Magyar Super Mario Fan Club
Tartalom
Főmenü
     
Mario játékok
     
Mario Kart
     
Mario Party
     
Mario Golf
     
Mario Tennis
     
WarioWare
     
Képek
     
Videók
     
Média
     
Nintendo
     
Érdekességek
     
Közösségi rész
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
     
Linkek
     
Nintendo történelem
Nintendo történelem : Super Nintendo Entertainment System

Super Nintendo Entertainment System

  2012.02.08. 10:55


Megjelenés

Japán: 1990. november 21.
Amerika: 1991. augusztus 23.
Európa: 1992. április 11.

Eladási adatok: 49,1 millió
Japán: 17,17 millió
Amerika: 23,35 millió
Európa: 8,6 millió

Legsikeresebb játék: Super Mario World (20 millió)

Now, you're playing with power! Super Power!
(Super Nintendo reklámszlogen)

A Super Nintendo Entertainment System egy 1990-1992 között megjelent 16-bites játékkonzol, korszakának legjobb és legsikeresebb játékgépe. Ez a Nintendo második asztali konzolja, a legfejlettebb grafikai és zenei képességekkel bírt, köszönhetően a sok segédchipnek, melyek nagyon megkönnyítették a játékfejlesztést. Erre nemcsak azért volt szükség, hogy a játék a lehető legszebb legyen, hanem mert a NES-re nagyon nehéz volt játékot fejleszteni, és a saját, és a külsős fejlesztőcégek munkájukat akarták megkönnyíteni. Annak ellenére, hogy viszonylag későn indult a 16-bites korszakban, a korának legtöbb példányszámban értékesített konzolja a maga 49 milliós összeladásával.

Történet

A Nintendo eredetileg nem tervezett a NES után konzolt kiadni, de látván, hogy a konkurrensek későbbi konzoljai (pl. Sega MegaDrive, TurboGrafx-16) mindenben megelőzték az alap Nintendót, és mivel a Nintendo szeretett volna piacon maradni, így mégiscsak úgy döntöttek, hogy lesz folytatása a NES-nek.

A SNES 1990. november 21. szerdán jelent meg Japánban. Órák alatt elfogyott a 300.000-es indulókészlet, az emberek vették, mint a cukrot, és annyira magával ragadta a japánokat a Super Nintendo, hogy sokan nem mentek dolgozni, és otthon játszottak. Ez társadalmi zavargásokat keltett (akadozott a gazdaság), és a japán kormánynak kellett közbelépnie, felszólította a Nintendót, és a játékfejlesztő cégeket, hogy a szokásos szerdai megjelenés helyett péntekre időzítsék a játék kiadását. A hatalmas siker még a Yakuzák érdeklődését is felkeltette, így a készletet csak éjszaka szállították.

A Super Nintendo újratervezett külsővel 1991-ben jelent meg Amerikában, és eredeti japán dizájnnal 1992-ben jelent meg Európában. A játékok nagyon lassan jöttek a konzolra, ezek olyan nagy sikernek örvendtek, hogy ezek önmagukban eltartották a konzolt egy darabig. Ilyen volt a Super Mario World, vagy a Mode 7 trükköt bemutató F-Zero játék. Nagy sikernek örvendett a Pilotwings, a Sim City is.

Kezdeti gondok és cenzúra

A konzol sikerének egyik titka, hogy sok külsős cég maradt meg a Nintendo mellett, pl. Capcom, Virgin, vagy SquareSoft. És a NES idején a Nintendo kizárólagos jogokkal rendelkezett a külsős cégek játékai felett, mert azok csak NES-re jelentek meg. Jóllehet az SNES korszakában a Super Nintendo volt az elsőszámú konzol, de a Sega Mega Drive-nak megnőtt a piaci részesedése, és a Sega Master System-hez képest sokkal sikeresebb konzol volt, így nagyon sok játék jelent meg Mega Drive-ra, és Super Nintendóra is, így már nem volt kizárólagos joga a Nintendónak a külsős cégek játékai felett. Ennek ellenére a Nintendo keményen cenzúrázta a játékait, mert a Nintendo alapvető elve a családi szórakozás, mely a gyerekek számára is kellemes. Így bár megjelenhettek SNES-re olyan játékok, mint a Street Fighter, vagy Mortal Kombat, de például nem folyhatott vér a karakterekből, míg Mega Drive-on sokkal brutálisabbak voltak a játékok, ez volt a másik oka (a Sonic mellett) a Mega Drive hirtelen jött feltörésének. Az amerikai kormányt nagyon aggasztotta a játékokban levő egyre több erőszak, így létrehozták az Entertainment Software Rating Board-ot (ESRB), mely kategorizálja a játékokat, minél több erőszak van benne, annál magasabb korosztályi besorolást kap. A Nintendo ennek következtében feloldotta a SNES játékok alól a cenzúrát, így már a Mortal Kombat II is megjelenhetett cenzúrázatlanul, melyből már SNES-en fogyott több. Viszont Európában nagyon sokáig nem létezett ilyen értékelési irányelv (2003-ban alakult meg a PEGI), ezért mifelénk továbbra is cenzúrázva jelentek meg a játékok, illetve több játék el sem jutott európáig, például a Final Fantasy sorozat, mert a történetét gyerekek nem értenék meg. Amerikában is kihagytak jeleneteket a játékból, csak Japánban jelent meg teljes változatában.

1995 körül kezdtek el gyűlni a sötét fellegek a Nintendo háza táján, és sok 3rd party céggel feszültségük támadt, mert a Nintendo hatalmas összegeket tett el különböző költségek ürügyén, így rendkívül drága volt a konzolra fejleszteni. És a cenzúra miatt is meggyűlt a baja több külsős céggel a Nintendónak, legjobban a SquareSofttal rúgták össze a port, mert Japánon kívül nem jelenhetett meg a Final Fantasy teljes mivoltában. Ez nemcsak azért gond, mert át kellett írni a játékokat és ez sok munka, hanem nem jelenhetett meg a játék úgy, ahogy azt szerették volna. A nézeteltérés odáig fajult, hogy a közös fejlesztésű Super Mario RPG: The Legend of Seven Stars játék már meg sem jelent Európában.

Nintendo és Sony együttműködés

A Nintendo és a Sony sokáig együtt dolgozott, és a Super Nintendót is közösen fejlesztették. A Sony felajánlotta a Nintendónak, hogy az új konzol legyen CD-ROM meghajtós. Ennek több előnye lenne: Sokkal nagyobb memória fér egy lemezre, így egy játék tartalmas lehet, és a fejlesztés is olcsóbb lenne. A Nintendo ekkor még benne volt, és elég sokáig eljutottak a fejlesztésben, de az anyacég egyszercsak gondolt egyet, és áthúzta az egész projektet, és kazettás maradt a Super Nintendo. Azért döntött így a cég, mert bár adta volna a Sony a rendszert, cserébe nagyon bele akartak volna szólni a játékok fejlesztésébe, és mivel a Nintendo nem akarta alávetni magát egy cég döntéseinek sem, így megszakították az együtműködést a Sonyval. Ám ez lett a Nintendo veszte. Mert a Sony nem hagyta veszni a projektjét, és szépen csendben megcsinálták a saját konzoljukat, a Sony PlayStation-t, mely mint tudjuk, hatalmas áttörés lett. És mivel ez CD-s volt, és nem volt semmilyen cenzúra, így sokkal könnyebb és olcsóbb volt fejleszteni PSX-re, így sok külsős cég elhagyta a Nintendót.

Mode 7 trükk, és Super FX chip

A Nintendo dönthetett volna úgy is, hogy a megjelenésekor a legmodernebb CPU-kal látják el a konzolt, ehelyett sokkal praktikusabb megoldást választott, mert a CPU-k már akkor is hamar elavultak. A grafikai fejlesztésre ún. Mode 7 trükköt alkalmaztak. Ezzel a hátteret varázsolták 3D-s hatásúvá. A lényege az, hogy a háttérnek 8 Mode-ja van Mode 0-tól Mode 7-ig. A Mode 7 az utolsó, mely a háttér skálázásáért és forgatásáért felelős. Ezt csak a Super Nintendo használta, a későbbi generációs konzolokban már nem volt szükség. A Mode 7-nek köszönhetően tűnik a háttér forgása valósághűnek, azok a dolgok, amik nincsenek annyira hátul, azok lassabban mennek mögöttünk, míg amik nagyon a háttérben vannak, azok lassabban ugyan, de "követnek" minket. De mivel ez csak önmagában a hátteret mozgatja, a karaktereket nem, ezért van az, hogy semmilyen tárgy nem mozog, ami a háttérben van. A másik egyedisége a Nintendónak a Super FX chip, melyet a játékkazettákba építettek bele. Ennek a chipnek a segítségével a karakterek nem pixelek, hanem poligonok voltak, ezért voltak ezek a játékok sokkal szebbek grafikailag, mert az akkori több száz poligon képernyőnként hatalmas teljesítménynek számított. A 3D-s hatású játékoknál lehetett térben lövöldözni (pl. StarWing), vagy 2D-s játékoknál (pl. Super Mario World 2: Yoshi's Island) megnyúltak bizonyos karakterek, ennek köszönhetően egy karakter akár az egész képernyőt kitöltheti. A Super FX chip a cartridge-ben található, és mivel ez plusz memória, ezért nem terheli meg pluszban a SNES konzolt.

Sárguló konzolok

A Super Nintendo váza ún. Akrilnitril-butadién-sztirol műanyag, mely rendkívül strapabíró, és szinte egyáltalán nem törik, mindezek mellett maga az anyag könnyű, könnyen munkálható, ezért nagyon jó vele dolgozni, így nem csoda, hogy a Nintendo is ezt az anyagot választotta, amivel befedik a Super Nintendo gépet. Egyetlen hátránya, hogy hosszú évekig oxidiálódik, akkor a műanyag megsárgul. Sajnos semmilyen vegyszer nem tisztítja meg, ha a műanyag megsárgul, az olyan is marad.

Kiegészítők

Super Game Boy
Ezen kiegészítő segítségével Super Nintendón is játszhatjuk a Game Boy játékainkat. Az eredeti Game Boy és a fekete Game Boy Color játékokat játsza le.

Technikai specifikációk

A SNES erős grafikai- és hangprocesszorokat foglal magában, mely részletes grafikát, és nagyon jó minőségű hangot biztosít.

CPU

  • Processzor: Saját, 16-bites 65c816 alapú Ricoh 5A22 processzor
  • Órajel: 3.58 MHz (NTSC), 3.55 MHz (PAL)
  • Buszok: 24-és 8-bites címbusz, 8-bites adatbusz
  • Egyéb: DMA és HDMA, időzített IRQ, párhuzamos I/O feldolgozás, hardvertöbbszörözés és –felosztás

Video

  • Felbontás: 256x224, 512x224, 256x239, 512x239 (progresszív) vagy 512x448, 512x478 (összefűzött)
  • Pixelmélység: 2,4,7 vagy 8 bpp (indexelt); 8 vagy 11 bpp (közvetlen)
  • Összes szín: 32768 (15-bites)
  • Ábrák száma: 128, vonalanként max. 32; legfeljebb 64x64 pixeles
  • Hátterek száma: legfeljebb 4 sík; egyenként max. 1024x1024 pixeles
  • Effektek: Pixelizálás (mozaik) hátterenként, szín hozzáadás/elvétel, ablak-nyírás, görgetés, Mode 7-es mátrixműveletek Tesztképernyő a Mode 7-es ál-3D megjelenítésről

Audio

  • Processzor: Sony SPC700, Sony DSP
  • Órajel: 1.024 MHZ
  • Formátum: 16-bites ADPCM, 8 csatorna
  • Kimenet: 32 KHz-es, 16-bites sztereó
  • Effektek: ADSR envelope control, frekvenciaosztás és –moduláció (Gauss-interpolációval), visszhang, zajgenerálás

Memória

  • Fő RAM: 128 KB DRAM
  • Video RAM: 64 KBfő RAM, 512+32 bájt ábra RAM, 256x15 bit színárnyalat RAM
  • Audio RAM: 64 KB

(folyt. köv.)

     
Chat
     
Yoshi
     
Aktuális játék
Super Mario Odyssey
     
Megjelenések

Nintendo Switch
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - 2018. május 4.
Mario Tennis Aces - 2018 tavasz

     
Egyéb oldalaim
     
Társoldalak
     
Számláló
Indulás: 2006-03-19
     
Vélemény-nyilvánítás
Nintendo Switch
Mi a véleményed a Nintendo Switch-ről?

Fantasztikus, a Nintendónak mindig vannak új ötletei
Egész jó, szívesen játszok vele
Talán egyszer vennék magamnak, ha majd lemegy az ára
Az egész dolog értelmetlen
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Tartalom

Légy te is Farmasi tanácsadó! Kötetlen munka, befektetés nékül, minõségi termékek, jó kereseti lehetõség!    *****    Sztárok/Bulvár: Tudj meg friss pletykákat, híreket. Katt!    *****    Outsider - Gay - Creative - Rebel - Tolerant - Furry - Brony - Hipster - Gamer - Otherkin - Geek - Autistic    *****    Xtina Hungary - Minden, ami Christina Aguilera!    *****    Légy Te is AVON tanácsadó *** Nyereményjátékok *** Kereseti lehetõség *** Vásárolj kedvezményesen AVON termékeket!    *****    Nyerj ajándékszettet! Töltsd ki a kérdõívet és nyerj! *** Nyerj ajándékszettet! Töltsd ki a kérdõívet és nyerj!    *****    Jófogás Játékvásár - Jófogás Játékvásár - Jófogás Játékvásár - Jófogás Játékvásár     *****    FRPG ● FANTASY SZEREPJÁTÉK ●「ΒΛSMΛIW」 ● FANTASY SZEREPJÁTÉK ● EGY SZIGET + 24 MÁGUS ● FANTASY SZEREPJÁT&Eacut    *****    Itt megtalálhatod a legfrissebb híreket, cikkeket, képeket a Golden Globe- és Oscar-díjas színésznõrõl! Katt!    *****    Furry Fandom - Antropomorf Állatok - Furry Fandom - Antropomorf Állatok - Furry Fandom - Antropomorf Állatok    *****    Légy Te is AVON tanácsadó *** AVON termékek *** Kereseti lehetõség *** Értékesítõ kollégákat keresek *** sminkek    *****    Esküvõi meghívók! Mindegyik kézzel készült, egyedi. Gyere, nézd meg az oldalamat.    *****    A legfrissebb Anime hírek , mindennap anime ajánló , mondocon képek , és hírek. Csatlakozz közösségünkhöz!    *****    Rendelj bármilyen asztrológiai elemzést,júniusban Te mondod meg,hogy mennyit szeretnél érte fizetni!Várlak az oldalamon!    *****    Egyetemistáknak kiemelt lakások eladóak. www.simonyiingatlan.hu Debrecen eladó kiváló lakások. www.simonyiingatlan.hu    *****    Egyetemistáknak kiemelt lakások eladóak. www.simonyiingatlan.hu Debrecen eladó kiváló lakások. www.simonyiingatlan.hu    *****    NÁLAM NINCSENNEK AKCIÓK, MINDEN ASZTROLÓGIAI ELEMZÉS "BECSÜLET KASSZÁS", A KONZULTÁCIÓ ÉS OKTATÁS INGYENES.    *****    **** Nokedli-lapja****Családi magazin****18-98 éves korosztály mindent megtalál itt, játékoktól a hírekig*****    *****    KÜLÖNLEGES AKCIÓ A CSILLAGJÖVÕ OLDALON JÚNIUSBAN.TE DÖNTHETED EL MENNYIBE KERÜLJÖN A HOROSZKÓP MEGRENDELÉSEID ÁRA!    *****    Minden héten anime/managa hírek , minden nap Anime ajánlók , Mondocon hírek. Itt nem fogsz unatkozni!! :)