Mario Bros.
2012.01.15. 19:20
Megjelenés
Nintendo Entertainment System
Japán: 1983. szeptember 9.
Amerika: 1986. június
Európa: 1986. szeptember 1.
Virtual Console
Japán: 2006. december 12.
Amerika: 2006. november 19.
Európa: 2006. december 8.
Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Intelligent Systems (NES port)
Stílus: Platform
Játékmód: 1-2 játékos
Design és program: Shigeru Miyamoto
Rendező: Hiroshi Yamauchi
Zene: Hirokazu Tanaka
Producer: Gunpei Yokoi
|
A Mario Bros. egy Arcade játék. Ebben a játékban tűnt fel először Luigi, és itt tudhattuk meg, hogy a foglalkozásuk vízvezeték-szerelő.
Történet
Mario és Luigi épp egy csatornát tisztítottak, amikor ellenségekbe ütköztek. Feladatuk volt megölni mindegyiket, cserébe, amit találnak érméket, azokat eltehetik maguknak fizetségként.
Játékmenet
A játék gyakorlatilag végtelen, de csak egy pályából áll. A pálya tetején levő csövekből ellenségek jönnek ki, melyeket nekünk ki kell ütni oly módon, hogy alulról megütjük őket, odamegyünk, és kilökjük őket. Van a POW-tégla, ha ezt alulról megütjük, akkor kisebb földrengés keletkezik, és akkor az összes pályán levő ellenség kifekszik. Egy szintnek akkor van vége, ha az összes ellenséget kiütöttük. Ahogy haladunk előrébb, úgy egyre többféle ellenség jön ki. Időnként Bonus Levelt játszhatunk, ahol adott időn belül összegyűjthetjük az összes érmét.
Karakterek
Játszható karakterek
Ellenségek
-
Shellcreeper - Ezek a teknősök tűnnek fel elsőként.
-
Sidestepper - A rákok, melyek az 5. szinttől tűnnek fel. Ha ezeket először kiütjük, akkor nem fekszenek ki, csak mérgesek lesznek, és gyorsabban mennek. Csak másodikra lehet kilökni őket.
-
Fighter Fly - A légy, mely a 6. szinttől tűnik fel. Repül, ezért nehezebb eltalálni őt.
-
Slipice - Egy kis jéghegy, melyet ha ellökünk, megindul, és jéggé változtat mindenki, akinek nekimegy. Ha nekiütközik valaminek, összetörik.
-
Icicle - Jégcsap, mely a mennyezetről hullik le.
-
Fireball - Tűzgolyó, mely a pálya egyik részén jelenik meg, és átmegy a másik oldalra. Két színben jelennek meg: A piros átlósan jár, míg a zöld vízszintesen. A POW-téglával le lehet győzni őket.
Remake ellenségek
-
Koopa Troopa (Super Mario All-Stars, Super Mario Bros. 3)
-
Spiny (Super Mario All-Stars Super Mario Bros. 3, Super Mario Advance széria és Mario & Luigi: Superstar Saga)
-
Boo (Super Mario All-Stars, Super Mario Bros. 3)
Portok és későbbi változatok
Mivel ez a játék már ismét nagy népszerűségnek örvendett, ezért megannyi gépre, és konzolra portolták:
-
Game & Watch
-
Nintendo Entertainment System
-
Famicom Disk System
-
Atari 2600
-
Atari 5200
-
Atari 7800
-
Apple II
-
Commodore 64
-
NEC PC88
-
FM-7
-
Amstrad CPC
-
Atari 8-bit
-
e-Reader
-
Game Boy Advance (csak Japánban)
-
Virtual Console (Wii)
A játék több Nintendo játékon belül is játszható:
-
Super Mario All-Stars - A Super Mario Bros. 3 címképernyőjén harmadik lehetőségként van Battle Mode. Ott Mario Bros. játékot lehet játszani versenyszerűen. Aki az 5 pályából többet nyer meg, az a győztes.
-
Super Mario Bros. 3 - A Battle Mode nagyon hasonlít a játékmenetéhez, de itt a társunkkal kell kiszúrni
-
Mario & Luigi: Superstar Saga - Van egy Mario Bros-pálya a játékban, de maga a játék is játszható
-
Super Mario Advance széria - Mind a négy Super Mario Advance játékban játszható a teljes Mario Bros. játék
Utalások későbbi Mario játékokban
-
Mario Power Tennis - Az egyik pályán vannak Shellcreeper-ek, POW-téglák, de még a zene is hasonló.
-
Dancing Stage: Mario Mix - Az "Underground Mozart" zene a játék elején halható zene alapján készült.
-
Super Smash Bros. Brawl - Van egy Mario Bros. pálya, és ott hallhatjuk az opening zene remix változatát.
-
Mario's Time Machine - A játék NES verziójának pályája hasonlít ahhoz az alagúthoz, melyet a Mario Bros-ban is játszunk. A csőből kijövő Koopa Troopák is hasonlítanak a Shellcreeper-ekre.
-
New Super Mario Bros. Wii - A Coin Battle pályák a Mario Bros-ra emlékeztetnek
Érdekességek
-
Game & Watch-ban is van Mario & Luigi játék. Itt futószalagon készítenek süteményeket.
-
Ha a csőnél maradunk, akkor az ellenségek nem tudnak megtámadni, kivéve a tűzgolyók. Ugyanez működik a Super Smash Bros. Brawl pályán is.
-
A zene, amit minden pálya elején hallunk, az Mozart "Egy kis éji zene" NES-re átírt változata. Ez ugyanúgy hallatszik a Dancing Stage: Mario Mix és a Super Smash Bros. Brawl játékokban is.
-
Ahogy a Donkey Kong-ban is, a Mario Bros. játék dobozán is más színű ruhában van Mario, mint magában a játékban. Ugyanez igaz Luigira is.
-
A NES verzió korlátolt lehetőségei miatt a grafika nem olyan szép, mint Arcade gépen. A kerekek nincsenek a csőnél és az ellenségek bemutatkozó képernyőjét sem láthatjuk.
-
Két játékos módban ráugorhatunk a társunk fejére, de akár az alul levő játékos ráugorhat a fölötte levőre.
|