A Nyúlkirály
2012.01.31. 21:42
Clyde Bosco: A Nyúlkirály
Nyúllá változott a csiperke király. A gonosz Morton Kopa nyúllá változtatja Őfelségét, a Csiperke birodalom uralkodóját. Csak egy ember segíthet rajta. Ezútta Luigi lép akcióba, hogy megmentse a királyt egy életre szóló, reménytelen ugra-bugrálástól - s közben maga is majdnem a Kopák aldozatává válik!
A Nintendo játékkönyvben te irányítod az eseményeket! Csak úgy tudja Luigi legyőzni Mortont és a kopa kölyköket, ha segítesz neki választani a különböző lehetőségek között. Titkos kódok, rejtvények megfejtése vár rád, útvesztőkben kell eligazodnod. Csak veled együtt győzheti le Luigi a Kopákat - s ha nem sikerül, mindketten veszítetek!
- Vigyázat odalent! – Kiáltja Luigi
Fejest ugrik a Főcsatornába, amelynek nyílása a padló közepén tátong a Mario Fivérek vízvezeték-szerelő műhelyében. Zuhan a gőzös sötétségben, csöpögő csapok. sivító szelepek és kósza alligátorok világító szemei mellett. Perceken belül a brooklyni vízvezeték-szerelő boltból a Csiperke Királyságba ér, mely mélyen a föld alatt terül el. Puff! Luigi kiesik a vastag fémcső alsó falán pont egy három szivacsos, rózsaszín gombára.
- 2 perc 58 másodperc! – mondja a vízvezeték-szerelő a stopperórájára pillantva. – Nem is rossz idő!
Kivételesen most nem siet annyira, mint máskor, ha a Csiperke Királyságba jön. Általában Luigi és bátyja, Mario azért jönnek le ebbe a rejtelmes országba, hogy megmentsék Csipilla Hercegnőt, vagy a palotát, vagy valami ehhez hasonló hőstettet hajtsanak végre. De a mai utazás csak szórakozás.
- Terítsétek ki a pokrócokat, és kezdjétek sütni a picikéket! – Énekli a magas, vékony vízvezeték-szerelő. – Már majdnem ebédidő van.
Luigi megpödri fekete bajszát, kiegyenesíti a zöld munkaruhájának pántját és elindul a téglajárdán, mely behálózza a Csiperke Királyságot. Végigszökdécsel az úton kis kőpiramisok mellett, amelyek sehova nem vezetnek. A feje felett levő téglapárkányokat és fém kérdőjel-kockákat valami titokzatos erő tartja a levegőben.
- Ah! – sóhajt fel Luigi – Gyönyörű idő van a kiránduláshoz!
Leveszi a zöld sapkáját, hogy a Nap melegítse a feje búbját. Ebben a pillanatban két Goomba ugrik ki a bokrokból, és Luigi lába elé rohannak.
- Gazemberek! – mondja Luigi.
Könnyedén odébbszökken, pontosan a kis barna állatkák lapos fejére. Azok ijedten rohannak vissza a bokrok közé. A vízvezeték-szerelő megáll meg halom rozsdás cső mellett.
- Eldugtam ide néhány szerszámot, amikor utoljára lent voltam – mondja – Sohasem lehet tudni, mikor lesz rájuk szüksége az embernek. Hol is hagytam a szárnyakat, amiket a Hercegnőtől kaptam? A bal csőben? Vagy a jobb csőben?
Luigi meglátja a barátait a domb tetején.
- Szevasztok fiúk! – kiáltja, és leszökken a járdáról – Kimaradtam valami finomságból?
Ahogy felfelé baktat a dombon, fényes pénzérméket vesz észre a kékeszöld.
- Hé! – kiált fel – Ma szerencsés napom van!
Zsebre vágja az érméket és továbbmegy. Luigi bátyja, a még híresebb Mario, ott üldögél egy pléden őfelségével, Csipilla Hercegnővel. Már alig van előttük valami az ebédből. Luigi vágyakozva nézi a hatalmas „mindentbele” pizza maradványait. Már csak egy halom morzsa és néhány szardínia maradt, amelyeket Csipilla finnyáskodva félredobott a saját szeletéből.
- Öcskös – mondja Mario – Ha nem aludnál minden nap délig, nem lennének ilyen gondjaid! – Jóízűen csettint és lenyeli az utolsó falat sajtos meleg szendvicset.
- Jó napot Luigi! – Köszönti a Hercegnő. Finoman kortyol egyet tölcsér alakú teáscsészéjéből. – Mario épp arról mesélt, hogyan mentette meg a kansasbeli Topeka városkát az árvíztől.
Luigi épp közbe akart szólni, hogy ő, és nem a bátyja volt az, aki az utolsó pillanatban kihúzta a dugót az óriás fürdőkádból és így elvezette a hatalmas mennyiségű vizet. Ám ekkor hirtelen vékony sivítás hallatszik. Egy piros, pöttyös turbánt viselő 60 centiméter gomba jelenik meg a domb lábánál.
- Toad az! – mondja Mario és felugrik – És úgy tűnik, nem szórakozni jött!
- Ez szörnyű, ez borzalmas, ez… ez nem jó! – sipítozik a közeledő Toad, a fő csiperinas. – Morton Koopa a palotában van, éktelen rendetlenséget csinál!
- Pfúj! – mordult fel Mario. Egy újabb Koopa támadás! Úgy tűnik, valahányszor leütünk egyet, egy másik azonnal megjelenik.
- Kösz, hogy figyelmeztettél minket Toad! – mondja a hercegnő.
A legudvariasabb királyi csiperke hangon szól a vízvezeték-szerelőkhöz:
- Siessünk vissza a palotába, a királynak szüksége lehet a védelmemre.
- Előrefutok! – ajánlja Mario - A királynak azonnal szüksége lehet a védelmemre.
- Nem! – Kiált Luigi – Én gyorsabban odaérek.
Amikor Csipilla egy pillanatra elfordul, Luigi kinyújtja a nyelvét a bátyjára. Mario megragadja az egyik hideg, érintetlen szardíniát, és ráteszi az öccse nyelvére. Luigi undorodva köpi ki.
- Menjünk mindannyian! – javasolja Toad
- Hmm! – mondja a hercegnő, elgondolkodva – Egyszerűen nem tudom, mit tegyek.
- Ott találkozunk! – szól Luigi és elrohan a palota felé. – Lehet, hogy Mario híresebb nálam és talán egy picit okosabb is – lihegi – De az biztos, hogy senki sem gyorsabb nálam!
Továbbrohan, átugrál az utána kapó teknőcökön és Goombákon, akik az útjába kerülnek. Most nincs ideje rendesen fejbe csapni őket. Hamarosan eléri a palota fehér márványfalait. Elugrál a királyi őrök mellett, akik mellesleg alszanak őrhelyeiken és végigrohan a folyosón a trónteremig.
- Ajaj! – Szól Luigi, ahogy áttöri a masszív, zárt faajtókat.
A palota általában makulátlanul tiszta, Wooster, a fő csipersegéd aprólékos figyelmének köszönhetően. Wooster legszívesebben csak akkor engedne be valakit a trónterembe, ha előbb külön tisztasági vizsgálatnak vethetné alá. De Woosternek nyoma sincs, és ami még aggasztóbb, hogy a királyt sem látni sehol. Helyette Morton Koopa, egy nagy, felfegyverzett teknős mászkál a lakosztályban. Luigi döbbenten látja, hogy Marton belemártja a mancsát egy üvegbe, és egy maroknyi mogyoróvajat ken a királyi falakra.
- Rrrrr! – morog Morton – Már rég nem szórakoztam ilyen jól!
Egyik kezében a rubinvégű pálcát tart, amelyet most végighúz a falon. Luigi a fülére tapasztja a kezét, hogy ne hallja a borzalmas hangot.
- Hopp! – szól Morton, amikor észreveszi Luigit – Ideje indulnom! – Egy nyitott ablak felé lendül
Luigi a gonosz teknőc után ugrik.
- Megvagy! – kiáltja.
Abban a pillanatban kapja el a teknőcöt, amikor az ki akar ugrani az ablakon. Mindketten a trónterem padlójára esnek. Luigi az egyik irányba gurul, Morton a másikba, a rubinvégű pálca az ajtó felé. Feltápászkodnak, egymásra néznek, a pálcára, majd ismét egymásra. Luigi előbb ugrik a pálcáért. Elkapja és az egyik sarokban bukfencezik vele.
- Ha! – kiált diadalmasan és feltartja a pálcát.
Morton vicsorogva megfordul és kiugrik az ablakon. Luigi utána rohan, de már túl későn ér oda.
- A fenébe! – motyog Luigi, miközben kinéz az ablakon.
Morton már nagyon messze, a Piranha bokrok között csúszkál. A teknőcfi átmegy a deszkahídon Vízföldre, átkapaszkodik a falon, és eltűnik.
- Legalább van ez a pálcám. Kíváncsi vagyok, mire való? – morfondírozik Luigi
Megrándítja a vállát és a pálcát zikd munkaruhája zsebébe dugja. Észrevesz néhány érmét a padlón. Biztos Morton ejtette le, amikor menekült.
- Ezeket megtartom – mondja Luigi. – Egy kisméretű sajtos pizzára elég lesz.
Abban a pillanatban lépteket hall a folyosó felől. Mario, Hercegnő és Toad rohantak be a terembe.
- Mi történt? Kimaradtunk valamiből? – kérdezi Mario.
- Hol van Morton? – faggatja Toad
Csipilla bevonul a terembe, átlép egy törött virágcserépen és egy üres királyi csokoládésdobozon. Kis rózsaszín cipői kopognak a márványpadlón. A királyi vörös szőnyegen a trónhoz vonul.
- Hol van Wooster? – követeli
A fő csipersegéd kilép a hatalmas fa trón mögül.
- Iii…itt, Felség! – dadogja.
- Nem hagyhatom el a palotát anélkül, hogy minden tönkre ne menjen? – morog a hercegnő.
Megigazítja arany és smaragd függőjének láncát, és dühösen néz körül, hogy milyen károkat okoztak még.
- Hmm! … Felség! – Sipít Wooster
Kezét a háta mögé rejti és idegesen táncol egyik lábáról a másikra.
- Még nem hagytam abba a panaszkodást! – csattan fel a hercegnő. Fel-alá járkál és egyre dühösebb lesz. – Hol a szörfdeszkám? Az ékszerdobozom a földön van! A húrok hiányoznak a teniszütőmről. Hé, várj egy pillanatot! – Megáll egy pillanatra és körbenéz – Hol van az apám?
- Ezt akartam említeni felségednek – motyogja Wooster.
A fő csipersegéd előhúzza az egyik kezét a háta mögül. Egy kis fehér nyuszit tart fel. Az állat rugdalózik, de Wooster erősen tartja. Luigi észreveszi, hogy a nyúlnak vékony fekete bajsza van, és csöppnyi hagyma alakú koronája. A nyuszi zavartnak tűnik.
- A király! – hápog Luigi
- A garázsban voltam, a királyi légcsöveket csomóztam ki – nyögi Wooster. – Amíg nem voltam itt, az a szörnyű teknőc átváltoztatta a királyt a pálcájával.
- Hapci! – tüsszent Mario – Allergiás vagyok a nyúlszőrre.
- Csodálatos – Mondja Csipilla – Azonnal meg kell szereznünk a varászpálcát!
- Nyugi Hercegnő – mondja Luigi – Aggodalomra semmi ok. A rendelkezésére állok.
Luigi összeüti a vízvezeték-szerelő csizmáját és megvárja, amíg mindenki rá figyel.
- Mindenki maradjon nyugodt! – jelenti be – A fiatalabb, csinosabb vízvezeték-szerelő itt van. Tehát minden rendben van.
- Ez meg mit jelentsen? – Kérdezi Mario.
Még mindig szipog a nyúlszőr miatt. Luigi megpödri fekete bajszát.
- Csak beszélgettem egy kicsit Morton Koopával – magyarázza – Meggyőztem, hogy ööööö „adja kölcsön” a pálcáját. Amikor készen álltok, vissza tudom változtatni a királyt rövidfülű alakjába.
- Ne siesd el – mondja Toad miközben a király a puha, fehér szőrét simogatja – Olyan aranyos így!
A szőrös uralkodó beleharap Toad ujjába.
- Jaaaj! – Kiált fel Toad.
- Talán jobb lenne, ha túlesnénk rajta – javasolja a Hercegnő
- Ne félj drágám, itt van a vízvezeték-szerelő a varázs felszereléssel. – énekli Luigi amint odaugrál a trónhoz
A hercegnő odahajol Marióhoz.
- mindig így szokott viselkedni? – suttogja
- Á! – Mario megrázza a fejét – Ennél sokkal furcsában
Luigi kihúzza a rubinvégű pálcát a munkaruhája zsebéből.
- Tudjátok ilyet még soha nem használtam. – mondja – De nem lehet sokkal nehezebb használni egy csőfogónál.
Wooster kartávolságra tartja a nyulat.
- Remélem, nem lesz véres a dolog – morogja.
Luigi meglengeti a pálcát. A nyúlkirály pislog, de semmi nem történik.
- Mondj egy varázsigét! – javasolja a hercegnő.
- Igen, például Alakazoom! – Teszi hozzá Toad
- Nem azt akartad mondani, hogy Alakazam? – Kérdezi Csipilla
- Talán azt, hogy „siess”! – mondja Mario türelmetlenül.
- Rendben fiúk, rajta! – Kiált Luigi.
Még egyszer meglengeti a rubin pálcát. Ezúttal a varázsigét is mondja.
- Alakazoom! – kiáltja Luigi és drámaian meglengeti a rubinvégű pálcát. Vakító, vörös fény lő ki a pálca végéből és robbanás rázza meg a szobát. A sűrű fekete füst beborítja a nyúlkirályt.
- Haapci! Haaapci! Hapci! – Mario már nem bírja visszatartani a tüsszentéseit.
Lassan eloszlik a füst. Egy hatalmas, három méter magas nyúl áll Wooster mellett.
- Hmmm! – mondja Luigi. Tekergeti és vizsgálgatja a kezében lévő pálca fanyelét. – Ezek szerint a pálca csak egy irányban működik!
A király felemeli egyik hatalmas, szőrös mancsát és elkezdi vakarni óriási füleit. Arany koronája zajosan gurul végig a trónterem padlóján. A vakarózás nagy szelet kavar a helyiségben.
- Most mit csináljunk? – Kérdezi a Hercegnő elkeseredetten.
Egyik kezével a koronáját fogja, nehogy leessen a fejéről.
- Lehet, hogy még egyszer próbálkoznom kellene a pálcával – javasolja Luigi
- Ne legyél ostoba vízvezeték-szerelő! – Vág vissza Mario – Meg kell keresnünk Morton Koopát, hogy visszaváltoztassa a királyt.
Ekkor a király abbahagyja a vakarózást. A szél megszűnik. Mario megpróbálja elvenni a pálcát az öccsétől, de Luigi félreugrik.
- Gyere Luigi! – mondja Mario végül. – Vagy próbáld meg még egyszer a pálcával, vagy tűnjünk el innen! – Megdörzsöli viszkető, könnyező szemét. – De siessünk, kezd megint előjönni az allergiám.
- Bízzatok mindent rám! – mondja Luigi – Elkapom azt a disznó koopát, gyorsabban, mint ahogy hat Shyguy eltöm egy lefolyót.
- Ne pazarold ránk a költészetet. Csak azt mondd meg, hogy tudjuk Aput visszaváltoztatni. – mondja a hercegnő
- Várjatok meg! – kiáltja Toad, és Luigi után fut.
Az ablakra mutat. A vízföldi híd látszik a messzeségben.
- Meg tudom mutatni hol lakik Morton Koopa!
Luigi int Toadnak, hogy jöhet.
- Én is jövök – mondja Mario – Sohasem tudhatjátok, mikor lehet szükség rám.
- Bátyus – mondja Luigi – Miért nem hagyod, hogy egyszer más legyen a hős?
- Jól van – egyezik bele Mario – Te menj, és keresd meg Morton Koopát, és itt maradok, és – hapci – tüsszögök.
Wooster egy nagy, orr alakú dobozban papír zsebkendőt nyom a kezébe.
- Kösz – mondja Mario
Luigi és Toad kimászik az ablakon. A palota melletti csipkebokortól sáros, háromujjú lábnyomok vezetnek Vízföld felé. A nyomot könnyű követni. Morton nemcsak lábnyomokat hagyott maga után. A szemetes út teglafalak mellett és Piranha növényeken át vezet a távoli Vízföld felé. Abban a pillanatban, hogy Luigi és Toad átmennek a Vízföldre vezető hídon, a Csiperke Királyság fái, és völgyei eltűnnek. Ameddig a szem ellát, víz van, néhol egy-egy sziget, amelyek rozoga fahidak kötnek össze. A Csiperke Királyságban Luiginak gyakran fel kell venni a harcot a Koopa Troopákkal, vagy a Goombákkal. Ilyenek itt nincsenek. Helyette tele van Cheep Cheepekkel (ezek veszélyes repülőhalak, rákszerű karmokkal.)
- Odanézz! – Kiált Toad izgatottan.
Lecsap egy Cheep Cheepet, és egy kis kocka alakú tárgyra mutat. Olyan, mintha egy doboz lebegne a vizen.
- Nézzük meg! – javasolja Luigi
Közelebb mennek a furcsa lebegő tárgyakhoz. Ahogy beljebb mennek Vízföldre, egyre kevesebb a híd. Luigi és Toad egyik szigetről a másikra ugrálnak. Egy idő után már a szigetek is egyre messzebb vannak egymástól és a Cheep Cheepek is egyre nagyobbak. Az egyik Toad felé tart.
- Jaj! – Sipít a fő csiperinas, amikor a bagolyfejű Cheep Cheep beleharap Toad fülébe.
- Nem bírom tovább!
- Jól van barátom – mondja Luigi – nyugodtan menj vissza. Majd én egyedül elintézem.
Toad elmenekül és Luigi egyedül megy tovább. Átugrik egy locsolócsövön, és kikerül egy csapat ugráló hólyagot. Felvesz néhány szétszóródott érmét az egyik kis homokos szigetről.
- Biztos a Cheep Cheepek egyik áldozata ejtette le. – töpreng Luigi
A furcsa tárgy már csak néhány lépésre van.
- Egy hajó – Állapítja meg Luigi.
A szigethez egy lakóhajó van kötve, körülötte fekete víz és szemeteszsákok lebegnek a felszínen.
- Az az érzésem, hogy a Koopák a közelben vannak – Gondolja. Szimatol. Köhög. – Talán nem is olyan messze.
Luigi a lebegő kunyhó verandájára ugrik és bekopog.
- Senki sincs itthon – mordul meg bent egy érces hang
- Jól van – mondja Luigi vidáman – Akkor bemegyek és körülnézek
- Azt már nem! – kiált ugyanaz a hang!
Az ajtó kinyílik és Morton Koopa jelenik meg. Három szál haja méltóságteljesen lobog a lágy vízföldi szellőben. Luigi átugorja az óriás teknőcöt és körbenéz a kabinban. Nem lát mást csak régi zoknikat és szemetet.
- Elvarázsoltad a királyt egy pálcával! – vádolja Mortont – Mit akarsz tenni ez ügyben?
Kinyit egy dobozt és fintorogva elfordul a belőle áradó bűz miatt.
- Hé, ne nyúlj a cuccaimhoz! – Ordít Morton, és megpróbálja elkapni Luigit.
De akárhányszor utánakap, a vízvezeték-szerelő félreugrik. Nemsokára Morton – aki nem valami híres a jó kondíciójáról – kezd kifáradni. Végül odatotyog a falon lévő dobozhoz, kinyitja a tetejét, és megnyom egy piros gombot.
- Az mit csinál? – kérdezi Luigi és egy pillanatra megdermed.
- Majd meglátod! – vicsorog Morton.
Csontos ujjával a lakóhajó egyik piszkos ablakára mutat. Az égen egy nagy fekete tárgy közeledik.
- A halálhajó! – kiált Luigi – Már csak ez hiányzott!
A Koopa család lebegő csatahajója Morton csúszós bárkája fölé száll. Egy kalózhajó és egy körhinta keverékére hasonlít, propellerekkel és gázcsövekkel felszerelve. A fedélzeten Luigi meglátja Iggy Koopát, Morton egyik szörnyű öccsét. Ebben a pillanatba Morton kirohan az ajtón.
- Gyere vissza de azonnal! – ordít Luigi.
A teknőc után rohan. Magasan a lakóhajó felett, Iggy leenged egy kötéllétrát Mortonnak. Valamit kiáltanak egymásnak Koopa nyelven, de amikor Iggy meglátja Luigit, hirtelen visszahúzza a létrát. A halálhajó gyorsan felemelkedik.
- Húúúúú! – morog Morton – Az ember már az öccsére sem számíthat!
Beugrik a vízbe és sietve a szomszédos sziget felé úszik.
- Ezt kikérem magamnak! – mondja Luigi – És az egyikőtökkel beszélni szeretnék!
Összeráncolja a homlokát, ahogy a távozó teknőcöket nézi.
- De melyiket kövessem?
Egy hatalmas ugrással Luigi a levegőbe ugrik és elkapja az egyik girbe-gurba csövet, amely a Halálhajó aljáról lóg.
- Kíváncsi vagyok, Mario ezt hogy csinálta volna meg! – gondolja Luigi
Óvatosan, az aszott fadeszkákba kapaszkodva felmászik a nagy hajó oldalán. Luigi nincs különösebb tériszonya, de azért inkább nem néz le. Rövid idő múlva már a tetején van. Átlendül a korláton a fedélzetre és gyorsan beugrik egy „Törékeny! Ejtsék el!” feliratú doboz mögé. Iggy Koopa a hajó kormányánál áll, fehér hátizsákkal a hátán. Úgy tűnik, a cingár teknőc nem veszi észre a vízvezeték-szerelőt.
- Itt az alkalom – gondolja Luigi. A dobozok mögött bújkálva figyeli Iggyt. – Elijeszthetem a teknőcöt, és átvehetem a hajót. – Megáll és gondolkodik. – Vagy várjam meg, hogy mi történik?
- Várjunk egy kicsit, hogy meglássuk, mi lesz! – gondolja Luigi
A ládák között marad, néha kinéz Iggy Koopára. Iggy a kormánnyal irányítja a hajót és közben dudorászik – persze hamisan. Úgy tűnik, hogy a halálhajó már több órája utazik a felhők között, Vízföld felett. Hirtelen a hajó előrebillen és egyenesen a víz felé tart.
- Mi történik? – csúszik ki Luigi száján, ahogy nekiesik a korlátnak.
Erősen megragadja és kihajol rajta.
- Jaj! – kiáltja A hajó a víz felé tart.
Luigi egyik kezével a korlátot, a másikkal a sapkáját markolja. Lélekben felkészül, hogy a hajó mindjárt nekiütközik valaminek. Másodpercek telnek el, de semmi nem történik. Végül Luigi kinyitja a szemét. Teljesen megdöbben, amikor meglátja, hogy a hajó néhány centire megállt a víz felett. A hatalmas fémcső szája felé sodródik. A halálhajó lecsúszik a csövön, és jó 70 métert zuhan. Aztán simán földet ér egy nagy négyzet alakú szobában.
- Hol vagyunk? – motyog Luigi, ahogy körülnéz.
Drótok, villanykörték, mérőeszközök és irányító központok mindenfelé.
- Ez biztos Iggy egyik titkos laborja – Gondolja Luigi
De amikor a kormány felé pillant, nem látja a teknőcöt. A vízvezeték-szerelő a földre ugrik. Iggynek nyoma sincs.
- Most mi lesz? – Motyog Luigi.
Végül a szobából kivezető sok alagút egyike felé indul. Mielőtt elérné, hasra esik egy fém csapóajtó fogantyújában.
- Hmmm! – mondja Luigi – megnézzem az alagutat, vagy inkább lemenjek?
Luigi végigsétál az alagúton. A falakat drótok, karok, irányító táblák és biztosítékdobozok borítják. A folyosó két oldalán nyíló kis ablakokon át a tengert lehet látni. Elektromos medúzák úsznak el csapatostul, de nem figyelnek Luigira. Az első sarkon Luigi jobbra fordul, és épp beleütközik Marióba, Toadba, és Csipillába.
- Hát ti mit csináltak? – kérdezi Luigi megrökönyödve.
- Követttünk a repülőszőnyegemen – válaszolt a hercegnő.
- Wooster réparecepteket keresett a királyi könyvtárban, hogy tudjon valamit főzni őfelségének vacsorára – magyarázza Toad – Talált egy nagy nyulakról szóló könyvet. A könyv szerint, ha vissza akarjuk változtatni a királyt eredeti alakjába, csak egy ezüst varázssípra van szükségünk.
- A hercegnő tegnap elment csigát venni a Kopermarketbe – folytatja Mario. – és úgy emlékszik, hogy látott egy ezüst sípot Iggy Koopa nyakában.
- Az ékszerek a szakterületem – mondja a hercegnő szerényen.
Mario a bátyjához lép, és ráteszi a kezét Luigi vállára.
- Láttuk, hogy Iggy labora felé mentél és gondoltuk, szükséged lehet segítségre.
Luiginak ez nagyon rosszul esik.
- Tudtam, hogy nem hagyjátok, hogy egyedül legyek hős – morogja
- Fel a fejjel öcskös – mondja Mario – senki nem fog az utadba állni. Különben is kellett mondanunk neked, hogy mit tudunk varázssípról.
- Mi van a varázssípommal? – sivít egy vékony hang.
Mind a négy kalandor egyszerre pördül hátra. Néhány méterre mögöttük egy kétméteres szemüveges teknőc áll. A feje felett pörgő ventilátor vadul kócolja lila haját.
- Iggy Koopa! – kiáltanak fel egyszerre.
A nyakában jól láthatóan, vékony ezüstszálon egy kis síp lóg.
- Ezt figyeld! – mondja Luigi. Végigrohan a folyosó felé. – Ez pofon egyszerű lesz.
Iggy nem is próbál menekülni a vízvezeték-szerelő elől. De amikor Luigi el akarja kapni a sípot, Iggy lebukik és berántja a fejét rücskös, zöld teknőjébe. Bumm! Luigi elvitorlázik Iggy feje fölött és egy biztosítékdobozba ütközik. A földre rogyik és meglepetten bámul maga elé. Iggy kipattan a teknőjéből.
- He-he! – vigyorog elégedetten. – Ezt a trükköt tőletek, vízvezeték-szerelőktől tanultam.
A teknőc Mario felé indul, aki pár lépést hátrál, ugrásra készen, ha a teknőc megpróbálna valamit. De Iggy csak egy papírlapot ad át neki.
- Olvasd el, mielőtt valami hülyeséget csinálnál! – figyelmezteti.
Mario előveszi olvasószemüvegét és megvizsgálja a megsárgult lapot. Hangosan olvasni kezd:
„A Penész törvények X-27B paragrafus alapján az Ezüst Varázssípot csak a jogos tulajdonosa fújhatja meg. Ennek megsértése a Csiperke Királyság Törvényeibe ütközik, és hét évi fogsággal büntethető a Szivacs Bányákban.”
- Hé, mióta vagy te a jogos tulajdonos tulajdonosa? – Kérdezi Luigi, akinek addigra sikerült feltápászkodnia és közeledik a csoporthoz.
- Olvass tovább! – mondja vigyorogva Iggy
„A fent említett Ezüst Varázssíp azé lesz, aki megnyeri a Nemzetközi Csiperke Játékokat. Ez a vetélkedő pedig a Csiperke Királyság egyik semleges részén minden hatodik évben tartandó meg.”
Hercegnő kiveszi az iratot Mario kezéből és figyelmesen elolvassa.
- Jogszerűnek tűnik. – mondja végül.
Mario és Luigi egymásra néznek.
- Hat év!! – kiáltanak fel egyszerre.
Iggy diadalittasan vigyorog.
- Várjatok egy pillanatra! – Szól Hercegnő
Kinyitja a nyakán lógó nagy arany- és smaragdmedaliont, kivesz belőle egy kis naptárat és gyorsan lapozgatni kezdi.
- A naptáramban az áll, hogy a következő Csiperke Játékok három hét múlva kezdődnek – mondja
- Ilyen hamar? kérdezi Iggy meglepetten – Azt hittem, hogy ennél régebben csaltam ööö izé, nyertem az előzőn. – Meglepetten vakarja a zöld állát – Hát el kellene kezdenem az edzéseket.
Iggy végigcsoszog a folyosón, a körmei kopognak a fémpadlón.
Luigi, Mario, Csipilla és Toad elindulnak a folyosón. Csalódottak, de kitartanak. Nemsokára visszaérnek a nagy, kerek szobába, ahol a repülőszőnyeg vár rájuk. Felmásznak az élénk színű szőnyegre.
- Indíts! – parancsolja a hercegnő
A szőnyeg lassan a tetőn lévő nyílás felé emelkedik, majd egyre gyorsabban halad. Hamarosan kiérnek az óriáscső szájából, magasan Vízföld felett. Törökülésben ülnek a szőnyegen és figyelik, ahogy eltűnnek alattuk a csillék és a vízcsapok. Átlépik a Csipekre Királyság határát és a palota udvarán földet érnek.
Az elkövetkezendő három hétben Luigi, Mario, Toad, és Csipilla hercegnő a Nemzetközi Csiperke Játékokra edzenek. Luigi a távolugrást gyakorolja, átugrik mindent, amit lát a Csiperke Királyságban. Mario üres teknőspáncélokkal erősít: olyan messze próbálja dobni őket, amennyire csak bírja. A hercegnő a szörftudását csiszolja. Több vízesésen is felúszik és megmássza a Morel csúcsot, a Csiperke Királyság legmagasabb hegyét. Toad is edz egy kicsit, de leginkább Woosternek segít vigyázni a királyra, ami önmagában is felér egy edzéssel. Három méter magas nyulakat nem könnyű szórakoztatni. Őfelsége függönyöket, ágylábakat, szobrokat és képeket rágcsál. Tulajdonképpen a palotában mindenen meglátszik a nyúl fogainak nyoma.
- Egyszerűen muszáj győznünk! – hüppög Wooster, ahogy közeledik a verseny napja. – Ha nem, romba dől a palota!
Végre elérkezett a játékok napja!
- Isten hozott mindenkit! – károgja a hivatalos Csiperke játékok főbírája, egy Földpát nevű pingvin.
Büszkén totyog fel-alá a stadion közepén egy foltnyi kék füvön, közben az úszóival integet, hogy felhívja magára a közönség figyelmét. A Csiperke Királyság legtöbb lakója megjelent a nagy ünnepségen. Váll váll mellett, gombakalap gombakalap mellett, levél levél mellett, megtöltik a palota melletti üres téren felállított lelátókat. Töb ezer különböző Goomba, Shyguy, Törp, és Cheep-Cheepek is ideutaztak a Kopavári Sivatagból, jégföldről és még messzebbről is, hogy élvezzék a látványt. Rengeteg Koopa Troopa és más, igen büdös szörnyek külön belépőt kaptak, a Csiperke Királyságba, hogy drukkoljanak a Koopáknak és más versenyzőknek. A jelentkezett négy csapat hosszú fapadokon ül a pálya szélén. Az egyik csapatban hat Koopa gyerek van, beleértve Mortont és Iggyt. Egy másik csapat három nagy vigyorgó ikerteknőcökből áll, ők a Kalapács Testvérek. Miközben Csipilla és Luigi a csapat nevén vitatkoznak, egy másik, szörnyű csapat vonul el mellettük. Köztük van egy Corbat nevű vörös kígyó, egy másfél méter hosszú izzó Tűzkígyó, egy Tüsi nevű vad tatu és két Hólyag Anyó.
- Bemutatom a … Kígyókat! – Jelenti be Földpát. Tüsi valamit a fülébe súg – Elnézést, a Sunyikat! – Helyesbít a pingvin.
- Megvan! – mondja a hercegnő – Mivel a Csiperke Királyságot képviseljük, és néhányan királyi származáuak vagyunk – szomorúan a királyra néz – legy a nevünk Kékvérű Csiperek!
Mario egy grimaszt vág, de nem szól semmit, tiszteletből őfelsége iránt.
- Hát! – mondja Luigi – Mivel ti neveztétek el a csapatot, én leszek a csapatkapitány.
Nincs idő vitatkozni, mivel a pingvin bíró újra beszél.
- Minden számban lesz lehetőségük az altétáknak érméket nyerni! – magyarázza Földpát – Bádogérmet az első helyért, faérmet a második helyért, és csokiérmet a harmadik helyért. Aki megeszi az érméjét, kizárjuk a versenyből.
Mario, Luigi, Csipilla és Toad figyelmesen hallgatják a szabályokat. Wooster a királlyal vesződik, hogy ne ugráljon el.
- Az a csapat nyeri a Csiperke Játékok Bajnoka címet, amelyik a legtöbb érmét gyűjti össze – folytatja Földpát. Kiegyenesíti csokornyakkendőjét. – Megnyitom a játékokat! Az első szám az akadályverseny! – károgja a pingvin nagy dudálás közepette.
Minden a stadiontól kicsit északra fekvő területre figyel. A pálya első harmada párkányokból, téglákból és lépcsőkből áll. Meredek piramisokká hordták össze őket, melyeket szakadékok választanak el. Meredek piramisokká hordták össze őket, melyeket szakadékok választanak el. Ezek mögött hosszú, keskeny vízi út kezdődik. Luigi sok, rémes szörnyet lát a mélységben. Ahogy nézi, észrevesz egy elektromos medúzát a felszín közelében. A medence másik végén több inda nyúlik ki a vízből, mellettük repülőszőnyegek parkolnak. A pálya utolsó szakasza repülőverseny a célvonalig, a pálya alatt éhes Chain Chompok várnak.
- Roy Koopa indul a Koopa csapat színeiben – jelenti be Földpát.
Egy nagy testes rózsaszín szemüveges teknőc lép elő.
- Remélem ellened fogok versenyezni! – Morogja Mariónak ahogy elhalad mellette – Még megvannak a kék foltjaim az előző találkozásunkból. Szeretném rendezni a számlát!
Mario mosolyog, de nem szól semmit.
- A Kalapács Testvérek képviseletében: Angus Boomer! – ordítja a pingvin bíró.
A kisebb csiperkék összehúzzák magukat a lelátókon, amikor a nagy árny megjelenik felettük. Egy hatalmas felfegyverzett teknőc trappol el.
- Rocky a sunyik képviseletében – mondja Földpát.
Egy nagy rágcsáló szerszámosládával ugrál el a Kékvérűek padja mellett. A hercegnő a homlokát ráncolja.
- Ez a táska nem illik a ruhájához. – mondja
- Viszont szép franciakulcsai vannak – jegyzi meg Mario
- Rendben – mondja Luigi – sokat gondolkodtam, hogy ki fusson ebben a versenyben a csapatunk, és döntést hoztam! Csipilla hercegnő! Hadd legyünk büszkék rád!
- Igenis, kapitány! – Válaszol a hercegnő. Tiszteleg és rajtvonalhoz indul.
- Egy, kettő, három, négy, rajt! – mondja Földpát.
Igaz, még senki nem volt kész a rajtra, de elindulnak a pályán. Lengenek, másznak és ugrálnak párkányról párkányra. Amikor az akadályverseny vizes részére érnek, a hercegnő a második helyen van, néhány lépéssel Rocky mögött.
- Hé, Angus, ne segítsek? – kérdi Roy Koopa
Egyik lábát pont az óriás teknőc elé dugja. Angus megbotlik és előrerepül a többi versenyző feje felett. Jókora hasassal toccsan a vízbe, és kissé kábultam merül el. Nagy hullámok keletkeznek körülötte.
- Hehehe! – kuncog Roy – Jó kis segítség volt, nem?
Elsőnek ér a vízhez és gyorsan elúszik a még mindig mozdulatlan óriás teknőc mellett. Nem sokkal Rocky mögött csapkod Csipilla, hullámokkal küszködve. Még néhány métert úszik a vizen, de hirtelen megáll. Mosolyogva megfordul, visszamegy Angushoz és kihúzza az egyik óriás pikkelyét. A pikkelyt a szörfdeszkának használva elszáguld Rocky mellett és másodpercek alatt a túlsó partra ér.
- Marha jó! – kiáltja, ahogy a szörfösök szokták.
A többiek kétségbeesve kapálódnak utána, de már túl nagy Csipilla előnye. Felmászik az indákon, ráugrik a szőnyegre és kecsesen átlebeg a célvonal felett.
- A győztes! – kiáltja Földpát és átnyújtja az első helyért járó bádogérmet.
Csipilla büszkén megy vissza csapattársaihoz, akik éljeneznek és integetnek a padról.
- A Bogi Foci második száma következik! Jelenti be Földpát
A közönség lelkesen éljenez. Rezesbanda játssza el a Csiperke Királyság himnuszát. Ekkor Boxer Koopa, a teknőcök vezére és a Csiperke királyság legelvetemültebb gazfickója mindenkit félrelökve a banda felé törtet. Arra kényszeríti őket, hogy játsszák el a Nagy Koopa Indulót. Mire a megrettent zenészek eljátsszák a „Milyen zöld volt a pocakom” 12. strófáját, a stadiont átrendezték a következő versenyszámhoz. A nagy pálya közepét gyémánt alakban terítették el. A gyémánt közepén baseball labda alakú Ugri Bugrik ülnek. A pálya minden sarkában nagy, üres vödör található.
- Mindenki részt vesz ebben a számban – magyarázza Földpát. Narancssárga Ugri Bugrit emel a feje fölé. – Mindig négy bogár lesz a pályán. Minden csapatnak be kell dobnia egy bogarat. Ugyanakkor meg kell akadályozni, hogy azt ellenség beledobhassa a ti vödrötökbe. Van valakinek kérdése?
- Igen! – Ordít mindenki a stadionban.
- Kár – válaszol a pingvin – szervezzétek meg a csapatokat!
Miközben Luigi megpödri fekete bajuszát, azon gondolkozik, hogy melyikük próbáljon támadni és ki védje a vödröt.
- Oké – mondja néhány perc múlva – Ez a tervem: A hercegnő és én fogunk ugrikat dobni! Mindenki másnak a vödrünkre kell vigyáznia!
- Játék indul! – szól Földpát.
A két kékvérű a pályára rohan. Két tűzkígyó akik a Sunyiknak játszanak, rögtön a pálya közepét foglalják el. Beindítják lángnyelvüket, így hőséget és fényt árasztanak az egész területre. Aki tíz lépésnél közelebb megy hozzájuk, megvakul a fénytől. Roy Koopa hirtelen középre csörtet. Sötét szemüvegével könnyen áthatol a tolakodó szörnyeken. Diadalmasan vigyorogva elkap egy Ugri Bugrit.
- Haha! – nevet – Ez könnyebb, mint születésnapi ajándékokat lopni a testvéreimtől.
A hunyorgó Rocky elővesz egy üveg tintát a szerszámosládájából, és bekeni Roy szemüvegét fekete trutyival.
- Rrrr! – Mozogja a teknőc esés közben.
Megbotlik, elesik és elejti az Ugri Bugriját. Az egyik tűzkígyó elkapja a szerencsétlen bogarat és a Kékvérűek vödre felé tart. Toad védekezni próbál, de a Tűzkígyó fénye túl erős. Amíg hunyorog a világító hüllő elkígyózik mellette. Wooster éppen a nyúlkirályt üldözi. Csak Mario áll a Sunyi és a cél között. Ebben a pillanatban a király ugrál arra Woosterral a nyomában. Az óriás nyúl a vízvezeték-szerelőhöz dörgölődik.
- Haaapci! – Mario akkora erővel tüsszent, hogy kioltja a tűzkígyót.
Füstölögve ejti el az Ugri Bugrit.
- Luigi, kapd el! – Kiált Mario.
Odadogja a bogarat öccsének. Luigi átugorja a szörnyek sokaságát és átnyújtja a zsákmányt a hercegnőnek. Bedobja a Koopák védelem nélkül hagyott vödrébe.
- Éljen! – kiált fel diadalmasan.
Sajnos a Kalapács Testvérek már szereztek pontot. Mire a vége van a játéknak, a Kékvérűek a második helyen állnak.
A következő néhány verseny rosszul sikerül a Kékvérű Csipereknek. Wooster utolsó lett a Retek Repítésben. Amíg mindenki más minél messzebb próbálja dobni a zöldséget, a fő csipersegéd rendezett halmokba rakta őket.
- Annyival szebben néznek ki így! – vitatkozik Wooster, Földpátot győzködve.
De a bíró csak fintorog és a Kékvérűek nem kapnak érmet ebben a számban. Csipilla is elveszíti a vízesés-versenyt. Iggy Koopa megforgatta és így rossz irányba indult el. Ahelyett, hogy felfelé úszott volna vízesésen, az alján levő medence felé kezdett úszni. És mielőtt észrevette a tévedését, véget ért a verseny. Az egyetlen sikeres pillanat az, amikor Toad indul a Penész Emelésben. Mindenki megdöbben, még a Mario fivérek is, amikor a kis gomba öt és fél mázsát emel. Még a Kopp testvérek sem bírnak ennyit emelni. A Kékvérűek bádog érmet kapnak. Napnyugtakor a Csiperke Játékok vége felé közeledik. Csak egy szám maradt hátra: a Szuper Hármasugrás.
- Rendben! – mondja Luigi a csapatának – Nem vagyok biztos, hogy melyik csapat vezet, de nagyon szoros a verseny. Ez az ugrás eldöntheti, ki lesz a nyertes.
- Muszáj győznünk! – mondja a hercegnő – Hat évig nem lesz újabb esélyünk arra, hogy megnyerjük az ezüstsípot.
- Hat évig? – nyög Wooster. Arrébblöki a királyt, aki a kalapját rágcsálja éppen. – Addigra tönkremegy a palota!
- Drukkoljatok nekem! – folytatja Luigi – Indulok a Szuper Hármasugráson.
Mario fintorog
- Azt meg miért pont te csinálod?
- Mert én vagyok a csapatkapitány! – Válaszol Luigi
- Igeeen? – Vág vissza Csipilla – Egész nap elrontottad a versenyeidet, és mi sem szerepeltünk olyan fényesen! Miért nem hagyod, hogy más hozzon döntéseket?
- Hagyjátok, hogy én legyek a kapitány! – ajánlja Wooster
- Nem kifejezetten erre gondoltam – válaszolja a Hercegnő
Közben a tömeg nyugtalanul várja az utolsó számot. A stadion közepén magasugró lécet állítottak fel. Mellette egy légballon tart kábeleken egy óriási csövet a pálya felett. Hosszú szakaszt tisztítottak meg az ugrás harmadik részéhez.
- Hölgyeim és uraim, szörnyek és csiperkék! – károgja Földpát – Aki sikeresen részt akar venni ebben a versenyben, annak át kell ugrani a lécen, át a csövön és utána olyan messzire, amennyire csak tud. Aki legmesszebb ugrik, az nyeri a bádogérmet. Mindenki készen áll?
Iggy Koopa áll elő a Koopa csapatból. Cobrat a startvonalhoz csúszik a Sunyik képviseletében. A Kalapács Testvérek nem valami jó ugrók rövid lábuk miatt. Így egyszerűen kimaradnak a versenyből.
- Rendben, a Kalapács Testvérek kiestek – mondja Luigi
- Most már lehetek a csapatkapitány? – kérdezi Wooster
- Jó, rendben van! – mondja Luigi. Levegőbe emeli a kezét – Legyen Wooster a kapitány.
- Várj egy pillanatot! – tiltakozik Mario – Mi lesz a hercegnővel és velem?
- Nagyon, nagyon szépen kérlek – rimánkodik Wooster – Hagyd, hogy csináljam!
- Rendben – mondja a Hercegnő
- Jaj, de jó!
Wooster mosolyogva áll a csapat elé. Néhány másodpercig sugárzik a boldogságtól, de aztán elkomorodik.
- Tulajdonképpen mit kell csinálnom? – kérdezi
- Döntsd el, ki ugrik! – Ordít rá mindenki dühösen.
- Ja – mondja Wooster – az könnyű – Megkerüli a padot és figyelmesen vizsgálja a csapattársait. – Szerintem … a király!
- Csodálatos – jelenti ki Mario
Wooster vidáman vezeti a királyt az ugrópályához, és egy kis lökést ad neki.
- Hé, ez nem ér! – ordít Iggy és felugrik a Koopa kispadból.
Egy hatalmas ugrással a király átrepül a léc felett, végigcsúszik a csövön és a pálya szélén, több mint 600 Csipméterre ér földet.
- Első hely! – kiáltja Földpát – És felséged két bádogérmet kap! Egyet az első helyezésért, egyet pedig az új rekord felállításáért.
- Ennyi, itt a vége! – mondja Mario
- Nyertünk? – kérdezi Toad
A hercegnő kinyitja a medaliont. Kivesz egy veruzát, és egy darab papírt és elkezdi összeadni a csapatok érmeit. De mielőtt még befejezné, a pingvinbíró a pálya közepére totyog. A tömeg elhallgat.
- A bírók meghozták döntésüket – jelenti be Földpát . A győztes: A Kékvérű Csiperek! – ordít Földpát – Ők az új bajnokok!
- Éljen! – kiált Toad
Örömében össze-vissza ugrál, néha pont a hercegnő lábára.
- Hurrá! – Sipít Csipilla is.
Annyira örül a győzelemnek, hogy észre sem veszi sajgó lábát. Földpát átadja az Ugri Bugri alakú trófeát, ötven érmével együtt. Mario és Luigi meghajolnak egymás előtt, és kezet fognak titkos vízvezeték-szerelő kézfogással. Mario még a királyt is megöleli.
- Ha-ha-hapci! – tüsszent boldogan.
Luigi ekkor észreveszi Iggy Koopát, amint az éppen elkullog a pályáról.
- Hé, várj csak egy pillanatot Iggy! – ordít utána.
A hat bajnok a sunyi teknőc felé rohan.
- Köpd ki csak azt a sípot! – Parancsol rá Luigi
Iggy kioldja az ezüst láncot, és a kis sípot Luigi tenyere felett lóbálja.
- Megkaphatod – vicsorog – de ezért öt érmét kell fizetned.
- Micsoda??! – Ordít Mario és a hercegnő egyszerre.
- Figyelj ide páncélagyú! – szól Luigi dühösen – Ha azt hiszed, hogy mi…
Iggy a zsebébe nyúl és kivesz egy másik, megbarnult, gyűrött papírt.
- A Penész Törvények W-16-N6…
- Jó, jó – morog Luigi, beismerve vereségét.
Odaad öt érmét azokból, amelyeket Csiperke Királyságban tett útja során gyűjtött. A teknőc zsebre vágja az érméket, átadja a sípot Luiginak és elmegy keresni új áldozatot, akit piszkálni lehet.
- Na – szól Hercegnő, és megrázza Luigi vállát – Mire vársz?
Luigi szájához emeli a sípot és belefúj. A síp nem szól. Egy pillanatra élénkzöldre változik, aztán teljesen eltűnik. Egy mennydörgés egy villanó kék fény és a három méter magas nyúl egy kétméteres lilaruhás királlyá változik. Amikor látják, hogy a király visszaváltozott, örömükben ugrálni kezdenek. Mario és Luigi egymás tenyerébe csapnak.
- Mi történt? – kérdezi őfelsége és megigazítja a koronáját. – Két másodperccel ezelőtt még a trónteremben üldögéltem. Hogy kerültem ide ki?
Míg a bajnokok visszasétálnak a palotához, Csipilla elmeséli apjának a pálca, a síp és a nagy sportesemény történetét. A királynak nagyon tetszik a történet.
Aznap este nagy lakomát rendez a Mario fivérek tiszteletére. Több száz csiperkét meghívnak. A legjobb zenészeket rendelik a gálaestre. Mindenki teletömi magát gőzölgő raviolival. Mindenki, kivéve a királyt, ő csak mosolyog, és egy szép kövér répát rágcsál.
Fordította: Bíró Eszter - 1992
|