A játék története és szabályok
2013.09.01. 11:42
Mariónak és barátainak nagy gondban fő a feje. Ugyanis nem tudják eldönteni, hogy ki a szupersztár. Egy csodásan szép napon hőseink (Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario és Donkey Kong) összegyűltek, hogy elmeséljék egymásnak a múlt nagy kalandjait, ekkor kezdtek el azon vitatkozni, hogy melyikőjük is a legmenőbb. Mario szerint mivel ő vett részt a legtöbb kalandban, ezért edivens, hogy ő legyen a szupersztár. Wario, kinek nagyképűsége most sem alszik, természetes, hogy magát kiáltja ki annak, hiszen, aki a pénzt szereti, rossz ember nem lehet. Toad megunja a vitát, és egy huszárvágással megoldja a problémát. Döntsék el egy party játékban, hogy ki a szupersztár. Ez már tetszett mindenkinek, így játékre fel!
Az alapokat az első részben helyezték el, komoly szabályrendszer mellett, ehhez képest a legújabb rész bár sokat változott, de sok alap megmaradt innen. A játékszabályok ismertetése úgy fog történni, hogy a fő szabályokat csak ebben, az első részben fogom ismertetni, és a következő részben csak a változtatásokról fogok írni.
Egy kis szigeten van a Mario Party játék, a főjátékhoz pedig a csőbe kell menni. Abban leereszkedve választjuk ki az alapdolgokat, először a játékosok számát. Azt tudni kell, hogy azok száma fix négy, így ha kevesebben vagyunk, a többieket a gép irányítja. Hat játszható karakter közül (Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario és Donkey Kong) választhatjuk ki a számunkra legszimpatikusabbat. Aztán, ha van gépi játékos, akkor beállíthatjuk azok mesterséges intelligenciáját (Easy, Normal, Hard); ha többen vannak, akkor lehetőségünk van csoportosan beállítani, vagy egyénileg külön nehézségi szintet adni a gépi játékosoknak. Majd pályát választunk. Alapból hat pálya van, később vásárolhatunk még kettőt. Ezután kiválaszthatjuk, hogy hány körös legyen a meccs: 20, 35 és 50 körös lehet, majd végül, hogy legyen-e bónusz a végén, vagy sem. Bónusz esetében a játék végén extra jutalmakat kaphatunk a játék egészében nyújtott teljesítményünk után. Ezekről később.
A játékot Koopa Troopa vezeti. Először bemutatja az adott pályát, majd eldöntjük a sorrendet. Ugyanis nem annak sorrendjében dobunk, hogy kinél hányadik controller van, hanem dobókockával. Aki a legnagyobbat dobja, az kezdi az adott kört. Majd kezdésképp mindenki kap 10 érmét. És akkor megkezdődik a játék. Maximum 10-est lehet a dobókockával dobni, a A-gombbal állíthatjuk meg, és annyi mezőt lépünk előre, ahányat kisorsolt nekünk a gép. A mezők szín szerint vannak csoportosítva. Ha kék mezőre lépünk, akkor három érmét kapunk. Ha piros mezőre érünk, akkor ugyanúgy három érme a jutalmunk, csak mínuszban. Zöld kérdőjel mezőnél valamilyen esemény fog történni a táblánál, ami megkavarhatja az eddig megszokott dolgokat. A gomba mezőnél újradobási lehetőség van. Ha a gép a piros gombát sorsolja ki, akkor még egyszer dobhatunk, ha pedig a mérges gombát, akkor kimaradunk egy körből. A felkiáltójel mezők a Chance Time-ok. Itt az adott karakter, aki rálépett, az választhatja ki, hogy az általa kisorsolt két játékos (ez lehet ő maga is), miképp osztozzanak az érme- vagy csillagmennyiségben. Vagy maximum 30 érmét ad az egyik a másiknak, vagy egy csillagot, vagy a értéket cserélünk. A csillag mezőben egyjátékos mini-játékot játszhatunk. És végül a Bowser mező, ahol nem a győztest jutalmazzák, hanem a vesztest büntetik, Bowser vesz el tőle érméket. Ugyanis ekkor (jobb esetben) mini-játékot játszunk, és aki veszít attól érmét vesz el. Van olyan is, hogy azonnal elveszi az érméket, de kétségtelenül az egyik legmulatságosabb, a Bowser Revolution, ahol kiegyenlíti az érméink számát. Összeadja az érméink mennyiségét, és az négy egyenlő részre osztja el, így adott esetben sokat lehet nyerni. A játék célja, hogy a lehető legtöbb csillagot gyűjtsük össze. Ezeket Toad-tól vásárolhatjuk meg 20 érméért. Óvakodjunk Bowsertől, aki "ajándékot" szeretne adni nekünk egy bizonyos érmemennyiségért. Ha nincs nálunk annyi pénz, akkor egyszerűen csak elveszi az összeset. A táblán találkozunk még Boo-val, akinek segítségével szabadon lehet egy általunk kiválasztott játékostól érmét lopni, vagy csillagot 50 érméért. Ha egy kört megtettünk a táblán, Koopa Troopa 10 érmével jutalmaz minket.
Ha lement egy kör, akkor egy mini-játék veszi kezdetét, a gép sorsolja ki nekünk, hogy melyikkel játszunk. A mini-játékok több csoportra vannak osztva aszerint, hogy kék vagy piros mezőre léptünk. Ha mindnyájan azonos színű mezőn vagyunk, akkor 4 játékos mini-játékot játszunk. Itt mindenki mindenki ellen van, és a győztes játékos 10 érmét kap. De több mini-játék van, ahol össze kell dolgozni, és vagy mindenki nyer, vagy senki. Ott mind a négy játékos 10 érmével lesz jutalmazva. Amennyiben az egyik játékos a többitől eltérő színű mezőre lépett, akkor 1 a 3 elleni mini-játékot játszunk. Ilyenkor vagy az egyedüli játékosnak kell óvakodni a többi három támadásától, vagy fordítva, esetleg az egyedüli játékosnak kell a három játékost támadni. De olyan is van, hogy az egyedüli játékosnak kell jobban teljesíteni természetesen jobb körülmények között, mint a többi játékosnak. Ekkor ha az egyedüli játékos nyer, akkor 15 érmét kap, míg a többi három 5 érmét veszít el. Ha hárman nyernek, akkor egyenként 5 érmét kapnak, míg az egyedüli játékosnak 15 érme a büntetése. Ha ketten kék, ketten piros mezőre léptek, akkor 2 a 2 elleni mini-játékot játszunk. Ebben az esetben az egy csoportban levő két játékosnak össze kell dolgozni. Amelyik csoport nyer, az 10-10 érmét kap, a vesztesek pedig ugyanennyit veszítenek el. Csak kék és piros mezők szerint lehetünk csoportokra osztva, aki zöld mezőre lépett, annak a gép sorsolja ki, hogy melyik színű lesz. Legtöbbször úgy sorsolja ki, hogy négyjátékos mini-játékot játszunk, hiszen abból van a legtöbb.
A vége előtt 5 körrel Koopa Troopa tudósít minket a pillanatnyi állásról, majd megduplázza a kék és piros mezők értékét, valamint, ha körbemegyünk a táblán, 10 helyett 20 érmét ad. Így lehetősége van a vesztes játékosnak is behozni a hátrányát. Ha pedig lejátszottuk az összes kört, következik az eredményhirdetés. Ám előtte, ha a játék elején éltünk a bónusz lehetőségével, akkor ezeket most osztja ki. A Mini-Game Star-t az kapja, aki a legtöbb mini-játékot nyerte meg. A Coin Star azt illeti meg, aki az egész játék alatt a legtöbb érmét nyerte meg. A Happening Star pedig azé, aki a legtöbbször lépett zöld kérdőjel-mezőre. Mind a három díj győztese egy-egy csillaggal gazdagodik. És jön az eredményhirdetés. Az nyer, aki a legtöbb csillagot szerezte meg a játék során. Holtverseny esetén az érmék mennyisége dönt. A győztes lesz a játék szupersztárja, ő rakja rendbe az adott táblán a dolgokat.
|