Teszt : Yoshi: Touch & Go |
Yoshi: Touch & Go
supermario4ever 2008.01.24. 20:37
Megjelens: 2005. janur 27. Kiad/Fejleszt: Nintendo/Nintendo. Jtkos: 1-2 Jtkos. Platform: Nintendo DS.
Grafika: ***
Meglep, hogy egy Nintendo 64-es szintet lazn elbr kzikonzolnak SNES-es szint grafikj jtkot biztostanak. A nzet teljesen oldalscollos. Lehet, hogy azt akartk demostrlni, hogy nem a grafika a a lnyeg? Mert amgy a sznsszellts nagyon j, de ilyet mg egy SNES is a kisujjbl rz ki.
Jtszhatsg: *****
Teljesen a Stylusra kell hagyatkozni, itt a DS gombjai semmit nem funkcionlnak. A Stylus hzsval lehet felht rajzolni, gy irnytjuk a magasban lebeg Baby Mario tjt vagy a fldn Yoshi tjt egyengetni. Amennyiben krt rajzolunk, akkor a krben ll felhrszek buborkk alakulnak t, s ha egy ellenfl kr rajzoljuk a buborkot, akkor az rmv vltozik, s a Stylussal meg lehet fogni a buborkot, s Baby Mario fel irnytani. Nem lehet pontosan nekivinni, mert Baby Mario a fels kpernyn van, csak krlbell belni, hogy ha iderakjuk, akkor taln el fogja kapni. De ugyangy buborkba lehet rakni az rmket, hogy knnyebben eljuttassuk ket Baby Marihoz. Amikor mr Yoshival vagyunk, akkor egy pontra mutatva, arra tojst dob, ezzel lehet kitni az ellenfeleket, s az rmket is meg lehet szerezni ezen az ton. Amikor Yoshit megrintjk a Stylusszal, akkor ugrik egyet, s ha ugrs kzben megrintjk, akkor kalimpl egyet a lbval, ahgy szokott ^^ s ezt addig csinlja, amg kalimpls kzben rintgetjk. Nagyjbl ennyi a lnyeg, nagyon knny megtanulni, de alkalmazni lesz majd nehz.
Szavatossg: ***
Akr hiszitek, akr nem, ezt a jtkot alapbl kemny t perc alatt vgig lehet vinni! Valsznleg nem fog Speedrun kszlni a jtkbl, mert itt nem az a lnyeg, hogy minl gyorsabban vidd vgig, hanem, hogy minl tbb pontot gyjts ssze. Ngy jtkmd van: Score Attack, Marathon, Time Attack s a Challenge. A Score Attack egy t perces jtk, az els 1000 mtert Baby Mario kezdi meg lebegve hrom lggmbje van, ezek jelzik az lete szmt. Ha hromszor nekitkzik valami ellenflnek, akkor ellopja Kamek. Igen, Kamek mr megint elrabolta Baby Marit, s gy tnik, hogy csak Yoshi mentheti meg. De ha sikeresen ler a fldre Baby Mario, akkor Yoshi elkapja, s a fldn immron kzsen folytatjk tjukat. Ennek a jtkmdnak az a lnyege, hogy minl tbb pontot gyjtsnk ssze. A Marathon ugyanez, csak itt mr nem a pontok nagysga szmt elssorban, hanem hogy milyen messzire jutunk. Ugyanis a fldn megtett ezer mter utn nem a glya vr minket, hanen egy msik szn Yoshi, aki mr tbb tojst kpes "trolni" ugyanis gymlcsk is vannak a jtkban, amiket, ha Yoshi megesz, akkor annyi tojst tojik, amekkora az adott gymlcs tprtke, gy pldul az alma utn 1 tojs jr, mg a bann utn hrom, a dinnye meg a maximlis t tojst eredmnyez. A alap, zld Yoshi maximum 20 tojst kpes "trolni", mg a vilgos kk Yoshi mr 25-t, s jn az sszes tbbi tssvel. Ha az ellenfelekbl s az rmkbl sszegylik 100 pont, akkor egy csillag jelenik meg amit, ha elkapunk, Yoshi visszabjik a tojsba, s Baby Mario lendl akciba. Ekkor szupersebessg, s szupermagasan tud ugrani. A Marathon gyakorlatilag egy vgtelen jtk. Addig megy, amg egyszer meg nem rint egy ellenfl, ugyanis itt csak egy leted van. A Time Attack addig zrva marad, amg a Score Attack rszben el nem rjk a gp a rekordjt, a 300 pontot. Az a jtk lnyege, hogy megmentsk Baby Luigit. Ngy Toady "rzi" Baby Luigit, et kell kitni, hogy elengedje Baby Luigit, kzben a fldn lev ellenfelekkel is vigyzni kell. A Challenge akkor nylik meg, ha a Marathonban meghaladjuk a gp rekordjt, ami 3000 mter. Nagyon nem is tr el a Marathontl. Toady megllapt egy id, amennyi idn bell a plya vgre kell rni. Ha nem sikerl, elrabolja Baby Marit. A Multiplayer nagy elnye, hogy egy krtya elg, viszont csak ketten lehet max. jtszani. s csak egy jtkmd van. 1000 mtert kell menni, s az nyer, aki hamarabb r a clba. Termszetesen ellenfelek is vannak a fldn. Egy tipp: rdemes felhn egyengetni Yoshi tjt, mert ott gyorsabb egy kicsivel.
Az egsz jtk sszessgben ennyibl ll. Nem tnik valami soknak, viszont a jtk nagyon nehz, elssorban akkor, amikor Baby Mario lebeg. Azrt, mert Baby Mario a fels kpernyn lebeg, mi meg felht ugye csak az rintkpernyn tudunk rajzolni. Nagyon nehz egyszerre azt figyelni, hogy fent mi trtnik Baby Marival, s kzben az als kpernyn rajzolni a felht. Felht is sok esetben nagyon nehz gy rajzolni, hogy Baby Mario pp elkapja az rmket. Egyszerre buborkot s felht is rajzolni, meg nagyon nehz. Amikor mr a fldn vagyunk Yoshival, akkor mr knnyebb, mert akkor mr nem dominl annyira a fels kperny.
Zene/Hang: *****
A jtk igazi erssge a zene. Fantasztikusan van megkomponlva, mintha eredeti hangszeren jtszank, s nagyon szp a dallam. Ami illik Baby Mario kzegbe ^^
Hangulat: ****
A jtk mr-mr poftlanul gyerekes! :-P Yoshi hangja, s a zene egy kzegben nagyon gyerekesen hat. Annak ellenre, hogy klnbz weblapok 7.5-8 pontot adtak neki, s azt mondtk, hogy nem annyira j jtk, n nagyon szeretem. Nagyon megfogott a hangulata, viszont rzdik, hogy a Nintendo DS megjelense utn nem sokkal jelent meg, s ez a jtk inkbb arra hivatott, hogy megmutassa, hogy mit tud a DS. Annak ellenre, hogy nekem bejtt, ajnlom, hogy vsrls eltt prbld ki, igaz, hogy lehet, hogy mr a kiprbls alkalmval vgig fogod vinni ^^'
8/10
|