Jtkmdok rszletes bemutatsa
supermario4ever 2007.11.30. 20:14
Mario Kart Grand Prix (1 vagy 2 jtkos md)
Avagy a bajnoksg, mely t plyn megy, s az nyeri az aranykupt, aki a legtbb pontot nyeri. Egy plyn negyedik, vagy annl jobb helyezst kell elrni, akkor pontot kapunk, de hogy mennyit, az a helyezstl fgg. Lssuk, hogy melyik helyezsrt mennyi pontot kapsz:
1. helyezs: 9 pont
2. helyezs: 6 pont
3. helyezs: 3 pont
4. helyezs: 1 pont
5-8 helyezs 0 pont
Radsul, hogy ha az 5. vagy annl rosszabb helyen vgznk, akkor a gp nem enged tovbb a kvetkez plyra, s ekkor vlaszts el llt: Megprblod mg egyszer, ekkor elvesz egy letet a gp, vagy vgleg meg lehet lltani a jtkot. Ugyanis a gp letet szmol: alapbl 4 let van. s ha elvsz az sszes let, akkor a gp automatikusan kilptet a jtkbl. Viszont, hogy hromszor ugyanazon a helyen vgznk, legyen ez brmelyik hely, akkor a gp egy lettel ajndkoz meg. Mg egy rdekessg figyelhet meg: Ha karakternk a vgs tabelln 3., vagy 4. helyen ll, akkor a mgttnk ll gpi jtkos felszkik a 2. helyre, ez nyilvn a szorosabb lls rdekben trtnik. Ugyanis minden egyes karakternl be van lltva, hogy melyik gpi jtkos hogy kezd, s a helyezst vgig megrzi. Egy plda: Ha Luigival megynk, akkor Yoshi indul az els helyrl, s vgig marad, hacsak nem bakizik egy akkort, hogy a tabelln leesik a 2., vagy rosszabb helyre, mert akkor tadja a helyt a tabelln szerepl 1. helyezettnek. s ugyangy van ez a tbbi, mgtte ll karakterrel. Az els ngy gpi karakter mindig harcol a helyrt. Ezt a kvetkezkpp kell rtelmezni: Ha kicssznak, vagy kitik ket a plyrl, akkor megelz mindenkit addig, amg el nem ri az adott pozcijt. Az utols hrom karakter meg mr gy van vele, hogy pontot nem szerezhetnek, nem sietnek sehov. Ennek egy oka van: Elgg knny lenne a jtk, ha mindig ms vgezne az els helyen (a gpek kztt), tl knnyen vgeznnk az els helyen a vgs tabelln. Egy jtkos mdban is kt rszre van osztva a kperny. Fell ltjuk magunkat htulrl, alul lthatjuk a trkpet, mely dnttt kamerallsban jelenik meg. Ezzel rszint a Mode 7 trkk hatsait akartk demonstrlni. A megnyomjuk az X-gombot, akkor az als kperny visszapillant tkrre vlt. Ez is hasznos, br, amikor a htunk mgtt lev ellenfl rnk tmad, akkor a trkprl automatikusan a visszapillant tkrre vlt a gp, hogy felkszltek legynk. 2 jtkos mdban termszetesen oly mdon van 2 rszre osztva a kperny, hogy a fels rszen van az els jtkos, az als rszen meg a msodik jtkos. Els plynl az els jtkos a 8. helyrl indul, mg a 2. jtkos pedig a 7. helyrl. s itt elg csak az egyiknek a fels ngybe megrkeznie, akkor is tovbbmehet a jtk. St, akkor is tovbb engedi a gp a jtkot, ha az egyiknek mr elfogytak az leteinek szma s kiesett a jtkbl. A Grand Prix-ban, hogy 4 bajnoksg van, mindegyiken 5 plya, teht sszesen 20 plya van a jtkban.
Minl elrbb megynk, annl nehezebb a plya. lesebb kanyarok, s egyre alattomosabb helyen lev akadlyok neheztik meg a dolgunkat. Hrom nehzsgi fokozat kzl lehet vlasztani: 50cc, 100cc s 150cc. Ezek a motorok kbcentimtereinek szma, olyan tren nehzsg, hogy minl nagyobbat vlasztjuk, az ellenfelek annl gyorsabbak, s annl agresszvebben harcolnak a helyezseikrt. A 150cc csak akkor nylik meg, ha az 50cc s a 100cc sszes nagydjn megszereztk az aranykupt. A Special Cup meg csak 100cc-n s 150cc-n lelhet fel. s 100cc-n is csak akkor nylik meg, ha az sszes eddigi nagydjon nyertnk mr arany kupt. Maximum 45 pont szerezhet (ugye 9 pont jr az els helyrt, s 5 plya van, gy 95=45). Ha lement mind az 5 plya, akkor kvetkezik a djazs. Ha az els helyen vgznk, akkor nemcsak rl a karakternk a helyezsnek, hanem pezsgt is bont. Emellett a hal nagysga is vltoz attl fggen, hogy bronz, ezst, vagy arany kupt, vagy serleget kapunk. Nyilvn az aranykupa esetben a legnagyobb a hal.
Time Trial (1 jtkos md)
Idmr, ez a jtkmd nagyszer edzsnek. Itt lehet szabadon gyakorolni, s az idket jegyzi a gp. Minden plyn az 5 legjobb idt jegyzi fel, s a legjobb krt. Itt nincsenek trgyak, de sajnos az akadlyok megmaradtak, de taln gy izgalmasabb. A karakterek tulajdonsgai persze itt ugyangy rvnyesek. Igazsg szerint itt mg nincs nagy jelentsge a Time Trialnak, csak annyi, hogy lehet gyakorolni, hogy minl jobb legyl. A plykat mi magunk vlaszthatjuk meg. Ha befejeztk az adott plyn a gyakorlst, akkor 5 lehetsg el llt minket a gp: Retry (jraprbls) Course Change (plya vltsa) Driver Change (karakter vltsa) End (kilps) Replay (az adott jtk visszajtszsa) Sokan nem tudjk, de lehet a Time Trialban idt trlni, a kvetkezkpp: Az plyakivlaszt kpernynl az adott plynl egyszerre kell megnyomni az L-, R-, Y-, s az A-gombokat, ekkor a gp megkrdezi, hogy akarod-e trlni az idt, s igenre megynk, akkor elszr gy trli, hogy az els helyezett ideje megmarad. Ha azt is trlni akarjuk, akkor mg egyszer meg kell nyomni a B-gombot.
Match Race (2 jtkos md)
Olyan md, ahol plykon megynk, de csak a kt jtkos jtszik! Itt lehet sszemrni erinket, s itt megjelennek a trgyak. Ha 2 ers jtkosrl van sz, akkor igazi meccseket lehet vvni! A plykat mi magunk vlaszthatjuk meg. Minden egyes befejezett plya utn a nyertes karakter rl, mg a vesztes krl elsttl a kp, s sr, s a jelenlegi llst lthatjuk. A vgtelensgig megy a meccs, amg mi nem lpnk a jtkbl. Ilyenkor az adatot addig menti el a gp, amg ki nem kapcsoljuk azt.
Battle Mode (2 jtkos md)
Amolyan csata, az a lnyeg, hogy borsot trjnk trsunk orra al. Nincs semmi versenyzs, nem szmt a sebessgt. Itt csak az emberi jtkosok vesznek rsz. A lnyege a kvetkez: Mindkt jtkos krl 3 lggmb forog, melyet gy lehet elveszejteni a trsunk ltal, ha kijtk t, vagy elcsszik. Teht a cl: megrizni a lggmbjeinket. Ngy plya van, mindegyik ngyzet alap. A jtk addig megy, amg el nem veszti valamelyik jtkos a hrom lggmbjt. A pontozs ugyanazon az elven alapul, mint a Match Race-en, teht 1 pontot kap a gyztes. s ugyangy rl a gyztes, s sr a vesztes. Emellett itt is lehetsgnk van megvlasztani a plyt, s itt is addig megy a jtk, amg mi ki nem lpnk a jtkbl.
|