a jtknak, amiben bartunk ellen jtszhatunk. A jtk eltt be lehet lltani milyen gyorsasggal essenek a blockok s milyen mennyisg szrnyet kapjuk a kezdsnl, illetve hogy milyen fajta szrnyek legyenek. Best of 3 a gyztes mdjnak a meghatrozsa. A krk akkor rnek vget ha az egyik fl nyer a szrnyek eltntetsvel, vagy veszt mert nincs tbb helye.
A jtk sorn annl jobb, minl tbb szrnyet robbantunk fel egyszerre. Ez eredmnyezi hogy a flttnk lv Thwomp feljebb menjen, illetve az ellensg lejebb ereszkedjen. Ha legalbb 5 blockot robbantunk fel egyszerre, kapunk egy gymntot random sznben, aminek felrobbantsval, az sszes azonos szn blockot eltntethetjk, illetve az ellenfl tern minden bombbl azonos szn szrnyet csinl. A gymnt hasznlhat bombaknt, teht nem kell hozz mg egy bomba hogy felrobbanjon.
A kvetkez hasznos mechanika, a chainek. Ha felrobbantunk valamit, ami azt eredmnyezi hogy a fltte lv block ami leesik, ismt felrobbant valamit, akkor keletkezik egy chain (lnc). Egy szemlyes mdban ez a tndr idcskjbl levesz, hogy tovbbmaradjon, a Pidgithez pedig hozad, hogy hamarabb tvozzon. VS mdban viszont kld egy teljes szrny oszlopot a plafonig az ellefl terre. Minl tbb chaint csinlunk egyszerre, annl tbb, maximum 3. Viszont, ezek az oszlopok egy sznek, teht egy emberi ellenfl knnyen ki is hasznlhatja ezeket, s gymntok ksztshez felhasznlhatja, ha gyes.
Az utols mechanika pedig a tojs kszts. Ha gy robbantunk fel szrnyeket hogy egyszerre tbb irnyba, pl. vzszintesen s tlsan is, akkor az ellensghez esik egy tojs. Mikor fldetr, megjelenik belle egy szrny, aminek 50%-a van ilyenkor hogy egy azonos szrnybl egy teljes sornyi az gbl lehullik. Minl tbb irnyba robbantunk, annl tbb tojs esik. Ez taln a legnehezebb vghezvinni, de a legersebb tmads is amit csinlhatunk, mert teljesen sszezavarhatja az ellenfl jtktervt. Tojsok maguktl is eshetnek Pidgittl egy szemlyes mdokban.
A cikket Tutajkk rta.
|