Mario Kart 7 (1. rész)
2013.03.06. 08:14
A Mario Kart 7 a hetedik Nintendo konzolra megjelent játék a sorozatban (Arcade gépekkel együtt a 9.) A játékot még tovább fejlesztették az előző, Wiis verzióhoz képest: Könnyű csatlakozni egymáshoz online, kisebb a lefagyás, összeköttetés megszakadásának esélye, és megannyi újdonság járul hozzá ahhoz, hogy joggal mondjuk a sorozat legjobbjának. Érdekessége, hogy ez azon kevés Nintendo játékok egyikének, mely világszerte szinte egy napon belül jelent meg.
Újdonságok
A Game Boy Advance-es rész után visszatérnek az érmék, bár itt más funkciókkal bír, mint az előző részekben. A 7. részben csak 10 érmét lehet maximálisan összegyűjteni, és az összesen összegyűjtött érmék számát menti el a rendszer, és elért érmemennyiség után különböző rejtett tárgyak nyílnak meg. Mindazonáltal az eddigi funkciói is megmaradtak: Csak 10 érmével érhetjük el a maximális sebességet, valamint egy bajnokságon belül az érmék összmennyisége is hozzájárul annak végén kapott rangunkhoz. Egy pályán maximum 10 érme gyűjthető össze; utána is fel lehet szedni érméket, de nem számolja hozzá. Ha kiütnek, vagy elcsúszunk egy banánhéjon, 3 érmét vesztünk el.
Ám a játéknak még emellett is sok újdonsága van. Az egyik legközkedveltebb, hogy ezen túl nem csak szárazföldön, hanem vizen, levegőben is mehetünk, ebben segítségünkre lesz egy sárkányrepülő, melyet nagyszerűen lehet irányítani a levegőben, valamint egy propeller, mely a vízben segít nekünk, hogy ne veszítsünk sebességet.
Szintén közkedvelt, hogy a kocsit mi magunk állíthatjuk össze. Kapunk külön autóvázat, kereket, és sárkányrepülőt, és mi állítjuk össze, hogy milyen kocsival szeretnénk versenyezni. Egy könnyebb kialakítású kocsi előnye, hogy könnyebb irányítani, míg egy nehezebb akár nagyon gyors tud lenni. Ahogy az előző Mario Kart-okban, erre a részre is igaz az, hogy a kezdő játékosoknak érdemesebb könnyebb kocsit összeállítani, míg a haladó játékosok már mehetnek nehezebb kocsival is, mely valóban gyorsabb, de a gyorsulása rossz, ezért ha kiütnek, akkor nehezebb újra elérni a maximális sebességet, ezért jobban ki kell ismerni a gokartok irányítását, hogy ha "balesetet szenvedünk", akkor a lehető legkevesebb kárt szenvedjük el. Az érmék összegyűjtése a kocsirészekben játszik kulcsszerepet, ugyanis újabb részeket kapunk meg bizonyos érmemennyiség összegyűjtése után. Sőt, ha nagyon sok érmét tudunk összeszedni, akkor akár különleges kocsit állíthatunk össze.
További újdonság az úgynevezett "Gyro-sensor", ahol olyan nézetben játszatunk, mintha mi ülnénk a kocsiban. Ekkor nem az analóg karral irányítjuk a kocsit, hanem a 3DS forgatásával, mintha a kézikonzolunk lenne a kormány. De mivel így eléggé nehézkes irányítani, ezért nem örvend olyan nagy népszerűségnek. Erre lehet megoldás a külön kapható Mario Kart 7 Wheel nevű kiegészítő, mely lényegében egy kormány, ennek segítségével könnyedebb lehet az irányítás.
Kisebb jellegű újdonság, és nehezebben is hallható, hogy ha első helyen vagyunk, akkor dinamikusabban szól a pálya zenéje, valamint lassabban szól, ha kiütnek minket, vagy fékezünk.
Játékmenet
Úgy tűnik, hogy csak a Wii-s Mario Kart kiváltsága volt a 12 versenyző, a Mario Kart 7-ben ismét 8-an versenyzünk egyszerre. Így az első helyezett ismét 10 pontot kap maximálisan, ám újdonság, hogy már az utolsó helyezett is kap 1 pontot. Így egy bajnokságon ismét 40 pont a maximum, és ismét kaptunk rangot, melyből kivették az A-E minősítéseket, és már csak 1-3 csillagos minősítések vannak.
Nagy innováció, hogy már nem csak a karakter, és a kocsi méretének függvénye, hogy milyen az irányítás, és a végsebesség, hanem a különböző kocsirészeké is, elsősorban a keréké, de a sárkányrepülő is hozzájárul ahhoz, hogy mennyire irányítható gyorsan a levegőben, valamint a kocsinak a váza is hozzájárul a jármű súlyához. A sárkányrepülőt is lehet az analóg karral irányítani, ezáltal olyan helyekre is eljuthatunk, ahova egyébként nem. Bár a víz alatt, a propellernek köszönhetően nem változik jelentősen a sebességünk, de nehezebb driftelni, és az abból következő sebességnövekedés is elenyészőbb, mint szárazföldön. Bár nagy előny, hogy már nem csak szárazföldön lehet menni, ettől még ugyanúgy megvan a pálya iránya, és nem lehet mindenhol vízbe menni, és ugyanúgy le lehet zuhanni, mint az előző részekben.
Játékmódok
Grand Prix (Bajnokság)
Ahogy szokás, a Mario Kart 7-ben is van Grand Prix, ahol egyedül a gép által irányított versenyzők ellen játszhatunk. Szokás szerint 50cc, 100cc, és 150cc térfogaton mehetünk, de megnyílik a Mirror is. Magasabb térfogaton itt is nehezebb, hiszen gyorsabbak a versenyzők, és agresszívebben támadnak minket is. Először csak az első kupa nyílik meg, ahogy megszerezzük az aranykupákat, úgy nyílik meg a többi is. És ha 150cc-n is megszerezzük az összes kupát, akkor nyílik meg a Mirror. Mivel ismét 8 versenyző van, ezért pontozás kicsit módosult, az alábbiak szerint:
1. hely |
2. hely |
3. hely |
4. hely |
5. hely |
6. hely |
7. hely |
8. hely |
10 pont |
8 pont |
6 pont |
5 pont |
4 pont |
3 pont |
2 pont |
1 pont |
Ugyanúgy vannak Nitro, és Retro bajnokságok is, a retro pályákat szépen felújították a 3DS-nek megfelelő grafikai szintre. Összesen 32 pálya van, először a Mushroom, és a Shell Cup nyílik meg, ahogy megszerezzük az aranyserleget, úgy nyílnak meg a következő bajnokságok. Van három pálya (Wuhu Island Loop, Wuhu Mountain Loop és Rainbow Road), ahol egy hosszú kört teszünk meg, és az van három szakaszra osztva. Néhány pályanév más az amerikai, és más az európai verzióban, itt az európait jelöltem:
Mushroon Cup |
Flower Cup |
Star Cup |
Special Cup |
Toad Circuit |
Wuhu Island Loop |
Piranha Plant Pipeway |
DK Jungle |
Daisy Hills |
Mario Circuit |
Wario's Galleon |
Rosalina's Ice World |
Cheep Cheep Cape |
Melody Motorway |
Koopa City |
Bowser's Castle |
Shy Guy Bazaar |
Alpine Pass |
Wuhu Mountain Loop |
Rainbow Road |
Shell Cup |
Banana Cup |
Leaf Cup |
Lightning Cup |
N64 Luigi's Raceway |
N64 Koopa Troopa Beach |
N64 Kalimari Desert |
Wii Koopa Cape |
GBA Bowser Castle 1 |
SNES Mario Circuit 2 |
DS DK Pass |
GCN Dino Dino Jungle |
Wii Mushroom Gorge |
Wii Coconut Mall |
GCN Daisy Cruiser |
DS Airship Fortress |
DS Luigi's Mansion |
DS Waluigi Pinball |
Wii Maple Treeway |
SNES Rainbow Road |
Time Trials (Időmérő)
Ebben a Mario Kartban is játszhatunk időmérőt, ezt a játékmódot nagyrészében megreformálták. Sokkal inkább előtérbe helyezték az online részét, ugyanis, ha a Nintendo 3DS-ünk hozzá van kötve a vezeték nélküli internethez, akkor folyamatosan frissíti az adott pályához tartozó időmérő eredményeket, melyeket világszerte mentek Mario Kart tulajdonosok. Az eredménye tárháza tágas, a legjobbaktól, a leggagyibbakig valamennyi eredménnyel összemérhetjük tudásunkat. Ebben a játékmódban is szabadon válaszhatjuk ki karakterünket, és a kocsirészeket, ezután kiválaszthatjuk, hogy melyik pályán szeretnénk próbára tenni magunkat. Érdemes figyelni a felső képernyőt, mert egyfajta grafikon-szerű ábrát láthatunk: Egy számegyenes-szerűségen láthatunk időeredményeket, és felette pontokat. Minél magasabban van, azt az eredményt annál többen érték el, tehát közelítünk az átlaghoz. A legmagasabb általában középen van, és ezen a grafikonon láthatjuk a Miinket, hogy pontosan mekkora időeredményt értünk el, ezáltal képet kapunk arról, hogy megy az adott pálya az átlaghoz képest. Mivel az időmérőnél ennyire az online lehetőségekre fókuszáltak, ezért kivették azt, hogy az általunk elért legjobb 5 eredményt menti el a gép, most már csak a legjobbat menti el. A Wi-Fi összeköttetésnek köszönhetően most is cserélhetünk szellemadatokat barátainkkal, és vele is összemérhetjük magunkat. Valamint SpotPass-on keresztül minden nap frissíti a Nintendo az adatokat, és a Mario Kart Channel-ben egy adott bajnokság pályáin gyűjti össze azt a 7 szellemadatot, melyek hasonló eredményt értek el, mint mi, úgy, hogy nagyjából mi vagyunk középszinten. Ez is egy jó módszer arra, hogy fejlődjünk, hiszen ha közöttük általában dobogós helyen végzünk, akkor legtöbbször javítunk az időeredményünkön.
VS
A versus játékmódban magunk választhatjuk ki, hogy mely pályákon szeretnénk versenyezni. A pontfelosztás ugyanaz, mint Grand Prix-n, a különbség annyi, hogy nem kötelező bevenni a gépi játékosokat, ekkor arányban pontoz, például, ha ketten játszunk, akkor az első helyezett 10 pontot kap, a második helyezett pedig 5 pontot, és így szóródnak a pontszámok. Ez a játékmód nem elérhető egyjátékos módban, amit én személy szerint sérelmezek, mert nagyon jó ötlet volt a Mario Kart: Double Dash!!-ban az All Cup Tour mode, ami bár exkluzív, de a későbbi részekben egyjátékos módban is volt VS, amiben egyéni beállításoknál 32 pályás menetet is be lehet állítani, ezzel nagyszerűen fel lehet mérni, hogy jelenleg milyen a játéktudásunk. Többjátékos módban itt is lehetőségünk van egy- vagy többkártyás játékmódra is. Fontos, hogy a többkártyás (Multi-Card play) játékmód csak akkor működik, ha minden egyes játékosnak is megvan a játék. Többi esetben csak egykártyás (Single-Card play) játékmód választható. Ekkor lehetséges az, hogy akár több játékosnak is legyen kártyája, ők szabadon válaszhatnak karaktert, és kocsit, míg akik Download Play-jel csatlakoztak a játékhoz, csak standard kocsival, és csak Shy Guy-jal mehetnek. A VS-ben csak 4 pályát mehetünk, ezután a gép eredményt hirdet. Az érmék eltárolódnak, de csillag-rangot nem kapunk.
Battle
Könnyed csatározás egy- vagy többjátékos módban. Kétféle játékmód létezik ezen belül:
Balloon Battle
A jól ismert, és közkedvelt léggömb csata, ahol mindenkinek 3 léggömbje van. Ugyanúgy tárgyakkal kell kiütni az ellenfél játékosokat, ezáltal elveszít egy léggömböt. Egy pontot ér, ha kiütünk egy ellenfelet. Itt nem áll meg a három léggömb elvesztése után az adott játékos játéka, hanem újrakezdheti, de egy pontot elveszít. Maradt a 2 perces időlimit.
Coin Battle
Nem régi találmány az érmecsata, de népszerűségének köszönhetően meghagyták a 3DS-es Mario Kart 7-ben. Ekkor a pályán levő érméket kell összegyűjteni, és az nyer, aki a 2 perces időlimit alatt a legtöbb érmét gyűjti össze. Itt is kiüthetjük tárgyakkal ellenfeleinket, ekkor elveszít néhány érmét. Az itt összegyűjtött érmék nem adódnak hozzá az összegyűjtött érmemennyiséghez, mellyel tárgyakat nyithatunk meg.
Battle pályák
A Battle-ban hát pálya van, három új, három retro:
Új pályák |
Honeybee House |
Sherbet Rink |
Wuhu Town |
Retro pályák |
GBA Battle Course 1 |
N64 Big Donut |
DS Palm Shore |
Online többjátékos mód
A Nintendo 3DS online lehetőségeinek köszönhetően, interneten keresztül is játszhatunk, mely még a Wiis verzióhoz képest is tovább fejlődött. Hasonlóképp a játékos világszerte játszhat az összes internetre csatlakozott játékkal, ám ahogy a Grand Prix-n is nyolcan játszanak ismét, online versenyen és csatában is maximálisan 8-an lehet játszani. Érdekesség, hogy ha a kézikonzolunk menüjében levő "Friend List"-ben látjuk, hogy valaki online játszik, akkor onnan automatikusan csatlakozhatunk hozzá.
VR
Ha online versenyzünk, vagy csatázunk, akkor ugyanúgy szerezhetünk pontokat (VR, VS Rating rövidítésből jött), ahogy a Wiis változatban, de nem 5000 ponttól kezdünk, hanem 1000 ponttól, valamint érdekesség, hogy a megszerezhető pontszámok szórása is sokkal kisebb. Kevés pontot veszít az utolsó helyezett, de a győztes is kevesebb pontot kap. Most is pontszámunknak megfelelő ellenfél-játékosokkal rak össze minket a gép.
Irányítás
A / Y gomb: Gáz
B gomb: Fékezés
Analóg kar / 3DS forgatása Gyro-sensorral: Kanyarodás, driftelés
R gomb: Ugrás, driftelés, trükközés
L / X gomb: Tárgy használata
Érintőképernyő megérintése: Térképnézet váltása
START gomb: Játék szüneteltetése
HOME gomb: A 3DS menüjébe visszatérés
Felső gomb a Control Pad-on: Váltás Gyro-sensor-ba.
Karakterek
A Mario Kart 7-ben összesen 17 karakter közül választhatunk, alapból 8 karaktertel játszhatunk, majd a megfelelő bajnokságok megnyerésével összesen további 9 karakter nyitható meg. A karakterek súlyuk alapján 5 csoportra vannak osztva: Pehelysúlyú (Feather), Könnyű (Light), Közepes (Medium), Cirkáló (Cruiser), Nehéz (Heavy). A karakterek egyéni súlya is befolyásolja a kocsi irányíthatóságát, és itt is igaz, hogy a kezdő játékosoknak érdemes könnyebb karaktereket választani. A megnyitható karaktereknél a harmadik sorban az olvasható, hogy melyik kupát kell megnyerni ahhoz, hogy játszhassunk vele.
Kezdő karakterek
Mario |
Luigi |
Peach |
Yoshi |
Bowser |
Donkey Kong |
Toad |
Koopa Troopa |
Közepes |
Közepes |
Könnyű |
Könnyű |
Nehéz |
Cirkáló |
Pehely |
Pehely |
Megnyitható karakterek
Daisy |
Wario |
Rosalina |
Metal Mario |
Shy Guy |
Honey Queen |
Wiggler |
Lakitu |
Mii |
Könnyű |
Nehéz |
Cirkáló |
Nehéz |
Pehely |
Nehéz |
Cirkáló |
Pehely |
Közepes |
150cc Mushroom Cup |
150cc Flower Cup |
150cc Star Cup |
150cc Special Cup |
150cc Shell Cup |
150cc Banana Cup |
150cc Leaf Cup |
150cc Lightning Cup |
Az összes kupát meg kell nyerni |
Karakter jellemzők
A karakterek súlyának szerint szokás jellemezni a sebességüket egy hatos skálán. A könnyebb karaktereknek jó a gyorsulásuk, míg a nehezebbeknek nagyobb a végsebességük.
Karakter statisztikák |
Súlycsoport |
Sebesség |
Gyorsulás |
Súly |
Kezelés |
Úton kívüli sebesség |
Mini-turbo |
Stabilitás |
Drift |
Szárazföld |
Víz |
Levegő |
Szárazföld |
Víz |
Levegő |
Pehely |
3 |
3 |
4 |
4 |
2,25 |
3 |
2,5 |
2,25 |
4 |
2,75 |
1,75 |
4,25 |
Könnyű |
3,25 |
3 |
4 |
3,5 |
2,75 |
3 |
2,5 |
2,25 |
3,75 |
2,5 |
1,75 |
3,25 |
Közepes |
3,5 |
2,75 |
4 |
3 |
3,25 |
2,75 |
2,25 |
2 |
3,75 |
2,5 |
1,75 |
3,25 |
Cirkáló |
3,75 |
2,5 |
4 |
2,5 |
3,75 |
2,5 |
2 |
1,75 |
3,75 |
2,25 |
1,75 |
2,25 |
Nehéz |
4 |
2,5 |
4 |
2 |
4,25 |
2,5 |
2 |
1,75 |
3,5 |
2,25 |
1,75 |
2,25 |
Ellenfelek sorrendje
A Super Mario Kart után ismét meghatározott sorrendje van a gépi játékosoknak, annak függvényében, hogy melyik karaktert választjuk. Ám az első Mario Kart-tal ellentétben itt nem egy karakter követ minket, hanem egy kisebb csoport.
Karakter |
Sorrend |
Első számú |
Magas |
Közepes |
Alacsony |
Mario |
- |
Luigi, Bowser, Toad, Metal Mario |
Daisy, Wario, Lakitu |
Peach, Yoshi, Donkey Kong |
Luigi |
- |
Mario, Yoshi, Daisy, Honey Queen |
Peach, Koopa Troopa, Lakitu |
Wario, Rosaline, Shy Guy |
Peach |
Toad |
Daisy, Laitu |
Donkey Kong |
Mario, Bowser |
Yoshi |
Toad |
Donkey Kong, Wiggler |
Peach, Daisy, Metal Mario |
Mario, Wario |
Bowser |
- |
Mario, Toad |
Daisy |
- |
Donkey Kong |
- |
Mario, Koopa Troopa, Shy Guy |
Daisy |
Luigi, Wario, Honey Queen, Wiggler |
Toad |
- |
Peach, Yoshi, Koopa Troopa, Lakitu |
Mario, Luigi, Bowser, Rosalina, Shy Guy |
Donkey Kong, Wario, Metal Mario, Honey Queen, Wiggler |
Koopa Troopa |
Peach |
Bowser, Toad, Shy Guy |
Metal Mario, Honey Queen, Lakitu |
Donkey Kong, Daisy |
Daisy |
- |
Luigi, Peach, Yoshi, Wario |
Koopa Troopa Metal Mario, Wiggler |
Honey Queen |
Wario |
Mario |
Luigi, Daisy, Lakitu |
Peach, Koopa Troopa, Honey Queen |
Bowser, Metal Mario |
Rosalina |
Koopa Troopa |
Peach, Yoshi, Honey Queen, Wiggler |
Mario, Luigi, Daisy, Wario, Shy Guy |
Bowser, Donkey Kong, Metal Mario, Lakitu |
Metal Mario |
Mario |
Bowser, Rosalina, Honey Queen |
Luigi, Wario, Shy Guy |
Peach, Daisy |
Shy Guy |
Toad |
Luigi, Donkey Kong, Koopa Troopa |
Rosalina |
Wario, Peach, Daisy, Wario |
Honey Queen |
Metal Mario |
Yoshi, Koopa Troopa, Rosalina, Wiggler |
Mario, Luigi, Peach, Donkey Kong. Lakitu |
Bowser, Toad, Daisy, Wario, Shy Guy |
Wiggler |
Shy Guy |
Yoshi, Bowser, Koopa Troopa, Lakitu |
Luigi, Peach |
Daisy, Wario, Metal Mario |
Lakitu |
Daisy |
Mario, Luigi, Honey Queen, Wiggler |
Peach, Wario, Rosalina, Metal Mario, Shy Guy |
Bowser, Donkey Kong, Toad, Koopa Troopa |
Mii |
Metal Mario |
Peach, Bowser, Koopa Troopa, Honey Queen |
Yoshi, Toad, Daisy |
Donkey Kong |
Akinek van első számú ellenfele, azt legtöbbször egyedül követik. A magas szintű ellenfelek általában az első négy helyen vannak, a közepes szintűen középszinten, míg az alacsonyak hátul vannak. Mivel valakinél több, mint 8 karakter van, ezért nem szerepel mindenki, mindezek mellett olyan karakter is játszhat, aki nincs a listán. |
A kocsi váza
Annak függvényében, hogy melyik karaktert választjuk, a kocsi vázának mérete is változik. A könnyű karakter is mehet nehéz kocsival, ám az kisebb lesz, és ha nekünk ütközik egy nehéz karakter, akkor könnyen kieshetünk a pályáról.
Kocsi váza |
Méret |
Karakter |
Kicsi |
Toad, Koopa Troopa, Shy Guy, Lakitu |
Közepes |
Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Daisy, Metal Mario, Mii |
Nagy |
Bowser, Donkey Kong, Wario, Rosalina, Honey Queen, Wiggler |
Egyéb karakterek
Ahogy eddig is megszokhattuk, ebben a Mario Kart-ban is vannak egyéb karakterek, akik kicsit megkavarhatják a versenyt, vagy szurkolnak nekünk a pálya szélém.
Goomba |
Unagi |
Kecske |
Mii |
Rocky Wrench |
Csonthal |
Óriás Goomba |
Chomp |
Sidestepper |
Pianta |
Piranha növény |
Goomba tábla |
Swooper |
Kalapács Testvérek |
Hóember |
Flipper |
Szuper Piranha növény |
Vonat |
Tiki Goon |
Banzai Bill |
Kígyó |
Shy Guy |
Birdo |
Star Thwomp |
Sikító Oszlop |
Frogoon |
Dinoszaurusz |
Toad |
Thwomp |
Sétáló váza |
Cheep-Cheep |
Lakitu |
Mega Wiggler |
Sétáló fa |
Autó |
Boo |
Clampy |
Pingvin |
Ugráló hangjegyek |
Monty Mole |
Fishbone |
|
Tárgyak
Jónéhány klasszikusnak számító tárgyat ebben a Mario Kart-ban is megtalálunk, de itt is van egy néhány, ami eltűnt, például a Viharfelhő, POW-tégla, és a Mega Mushroom, valamint néhány tárgy sem tért vissza korábbról, mint például Boo, vagy a Hamis Tárgydoboz. Ha átmész egy Tárgydobozon, akkor megindul a Tárgyrulett, és kiválasztja a tárgyat nekünk. Erre a Mario Kart-ra is igaz, hogy ha elől vagyunk, akkor inkább gyengébb, védekezésre alkalmas tárgyat kaptunk, ha pedig hátul, akkor erősebbeket, mely a sebességünket növeli, vagy agresszívebben tudjuk támadni az ellenfeleket.
Tárgyak a pályán
Tárgydoboz: Ha átmegyünk egy ilyenen, akkor kapunk egy tárgyat, mellyel védhetjük magunkat, vagy támadhatjuk ellenfeleinket.
Érme: Ismét vannak a pályán érmék, melyeket érdemes gyűjteni, mert minél több van nálunk, annél gyorsabbak vagyunk. 10 érme összegyűjtévésel érjük a maximum sebességet, és nem is számol többet, bár ettől még felvehetünk többet is.
Az Tárgydoboz által megszerezhető tárgyak
A tárgyakat az L vagy az X gombbal tudjuk aktiválni
Tárgy neve |
Leírás |
Banán |
Kicsúszik tőle, aki rámegy, és egy kis időre nem tudja irányítani a kocsit. |
Három banán |
Most is lehet nálunk három banán, ezek követnek minket, amíg le nem tesszük a földre. |
Zöld páncél |
Ha kilőjük, egyenesen megy, és akivel először "összetalálkozik" azt kiüti. |
Három zöld páncél |
Amikor először aktiváljuk, akkor kocsink körül forog, ezáltal megvéd a támadásoktól, de ki is lehet lőni őket egyessével. |
Piros páncél |
Továbbra is radar van beleépítve, így kiüti az előttünk levő versenyzőt. Az utat légvonalban teszi meg, ezért ha akadály van az előttünk levő versenyző előtt, akkor kiütődik a páncél |
Három piros páncél |
Háromszoros támadás ellenfeleinkre, valamint szintén megvéd a támadásoktól. |
Tüskés páncél |
Ismét funkciója, hogy kiüti az első helyezettet, de most a földön megy végig, ezért mindenkit kiüt, akivel "összetalálkozik". |
Bob-omb |
Felrobban, ha lerakjuk. Ha valaki nekimegy, azonnal aktiválja magát. |
Gomba |
Kocsink extra sebességet kap. |
Három gomba |
Kocsink háromszor kap extra sebességet. |
Aranygomba |
Annyiszor aktiváljuk, ahányszor csak akarjuk, de csak rövid ideig tart. |
Bullet Bill |
Bullet Bill-é változunk, és a lehető legnagyobb sebességben száguld a pályán. |
Blooper |
Lefröcsköli a kocsit, és a versenyzőket, hogy ne lásson senki semmit. Aki aktiválja, annak az előtte levő versenyzői esnek áldozatul. |
Villám |
Mindenki kicsi lesz tőle, lelassulnak, és a tárgyaikat elvesztik. |
Csillag |
Legyőzhetetlenné válsz tőle, és megnöveli a sebességet. |
Tűzvirág |
Összesen hétszer lőhetünk ki vele tüzet, akit eltalál, az megcsúszik. |
Szuper Levél |
Farok nő a kocsi mögé, ezáltal eltereli a mellette levő tárgyakat, annak segítségével is felvehetjük az érméket. |
Szerencsés hetes |
Hét tárgy (Banán, Zöld Páncél, Piros Páncél, Gomba, Csillag, Blooper és Bob-omb) forog körülöttünk, és bármelyiket bármikor aktiválhatjuk. |
Kocsik testreszabása
A Mario Kart 7-ben lehetőségünk van egyéni igényünk szerint testre szabni a kocsit, hiszen nem csak a karakter nehézsége befolyásolja a versenyt, hanem a kocsi is. Meghatározott kocsivázzal, kerékkel, és sárkányrepülővel magunk állíthatjuk össze a kocsit, annak függvényében, hogy szeretnénk versenyezni. Általánosságban négy módon lehet jellemezni a kocsikat:
-
Gyors Gokart: Nagyszerű sebesség, mérsékelt súly, rossz gyorsulás, úton kívüli sebesség és kezelés
-
Erős Gokart: Alacsony sebesség, úton kívüli sebesség, nagyszerű gyorsulás és kezelés, de kicsi a súlya
-
Nehéz Gokart + Nagy sebesség: Nagy súly, jó úton kívüli sebesség, de nagyon rossz gyorsulás, és kezelés
-
Könnyű Gokart + Közepes sebesség: Kicsi súly, jó úton kívüli sebesség és kezelés, valamint nagyszerű gyorsulás
Az alább levő táblázatban nyomon követhetjük, hogy egy-egy kocsirész hogyan befolyásolja annak tulajdonságait. A Standard részek minden tulajdonságában 0-s értéke, és a többi részek értékei a standard-hez vannak viszonyítva.
Kocsiváz |
Név |
Sebesség |
Gyorsulás |
Súly |
Kezelés |
Úton kívüli sebesség |
Mini-turbo |
Stabilitás |
Drift |
Szárazföld |
Víz |
Levegő |
Szárazföld |
Víz |
Levegő |
Standard |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Gold Standard |
+0,25 |
0 |
-0,25 |
-0,25 |
+0,25 |
0 |
0 |
0 |
-0,25 |
-0,25 |
0 |
-0,25 |
Royal Ribbon |
-0,5 |
+0,5 |
+0,5 |
-0,25 |
-0,25 |
+0,5 |
+0,25 |
+0,25 |
-0,25 |
+0,5 |
0 |
+0,25 |
Bumble V |
0 |
0 |
+0,5 |
+0,5 |
-0,25 |
-0,5 |
0 |
+0,25 |
+0,25 |
+1,5 |
0 |
+0,25 |
Growlster |
+0,5 |
-0,5 |
| | |