Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
2012.01.27. 19:08
Megjelenés
Game Boy
Japán: 1992. október 21.
Amerika: 1992. november 1.
Európa: 1993. január 28.
3DS Virtual Console
Japán: 2011. október 12.
Amerika: 2011. szeptember 29.
Európa: 2011. szeptember 29.
eShop ár: £3.60 / €4
Fejlesztő / Kiadó: Nintendo
Stílus: 2D Platform
Játékmód: 1 játékos
Producer: Shigeru Miyamoto és Yokoi Gunpei
Rendezők: Hiroji Kiyotake, Hiroshi Yamauchi és Takehiko Hosokawa
Programozók: Masaru Yamanako, Takuhiro Harada és Yuzuru Ogawa
Grafika: Hiroji Kiyotake, Makoto Kano és Takehiko Hosokawa
Zene: Kazumi Totaka
|
A Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (Japánul Super Mario Land 2: 6 Tsu no Kinka; スーパーマリオランド2: 6つの金貨) egy Game Boy-ra megjelent platform játék, mely a Super Mario Land folytatása. Ez a játék már sokkal fejlettebb az elődjénél, hiszen ekkor már ismerték a Game Boy technikai specifikációit, és jobban ki tudták használni azokat. Itt debütált Wario, aki stílusa miatt sokak egyik kedvenc Nintendo karaktere lett.
Történet
Miután Mario megmentette Daisyt Sarasalandben, visszatérnek Mario Land-be. Az országban nagy káosz van, ugyanis amíg Mario megmentette Daisyt, addig Wario garázdálkodott Mario Land-ben. Wario a kastélyba rejtőzött el, és az azt kinyitó hat aranyérmét szétszórta az ország hat vidékében. Mariónak ezeket kell összegyűjtenie, hogy bejusson a kastélyba, és megküzdjön Warióval.
Játékmenet
A játék egy kis tutoriallal kezd, ha elsajátítsuk az alapmozdulatokat, elkezdhetjük a játékot. Hat vidék van, és érdekesség, hogy a játék nem lineáris, bárhol kezdhetünk. Az alábbi hat vidékből áll a Mario Land:
-
Tree Zone: Egy erdő tele ízeltlábúakkal. A főgonosz Radonkel, a madár.
-
Space Zone: A Space Zone-hoz a Hippo Zone-on keresztül jutunk el, de mivel ott nincs főellenség, ezért nem számoljuk külön zónának. Itt egy víziló buborékot fúj, ha ebbe belemegyünk, akkor egy pályán felrepülünk a Space Zone-ba, ahol Hold és csillagok között jutunk el Tatangához, aki nemcsak a Super Mario Land-ben volt főellenség, itt is találkozhatunk vele.
-
Macro Zone: Egy házban játszódik, mindenki összezsugorodik, aki belép. Az ellenségek óriásiak, a főellenség Ricky, a nagy patkány.
-
Pumpkin Zone: A Jack'o lámpásban játszódik, temetők és kísértetházak kíséretében. A főellenség Sabasa, a boszorkány
-
Mario Zone: Mechanikus Mario pálya, melyet a Három Kicsi Malacfej ural.
-
Turtle Zone: Egy hatalmas teknősben játszódó vizes világ, melyet Octopus, a polip őriz.
És ha összegyűjtöttük a hat aranyérmét, akkor akkor léphetünk be Wario kastélyába, ahol megküzdhetünk vele.
Ez a játék az elődjével ellentétben már sokkal jobban hasonlít a többi Mario platform játékokhoz. Itt már ismét Tűz Mario van, és a pályán vissza is mehetünk. A karakterek nagyobbak lettek, és gyorsabban is mozognak, így a játék dinamikusabbnak tűnik. A játékban mentési lehetőség is van, három mentés lehet, és újdonság, hogy a játékban két nehézségi fokozat van. A mentési képernyőn, ha megnyomjuk a SELECT-gombot, akkor Mario összezsugorodik, akkor könnyebb a játék, de vissza is mehet.
Itt is van világtérkép, és nem lineáris a játék, tehát bárhol kezdhetjük, nincs meghatározott sorrendje a játéknak. Számos titkot találni, melyek többsége rövidítések az adott pályán, de minden pályát teljesíteni kell, hogy megszerezzük az adott világ utolsó pályáján az aranyérmét. A pálya közepén egy csengőt találunk, ha elérjük, kapunk egy checkpointot, tehát, ha meghalunk, onnan folytatjuk a játékot. Ha a pálya végén a felső csengőt elérjük, akkor egy szerencsejátékot játszhatunk, ahol életet és egyéb tárgyakat nyerjünk. Van egy külön pálya a térképen, ahol érmékért játszhatunk. Minél több érmét teszünk fel, annál nagyobb nyereményre van esélyünk. Pályáról a térképre a START+SELECT-gombokkal térünk vissza.
Irányítás
Control Pad: Mozgás
A-Gomb: Ugrás
B-Gomb: Gyorsulás, lebegés, tűzgolyó dobása, Koopa páncél eldobása
START-Gomb: Szünet
Alsó + A-Gomb: Pörgő ugrás
Minden világ utolsó pályáján megküzdünk a főellenséggel az aranyérméért, de ha elvesztjük az összes életet, akkor az aranyérméket is elveszítjük, és ismét meg kell küzdeni velük. Itt is több lehetőségünk van életet kapni. A szokásos zöld 1-Up Gomba helyett szívet találunk, az ad egy életet. 100 érme összegyűjtése után nem kapunk egy életet, és a szerencsejáték miatt, nem 100-ig számol, hanem 999-ig. A játék nem számol pontot, de számolja a megölt ellenségeket, és ha megölünk 100 ellenséget, akkor kapunk egy csillagot.
Mario formái
-
Mario: Így kezdjük a játékot. Ha nekimegyünk egy ellenségnek, meghalunk.
-
Super Mario: Ha felveszünk egy Szuper Gombát, megnövünk, és téglákat tudunk széttörni, valamint a pörgő ugrással az alattunk levő tégálat is szét tudunk törni. Ha nekimegyünk egy ellenségnek, kis Marióvá megyünk vissza.
-
Tűz Mario: Ha felveszünk egy Tűzvirágot, akkor tűzgolyót tudunk lőni, és a játék egyedisége, hogy téglákat is szét lehet lőni a tűzgolyóval. Mivel a Game Boy képességei határoltak, ezért nem tudták Mariót fehérre színezni, helyette egy tollat látunk Mario sapkáján.
-
Nyúl Mario: Itt bár nem tudunk repülni, de ha répát találunk, akkor Mario egy nyúlfület kap, mellyel az A-Gombot nyomkodva lebegve érünk földet.
-
Sérthetetlen Mario: Nemcsak 100 ellenség megölése után kapunk csillagot, hanem téglákban is találunk. Itt is ellenségeket tudunk letarolni, az ötödik ellenségtől mindegyik után kapunk egy életet.
Ellenségek
Gyakori ellenségek
(Minden zónában fellelhető) |
Tree Zone |
Macro Zone |
Pumpkin Zone |
Mario Zone |
Turtle Zone |
Space Zone |
Wario's Castle |
Főellenségek |
Goomba
Paragoomba
Koopa Troopa
Piranha Plant
Cheep-Cheep
Blurp
Venus Fire Trap
Fishbone
|
Booping Toady
Battle Beetle
Grubby
Boko Bombette
Bee
Skeleton Bee
Bee Larva
Bee'zrk
Cowfish
Dragonfly
Drill Mole
Egghead
Fat Bee
Spikey
Sparrow |
Ant
Bazooka Ant
Miner Ant
Spiky Ant
|
Boo
Cyclops
Draculad
Haunted Lantern
Spooky Mask
Terekuribo
Umbrelloid
Pick
Broom |
Cannon Pig
Jumping Jack
Screwer
Tamanoripuu
Tin Soldier
Bullet Bill |
Fly Fish
Goomdiver
Gordo
Joe
Spiny Cheep-Cheep |
Mini Ship
Spiky Slug
Star Twirler |
Wario Mask |
Radonkel
Ricky
Sabasa
Three Little Pigheads
Octopus
Tatanga
Wario |
Tanácsok
-
Ha elvesztenénk az összes életet, az arany érméket is elveszítjük. Ha így járnánk, akkor érdemes az utolsó élet elvesztése előtt kikapcsolni a Game Boy-t, így újrakezdhetünk ott, ahol utoljára mentettünk.
-
Ha egy olyan pályán vesztenénk el életet, ahol már voltunk, akkor lépjünk ki a pályáról, és nem csökken az életünk száma. Ez akkor is működik, amikor meghaltunk, de még nem léptetett ki a gép a pályáról.
A folytatás
Ebben a játékban debütált Wario, aki rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert. Olyannyira, hogy még a Nintendo a Super Mario Land széria harmadik részének főszereplőjévé avanzsálta. Ez a játék olyan népszerű volt, hogy ezután már Wario Land-dé keresztelték át a sorozatot.
A játék leírása Wariót ősellenségként mutatja be, aki mindig is féltékeny volt Mario népszerűségére, ezért támadta meg a Mario Land-et. Az egyik képregényben Wario elmeséli, hogy Marióval barátok voltak gyerekkorukban, de Wariónak nagyon sok megaláztatást kellett elszenvednie Mario mellett (ő erről nem tudott), és bosszút esküdött ellene. Ez alapozta meg a két Super Mario Land játék történetét.
Korábbi játékokból átvett elemek
Super Mario Land - Bár a játék folytatásaként jelent meg, nem sok utalás van az elődjére. Az egyik zóna főellensége Tatanga, az előző játék főellensége volt.
Super Mario World - Sok ellenség visszatér, és Mario pörgő ugrása is innen van.
Érdekességek
-
Amikor a mentésválasztó képernyőn vagyunk, és kiválasztjuk a törlés opciót, Mario bombává változik.
-
A zenét Kazumi Totaka szerezte, és ha két és fél percig maradunk a Game Over képernyőnél, felcsendül a titokzatos dala.
-
Ez az első Mario játék, mely az űrben játszódik.
-
Az egyik ellenség Tamanoripuu neve a Tamanori (玉乗り) névből származik, mely egy cirkuszi mutatvány japán neve, amikor az artisták labdán egyensúlyoznak.
|