Régiókód
supermario4ever 2006.07.06. 23:22
Avagy miért nem kompatíbilisek egymással a PAL, NTSC, JNTSC játékok?
A következő kis esszémben a régiókódokról mesélek nektek mely sok zavaros kérdésre ad választ, ugyanis sokan nem tudják, hogy miért kell külön PAL (európai) NTSC (amerikai) és JNTSC (japán) konzolok és játékok. A válasz a televízió. Másképp jeleníti meg a képet az európai TV, az amerikai TV és a japán TV. Az NTSC és a JNTSC között nincs markáns különbség, csak az, hogy messze vannak egymástól. De a PAL és az NTSC között már igen. A titok nyitva a frekvencia. A PAL TV 50 Hz, az NTSC és a JNTSC TV-k 60 HZ-esek, ezért sokkal jobb minőségű a kép. Ezek a számok a képmegjelenítést takarják magukban. Érdekesség, hogy a Televízió váltott képsoros megjelenítést alkalmaz, ergo félképet. A PAL TV másodpercenként 25 pár félképet, míg az NTSC 30 pár félképet jelenít meg. A félképeket a szem tehetetlensége okán látható teljes képnek, ugyanis a szem másodpercenként 24 képet "rögzít" A PAL éppen csak, hogy jó, de az NTSC sokkal jobb a szemnek, nyugtató, kevésbébb veszi igénybe, és gyorsabbnak látjuk ugyanazt a jelenetet 60 Hz-en, mint 50 Hz-en. Újabban a GC játékok felajánlják, hogy a képmegjelenítés 50 Hz-es vagy 60 Hz-es legyen. És az újabb PAL TV-k is képesek a 60 HZ-es megjelenítésre. Azt tanácsolom, hogy ha a TV lehetővé teszi, a fentebb említett okokból válasszuk a 60 Hz-et. Az más, hogy a NES JNTSC és az SNES NTSC játékok már csak a formájuk miatt sem kompatíbilisek társaikkal. Ez az oka annak, hogy a Game Boy és Nintendo DS játékok teljesen régiómentesek, mert világszerte egységes a kijelzőjük, nem függenek a Televízióktól.
|