A nagy tollvonás
supermario4ever 2006.04.05. 09:21
Aki folyamatosan járt történelemórára, az biztosan emlékszik, hogy tanult a nagy tollvonásról, amit 1790-ben húzott meg II. József király, a halála előtt. A sors furcsa fintora, hogy pontosan 200 év múlva, 1990-ben szintén volt egy nagy tollvonás, amit Shigeru Miyamoto húzott meg, és nem is gondolta, hogy ezzel vége a Nintendo egyeduralmának
A japán Nintendo cégnek már jóval előbb a fejében volt, hogy kéne egy CD-meghajtós konzolt gyártani, mert sokkal több lehetőség rejlik abban, mint egy Cartridge-es konzolban. Már meg is volt a terv, fel is kértek egy céget, hogy csináljon a készülő Super Nintendóhoz CD meghajtót. Nem is akárkit kértek fel rá, mint a Sony céget. Ők készségesen segítettek a Nintendónak. Meg is rajzolták a tervet, el is küldték a Nintendo cég főnőkének Shigeru Miyamotónak. Alaposan áttanulmányozta a tervrajzot, minden pontosan le volt rajzolva benne. Hosszas tanulmányozás után. Fogta a tollát, és áthúzta az egészet, és melléírta: "mi ebből nem kérünk" És visszaküldte a Sony cégnek. Inkább megmaradtak Cartridge-es rendszernél. Végülis egy sikeres konzolt dobtak ki, nekem is személy szerint ez a kedvencem. A Sony cég egyáltalán nem keseredett el, mert nem kellett a Nintendónak. Sőt, inkább új inspirációt kaptak. Itt van egy project, nehogy már kárba vesszen! Naná, hogy felhasználják saját profitjuk növelésére. Így jött létre 1995-ben a Sony Playstation konzol. És lássuk be, ennél jobb ötlet nem is lehetett volna. Azóta is a világ 3. legeladottabb konzolja (A Game Boy, és a Super Nintendo mögött) alig több, mint 100 millió eladott példányszámmal. És ahogy látta a Nintendo cég a Nintendo 64 jóval szerényebb eladási rátáját a Playstationhöz képest, akkor jöttek rá, hogy ezzel a tollvonással pofán lőtték magukat. És nem ez az utolsó eset, hogy a saját fejük után járnak. Ugorjunk előre az időben 6 évet, 1996-ban járunk. Az amerikai Nintendós újságok szenzációként írnak arról, hogy közös fejlesztés lesz a SquareSofttal. Méghozzá a Super Mario RPG. Ez lett az 1996-os év legjobban várt játéka. De a Nintendónak nem tetszett a SquareSoft terve, és kiadták, hogy vagy az lesz a játékban, amit ők mondanak, vagy vége a közös munkának. És végül vége lett, melynek az lett a következménye, hogy csak Amerikában jelent meg a játék. Nagy kár érte, mert nagyon jó játék. Újabb 6 évet kell előre lépnünk a Nintendo-történelemben, 2002. A Nintendo cég hagyta a másik nagy húzóerőt elmenni, a RARE céget. Mindenki emlékszik, a nagysikerű Donkey Kong 64 játékra, mely 1999-ben gyönyörűszép grafikájával, és példátlan hosszúságával korszakalkotó játékot készített a RARE cég. Azt illik tudni, hogy Donkey Kong az RARE ötlet volt. 2002-ben a Microsoft cég felvásárolta a RARE céget, és a Nintendo hagyta elmenni. Így sok nagy játék, ami eredetileg a Nintendo Gamecube-ra lett tervezve, mind átszállt az XBOXra, és ott lettek sikerjátékok. És sajnos a Nintendo konzolok eladásai a Super Nintendo után nagy hanyatlásba kezdtek. A Nintendo 64-ből már csak 35 millió példányt, míg a Gamecube-ból meg már csak 20 milliót, és ez mind a cég önfejűségének köszönhető. A cég nem akar ismét 100 milliós konzoleladásokat produkálni. Elhatározták, hogy most már a Hard Core gamereknek gyártanak konzolokat. Ez azt jelenti, hogy a Nintendót csak a nagy játékosok veszik majd a Playstation és az XBOX mellé egy második konzolnak. Köztudott, hogy a Nintendo mindig is minőségi játékokat készített. Végülis annyira nem rossz koncepció, hogy csak "másodkonzolokat" gyártanak. Biztos vagyok benne, hogy sokan vesznek majd Nintendót. Biztos, hogy szerény marad az eladási ráta. De így nem fog végleg elbukni a konzol. Sz'al Nintendo-rajongók, nyugalom, utánpótlás lesz még egy darabig. ;-)
|