Mario & Yoshi
2012.01.24. 20:31
 |
 |
Megjelens
Nintendo Entertainment System
Japn: 1991. december 4.
Amerika: 1992. jnius
Eurpa: 1992. december 30.
Game Boy
Japn: 1991. december 12.
Amerika: 1992. jlius
Eurpa: 1992. december 17.
Virtual Console
Japn: 2007. mrcius 6.
Amerika: 2007. jlius 9.
Eurpa: 2007. mjus 16.
3DS Virtual Console (Csak ambassadorok szmra)
Japn: 2011. augusztus 31.
Amerika: 2011. szeptember 1.
Eurpa: 2011, szeptember 1.
Fejleszt: Game Freaks
Kiad: Nintendo
Stlus: Puzzle
Jtkmd: 1-2 jtkos
Rendez: Hiroshi Yamauchi
Producer: Shigeru Miyamoto
Zeneszerz: Junichi Masuda
Grafika: Satoshi Tajiri
|
A Mario & Yoshi (Japnban Yoshi no Tamago (ヨッシーのたまご; Yoshi tojsa) Amerikban Yoshi) egy Nintendo Entertainment System-re s Game Boy-ra megjelent logikai jtk. Az tlet a Dr. Mario s Tetris elegyn alapul.
Jtkszably
A jtk egy tbln jtszdik. Ellensgek hullanak a kperny tetejrl, az aljn lev tnyr fel. Ngy ellensg van: Goomba, Boo Diddly, Blooper s Piranha Plant. Ha kt azonos ellensg sszetallkozik kitik egymst, s 5 pont a jutalmunk. Kt Yoshi tojsfl is lehullik, s a jtk lnyege, hogy ezeket sszeprostsuk. Ha sikeresen sszeprostottuk az als, s a fels tojsfeleket, egy Yoshi kel ki, s extra pontokat kapunk. Az als tojsflre lehet ellensgeket tenni, s ha egy felst rtesznk az ellensgekre, akkor kiti az sszes tojson lev ellensget, s sszeprosodik az als tojssal. Minl tbb ellensg van (maximum hat lehet) a kt tojsfl kztt, annl nagyobb Yoshi kel ki:
-
Baby Yoshi - Nincs ellensg a kt tojsfl kztt, 50 pontot r.
-
Yoshi - 1-3 ellensg van a kt tojsfl kztt, 100 pontot r.
-
Szrnyas Yoshi - 4-5 ellensg van a kt tojsfl kztt, 200 pontot r.
-
Csillag-Yoshi - 6 ellensg van a kt tojsfl kztt, 500 pontot r.
Ngy tnyr van kperny aljn, Mario tart kettt a kezben. Az A-Gombbal tudjuk felcserlni annak a kt tnyrnak a helyt, melyet pp Mario tart a kezben. A Control Paddal tudjuk Marit jobbra, balra irnytani. Ha az egyik tnyr megtelik, a jtk vget r, s mi vesztettnk.
Ezek az alapszablyok, kt jtkmd jtszhat:
A-Type
A jtkszably alapjain nyugszik. Nincs idlimit, addig tart a jtk, amg meg nem telik az egyik tnyr. Ha az egyik oszlop mr nagyon magasan van, akkor rdemes a legfels ellensggel azonosat rtenni, hogy kisse a rajta levt, gy fel lehet szabadulni. Ksbb egyre gyorsabban jnnek az ellensgek, de ha nagyon gyesek vagyunk, sokig eltarthat egy jtk. Csak az a lnyeg, hogy minl tbb pontot gyjtsnk ssze.
B-Type
Hasonlt az A-Type-hoz, de itt idt is szmol a gp. Itt a lnyeg a tojsok prostsn tl, hogy az ellensgektl megtisztsuk a terepet. De tbbszr is jtszhatjuk, addig tart a jtk, amg az egyik tnyr megtltdik.
2 jtkos md
NES-en s Game Boy-on is jtszhatjuk ketten a jtkot, Game Boy-on Link Kbel szksges. Az els jtkos Marit irnytja, mg a msodik Luigit. Itt egyms elleni vs. jtkot jtszunk, mindkt tpust jtszhatjuk. Az A-Type-ban, akinek megtelik az egyik tnyr, az veszt, s a B-Type-ban, akinek elszr res lesz a jtktere, az nyer. A nyertes egy Yoshi tojst kap, akinek elszr sszegylik hrom tojs, az a gyztes. A nyertes egy O jelet kap, mg a vesztes egy X-et.
Karakterek
-
Mario
-
Luigi
-
Yoshi
-
Baby Yoshi
-
Szrnyas Yoshi
-
Csillag-Yoshi
-
Goomba
-
Boo Diddly
-
Blooper
-
Piranha Plant
Vlemnyek s kritikk
A jtk tbbnyire negatv kritikkat kapott a repetitv s lass jtkmenet miatt, s kevs a tartalom. Az IGN egyik fszerkesztje Lucas M. Thomas 5 pontra rtkelte a jtkot 10-bl. A fentiek mellett srelmezte, hogy a jtk tbbsgben a szerencsn mlik, s az irnyts is elgg nehzkes. Azt javasolja, hogy aki ki akarja prblni a jtkot, az Wii Virtual Console-on tltse le.
Korbbi jtkokbl tvett elemek
-
Super Mario Bros. 3 - A karakterek ebbl a jtkbl valk.
-
Super Mario World - Yoshi ebbl a jtkbl lett thozva. Br NES jtk, de mivel csak egy plyn jtszdik, az nem ignyel nagy memrit, ezrt a karakterek kidolgozottabbak.
|