Irányítás, és általános stratégiák
2013.05.20. 19:46
A Mario Golf híres arról, hogy nehézkes az irányítása. Szinte nem is lehetrendesen megtanulni, annyira véletlenszerű, hogy a gép mikor érzékeli az ütésünket. Nem utolsó sorban, sok lehetőség van a játékban, nem véletlen gondolom azt erről a játékról, hogy az egyetlen spinoff, ami megéri akár a teljes árát. Ebben a leírásban részletes információ olvasható minden lehetőségről. ha valami nem megy, érdemes a Training Mode-on próbálkozni, ahol bármely pályán próbálkozhatunk, magunk állíthatjuk be, hogy milyen legyen a szélerősség, valamint az irányát is, és hogy essen-e az eső, vagy sem. Lássuk, mit tud a játék:
Mit látunk a képernyőn?
Nem túlzok, ha azt állítom, hogy sokaknak még az is nehézséget okoz, hogy értelmezzék, hogy mi mit jelent, amit a képernyőn látnak. Néhány szóban itt lehet olvasni róluk:
Bal-felső sarokban:
-
Zászló, mely mutatja, hogy éppen hányadik lyukon vagyunk. Valamint segít értelmezni a szél erősségét, ugyanis úgy leng a zászló, amennyire erősen fúj.
-
Hány par-os lyuk, valamint annak becsült távolsága
-
Ekkora a jelenlegi távolság köztünk, és a lyuk között.
-
A lyuk magassága és mélysége hozzánk képest.
Jobb felső sarokban:
-
Boo, aki érzékelteti, hogy merre fúj a szél, és a szám mutatja, hogy milyen erősen. Érdemes megemlíteni, hogy az európai verzióban 1-től 9-ig számoz, míg az amerikaiban 1-től 20-ig. Ez azért van, mert nálunk mérföldben mutatja az értékeket, míg az amerikai verzióban méterben.
-
Karaktered ikonja, hányat ütött, valamint éppen hány pontja van.
Bal alsó sarokban:
-
Az ürés típusa (Normal, Power, Approach vagy putter ütőknek Short, Middle, Long)
-
Az éppen kiválasztott ütő
-
Távolság, amilyen messzire elmehet a labda optimális esetben (Yardban megadva)
Jobb alsó sarokban:
-
Labda ütési pontjáta, amit a rajta levő piros kis pötty mutat.
-
A talaj fajtája
-
Annak százalékos értéke, hogy az adott ütővel elütött távolság hány százalékát éri el optimális esetben.
Irányítás
Előny, hogy mind az analóg kart, mint a control padot lehet használni irányításkor.
-
Analóg kar / Control Pad: Ütő kiválasztása (alsó, felső), ütés irányának kiválasztása (balra, jobbra. Control Paddal lassabban, pontosabban tudjuk mozgatni)
-
A-gomb: Ütés (Háromszor kell megnyomni Először elindul a képernyő alján látható mutató balra, majd másodjára az ütés erősségét állítjuk be, harmadjára pedig annak pontosságát)
-
B-gomb: Választás Normal, Power, Approach ütés között. Mind a három soha nem áll rendelkezésre. Először csak Normal és Power lehetséges, majd ha a lyuktól való távolság 60 yard alá csökken, akkor Power helyett Approach áll rendelkezésre. Putter esetében mind a három sebességű gurítás rendelkezésre áll mindig: Short, Middle, Long.
-
C-gombok: Kameraállás állítása, hogy jobban lássuk, merre megy a labda.
-
R-gomb: A négyzetrács végének megtekintése ellenkező kameraállásból
-
Z+R-gomb: A pálya megtekintése felülnézetből.
-
L / Z gomb + Control Pad / Analóg kar: Labda ütési pontjának meghatározása. (Analóg karral pontosabban meg lehet határozni, hol üssük a labdát, a Control Paddal csak a labda végén lehet megütni.
-
START gomb: Menü megtekintése, valamint, ha elütöttük a labdát, eltűnik minden adat.
Ütés
Sokszor a jó ütés elsajátítása is külön tudomány, ezért részletesen lesz itt elemezve. Először is válasszuk ki a számunkra megfelelő ütőt a Control Pad felső / alsó gombjával, vagy analóg karral. Ne feledjük, hogy a bal alsó sarokban látható távolság csak körülbelüli érték, azt mutatja, hogy optimális esetben (szélcsendben, napsütéses időben, és nem emelkedős, vagy lejtős pályán), ekkora távolságban ér földet a labda. A távolság a zárójelben felsorolt tényezőktől változhat, emellett az is befolyásolja. Ugyanis zöld területen tovább gurul a labda, miután földet ér, így éri el azt a távolságot, ami meg van adva. A 4 és 5 par-os lyukak esetében az első ütésünk legtöbb esetben 1 wood-os ütővel fog történni, azzal megy legmesszebbre a labda. Nyomd meg a B gombot, ha erős ütést szeretnél, ezzel +10%-kal megnő az ütésünk ereje. Ne feledjük, hogy csak 6 Power Shot áll rendelkezésre, de ha teljes erőből, pontosan ütjük meg, akkor nem von le a lehetőségek számából. Ha nem ütöttük el, a B gomb ismételt megnyomásával tudunk normal ütésre visszaváltani. Ha közel vagyunk a lyukhoz, akkor a B gombbal approach ütésünk lesz, de erről majd később.
A control Pad vagy Analóg kar Bal és jobb oldali gombjaival tudjuk mozgatni a rácsot, mely azt mutatja, hogy merre érkezik a labda. Érdemes zöld területre (sárga-zöld csíkos rész) irányítani, onnan lehet a könnyen elütni a labdát. Szükség esetén vagyük figyelembe a szél irányát. Ha fűre megy a labda (sötétzöld terület), az még nem olyan nagy baj, de igyekezzünk ne bunkerbe, vízbe, fának, vagy területen kívülre (O.B.) ütni a labdát. Ha vízbe, vagy területen kívülre esik, akkor plusz egy ütést számol fel azért, hogy visszakapjuk a labdát.
Ha úgy érezzük, jó helyre irányítottuk az ütőt, nyomjuk meg az A gombot. Ekkor a képernyő alján látható mutató elindul balra. Ha azt akarjuk, hogy teljes erővel repüljön a labda, akkor mádosjára akkor nyomjuk az A gombot, amikor eléri a bal végét. Egy kicsit előtte kell megnyomni, ugyanis a gép kicsit később érzékeli, hogy megnyomtuk, ennek az az oka, hogy az érzékelése nem folytonos, ezért sokszor később "látja", hogy megnyomtuk az A gombot. Amíg második megnyomásra az ütés erejét határozzuk meg, addig harmadikra, annak pontosságát. Karakterünk akkor üti el potnosan a labdát, ha a mutató visszatér a kiindulási pontjára, és pontosan akkor nyomjuk meg az A gombot harmadjára, amikor pontosan oda tér vissza, ahonnan elindult. Itt is kicsit hamarabb kell megnyomni az A gombot, mire visszatér, mert itt is később érzékel. A kiindulási pont alatt látunk egy piros vonalat. Ez azt szemlélteti, hogy mekkora az a hibahatár, amíg még jól elüti a labdát. Ha túlmegy rajta a vonal (vagy nem ér el addig), akkor karakterünk olyan pontatlanul üti el a labdát, hogy megy el a labda. Ha pontos lesz az ütésünk, akkor legtöbb esetben kapunk egy "Nice Shot" kiáltást. Ezt akkor nem kapjuk meg, amikor a gép előre tudja, hogy bunkerbe, vízbe, vagy területen kívülre landol a labda, vagy éppen nem lenne semmi baj, de a körülménynek megfelelő ütőt használtuk, Például, ha bunkerből erős ütővel pontosan ütjük el a labdát. Ezt a gép azért nem szokta "díjazni", mert ekkor az az elsődleges cél, hogy kiüssük onnan, lehetőleg zöld területre, és ne a lyuk közelébe, de éppenséggel az is meglehet, hogy oda érkezik, akkor dicsérjük meg magunkat. Fontos tudni, hogy CSAK az első A gomb megnyomás után lehet visszavonni a B gombbal az ütést, második után nem. Akkor már karakterünk készen áll, mindenképp el kell ütni a labdát.
|