Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Mario Golf
Mario Golf : Irányítás, és általános stratégiák

Irányítás, és általános stratégiák

  2013.05.20. 19:46


A Mario Golf híres arról, hogy nehézkes az irányítása. Szinte nem is lehetrendesen megtanulni, annyira véletlenszerű, hogy a gép mikor érzékeli az ütésünket. Nem utolsó sorban, sok lehetőség van a játékban, nem véletlen gondolom azt erről a játékról, hogy az egyetlen spinoff, ami megéri akár a teljes árát. Ebben a leírásban részletes információ olvasható minden lehetőségről. ha valami nem megy, érdemes a Training Mode-on próbálkozni, ahol bármely pályán próbálkozhatunk, magunk állíthatjuk be, hogy milyen legyen a szélerősség, valamint az irányát is, és hogy essen-e az eső, vagy sem. Lássuk, mit tud a játék:

Mit látunk a képernyőn?

Nem túlzok, ha azt állítom, hogy sokaknak még az is nehézséget okoz, hogy értelmezzék, hogy mi mit jelent, amit a képernyőn látnak. Néhány szóban itt lehet olvasni róluk:

Bal-felső sarokban:

  • Zászló, mely mutatja, hogy éppen hányadik lyukon vagyunk. Valamint segít értelmezni a szél erősségét, ugyanis úgy leng a zászló, amennyire erősen fúj.
  • Hány par-os lyuk, valamint annak becsült távolsága
  • Ekkora a jelenlegi távolság köztünk, és a lyuk között.
  • A lyuk magassága és mélysége hozzánk képest.

Jobb felső sarokban:

  • Boo, aki érzékelteti, hogy merre fúj a szél, és a szám mutatja, hogy milyen erősen. Érdemes megemlíteni, hogy az európai verzióban 1-től 9-ig számoz, míg az amerikaiban 1-től 20-ig. Ez azért van, mert nálunk mérföldben mutatja az értékeket, míg az amerikai verzióban méterben.
  • Karaktered ikonja, hányat ütött, valamint éppen hány pontja van.

Bal alsó sarokban:

  • Az ürés típusa (Normal, Power, Approach vagy putter ütőknek Short, Middle, Long)
  • Az éppen kiválasztott ütő
  • Távolság, amilyen messzire elmehet a labda optimális esetben (Yardban megadva)

Jobb alsó sarokban:

  • Labda ütési pontjáta, amit a rajta levő piros kis pötty mutat.
  • A talaj fajtája
  • Annak százalékos értéke, hogy az adott ütővel elütött távolság hány százalékát éri el optimális esetben.

Irányítás

Előny, hogy mind az analóg kart, mint a control padot lehet használni irányításkor.

  • Analóg kar / Control Pad: Ütő kiválasztása (alsó, felső), ütés irányának kiválasztása (balra, jobbra. Control Paddal lassabban, pontosabban tudjuk mozgatni)
  • A-gomb: Ütés (Háromszor kell megnyomni Először elindul a képernyő alján látható mutató balra, majd másodjára az ütés erősségét állítjuk be, harmadjára pedig annak pontosságát)
  • B-gomb: Választás Normal, Power, Approach ütés között. Mind a három soha nem áll rendelkezésre. Először csak Normal és Power lehetséges, majd ha a lyuktól való távolság 60 yard alá csökken, akkor Power helyett Approach áll rendelkezésre. Putter esetében mind a három sebességű gurítás rendelkezésre áll mindig: Short, Middle, Long.
  • C-gombok: Kameraállás állítása, hogy jobban lássuk, merre megy a labda.
  • R-gomb: A négyzetrács végének megtekintése ellenkező kameraállásból
  • Z+R-gomb: A pálya megtekintése felülnézetből.
  • L / Z gomb + Control Pad / Analóg kar: Labda ütési pontjának meghatározása. (Analóg karral pontosabban meg lehet határozni, hol üssük a labdát, a Control Paddal csak a labda végén lehet megütni.
  • START gomb: Menü megtekintése, valamint, ha elütöttük a labdát, eltűnik minden adat.

 

Ütés

Sokszor a jó ütés elsajátítása is külön tudomány, ezért részletesen lesz itt elemezve. Először is válasszuk ki a számunkra megfelelő ütőt a Control Pad felső / alsó gombjával, vagy analóg karral. Ne feledjük, hogy a bal alsó sarokban látható távolság csak körülbelüli érték, azt mutatja, hogy optimális esetben (szélcsendben, napsütéses időben, és nem emelkedős, vagy lejtős pályán), ekkora távolságban ér földet a labda. A távolság a zárójelben felsorolt tényezőktől változhat, emellett az is befolyásolja. Ugyanis zöld területen tovább gurul a labda, miután földet ér, így éri el azt a távolságot, ami meg van adva. A 4 és 5 par-os lyukak esetében az első ütésünk legtöbb esetben 1 wood-os ütővel fog történni, azzal megy legmesszebbre a labda. Nyomd meg a B gombot, ha erős ütést szeretnél, ezzel +10%-kal megnő az ütésünk ereje. Ne feledjük, hogy csak 6 Power Shot áll rendelkezésre, de ha teljes erőből, pontosan ütjük meg, akkor nem von le a lehetőségek számából. Ha nem ütöttük el, a B gomb ismételt megnyomásával tudunk normal ütésre visszaváltani. Ha közel vagyunk a lyukhoz, akkor a B gombbal approach ütésünk lesz, de erről majd később.

A control Pad vagy Analóg kar Bal és jobb oldali gombjaival tudjuk mozgatni a rácsot, mely azt mutatja, hogy merre érkezik a labda. Érdemes zöld területre (sárga-zöld csíkos rész) irányítani, onnan lehet a könnyen elütni a labdát. Szükség esetén vagyük figyelembe a szél irányát. Ha fűre megy a labda (sötétzöld terület), az még nem olyan nagy baj, de igyekezzünk ne bunkerbe, vízbe, fának, vagy területen kívülre (O.B.) ütni a labdát. Ha vízbe, vagy területen kívülre esik, akkor plusz egy ütést számol fel azért, hogy visszakapjuk a labdát.

Ha úgy érezzük, jó helyre irányítottuk az ütőt, nyomjuk meg az A gombot. Ekkor a képernyő alján látható mutató elindul balra. Ha azt akarjuk, hogy teljes erővel repüljön a labda, akkor mádosjára akkor nyomjuk az A gombot, amikor eléri a bal végét. Egy kicsit előtte kell megnyomni, ugyanis a gép kicsit később érzékeli, hogy megnyomtuk, ennek az az oka, hogy az érzékelése nem folytonos, ezért sokszor később "látja", hogy megnyomtuk az A gombot. Amíg második megnyomásra az ütés erejét határozzuk meg, addig harmadikra, annak pontosságát. Karakterünk akkor üti el potnosan a labdát, ha a mutató visszatér a kiindulási pontjára, és pontosan akkor nyomjuk meg az A gombot harmadjára, amikor pontosan oda tér vissza, ahonnan elindult. Itt is kicsit hamarabb kell megnyomni az A gombot, mire visszatér, mert itt is később érzékel. A kiindulási pont alatt látunk egy piros vonalat. Ez azt szemlélteti, hogy mekkora az a hibahatár, amíg még jól elüti a labdát. Ha túlmegy rajta a vonal (vagy nem ér el addig), akkor karakterünk olyan pontatlanul üti el a labdát, hogy megy el a labda. Ha pontos lesz az ütésünk, akkor legtöbb esetben kapunk egy "Nice Shot" kiáltást. Ezt akkor nem kapjuk meg, amikor a gép előre tudja, hogy bunkerbe, vízbe, vagy területen kívülre landol a labda, vagy éppen nem lenne semmi baj, de a körülménynek megfelelő ütőt használtuk, Például, ha bunkerből erős ütővel pontosan ütjük el a labdát. Ezt a gép azért nem szokta "díjazni", mert ekkor az az elsődleges cél, hogy kiüssük onnan, lehetőleg zöld területre, és ne a lyuk közelébe, de éppenséggel az is meglehet, hogy oda érkezik, akkor dicsérjük meg magunkat. Fontos tudni, hogy CSAK az első A gomb megnyomás után lehet visszavonni a B gombbal az ütést, második után nem. Akkor már karakterünk készen áll, mindenképp el kell ütni a labdát.

 
Aktuális játék
Mario & Rabbids: Sparks of Hope
 
Megjelenések

Mario vs. Donkey Kong - MEGJELENT!
Princess Peach: Showtime! - MEGJELENT!
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024. május 23.
Luigi's Mansion 2 HD - 2024. június 27.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!