Magyar Super Mario Fan Club
Főmenü
 
Nintendo
 
Nintendo Entertainment System
 
Super Nintendo Entertainment System
 
Nintendo 64
 
Nintendo GameCube
 
Wii
 
Wii U
 
Nintendo Switch
 
Game Boy
 
Game Boy Color
 
Game Boy Advance
 
Nintendo DS
 
Nintendo 3DS
 
Mobiljátékok
 
Mario játékok ismertetője
Mario játékok ismertetője : Mario Kart 7 (1. rész)

Mario Kart 7 (1. rész)

  2013.03.06. 08:14


A Mario Kart 7 a hetedik Nintendo konzolra megjelent játék a sorozatban (Arcade gépekkel együtt a 9.) A játékot még tovább fejlesztették az előző, Wiis verzióhoz képest: Könnyű csatlakozni egymáshoz online, kisebb a lefagyás, összeköttetés megszakadásának esélye, és megannyi újdonság járul hozzá ahhoz, hogy joggal mondjuk a sorozat legjobbjának. Érdekessége, hogy ez azon kevés Nintendo játékok egyikének, mely világszerte szinte egy napon belül jelent meg.

Újdonságok

A Game Boy Advance-es rész után visszatérnek az érmék, bár itt más funkciókkal bír, mint az előző részekben. A 7. részben csak 10 érmét lehet maximálisan összegyűjteni, és az összesen összegyűjtött érmék számát menti el a rendszer, és elért érmemennyiség után különböző rejtett tárgyak nyílnak meg. Mindazonáltal az eddigi funkciói is megmaradtak: Csak 10 érmével érhetjük el a maximális sebességet, valamint egy bajnokságon belül az érmék összmennyisége is hozzájárul annak végén kapott rangunkhoz. Egy pályán maximum 10 érme gyűjthető össze; utána is fel lehet szedni érméket, de nem számolja hozzá. Ha kiütnek, vagy elcsúszunk egy banánhéjon, 3 érmét vesztünk el.

Ám a játéknak még emellett is sok újdonsága van. Az egyik legközkedveltebb, hogy ezen túl nem csak szárazföldön, hanem vizen, levegőben is mehetünk, ebben segítségünkre lesz egy sárkányrepülő, melyet nagyszerűen lehet irányítani a levegőben, valamint egy propeller, mely a vízben segít nekünk, hogy ne veszítsünk sebességet.

Szintén közkedvelt, hogy a kocsit mi magunk állíthatjuk össze. Kapunk külön autóvázat, kereket, és sárkányrepülőt, és mi állítjuk össze, hogy milyen kocsival szeretnénk versenyezni. Egy könnyebb kialakítású kocsi előnye, hogy könnyebb irányítani, míg egy nehezebb akár nagyon gyors tud lenni. Ahogy az előző Mario Kart-okban, erre a részre is igaz az, hogy a kezdő játékosoknak érdemesebb könnyebb kocsit összeállítani, míg a haladó játékosok már mehetnek nehezebb kocsival is, mely valóban gyorsabb, de a gyorsulása rossz, ezért ha kiütnek, akkor nehezebb újra elérni a maximális sebességet, ezért jobban ki kell ismerni a gokartok irányítását, hogy ha "balesetet szenvedünk", akkor a  lehető legkevesebb kárt szenvedjük el. Az érmék összegyűjtése a kocsirészekben játszik kulcsszerepet, ugyanis újabb részeket kapunk meg bizonyos érmemennyiség összegyűjtése után. Sőt, ha nagyon sok érmét tudunk összeszedni, akkor akár különleges kocsit állíthatunk össze.

További újdonság az úgynevezett "Gyro-sensor", ahol olyan nézetben játszatunk, mintha mi ülnénk a kocsiban. Ekkor nem az analóg karral irányítjuk a kocsit, hanem a 3DS forgatásával, mintha a kézikonzolunk lenne a kormány. De mivel így eléggé nehézkes irányítani, ezért nem örvend olyan nagy népszerűségnek. Erre lehet megoldás a külön kapható Mario Kart 7 Wheel nevű kiegészítő, mely lényegében egy kormány, ennek segítségével könnyedebb lehet az irányítás.

Kisebb jellegű újdonság, és nehezebben is hallható, hogy ha első helyen vagyunk, akkor dinamikusabban szól a pálya zenéje, valamint lassabban szól, ha kiütnek minket, vagy fékezünk.

Játékmenet

Úgy tűnik, hogy csak a Wii-s Mario Kart kiváltsága volt a 12 versenyző, a Mario Kart 7-ben ismét 8-an versenyzünk egyszerre. Így az első helyezett ismét 10 pontot kap maximálisan, ám újdonság, hogy már az utolsó helyezett is kap 1 pontot. Így egy bajnokságon ismét 40 pont a maximum, és ismét kaptunk rangot, melyből kivették az A-E minősítéseket, és már csak 1-3 csillagos minősítések vannak.

Nagy innováció, hogy már nem csak a karakter, és a kocsi méretének függvénye, hogy milyen az irányítás, és a végsebesség, hanem a különböző kocsirészeké is, elsősorban a keréké, de a sárkányrepülő is hozzájárul ahhoz, hogy mennyire irányítható gyorsan a levegőben, valamint a kocsinak a váza is hozzájárul a jármű súlyához. A sárkányrepülőt is lehet az analóg karral irányítani, ezáltal olyan helyekre is eljuthatunk, ahova egyébként nem. Bár a víz alatt, a propellernek köszönhetően nem változik jelentősen a sebességünk, de nehezebb driftelni, és az abból következő sebességnövekedés is elenyészőbb, mint szárazföldön. Bár nagy előny, hogy már nem csak szárazföldön lehet menni, ettől még ugyanúgy megvan a pálya iránya, és nem lehet mindenhol vízbe menni, és ugyanúgy le lehet zuhanni, mint az előző részekben.

Játékmódok

Grand Prix (Bajnokság)

Ahogy szokás, a Mario Kart 7-ben is van Grand Prix, ahol egyedül a gép által irányított versenyzők ellen játszhatunk. Szokás szerint 50cc, 100cc, és 150cc térfogaton mehetünk, de megnyílik a Mirror is. Magasabb térfogaton itt is nehezebb, hiszen gyorsabbak a versenyzők, és agresszívebben támadnak minket is. Először csak az első kupa nyílik meg, ahogy megszerezzük az aranykupákat, úgy nyílik meg a többi is. És ha 150cc-n is megszerezzük az összes kupát, akkor nyílik meg a Mirror. Mivel ismét 8 versenyző van, ezért pontozás kicsit módosult, az alábbiak szerint:

1. hely 2. hely 3. hely 4. hely 5. hely 6. hely 7. hely 8. hely
10 pont 8 pont 6 pont 5 pont 4 pont 3 pont 2 pont 1 pont

Ugyanúgy vannak Nitro, és Retro bajnokságok is, a retro pályákat szépen felújították a 3DS-nek megfelelő grafikai szintre. Összesen 32 pálya van, először a Mushroom, és a Shell Cup nyílik meg, ahogy megszerezzük az aranyserleget, úgy nyílnak meg a következő bajnokságok. Van három pálya (Wuhu Island Loop, Wuhu Mountain Loop és Rainbow Road), ahol egy hosszú kört teszünk meg, és az van három szakaszra osztva. Néhány pályanév más az amerikai, és más az európai verzióban, itt az európait jelöltem:

Mushroon Cup Flower Cup Star Cup Special Cup
Toad Circuit Wuhu Island Loop Piranha Plant Pipeway DK Jungle
Daisy Hills Mario Circuit Wario's Galleon Rosalina's Ice World
Cheep Cheep Cape Melody Motorway Koopa City Bowser's Castle
Shy Guy Bazaar Alpine Pass Wuhu Mountain Loop Rainbow Road
Shell Cup Banana Cup Leaf Cup Lightning Cup
N64 Luigi's Raceway N64 Koopa Troopa Beach N64 Kalimari Desert Wii Koopa Cape
GBA Bowser Castle 1 SNES Mario Circuit 2 DS DK Pass GCN Dino Dino Jungle
Wii Mushroom Gorge Wii Coconut Mall GCN Daisy Cruiser DS Airship Fortress
DS Luigi's Mansion DS Waluigi Pinball Wii Maple Treeway SNES Rainbow Road

Time Trials (Időmérő)

Ebben a Mario Kartban is játszhatunk időmérőt, ezt a játékmódot nagyrészében megreformálták. Sokkal inkább előtérbe helyezték az online részét, ugyanis, ha a Nintendo 3DS-ünk hozzá van kötve a vezeték nélküli internethez, akkor folyamatosan frissíti az adott pályához tartozó időmérő eredményeket, melyeket világszerte mentek Mario Kart tulajdonosok. Az eredménye tárháza tágas, a legjobbaktól, a leggagyibbakig valamennyi eredménnyel összemérhetjük tudásunkat. Ebben a játékmódban is szabadon válaszhatjuk ki karakterünket, és a kocsirészeket, ezután kiválaszthatjuk, hogy melyik pályán szeretnénk próbára tenni magunkat. Érdemes figyelni a felső képernyőt, mert egyfajta grafikon-szerű ábrát láthatunk: Egy számegyenes-szerűségen láthatunk időeredményeket, és felette pontokat. Minél magasabban van, azt az eredményt annál többen érték el, tehát közelítünk az átlaghoz. A legmagasabb általában középen van, és ezen a grafikonon láthatjuk a Miinket, hogy pontosan mekkora időeredményt értünk el, ezáltal képet kapunk arról, hogy megy az adott pálya az átlaghoz képest. Mivel az időmérőnél ennyire az online lehetőségekre fókuszáltak, ezért kivették azt, hogy az általunk elért legjobb 5 eredményt menti el a gép, most már csak a legjobbat menti el. A Wi-Fi összeköttetésnek köszönhetően most is cserélhetünk szellemadatokat barátainkkal, és vele is összemérhetjük magunkat. Valamint SpotPass-on keresztül minden nap frissíti a Nintendo az adatokat, és a Mario Kart Channel-ben egy adott bajnokság pályáin gyűjti össze azt a 7 szellemadatot, melyek hasonló eredményt értek el, mint mi, úgy, hogy nagyjából mi vagyunk középszinten. Ez is egy jó módszer arra, hogy fejlődjünk, hiszen ha közöttük általában dobogós helyen végzünk, akkor legtöbbször javítunk az időeredményünkön.

VS

A versus játékmódban magunk választhatjuk ki, hogy mely pályákon szeretnénk versenyezni. A pontfelosztás ugyanaz, mint Grand Prix-n, a különbség annyi, hogy nem kötelező bevenni a gépi játékosokat, ekkor arányban pontoz, például, ha ketten játszunk, akkor az első helyezett 10 pontot kap, a második helyezett pedig 5 pontot, és így szóródnak a pontszámok. Ez a játékmód nem elérhető egyjátékos módban, amit én személy szerint sérelmezek, mert nagyon jó ötlet volt a Mario Kart: Double Dash!!-ban az All Cup Tour mode, ami bár exkluzív, de a későbbi részekben egyjátékos módban is volt VS, amiben egyéni beállításoknál 32 pályás menetet is be lehet állítani, ezzel nagyszerűen fel lehet mérni, hogy jelenleg milyen a játéktudásunk. Többjátékos módban itt is lehetőségünk van egy- vagy többkártyás játékmódra is. Fontos, hogy a többkártyás (Multi-Card play) játékmód csak akkor működik, ha minden egyes játékosnak is megvan a játék. Többi esetben csak egykártyás (Single-Card play) játékmód választható. Ekkor lehetséges az, hogy akár több játékosnak is legyen kártyája, ők szabadon válaszhatnak karaktert, és kocsit, míg akik Download Play-jel csatlakoztak a játékhoz, csak standard kocsival, és csak Shy Guy-jal mehetnek. A VS-ben csak 4 pályát mehetünk, ezután a gép eredményt hirdet. Az érmék eltárolódnak, de csillag-rangot nem kapunk.

Battle

Könnyed csatározás egy- vagy többjátékos módban. Kétféle játékmód létezik ezen belül:

Balloon Battle

A jól ismert, és közkedvelt léggömb csata, ahol mindenkinek 3 léggömbje van. Ugyanúgy tárgyakkal kell kiütni az ellenfél játékosokat, ezáltal elveszít egy léggömböt. Egy pontot ér, ha kiütünk egy ellenfelet. Itt nem áll meg a három léggömb elvesztése után az adott játékos játéka, hanem újrakezdheti, de egy pontot elveszít. Maradt a 2 perces időlimit.

Coin Battle

Nem régi találmány az érmecsata, de népszerűségének köszönhetően meghagyták a 3DS-es Mario Kart 7-ben. Ekkor a pályán levő érméket kell összegyűjteni, és az nyer, aki a 2 perces időlimit alatt a legtöbb érmét gyűjti össze. Itt is kiüthetjük tárgyakkal ellenfeleinket, ekkor elveszít néhány érmét. Az itt összegyűjtött érmék nem adódnak hozzá az összegyűjtött érmemennyiséghez, mellyel tárgyakat nyithatunk meg.

Battle pályák

A Battle-ban hát pálya van, három új, három retro:

Új pályák Honeybee House Sherbet Rink Wuhu Town
Retro pályák GBA Battle Course 1 N64 Big Donut DS Palm Shore

Online többjátékos mód

A Nintendo 3DS online lehetőségeinek köszönhetően, interneten keresztül is játszhatunk, mely még a Wiis verzióhoz képest is tovább fejlődött. Hasonlóképp a játékos világszerte játszhat az összes internetre csatlakozott játékkal, ám ahogy a Grand Prix-n is nyolcan játszanak ismét, online versenyen és csatában is maximálisan 8-an lehet játszani.  Érdekesség, hogy ha a kézikonzolunk menüjében levő "Friend List"-ben látjuk, hogy valaki online játszik, akkor onnan automatikusan csatlakozhatunk hozzá.

VR

Ha online versenyzünk, vagy csatázunk, akkor ugyanúgy szerezhetünk pontokat (VR, VS Rating rövidítésből jött), ahogy a Wiis változatban, de nem 5000 ponttól kezdünk, hanem 1000 ponttól, valamint érdekesség, hogy a megszerezhető pontszámok szórása is sokkal kisebb. Kevés pontot veszít az utolsó helyezett, de a győztes is kevesebb pontot kap. Most is pontszámunknak megfelelő ellenfél-játékosokkal rak össze minket a gép.

Irányítás

A / Y gomb: Gáz
B gomb: Fékezés
Analóg kar / 3DS forgatása Gyro-sensorral: Kanyarodás, driftelés
R gomb: Ugrás, driftelés, trükközés
L / X gomb: Tárgy használata
Érintőképernyő megérintése: Térképnézet váltása
START gomb: Játék szüneteltetése
HOME gomb: A 3DS menüjébe visszatérés
Felső gomb a Control Pad-on: Váltás Gyro-sensor-ba.

Karakterek

A Mario Kart 7-ben összesen 17 karakter közül választhatunk, alapból 8 karaktertel játszhatunk, majd a megfelelő bajnokságok megnyerésével összesen további 9 karakter nyitható meg. A karakterek súlyuk alapján 5 csoportra vannak osztva: Pehelysúlyú (Feather), Könnyű (Light), Közepes (Medium), Cirkáló (Cruiser), Nehéz (Heavy). A karakterek egyéni súlya is befolyásolja a kocsi irányíthatóságát, és itt is igaz, hogy a kezdő játékosoknak érdemes könnyebb karaktereket választani. A megnyitható karaktereknél a harmadik sorban az olvasható, hogy melyik kupát kell megnyerni ahhoz, hogy játszhassunk vele.

Kezdő karakterek
Mario Luigi Peach Yoshi Bowser Donkey Kong Toad Koopa Troopa
Közepes Közepes Könnyű Könnyű Nehéz Cirkáló Pehely Pehely

 

Megnyitható karakterek
Daisy Wario Rosalina Metal Mario Shy Guy Honey Queen Wiggler Lakitu Mii
Könnyű Nehéz Cirkáló Nehéz Pehely Nehéz Cirkáló Pehely Közepes
150cc Mushroom Cup 150cc Flower Cup 150cc Star Cup 150cc Special Cup 150cc Shell Cup 150cc Banana Cup 150cc Leaf Cup 150cc Lightning Cup Az összes kupát meg kell nyerni

Karakter jellemzők

A karakterek súlyának szerint szokás jellemezni a sebességüket egy hatos skálán. A könnyebb karaktereknek jó a gyorsulásuk, míg a nehezebbeknek nagyobb a végsebességük.

Karakter statisztikák
Súlycsoport Sebesség Gyorsulás Súly Kezelés Úton kívüli sebesség Mini-turbo Stabilitás Drift
Szárazföld Víz Levegő Szárazföld Víz Levegő
Pehely 3 3 4 4 2,25 3 2,5 2,25 4 2,75 1,75 4,25
Könnyű 3,25 3 4 3,5 2,75 3 2,5 2,25 3,75 2,5 1,75 3,25
Közepes 3,5 2,75 4 3 3,25 2,75 2,25 2 3,75 2,5 1,75 3,25
Cirkáló 3,75 2,5 4 2,5 3,75 2,5 2 1,75 3,75 2,25 1,75 2,25
Nehéz 4 2,5 4 2 4,25 2,5 2 1,75 3,5 2,25 1,75 2,25

Ellenfelek sorrendje

A Super Mario Kart után ismét meghatározott sorrendje van a gépi játékosoknak, annak függvényében, hogy melyik karaktert választjuk. Ám az első Mario Kart-tal ellentétben itt nem egy karakter követ minket, hanem egy kisebb csoport.

Karakter Sorrend
Első számú Magas Közepes Alacsony
Mario - Luigi, Bowser, Toad, Metal Mario Daisy, Wario, Lakitu Peach, Yoshi, Donkey Kong
Luigi - Mario, Yoshi, Daisy, Honey Queen Peach, Koopa Troopa, Lakitu Wario, Rosaline, Shy Guy
Peach Toad Daisy, Laitu Donkey Kong Mario, Bowser
Yoshi Toad Donkey Kong, Wiggler Peach, Daisy, Metal Mario Mario, Wario
Bowser - Mario, Toad Daisy -
Donkey Kong - Mario, Koopa Troopa, Shy Guy Daisy Luigi, Wario, Honey Queen, Wiggler
Toad - Peach, Yoshi, Koopa Troopa, Lakitu Mario, Luigi, Bowser, Rosalina, Shy Guy Donkey Kong, Wario, Metal Mario, Honey Queen, Wiggler
Koopa Troopa Peach Bowser, Toad, Shy Guy Metal Mario, Honey Queen, Lakitu Donkey Kong, Daisy
Daisy - Luigi, Peach, Yoshi, Wario Koopa Troopa Metal Mario, Wiggler Honey Queen
Wario Mario Luigi, Daisy, Lakitu Peach, Koopa Troopa, Honey Queen Bowser, Metal Mario
Rosalina Koopa Troopa Peach, Yoshi, Honey Queen, Wiggler Mario, Luigi, Daisy, Wario, Shy Guy Bowser, Donkey Kong, Metal Mario, Lakitu
Metal Mario Mario Bowser, Rosalina, Honey Queen Luigi, Wario, Shy Guy Peach, Daisy
Shy Guy Toad Luigi, Donkey Kong, Koopa Troopa Rosalina Wario, Peach, Daisy, Wario
Honey Queen Metal Mario Yoshi, Koopa Troopa, Rosalina, Wiggler Mario, Luigi, Peach, Donkey Kong. Lakitu Bowser, Toad, Daisy, Wario, Shy Guy
Wiggler Shy Guy Yoshi, Bowser, Koopa Troopa, Lakitu Luigi, Peach Daisy, Wario, Metal Mario
Lakitu Daisy Mario, Luigi, Honey Queen, Wiggler Peach, Wario, Rosalina, Metal Mario, Shy Guy Bowser, Donkey Kong, Toad, Koopa Troopa
Mii Metal Mario Peach, Bowser, Koopa Troopa, Honey Queen Yoshi, Toad, Daisy Donkey Kong
Akinek van első számú ellenfele, azt legtöbbször egyedül követik. A magas szintű ellenfelek általában az első négy helyen vannak, a közepes szintűen középszinten, míg az alacsonyak hátul vannak. Mivel valakinél több, mint 8 karakter van, ezért nem szerepel mindenki, mindezek mellett olyan karakter is játszhat, aki nincs a listán.

A kocsi váza

Annak függvényében, hogy melyik karaktert választjuk, a kocsi vázának mérete is változik. A könnyű karakter is mehet nehéz kocsival, ám az kisebb lesz, és ha nekünk ütközik egy nehéz karakter, akkor könnyen kieshetünk a pályáról.

Kocsi váza
Méret Karakter
Kicsi Toad, Koopa Troopa, Shy Guy, Lakitu
Közepes Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Daisy, Metal Mario, Mii
Nagy Bowser, Donkey Kong, Wario, Rosalina, Honey Queen, Wiggler

Egyéb karakterek

Ahogy eddig is megszokhattuk, ebben a Mario Kart-ban is vannak egyéb karakterek, akik kicsit megkavarhatják a versenyt, vagy szurkolnak nekünk a pálya szélém.

Goomba Unagi Kecske Mii Rocky Wrench Csonthal
Óriás Goomba Chomp Sidestepper Pianta Piranha növény Goomba tábla
Swooper Kalapács Testvérek Hóember Flipper Szuper Piranha növény Vonat
Tiki Goon Banzai Bill Kígyó Shy Guy Birdo Star Thwomp
Sikító Oszlop Frogoon Dinoszaurusz Toad Thwomp Sétáló váza
Cheep-Cheep Lakitu Mega Wiggler Sétáló fa Autó Boo
Clampy Pingvin Ugráló hangjegyek Monty Mole Fishbone  

Tárgyak

Jónéhány klasszikusnak számító tárgyat ebben a Mario Kart-ban is megtalálunk, de itt is van egy néhány, ami eltűnt, például a Viharfelhő, POW-tégla, és a Mega Mushroom, valamint néhány tárgy sem tért vissza korábbról, mint például Boo, vagy a Hamis Tárgydoboz. Ha átmész egy Tárgydobozon, akkor megindul a Tárgyrulett, és kiválasztja a tárgyat nekünk. Erre a Mario Kart-ra is igaz, hogy ha elől vagyunk, akkor inkább gyengébb, védekezésre alkalmas tárgyat kaptunk, ha pedig hátul, akkor erősebbeket, mely a sebességünket növeli, vagy agresszívebben tudjuk támadni az ellenfeleket.

Tárgyak a pályán

Tárgydoboz: Ha átmegyünk egy ilyenen, akkor kapunk egy tárgyat, mellyel védhetjük magunkat, vagy támadhatjuk ellenfeleinket.
Érme: Ismét vannak a pályán érmék, melyeket érdemes gyűjteni, mert minél több van nálunk, annél gyorsabbak vagyunk. 10 érme összegyűjtévésel érjük a maximum sebességet, és nem is számol többet, bár ettől még felvehetünk többet is.

Az Tárgydoboz által megszerezhető tárgyak

A tárgyakat az L vagy az X gombbal tudjuk aktiválni

Tárgy neve Leírás
Banán Kicsúszik tőle, aki rámegy, és egy kis időre nem tudja irányítani a kocsit.
Három banán Most is lehet nálunk három banán, ezek követnek minket, amíg le nem tesszük a földre.
Zöld páncél Ha kilőjük, egyenesen megy, és akivel először "összetalálkozik" azt kiüti.
Három zöld páncél Amikor először aktiváljuk, akkor kocsink körül forog, ezáltal megvéd a támadásoktól, de ki is lehet lőni őket egyessével.
Piros páncél Továbbra is radar van beleépítve, így kiüti az előttünk levő versenyzőt. Az utat légvonalban teszi meg, ezért ha akadály van az előttünk levő versenyző előtt, akkor kiütődik a páncél
Három piros páncél Háromszoros támadás ellenfeleinkre, valamint szintén megvéd a támadásoktól.
Tüskés páncél Ismét funkciója, hogy kiüti az első helyezettet, de most a földön megy végig, ezért mindenkit kiüt, akivel "összetalálkozik".
Bob-omb Felrobban, ha lerakjuk. Ha valaki nekimegy, azonnal aktiválja magát.
Gomba Kocsink extra sebességet kap.
Három gomba Kocsink háromszor kap extra sebességet.
Aranygomba Annyiszor aktiváljuk, ahányszor csak akarjuk, de csak rövid ideig tart.
Bullet Bill Bullet Bill-é változunk, és a lehető legnagyobb sebességben száguld a pályán.
Blooper Lefröcsköli a kocsit, és a versenyzőket, hogy ne lásson senki semmit. Aki aktiválja, annak az előtte levő versenyzői esnek áldozatul.
Villám Mindenki kicsi lesz tőle, lelassulnak, és a tárgyaikat elvesztik.
Csillag Legyőzhetetlenné válsz tőle, és megnöveli a sebességet.
Tűzvirág Összesen hétszer lőhetünk ki vele tüzet, akit eltalál, az megcsúszik.
Szuper Levél Farok nő a kocsi mögé, ezáltal eltereli a mellette levő tárgyakat, annak segítségével is felvehetjük az érméket.
Szerencsés hetes Hét tárgy (Banán, Zöld Páncél, Piros Páncél, Gomba, Csillag, Blooper és Bob-omb) forog körülöttünk, és bármelyiket bármikor aktiválhatjuk.

Kocsik testreszabása

A Mario Kart 7-ben lehetőségünk van egyéni igényünk szerint testre szabni a kocsit, hiszen nem csak a karakter nehézsége befolyásolja a versenyt, hanem a kocsi is. Meghatározott kocsivázzal, kerékkel, és sárkányrepülővel magunk állíthatjuk össze a kocsit, annak függvényében, hogy szeretnénk versenyezni. Általánosságban négy módon lehet jellemezni a kocsikat:

  1. Gyors Gokart: Nagyszerű sebesség, mérsékelt súly, rossz gyorsulás, úton kívüli sebesség és kezelés
  2. Erős Gokart: Alacsony sebesség, úton kívüli sebesség, nagyszerű gyorsulás és kezelés, de kicsi a súlya
  3. Nehéz Gokart + Nagy sebesség: Nagy súly, jó úton kívüli sebesség, de nagyon rossz gyorsulás, és kezelés
  4. Könnyű Gokart + Közepes sebesség: Kicsi súly, jó úton kívüli sebesség és kezelés, valamint nagyszerű gyorsulás

Az alább levő táblázatban nyomon követhetjük, hogy egy-egy kocsirész hogyan befolyásolja annak tulajdonságait. A Standard részek minden tulajdonságában 0-s értéke, és a többi részek értékei a standard-hez vannak viszonyítva.

Kocsiváz
Név Sebesség Gyorsulás Súly Kezelés Úton kívüli sebesség Mini-turbo Stabilitás Drift
Szárazföld Víz Levegő Szárazföld Víz Levegő
Standard 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Gold Standard +0,25 0 -0,25 -0,25 +0,25 0 0 0 -0,25 -0,25 0 -0,25
Royal Ribbon -0,5 +0,5 +0,5 -0,25 -0,25 +0,5 +0,25 +0,25 -0,25 +0,5 0 +0,25
Bumble V 0 0 +0,5 +0,5 -0,25 -0,5 0 +0,25 +0,25 +1,5 0 +0,25
Growlster +0,5 -0,5

 
Aktuális játék
Mario & Rabbids: Sparks of Hope
 
Megjelenések

Mario vs. Donkey Kong - MEGJELENT!
Princess Peach: Showtime! - 2024. március 22.
Paper Mario: The Thousand-Year Door - 2024. május 23.
Luigi's Mansion 2 HD - 2024. június 27.

DLC-k:
-

 
Képek
 
Média
 
Egyéb oldalaim
 
Társoldalak
 
Linkek
 
Gamer rendezvények
 
Konzolboltok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Vélemény-nyilvánítás
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-19
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre