Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Mario játékok ismertetője
Mario játékok ismertetője : Super Mario Bros.

Super Mario Bros.

  2012.01.16. 18:30


Megjelenés

Nintendo Entertainment System
Japán: 1985. szeptember 13.
Amerika: 1985. november 17.
Európa: 1987. május 15.

Famicom Disk System: 1986. február 21.

Game Boy Advance
Japán: 2004. február 14.
Amerika: 2004. június 7.
Európa: 2004. július 10.

Virtual Console (Wii)
Japán: 2006. december 2.
Amerika: 2006. december 25.
Európa: 2007. január 5.

Virtual Console (3DS)
Japán: 2011. augusztus 31. (2012. január 5-től mindenki számára elérhető)
Amerika: 2011. augusztus 31.
Európa: 2011. szeptember 1. (2012. március 1-től mindenki számára elérhető)

Fejlesztő és kiadó: Nintendo
Stílus: 2D Platform
Játékmód: 1-2 játékos

Rendező: Shigeru Miyamoto és Takashi Tezuka
Producer: Hiroshi Yamauchi és Shigeru Miyamoto
Grafika: Shigeru Miyamoto és Takashi Tezuka
Programozók: Kazuaki Morita, Toshihiko Nagako és Yasunari Nishida
Zene: Koji Kondo

A Super Mario Bros. NES-re megjelent első játék, mely a Mario Bros. játék alapjain épül. Ezzel a játékkal jelent meg Nintendo Entertainment System konzol Amerikában és Európában, valamint Japánban a Famicom második, és végleges kiadása. Ez az első játék, mely a Gomba Királyságban játszódik, és itt találkozhatunk először Bowserrel, Toaddal és Hercegnővel, emellett nagyon sok Mario ellenség itt jelent meg először. A játék hatalmas siker volt, hiszen a Wii Sports megjelenéségi a maga 40,23 milliós eladásával a világ legsikeresebb játéka, ebbe benne vannak a bundle-ben eladott példányok. Ez a játék mentette Amerikát az 1983-as nagy videojáték válságtól.

Történet

Egy nap Bowser, a Koopa Troopák királya betör a békés Gomba Királyságba, elrabolja Hercegnőt, hogy a királyság felett átvegye az uralmat. Pusztán féltékeny volt arra, hogy van egy szép, és csodálatos királyság, és a maga uralma alá akarta hajtani. Bowser fekete mágiával téglává változtatta a lakosokat. Hercegnőt azért rabolta el, mert tudta, hogy ő az egyetlen, aki tudja az ellenátkot. Szerencsére a Mario fivérek értesültek a Gomba Királyságban történt garázdálkodásról, és úgy döntenek, hogy megmentik Hercegnőt.

Játékmenet

A játék nyolc világra van felosztva, mindegyikben négy pálya van. Feladatunk a pálya végére eljutni, ellenségek fejére ráugorva és a szakadékokat átugorva. Mario útját különböző platformok, felvonók, és ugródeszkák segítik, emellett bizonyos csövekbe be lehet menni, különböző titkos átjárókban érméket találunk.

Számos ellenség van a játékban, mint például Goomba, Koopa Troopa, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Hammer Bros., és Cheep-Cheep. Ezeket mind le lehet győzni oly módon, hogy Mario a fejére ugrik. A Koopa Troopák és Buzza Beetle-ök csak belebújnak a páncéljukba, így ha Mario meglöki azokat, legyőzi az előtte levő ellenségeket. A repülő Koopa Troopák: Koopa Paratroopák fejére ha ráugrunk, akkor csak elveszik a szárnyukat, és Koopa Troopák lesznek. Néhány pálya a víz alatt játszódik. Mi itt szabadon úszhatunk, Cheep-Cheepek és Blooperek társaságában, akikre ráugrani nem lehet, csak tűzgolyóval kilőni őket.

Mario meghal, ha kicsiként nekimegy egy ellenségnek, vagy ha beleesik a szakadékba, vagy kifut az időből, és újrakezdi a pályát. Bizonyos pályán vannak láthatatlan check pointok (általában a pálya közepén), ha utána hal meg Mario, akkor a check pointtól kezdi újra a pályát.

Mario különleges erőre tesz szert, ha a kérdőjel-téglában talál például egy Super Gombát. Ezzel Super Marióvá válik, és ha így megy neki egy ellenségnek, akkor csak kicsi Marióvá változik vissza. Ritkán találni téglákban és láthatatlan téglákban gombákat. Ha Super Mario vagyunk, akkor gomba helyett Tűzvirágot találunk. Ezzel Tűz Mario lesz hősünk, aki képes tűzgolyót lőni, ezzel messzitől több ellenséget meg tud ölni. Találunk még zöld gombát is, mely egy extra életet ad nekünk, valamint van még csillag, mellyel sérthetetlenné válunk egy kis időre, ezzel az összes ellenséget megöljük, ami az utunkba kerül, egyszerűen csak megérintjük.

Minden pálya végén találunk egy zászlót, melyre ráugrik Mario, így lemegy a Bowser zászló, és Mario bemegy a kastélyba, ezzel végzünk egy pályával. Ha ráugrunk a zászlórúdra, pontot kapunk. Minél magasabbról érjük el, annál több pontot kapunk. A játékot ketten is játszhatjuk. A második játékos Luigit irányítja, aki akkor jön, ha Mario meghal. Luiginak nincs különleges képessége, mely megkülönböztetné Mariótól, alakra is ugyanúgy néz ki.

Mindegyik világ negyedik pálya a nagy kastély. Ezekben legtöbbször firebar, vagy podoboo van. Az első hét világ negyedik pályáin hamis Bowserrel küzdünk meg, a 8. világban találkozhatunk csak igazi Bowserrel. Bowsereket csak két módon lehet megölni: Vagy Tűz Marióként ötször rálövünk, vagy a híd túloldalán levő baltát elérjük, ezzel a híd összeomlik, és Bowser beleesik a lávába. Az első hét világban Toadokat menjük meg, majd a nyolcadikban találjuk meg Hercegnőt. Ezzel vége a kalandnak.

Irányítás

Control Pad:
Bal és jobb: Mozogni
Lefele: Guggolni, és alsó csövekbe bemenni
Felfele: Ugrás közben ezt megnyomva a felső csövekbe tudunk bemenni
A-gomb: Ugrás
B-gomb: Gyorsulás, Tűz Mario esetén tüzet lövünk.
START-gomb: Szüneteljük a játékot
SELECT-gomb: A címképernyőn a játékosok számát választjuk ki.

Nehéz fokozat

Ha megmentjük Hercegnőt, újra megjelenik a címképernyő, és megnyomjuk a START-gombot, akkor nehéz fokozaton játszunk. Ekkor az összes Goomba helyett Buzzy Beetle van, és mindegyik ellenség gyorsabban mozog, emellett a felvonók rövidebbek, és a kastélyban az összes lehetséges helyen van Firebar. A történet ugyanaz, a pályákon levő időkeret ugyanannyi, mindegyik világ utolsó pályáján Bowser vár ránk, és az első hét világban Toadot mentjük meg, és a nyolcadik világ végén Hercegnő van. Mivel mindenhol Buzzy Beetle van, a pontok gyorsabban gyűlnek.

Tárgyak

Érem: Nagyon gyakori tárgy, 200 pontot ér. Ha összegyűjtünk 100-at belőle, kapunk egy extra életet.
Szuper Gomba: Ha felvesszük Super Marióvá, vagy Super Luigivá változunk. 1000 pontot ér.
Tűzvirág: Ezzel tűzgolyót tudunk lőni. Szintén 1000 pontot ér.
1-Up Gomba: Ez a zöld gomba ritka, de egy életet nyerünk vele. Pontot nem kapunk érte.
Csillag: Kis időre sérthetetlenné válunk. Szintén 1000 pontot ér.

Mario formái

Mario: Mario leggyengébb alakja, így kezdjük a játékot. Ha Mario ebben a formában megérint egy ellenséget, meghal.
Super Mario: Ha Mario felvesz egy Szuper Gombát, akkor Super Marióvá változik. Így össze tudja törni a téglákat, és ha nekimegy egy ellenségnek nem hal meg, csak visszaváltozik a normál alakjába.
Tűz Mario: Ha Mario felvesz egy tűzvirágot, akkor Tűz Marióvá változik. Így messziről tűzgolyót lőve kilövi az ellenségeket, de ha nekimegy egynek, akkor szintén a normál formájává változik vissza.
Sérthetetlen Mario: Ha Mario felvesz egy csillagot, akkor legyőzhetetlen Marióvá változik. Ekkor hősünket semmilyen ellenség nem sebezheti meg, és legyőzi őket egyszerűen úgy, hogy megérinti őket, viszont ha szakadékba esik, ugyanúgy meghal. Csak rövid ideig tart.

Karakterek

Játszható karakterek:

  • Mario
  • Luigi

Segítő karakterek:

  • Hercegnő (Princess Toadstool)
  • Toad (Mushroom Retainer)

Ellenségek:

  • Blooper: A víz alatt él, és a játékos felé megy.
  • Bill Blaster: Ágyú, mely Bullet Billeket lő ki.
  • Bullet Bill: A Bill Blasterből jön ki, és folyamatosan Mario felé tart.
  • Buzzy Beetle: Hasonlít Koopa Troopához, de nem lehet tűzgolyóval megölni.
  • Cheep-Cheep: Hal, mely vagy a vízben úszik, vagy Marióra ugrik a víz felett.
  • Firebar: Egy tengely körül forgó tűzrúd, mely megégeti Mariót, ha hozzáérünk.
  • Goomba: A királyság Bowser által elátkozott lakosai. Bárhogy meg lehet ölni.
  • Hammer Bros.: Általában párban vannak, kalapácsokat lőnek Mario felé, és nagyon magasra ugranak.
  • Koopa Paratroopa: Szárnnyal felvértezett Koopa Troopák. A zöld ugrál, míg a piros vízszintesen repül.
  • Koopa Troopa: Bebújik a páncéljába, ha ráugrunk, és ha ellökjünk, kiüthetjük az előttünk levő ellenfeleket.
  • Lakitu: Egy felhőn lebeg, és Spiny Eggeket dobál ránk.
  • Piranha Plant: A virág a csövekből jön ki, és rágcsál a levegőben. Nem lehet ráugrással megölni.
  • Podoboo: A lávából jön ki, és megégeti Mariót.
  • Spiny: Ez nő ki a Spiny Eggekből, melyet Lakitu dob ki. Nem lehet ráugrással megölni.

Főellenségek:

  • Hamis Bowser (1-7 világok)
  • Bowser (8. világ)

Pályák

Világ Pályák Típus Fellelhető ellenségek
1. világ 1. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa
2. pálya Föld alatt Goomba, Koopa Troopa, Piranha Plant
3. pálya Athletic Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa
4. pálya Kastély Firebar, Hamis Bowser (Goomba)
2. világ 1. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant
2. pálya Víz alatt Blooper, Cheep-Cheep
3. pálya Athletic Cheep-Cheep
4. pálya Kastély Firebar, Podoboo, Hamis Bowser (Koopa Troopa)
3. világ 1. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Hammer Bros.
2. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant
3. pálya Athletic Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa
4. pálya Kastély Firebar, Podoboo, Hamis Bowser (Buzzy Beetle)
4. világ 1. pálya Overworld Piranha Plant, Lakitu, Spiny
2. pálya Föld alatt Goomba, Koopa Troopa, Piranha Plant, Buzzy Beetle
3. pálya Athletic Koopa Troopa, Koopa Paratroopa
4. pálya Kastély Piranha Plant, Firebar, Podoboo, Hamis Bowser (Spiny)
5. világ 1. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill
2. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill, Buzzy Beetle, Hammer Bros.
3. pálya Athletic Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Bullet Bill
4. pálya Kastély Firebar, Podoboo, Hamis Bowser (Lakitu)
6. világ 1. pálya Overworld Lakitu, Spiny, Piranha Plant
2. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant
3. pálya Athletic Bullet Bill
4. pálya Kastély Podoboo, Firebar, Hamis Bowser (Blooper)
7. világ 1. pálya Overworld Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Bullet Bill, Hammer Bros., Piranha Plant, Buzzy Beetle
2. pálya Víz alatt Blooper, Cheep-Cheep
3. pálya Athletic Cheep-Cheep
4. pálya Kastély Podoboo, Firebar, Hamis Bowser (Hammer Bros.)
8. világ 1. pálya Overworld Goomba, Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Buzzy Beetle
2. pálya Overworld Goomba, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill, Lakitu, Spiny, Buzzy Beetle
3. pálya Athletic Koopa Troopa, Koopa Paratroopa, Piranha Plant, Bullet Bill, Hammer Bros.
4. pálya Kastély Goomba, Koopa Troopa, Buzzy Beetle, Piranha Plant, Firebar, Podoboo, Hammer Bros., Blooper, Cheep-Cheep, Bowser

Fejlesztés

  • A Super Mario Bros. egyszerre készült a The Legend of Zelda játékkal, és a fejlesztőcsoport is ugyanaz. És van egy pár ellenség, amit eredetileg a Zelda játékba szántak volna, mint például a Firebar, de végül a Mario játékba került át.
  • A Super Mario Bros. legfőbb célja, hogy egy karakter világokon át utazzon, különböző pályákon, földön, vizen levegőben. Mario eredetileg kétszer akkora lett volna.
  • A játék eredetileg nem Mario lett volna, hanem csak egy 16×32 pixel négyzetet terveztek. Ez nem tudott volna ugrani. Végül Takashi Tezuka megcsinálta Mariót, mint játszható karaktert.
  • Az egész játék mindössze 40 KByte méretű. Ez egy kisebb méretű szövegfájlnak felel meg.
  • Nakago társasága, a System Research and Development csinálta a játékok hátterét. Nekik köszönhetjük, hogy a bokor és a felhő rajta ugyanaz, csak a színük más. De mindenek előtt a kék hátteret tervezték meg, ami azért volt szokatlan, mert ekkor a játékok háttere fekete volt. Utána jött a játék térképe, először Miyamoto és Tezuka papíron megtervezték a pályákat, majd Nakagóék beprogramozták a játékba. Miyamoto azt szerette volna, ha mindegyik pálya legalább egy percig tartana, ekkor jöttek rá, hogy egy képen (amit a TV-ben látunk) egy másodpercig tart végigmenni, így egy pálya legalább 60 képből állna, de az ellenségek sokat segítettek abban, hogy ne legyen ilyen hosszú egy pálya, mivel azok lassítják a játékost, így végeredményben egy pálya kb. 12 képből áll. A leghosszabb pálya a 8-1 pálya 32 képből áll.
  • Miyamotónak csak a tökéletes volt elég jó. Nakagónak nap, mint nap kellett változtatni a pályákon, és ez az akkori technológiának köszönhetően nagyon fárasztó munka volt, és hogy kész legyen az aznapi munkával, 22 óráig dolgozott a társaság. Aztán másnap másik pályán ugyanezt meg kellett csinálni.

Érdekességek

A játék nagyon sok pozitív értékelést kapott. Nagyon dicsérték a játék precíz irányítását, valamint, hogy magasra tud ugrani a karakter, emellett gyorsan tud futni. A játék korszakalkotó, ez volt az első oldalról irányítható játék, nagyon sokan követték a példáját. Maga a játék nagyon sok folytatást kapott, nagyon sok hackelt, alternatív verzió látott napvilágot. Az összes karakter viszont volt látható megannyi későbbi Mario spin-offban, és a többi Mario játék alaptörténete is az, hogy Bowser elrabolja Hercegnőt.

A Nintendo Power 100. számának megjelenése alkalmából összeállította minden idők 100 legjobb Nintendo játékát, ebben a Super Mario Bros. a 14. helyet kapta meg. Az IGN elsők között említette meg a "Legjobb 200 játék a maga idejében" cikkben, emelett minden idők második legjobb Mario játékának tartják. Emellett minden idők második legsikeresebb játéka, 40,23 milliós eladással.

2010-ben Spanyolországban Zaragozában az egyik sugárutat Super Marióról nevezték el.

Utalások későbbi játékokban

  • Super Mario Bros. Special - HudsonSoft által készített Mario játék NES PC-8801 és Sharp X1 gépekre, csak Japánban. A Super Mario Bros. stílusú pályákon lehetett játszani Mario Bros. karakterekkel és ellenségekkel.
  • Super Mario Bros.: The Lost Levels - Ez a japán Super Mario Bros. 2, a SMB direkt folytatása. Nagyon sok elemet vettek át a játékból.
  • Super Mario Bros. 3 - Az ellenségek döntő többsége a Super Mario Bros.-ból való.
  • All Night Nippon Super Mario Bros - Az All Night Nippon egy rádió adás, a csapat készített egy hackelt verziót, csak Japánban jelent meg. A pályák Lost Levels stílusúak.
  • Vs. Super Mario Bros. - Arcade gépekre készített nehezített Super Mario Bros.
  • Super Mario Bros. 2 - A mifelénk elterjedt Mario 2 játékmenete sokban hasonlít az eredeti SMB-től.
  • Super Mario Land - Mario sprite-ját a NES-es Marióból vették át, és a játékmenet is hasonló.
  • Alleyway - Lényegében lehetne Mario játék is, hiszen Mario van a kapszula-szerű gépezetben, és Mario alakzatot formáló téglákat kell kiütni a golyóval.
  • New. Super Mario Bros - Hosszú évek után ez az első játék, ahol ismét zászlórúd van minden pálya végén, és a warp zone-okat ágyúk képezik.
  • Tetris DS - Az első kettő szintben az Overworld zene hallható, a harmadik, és a hetedik szintekben a föld alatt zene, a 8., 9. szintekben ismét az Overworld zene hallható, illetve a 10. szint a kastély zenéje hallható.
  • Super Smash Bros. Brawl - A Mushroomy Kingdom a Super Mario Bros. első két pályája.
  • Super Paper Mario - Amikor Mega Star-t vesz fel karakterünk, akkor a Super Mario Bros. játék spite-jának óriási verzióját irányítjuk.
  • Mario Superstar Baseball - A kérdőjel-tégla a Super Mario Bros-ból való sprite.
  • Wii Sports Resort - A Flyover szigeten, ha a játékos átrepül a Hillside Cabinson, a Super Mario Bros. zenéje hallható.
  • Paper Mario: The Thousand-year Door - Ha beleugrunk egy lyuba, akkor az X-naut Forest-ben kötünk ki, és ott 8-bites sprite-ban láthatjuk hősünket, mely a Super Mario Bros.-ból való.
  • Mario & Luigi: Superstar Saga - A Mushroom Kingdom és Beanbean Kingdom határán játszhatunk egy mini-játékot, a Border Jump-ot, és ott a zászlórúd a Super Mario Bros.-ból van.
  • Mario Slam Basketball - A Bloocheep Sea-ben a víz alatti zene remix verzióját hallhatjunk, valamint a Mario Stadium pályán a kivetítőn 8-bites Mario 2 Goombát üldöz.
  • Paper Mario - Ha Mario beleugrik a serpenyőbe, akkor átváltozik 8-bites Marióvá.
  • New Super Mario Bros. Wii - A Coin Battle második pályája a Super Mario Bros. 1-1 pályája
  • Mario Kart 7 - A Piranha Plant Pipeway pálya a föld alatti pályaterv alapján készült.

Alternatív verziók, és újra kiadások

  • 1985 - Még ebben az évben megjelent Amerikában a Nintendo Playchoice-10 arcade gépen.
  • 1986 - Japánban Famicom Disk System-en megjelent.
  • 1986 - Game & Watch játékként is megjelent.
  • 1988 - Super Mario Bros. / Duck Hunt párosításban jelent meg.
  • 1990 - Super Mario Bros. / Tetris / World Cup hármasban egy kazettán jelent meg.
  • 1990 - Amerikában a Nintendo World Championships 1990 játék keretén belül jelent meg.
  • 1993 - Super Nintendón Super Mario All-Star játék részeként, ahol a grafikát és a hangot fejlesztették, és sok glitch-et eltűntettek.
  • 1994 - Super Mario All-Stars + Super Mario World SNES kazettában.
  • 1999 - Game Boy Color Super Mario Bros. Deluxe játékban játszhatjuk a játékot.
  • 2001 - A GameCube-os Animal Crossing játékban megnyitható a Super Mario Bros. teljes verziója.
  • 2004 - NES Classics sorozat keretén belül Game Boy Advance-en.
  • 2006 - Wii Virtual Console-on letölthető.
  • 2008 - A Super Smash Bros. Brawl-ban játszható demó.
  • 2010 - Japánban a 25th Anniversary Super Mario pack-ben előretelepített játék, ahol a kérdőjel-téglák kérdőjele helyett egy 25-ös szám van.
  • 2011 - Nintendo 3DS Virtual Console-on Ambassadorok számára elérhető.

 
Aktuális játék
Mario & Luigi: Brotherhood
 
Megjelenések

Super Mario Party Jamboree - MEGJELENT!
Mario & Luigi: Brothership - MEGJELENT!!
Donkey Kong Country Returns HD - 2025. január 16.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?