Játékmódok részletes bemutatása
2007.12.08. 14:37
Mario GP
Bajnokság, ugyanazon az elven alapszik, mint az SNES-es Mario Kart Grand Prix-je. Ez a játékmód csak egy- és kétjátékos módban jelentkezik. A pontozás ugyanaz maradt, de a maximum megszerezhető pontszám 36-ra módosult, mivel a bajnokságban csak négy pálya van. Itt sem enged tovább a gép, ha ötödik, vagy rosszabb helyen végzünk, viszont életet nem számol a gép, így akárhányszor újra próbálhatjuk. Itt már alapból megjelenik a 150cc, és a Special Cup is szabadon kipróbálható. Az egyetlen újdonság a Mirror, mely akkor nyílik meg, ha a 150cc Special Cupjában megszereztük az arany trófeát. A Mirror amolyan 100cc nehézségű GP, ahol a pályák meg vannak tükrözve. Azért ravasz, mert ha megszokjuk, hogy jobbra szoktunk itt és ott kanyarodni, és vinnénk jobbra az analóg kart, de időközben kiderül, hogy balra kell menni. Egyjátékos módban karakterünk teljes képernyőn látszik. De hogy milyen adatok jelenjenek meg a TV-n, azt mi választhatjuk ki a C-jobb gombbal. Alaphelyzetben a bal-alsó sarokban látható a pillanatnyi helyezésünk. Bal-felső sarokban, meg láthatjuk, hogy ki áll az első négy helyen. Felül látható bal oldalt, hogy hányadik kört futjuk, középen meg hogy éppenséggel milyen tárgyunk van. Jobb-felső sarokban meg az eltelt idő látható, a jobb-alsó sarokban, meg egy radar látható, és hogy ki hol van. Amikor megnyomjuk a C-jobb gombot, akkor a radar eltűnik, és megjelenik a kilométer-óra. Ha még egyszer megnyomjuk a C-jobb gombot, akkor az összes adatunk eltűnik a pillanatnyi helyezésünket és az aktuális "tárgy-mutatót" leszámítva, és ekkor egy csíkot látunk, téglalap alapon, és láthatjuk rajta, hogy melyik karakterünk milyen messze van tőlünk. Úgy kell értelmezni, hogy a bal-felső sarokban van az, aki épp megkezdte az új körét. Hogy épp hányadik körnél járunk, az a csík színe mondja meg, melyet mindig az első helyezett "színez ki". Első körnél az első helyezettünk húzza a csíkot, és ekkor kék színű lesz. Második körnél a csík sárga színű lesz, míg a harmadik körre piros lesz.
Time Trial
Időmérő, ahol lehet gyakorolni. Itt is feljegyzi a gép az öt legjobb időt, valamint a legjobb kört. Csak egy játékos módban fordul elő, és itt már a szellemeknek is sokkal nagyobb szerepük van. Ugyanis elmenthető az aktuálisan lefutott kör szellem módban, ezáltal össze lehet mérni, hogy mennyit fejlődtünk. Ehhez viszont elengedhetetlen a Controller Pak, ugyanis a gép oda menti az adatokat. Fontos tudni, hogy egy Controller Pak 121 blokkot tartalmaz, és egy ilyen szellem-adat 59 blokkot foglal, tehát egy Controller Pakbe 2 szellem-adat fér rá. Itt már sokkal könnyebb időt törölni. A Főmenüben meg kell nyomni az R-gombot, és ekkor a "Data" menübe lépünk, ahol látható, hogy melyik pályán hogy állunk az időmérőben, és itt lehet törölni az egyes pályák idejét. Ha egy lefutott kör után a "Retry"-ra megyünk, akkor nemcsak újra lehet próbálkozni, hanem az előző futásunkat automatikusan elmenti a gép, és szellem módban megjelenik az újban is, így is össze lehet mérni az erőnket. Ha sokszor újrapróbáljuk, akkor mindig a legjobb szellemidőnkkel szállunk harcba. Tárgyak nem szerezhetők, viszont minden kezdésnél kapunk három gombát. Természetesen érdemes használni őket. Én személy szerint minden körben egyet-egyet szoktam felhasználni.
VS
Őrült versenyzés az első helyért, melyet csak többjátékos módban lehet választani. Pályákat fakultatíve lehet választani. Ha hárman vagy négyen játszunk, a gép mindig megvárja, amíg az utolsó előtti helyezett is beér a célba, és csak utána hirdet eredményt. Kétjátékos VS módban meccs formájában láthatjuk, hogy ki mennyit nyert, viszont 3 és 4 játékos módban egy kisebb táblázat jelenik meg, ahol listázza, hogy melyik karakter hányszor volt első, második, illetve harmadik helyezett. Itt nem számol időt a gép. Két játékos módban a bal-alsó sarokban láthatóak a tárgyak, és mindkét játékosnak külön-külön mutatja a radart, valamint, hogy épp hányadik kört futjuk. Három játékos módban négy részre van osztva a képernyő, bal-felső sarokban az 1. játékos látható, a jobb-felső sarokban a 2. játékos, míg a bal-alsó sarokban a 3. játékos látható. És csak egy radar van a jobb-alsó sarokban, ott látható, hogy ki épp hol áll. Négy játékos módban pedig a jobb-alsó sarokban látható a 4. játékos, és középen látható a radar, mely a C-jobb gombbal eltüntethető. Itt is annyi menetet játszhatunk amennyit szeretnénk. Nem kell megijedni, ha karaktert, vagy pályát váltunk, a számláló ugyanúgy megőrzi az aktuális állást, addig amíg ki nem kapcsoljuk a gépet. Tehát, ha meggondoljuk magunkat, és késöbb visszatérünk a VS-re akkor ugyanúgy folytatja a számlálást a gép.
Battle
Ez a legszórakoztatóbb játékmód. Szintén az a cél, hogy kiüssük ellenfeleinket. Itt is szabadon lehet választani a pályákat, melyből négy darab van. A léggömbök élethűbbek lettek, ha kiütnek minket, egy elszáll. Itt három és négy játékos módban is meccsszerűen mutatja a a jelenlegi állást a gép. Ha hárman, vagy négyen játszunk, és túl hamar esünk ki, akkor karakterünk bombává változik (Mini Bomb Kart), és fel lehet robbantani egy még életben levő játékost. Ezt úgy lehet kivédeni, ha csillag hatása alatt jön nekünk a bomba, ugyanis ekkor megsemmisül. Érdemes négy játékos módban ezt játszani, mert az élmény felejthetetlen!
|