Mario Paint
2012.01.25. 13:29
Megjelenés
Super Nintendo Entertainment System
Japán: 1992. július 14.
Amerika: 1992. május 5.
Európa: 1992. december 10.
Fejlesztő: Intelligent Systems
Kiadó: Nintendo
Stílus: Művészeti / kreatív
Játékmód: 1 játékos
Rendező
Hirofumi Matsuoka
Satoru Okada
Grafika
Hirofumi Matsuoka
Programozó
Genji Kubota
Kenji Imai
Kenji Nakajima
Noriaki Teramoto
Egér fejlesztők
Hideo Nagata
Hiroshi Yamagami
Katsuya Yamano
Noboru Wakitani
Zeneszerzők
Hirokazu Tanaka
Kazumi Totaka
Ryoji Yoshitomi
|
A Mario Paint egy Super Nintendo Entertainment System-re megjelent program. A program vaskos dobozban jelent meg, ugyanis melléadták a SNES egeret, melyet csak ehhez a programhoz lehet használni. A program egér nélkül nem indul el.
Címképernyő
Már a címképernyő is interaktív, hiszen rákattintva a Mario Paint betűkre különböző dolgok történnek a címképernyőn.
M - Mario összeesik tőle, ha még egyszer rákattintunk, Mario visszanő.
A - Leesik a címképernyőről, ha Mario épp ott van (mert Mario mozog a képernyőn) leesik.
R - Egy szem jelenik meg az R betűn, és babasírás hangját adja ki.
I - Minden fekete-fehérré változik, és a zene eltorzul
O - Bombává változik, és felrobban, közben Kazumi Totaka híres dallama hallgató
P - Különböző Nintendo játékokból ismert tárgyak rajzolódnak ki a képernyőre. Még egyszer rákattintva eltűnik.
A - Egy Yoshi jelenik meg a Super Mario World-ből ismert dobszóval.
I - Minden betű elkezd rázkódni, és a zene eltorzul.
N - Megnézhetjük a Staff Credit-et
T - Egy szivárványt rajzolhatunk a képernyőre, a zene lelassul.
Találunk egy csillagot is, melyre kattintva sok Nintendo tárgy hull le a kép tetejéről, a zene hárfa-hangulatú. A játék elkezdődik, ha Marióra kattintunk.
Játékmódok
Art Mode
Megjelenik egy üres vászon, arra rajzolhatunk. Ceruzával, filctollal tudunk színezni, ezeknek háromféle vastagságuk van. Lehet festeni, előzetesen meglévő sprite-okat tudunk tenni, melyek a Super Mario World játékból származnak. Így tehetjük fel Mariót, és az ellenségeket is a vászonra. Színkitöltés is van, emellett számokat, betűket és japán hiraganákat is írhatunk. Törölni a radír ikonnal tudunk.
Stamp Mode
Itt tudunk egy 16×16-os kockában pixelekből alakzatokat rajzolni, ezeket színezhetjük, és később a vászonra is kitehetjük.
Music Mode
Egy kottát kapunk, ahol különböző Super Mario World ikonokkal zenét írhatunk. Egy ikon egy "hangszer", egy helyen több ikon is lehet, így az adott zene szebben tud szólni. A játékba eredetileg három zenét telepítettek, melyek a Super Mario Bros. egy-egy remixelt zenéi. Ezeket, és az általuk készített zenéket az Animation Mode-ban felhasználhatjuk. Tesztelés gyanánt lejátszhatjuk a zenét, amit csinálunk. Ekkor egy Mario ugrál a hangjegyeket szimbolizáló ikonokon. A zenéket is el lehet menteni.
Animation Mode
Itt tudunk képkockánként különöző animációkat csinálni. Ezeket vászonon rajzoljuk, és itt felhasználhatjuk az átalunk kreált zenéket.
Gnat Attack
A képernyő alján egy kávés csésze ikont láthatunk. Ha szeretnénk egy kicsit pihenni, akkor játszhatunk egy szúnyogcsapó játékot. 100 szúnyog van, ezeket egyenként lecsapni. Három kéz ikon van a képen, ha a szúnyogok megcsípnek, egy életet (kezet) elveszítünk. Nemcsak szúnyogok támadnak, hanem időnként darazsak, szitakötők, és bombarovarok. A szitakötők ugyan nem bántanak, de bezavarnak a játékba, így a szúnyogok és a darazsak könnyebben meg tudnak csípni. A bombarovart (gyakorlatilag Bob-omb rovar), ha lecsapjuk, felrobban, amitől szintén sérülünk. Ha leütöttük mind a 100 rovart, akkor egy főellenséggel kell megküzdenünk, Watingával, aki egy robot-szúnyog. Sokszor meg kell ütni, hogy meghaljon.
Ezt a játékot a WarioWare Inc. Minigame Mania-ban újrajátszhatjuk.
Egyéb beállítások
BGM settings - Három zene van a játékban, itt tudjuk beállítani, hogy melyik szóljon, miközben műalkotásunkat készítjük. Ki is kapcsolhatjuk a zenét, akkor időnként tüsszentő hangot hallhatunk.
Mouse speed - Az egér mozgásának sebességét itt tudjuk állítani. Lassú, normál, és gyors
Save / Load / Coloring Book - Itt tudjuk a rajzunkat elmenteni, vagy már korábban mentett rajzokat betölteni. A Coloring Book alatt különböző háttérszínű vásznakat tudunk behozni.
Frame - Eltűnik a képernyő felső és alsó részében látható ikonsor, és fekete keret veszi körül. Ha erre újra rákattintunk, visszaáll minden.
Érdekességek
Amikor a címképernyőn rákattintunk az O betűre, akkor felrobban a bomba, és a híres Kazumi Totaka zene szólal meg. Ez a zene több Nintendo játékban is hallható, ha valami rejtett dolgot veszünk észre, például Luigi's Mansion, Yoshi's Story, Yoshi: Touch & Go.
Vélemények és kritikák
Bár a programot ma már kevesen ismerik, akkoriban több, mint 2 és fél millió példányszámban kelt el világszerte. Sokan pozitívan nyilatkoztak róla a sok lehetőségnek köszönhetően, olyannyira, hogy a Nintendo Power 1997-es minden idők 100 legjobb Nintendo játékának listáján a 26. helyre került fel.
|