Teszt : Super Smash Bros. Melee |
Super Smash Bros. Melee
supermario4ever 2007.11.25. 12:41
Megjelenés: 2001. november 21.
Kiadó/Fejlesztő: Nintendo/HAL Laboratory.
Játékos: 1-4 Játékos.
Platform: Nintendo GameCube.
Grafika: ***** A grafikája nemcsak a Nintendo játékok történtetében, de az egész konzoltörténelemben is mérföldkő volt. Ez volt az első olyan játék, mely nemcsak tartalmas volt, de emellett gyönyörű grafikával tudott szolgálni. Tökéletesen kidolgozott karakterek, tájak, színek csodálatosak, változatosak. Etéren is van újítás. Amikor lepauzáljuk a játékot, akkor az analóg karral 180°-os szögben lehet nézni a terepet.
Játszhatóság: ***** Minden támadás könnyen elsajátítható, bár a "sokszínű" támadási lehetőséget talán nehéz lehet észben tartani, hisz az adott harcban pillanatok alatt el kell dönteni, hogy melyik támadás a hatásos. Az A-gombbal ütni lehet, valamint a felszedett tárgyakat használni. A B-gomb használatáról külön cikket lehetne írni, ugyanis az minden karakternél más és más különleges támadást eredményez, sőt az analóg karral egyszerre történő használata újabb támadások alkalmzhatók. Az X-szel és az Y-nal lehet ugrani, A C-analóg kar rúgásra alkalmas, az L- és az R-gombokkal pedig támadásokat lehet kivédeni. Mint írottam volt, a támadásokat könnyű elsajátítani, egyedül apró hátrány lehet az, hogy a kombinált támadások nem mindig jönnek be, de ezt bármelyik verekedős játékra rá lehet róni.
Szavatosság: ***** És még legalább +2. Egy darabig tutira nem fogod letenni a játékot. És nemcsak azért, mert élvezetes, hanem mert rendkívűl tartalmas, és rengeteg titkos, megnyitható pálya és karakter van, melyeket nem is olyan könnyű megszerezni. Csakhogy a legnehezebben megszerezhető karaktert Mr. Game and Watch-ot említsem, nála 1000 vs. meccset kell menni, és mindenkivel végig kell vinni az Adventure módot. Ebből is látható, hogy a játék megköveteli, hogy tessék mindenkivel jó lenni, és ne csak egy karakterre specializálódni! Rengeteg mód van a játékban. Van Classic, Adventure mód az egyjátékos módom belül. Emellett van Target Test, Event Match, Stadium és Training is. Több játékos módban van Melee, Special Melee, Tournament Melee. A Special Melee-n belül van, Tiny Melee, Giant Melee, Invisible Melee, Fix Camera Mode, Super Sudden Death, Lightning Melee, Single-Button Melee. Azt gondolom, hogy ebből is jól látható, hogy mekkora szórakozást nyúlt a játék. A Custom Rules-ban be lehet állítani, hogy a harc mi alapján menjen. Például be lehet állítani, hogy időre menjen, vagy életre, azokból mennyi legyen, a támadások mennyire legyenek erősek. Azt is be lehet állítani, hogy mely tárgyak szerepeljenek a játékokban, valamint egyéb beállítások is vannak. Ami még plusz, hogy nevet is lehet adni karakerünknek, ha pl nem Mario néven akarunk játszani, hanem a saját nevünkön. Trófeákat is érdemes pluszként beszerezni, ha 100%-ra akarjuk tudni a játékot. Ebből szám szerint 297 darab van.
Zene/hang: ***** Ha nem is az egész konzol között, de az összes Nintendo konzol között ez a játék nyújtja a legszínvonalasabb zenét, melyen még CD-n is kiadtak (az egyik újságban volt ajándék).
Hangulat: ***** Aki figyelmesebben olvassa itt a teszteket, az talán tudja, hogy ezt a részt amolyan összegzésként használom, hisz a játék hangulata a játék egészére kihat. És nehéz helyzetben vagyok, mert nehéz egy olyan játékról nyilatkozni, melyet világszínvonalban imádnak, melyeket még a nem Nintendo fanok is elismernek, mely játék nélkül nem Nintendo buli a Nintendo buli. Ez JÁTÉK! És az, hogy a nyertes megtapsolják a vesztesek, az is csak azt érzékelteti, hogy ez az egész csak buli.
10/10
|