Super Mario Bros.: The Lost Levels
2012.01.18. 07:01

Megjelens
Famicom Disk System: 1986. jnius 3.
Game Boy Advance
Japn: 2004. augusztus 10.
Virtual Console
Japn: 2007. mjus 1.
Amerika: 2007. oktber 1.
Eurpa: 2007. szeptember 14.
Fejleszt / Kiad: Nintendo
Stlus: 2D Platform
Jtkmd: 1 jtkos
Rendez: Shigeru Miyamoto s Takashi Tezuka
Producer: Hiroshi Yamauchi s Shigeru Miyamoto
Grafika: Shigeru Miyamoto s Takashi Tezuka
Programozk: Kazuaki Morita, Toshihiko Nagako s Yasunari Nishida
Zene: Koji Kondo
|
A Super Mario Bros.: The Lost Levels (Japnban Super Mario Bros. 2, vagy ksbb Super Mario Bros: For Super Players) a Super Mario Bros. direkt folytatsaknt jelent meg csak Japnban 1986-ban. A jtk nem volt elrhet Amerikban s Eurpban, mert a Nintendo of America annyira nehznek tartotta a jtkot, hogy gy dntttek, hogy nem adjk ki. De hogy mi sem maradjunk Super Mario Bros. 2 nlkl, egy Japnban nem annyira sikeres jtkot: Yume Koujou: Doki Doki Panic! (夢工場 ドキドキパニック) jtk karaktereit lecserltk Mario karakterekre, gy jelent meg a minlunk ismertt vlt Super Mario Bros. 2. A The Lost Levels-szel mi elszr 1993-ban tallkozhattunk a Super Mario All-Stars vlogatsban, s hogy a jtk nehzsge ne befolysolja a jtkos kedvet, plynknt lehet menteni. Eredeti formjban csak 2007-ben Virtual Console-on tallkozhatunk, ez annyival knnyebb, hogy ha megnyomjuk a HOME gombot, akkor kilpnk a Wii menbe, s ha visszatrnk a jtkba, akkor ugyanoda trnk vissza, ahol abbahagytuk. Ez azrt j, mert ha elfogy az sszes letnk, s ha Continue-t vlasztjuk, akkor az adott vilg elejre trnk vissza, s nem kell jra kezdeni.
Trtnet
Miutn Mario s Luigi megmentettk Hercegnt s a Toadokat, Bowser nem adja fel. Ismt elrabolja Hercegnt, s a Gomba Kirlysgot jval veszedelmesebb vltoztatta. Marinak s Luiginak sokkal veszlyesebb plykon kell tmennie, hogy megmentsk Hercegnt.
Jtkmenet
A jtkmenet nagyon hasonlt a Super Mario Bros. jtkhoz. A Super Mario Bros.: The Lost Levels 13 vilgra van felosztva, az eldjhez hasonlan mindegyik vilgban ngy plya van. Marinak s Luiginak klnbz szakadkokat tugorva, s ellensgeket legyzve kell a plykat teljesteni. Csveket itt is tallunk, melyek titkos helyekre vezetnek minket, s minden plya vgn ott van a zszlrd, melyek egy az elz rszhez kpest kicsit messzebb van, gy nehezebb elrni az 5000 pontot.
Itt nincs ktjtkos md, hanem a jtk elejn kivlasztjuk, hogy Marival vagy Luigival akarunk lenni. Br klsre itt is csak a ruhzatuk klnbzteti meg, de tulajdonsgra klnbznek. Luigi magasabbra ugrik, de csszik, amikor megll, de ez egy kicsi ugrssal (enyhn megnyomjuk az A-gombot), knnyen kivdhet, gy rdemes a kezd jtkosoknak Luigit vlasztani. Luigi ezen kpessgvel a ksbbi Mario jtkokban is tallkozhatunk (kivve a Super Mario Bros. 3, s Super Mario World). Az ellensgek ugyanazok: Goomba, Koopa, Troopa, Buzzy Beetle, Lakitu, stb. s ugyangy kell meglni ket. Az egyetlen klnbsg, hogy a negyedik vilgtl piros Piranha Plant van, mely gyakrabban bjik ki a csbl, s csak akkor marad ment, ha sokkal kzelebb vagyunk a cshz.
Itt is tallni Power Up-okat. Norml Mariknt gombt tallunk, ettl Super Mario lesznk, s Super Mariknt tzvirg ltal Tz Mario lesznk. jdonsg a mrges gomba, mely kis Mariv vltoztatja hsnket, vagy ha kicsik vagyunk, meghalunk tle. Itt is vannak csillagok, melyektl srthetetlenek lesznk, m ebben a jtkban nem javaslott felvenni egyiket sem, mert ltalban akkor kapjuk, amikor bulldzer tmadssal annyi ellensget tarolhatunk le, hogy egy letet kapnnk, vagy meglnnk azt a Koopa Paratroopt, mely egy olyan cshz vezetne, ahol nagy jutalom van. Az 1-Up gomba nagyon ritka, de 100 rme sszegyjtse utn is kapunk egy letet.
Ha kicsiknt nekimegynk egy ellensgnek, felvesznk a mrges gombt, beleesnk a szakadkba, vagy kifutunk az idbl, meghalunk. Ha elvesztjk az sszes letet, akkor Game Overt kapunk, ahol vlaszthatunk: Continue, vagy Quit. Ha Continue-t vlasztjuk, akkor az adott vilg elejtl kezdjk, ha pedig a Quitet, akkor az egsz jtkot jra kezdjk.
A jtkban 9+4 vilg van. A 8. vilgban kzdnk meg a valdi Bowserrel, viszont, ha vgigmegynk mindegyik plyn (teht nem megynk Warp csbe), akkor megjelenik a 9. vilg. A 9-4 plya utn az A-D vilgok jnnek, melyek mg az eddigi 8-nl is sokkal nehezebb. Az els 7 vilgban s az A-C vilgokban itt is Hamis Bowserrel kzdnk meg, a 8, 9, s a D vilgban valdi Bowserrel llunk szemben. Hamis Bowserek legyzse utn itt is Toadokat mentnk meg, mg az igaziak utn Hercegnt, de a 9. vilg utn nem mentnk meg senkit, csak tovbb megynk a A-1 plyra.
Klnbsgek a Super Mario Bros.-hoz kpest.
Br a jtkmenet ugyanaz, mgis akad nhny klnbsg.
-
A httr, s a tglk jobban ki vannak dolgozva.
-
A Super Gombnak van szeme, ennek alapjn ksztettk a ksbbi jtkokban is a gombkat.
-
A lthatatlan tglk gombt, vagy tzvirgot is rejthetnek, m nagyon vatosnak kell lenni, mert sokszor ott vannak ezek, amikor tugrannk egy szakadkot, gy beleesnk.
-
Itt tallkozunk elszr mrges gombval. Egy kpernyn elfordulhat az, hogy az egyik tglban a mrges gombt talljuk, mg a msikban Super Gombt. Egyik eltnteti a msikat.
-
A Blooperek mr a levegben is megjelennek. Ezekre is r lehet ugrani, 1000 pontot rnek.
-
Koopa Troopk s Goombk, s megannyi ellensg a 9. vilgban mr a vz alatt s a kastlyban is megtallhatk. Vz alatt k sem lhetk meg tzvirg nlkl.
-
A piros piranha virgok sokkal gyakrabban tnnek fel, s a fels csvekben is megtallhatk.
-
Mr nemcsak kastlyban, de nhny plyn sem lehet tovbbmenni, ha rossz ton megynk.
-
A 7., 8. vilgokban Hammer Bros. elremozog, s gy dobja a kalapcsait. Ha mg kerlnk, akkor mr marad ott, ahol van.
-
Zld trambulintl olyan magasra ugrunk, hogy kimegynk a kpernybl nhny msodpercig.
-
Olykor ers szl fj. Ez elrevisz minket, s messzebbre tudunk ugrani, viszont a fldn vigyzni kell.
-
A 8-4, s D-4 plyn kt Bowserrel tallkozunk. Az els nem a hdon van, t nem kell legyzni, elg, ha tovbbmegynk. A hamis Bowsereket, ha tzvirggal kiljk, akkor nem vltoznak t azz az ellensgg akik Bowsernek lcztk magukat, hanem hamis Bowserknt halnak meg.
-
A paszulynvnyek olykor nem rmkhez vezetnek, hanem Warp Zone-okhoz, vagy azltal jutunk csak el a plya vgre.
-
A Warp cs is valamelyik elz vilgba vezet vissza.
-
Mario s Luigi csszsnak van hangja.
-
Nincs ktjtkos md. Az egyedli jtkos vlaszthat Mario s Luigi kztt. Luigi magasabbat ugrik.
-
Ha rugrunk egy ellensgre, ltala mg magasabbra ugrunk.
-
Nha Luigi tugorja a zszlrudat, s utna Warp csvet tall.
-
Ha a megmaradt id utols kt szmjegye 11 vagy tbbszrse, akkor a zszlrdnl extra letet kapunk.
Trgyak
rem: Gyakori trgy, 200 pontot r, s ha sszegyjtnk belle 100-at, egy let a jutalmunk.
Szuper Gomba: Ha Mario felveszi, megn az ereje tle. 1000 pontot r.
Mrges Gomba: Itt lthatjuk elszr. Ez megsebzi a Mario fivreket, ha Super- vagy Tz Mario voltunk, akkor visszavltozunk a rendes alakunkra, ha pedig kicsik voltunk, meghalunk.
Tzvirg: Hsnk Tz Mariv vltozik, s tzgolyt tud dobni. 1000 pontot r.
1-Up Gomba: Ha hsnk felveszi, egy letet kap. Pont nem jr rte.
Csillag: A Mario fivrek srthetetlenn vlnak egy kis idre, m ha beleesik a szakadkba, ugyangy meghal. 1000 pontot r.
Mario formi
Mario: gy kezdjk a jtkot. Ha nekimegynk egy ellensgnek, meghalunk.
Super Mario: Szuper Gombt felvve megnvnk tle, s tglkat tudunk szttrni. Ha gy megrint egy ellensget, akkor rendes Mariv vltozik vissza.
Tz Mario: Tzvirgot felvve tzgolyt tudunk dobni, gy knnyebb meglni az ellenfeleket.
Srthetetlen Mario: Ha felvesznk egy csillagot, srthetetlenn vlunk egy rvid idre, s az sszes ellensg, amit megrintnk, meghal.
Karakterek
Jtszhat
Tmogat
Ellensgek
-
Blooper
-
Bill Blaster
-
Bullet Bill
-
Buzzy Beetle
-
Cheep-Cheep
-
Firebar
-
Goomba
-
Hammer Bros.
-
Koopa Troppa
-
Koopa Paratroopa
-
Lakitu
-
Piranha Plant
-
Podoboo
-
Spiny
-
Spiny Egg
Fellensgek
A plyk listja
Vilg |
Plya |
Tpus |
Tallhat ellensgek |
1. vilg |
1. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant |
2. plya |
Fld alatt |
Goomba, Koopa Troopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant |
3. plya |
Athletic |
Blooper, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa |
4. plya |
Kastly |
Firebar, Koopa Troopa, Hamis Bowser |
2. vilg |
1. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle |
2. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant |
3. plya |
Athletic |
Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Blooper |
4. plya |
Kastly |
Goomba, Koopa Troopa, Firebar, Podoboo, Hamis Bowser |
3. vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Hammer Bros., Bullet Bill, Piranha Plant |
2. plya |
Vz alatt |
Blooper, Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa |
3. plya |
Athletic |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant |
4. plya |
Kastly |
Firebar, Koopa Troopa, Hamis Bowser |
4. vilg |
1. plya |
Overworld |
Lakitu, Spiny Egg, Spiny, Piranha Plant |
2. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Piranha Plant, Buzzy Beetle, Lakitu, Spiny Egg, Spiny |
3. plya |
Athletic |
Koopa Paratroopa, Bullet Bill |
4. plya |
Kastly |
Firebar, Podoboo, Koopa Troopa, Hammer Bros., Hamis Bowser |
5. vilg |
1. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Hammer Bros. |
2. plya |
Fld alatt |
Goomba, Koopa Troopa, Buzzy Beetle, Biranha Plant |
3. plya |
Athletic |
Koopa Paratroopa, Bullet Bill, Piranha Plant, Blooper |
4. plya |
Kastly |
Podoboo, Firebar, Hamis Bowser |
6. vilg |
1. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant Buzzy Beetle, Bullet Bill, Hammer Bros. |
2. plya |
Vz alatt |
Blooper, Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa |
3. plya |
Athletic |
Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa |
4. plya |
Kastly |
Podoboo, Firebar, Piranha Plant, Hammer Bros. Hamis Bowser |
7. vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill, Hammer Bros. |
2. plya |
Overworld |
Blooper, Cheep-Cheep, Piranha Plant |
3. plya |
Athletic |
Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa |
4. plya |
Kastly |
Podoboo, Firebar, Hamis Bowser |
8. vilg |
1. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant |
2. plya |
Overworld |
Goomba, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant, Hammer Bros. |
3. plya |
Felhk felett |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Lakitu, Spiny Egg, Spiny, Hammer Bros. |
4. plya |
Kastly |
Goomba, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant, Firebar, Blooper, Cheep-Cheep, Hammer Bros., Hamis Bowser, Bowser |
9. vilg |
1. plya |
Vz alatt |
Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Lakitu, Spiny Egg, Spiny, Hammer Bros., Blooper |
2. plya |
Vz alatt |
Piranha Plant, Lakitu, Spiny Egg, Spiny |
3. plya |
Overworld |
Hamis Bowser, Bowser |
4. plya |
Vz alatt |
Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Hammer Bros., Blooper, Podoboo |
A vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Hammer Bros. |
2. plya |
Fld alatt |
Piranha Plant, Bullet Bill, Hammer Bros. |
3. plya |
Athletic |
Cheep-Cheep, Blooper, Koopa Paratroopa |
4. plya |
Kastly |
Firebar, Podoboo, Koopa Troopa, Bullet Bill, Hamis Bowser |
B vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Bettle, Piranha Plant |
2. plya |
Vz alatt |
Blooper, Cheep-Cheep, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Firebar |
3. plya |
Athletic |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill |
4. plya |
Kastly |
Piranha Plant, Firebar, Hamis Bowser |
C vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant, Hammer Bros. |
2. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Blooper, Cheep-Cheep, Bullet Bill |
3. plya |
Athletic |
Koopa Paratroopa, Spiny Egg, Spiny, Piranha Plant, Firebar |
4. plya |
Kastly |
Koopa Troopa, Buzzy Beetle, Podoboo, Firebar, Hamis Bowser |
D vilg |
1. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Hammer Bros. |
2. plya |
Overworld |
Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant, Bullet Bill |
3. plya |
Felhk felett |
Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill, Hammer Bros. |
4. plya |
Kastly |
Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Hammer Bros., Blooper, Cheep-Cheep, Firebar, Podoboo, Hamis Bowser, Bowser |
rdekessgek
-
Amikor terveztk a jtkot, akkor a nagyon komoly jtkosoknak szntk, akik mesterien vgigvittk a Super Mario Bros.-t, s j kihvst keresnek.
-
David Sheff Game Over cm knyvben megrta a Nintendo of America akkori elnknek Lincoln Howard-nek a vlemnyt. t nagyon frusztrlta a jtk, s szerinte egy ilyen nehz jtkot nem lehet eladni. dnttte el, hogy talaktja a Yume Koujou: Doki Doku Panic karaktereit, s eladja Super Mario Bros. 2-knt.
-
Kt plyn a 3-1, s a 3-2 plykon t lehet ugrani a zszlrudat. Ha tovbbmegynk a 3-1 plyn, akkor egy Warp csht jutunk el, mely az 1. vilgba visz minket vissza. A 3-2 plyn nem lehet tovbbmenni, csak a zszlra tudunk a msik oldalrl ugrani.
-
Ha 8 vgigjtszuk a jtkot, akkor mr csak az A-D vilgok nylnak meg. A Super Mario All-Stars remake-ben mr az els vgigjtszs utn csak az A-D vilgokon mehetnk vgig, a Super Mario Bros. Deluxe-bl kivettk a betztt vilgokat.
-
Ha Warp cs hasznlata nlkl jtszuk vgig a jtkot, akkor megnylik a 9. vilg, ahol mindegyik plya vz alatt van. Ezt sem jtszhatjuk a Super Mario Bros. Deluxe jtkban.
Remake-ek
All Night Nippon Super Mario Bros.
Csak Japnban megjelent jtk a Super Mario Bros.: The Lost Levels grafikai motorjt hasznlja.
Super Mario All-Stars
A SNES remake nagy grafikai rncfelvarrson esett t, a konzol 16-bites tudshoz igaztottk. Nhny plynak a talajt h fedi. A hang is nagyon sokat fejldtt. Elny, hogy plynknt lehet menteni, melyet a Nintendo of America elnke tallt ki, mert szerinte csak gy jtszhat a jtk.
Super Mario Bros. Deluxe
A Game Boy Color vlogats jtkban jtszhat a Lost Levels, ha a Super Mario Bros. jtkban 300.000 pontot gyjtnk ssze. Ekkor egy Luigi fej jelenik meg a fmenben, ott jtszhat a jtk Super Mario Bros. for Super Players cmen. Itt is plynknt lehet menteni. Grafikailag visszafejlesztettk a NES-es Super Mario Bros. szintjre, a Gombk is gy nznek ki, mint az eldjben. Tbb mindent is kivettek, pldul Luigi magas ugrsi kpessgt, nem fj a szl, s kivettk a 9., s a A-D vilgokat. Emellett, amikor rugrunk egy ellensgre, akkor magasra ugorhattunk, ezt is kivettk, ami nagyon megnehezti a jtkot.
Famicom Mini: Super Mario Bros. 2
Ez a japn NES Classics sorozat, ennek keretn bell jelent meg Game Boy Advance-re a jtk, csak a szigetorszgban.
Virtual Console
2007. mjus 1-jn jelent meg Japnban a Hanabi fesztivl alkalmbl. Eurpban 2007. szeptember 14-n jelent meg, de 2007. oktber 1-jn leszedtk, de 2008. augusztus 22-n visszatettk, s mig letlthet, mint minden import jtk 600 pontrt. Ez az els olyan remake, ahol 100%-ig az eredeti vltozattal jtszhatunk.
|