Super Mario All-Stars
2012.01.26. 16:04
Megjelenés
Super Nintendo Entertainment System
Japán: 1993. július 14.
Amerika: 1993. augusztus 13.
Európa: 1993. december 16.
Fejlesztő / Kiadó: Nintendo
Stílus: Platform
Játékmód: 1-2 játékos
Grafikai fejlesztés: Shigeru Miyamoto
Eredeti zene: Koji Kondo
Zenei fejlesztés: Soyo Oka
|
A Super Mario All-Stars (Japánban Super Mario Collection) egy Super Nintendo Entertainment System-re megjelent válogatásjáték, mely négy korábban megjelent Mario játékot foglal magába: Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, Super Mario Bros.: The Lost Levels. Mindegyik játék grafikailag és zeneileg a Super Nintendo szintjére lett fejlesztve. Ez az egyik legnépszerűbb válogatás játék, mivel a legnépszerűbb Mario játékokat foglalja magába, és úgy fejlesztették, hogy még jobbá tették a Mario játékokat. Több, mint 10 millió példányszámot adtak el belőle világszerte. A játékot "Mario Extravaganza" munkacímen fejlesztették.
Változások a Super Mario Bros. és Super Mario Bros.: The Lost Levels játékokban
Grafika
Mivel ez a két játék a NES korszak elején jelent meg, ezért ezek nagy grafikai ráncfelvarrásra szorultak. Nagyon szép lett, a bokrok mozognak, a felhők nagyon élethűk lettek, Mario mozgása is sokkal élethűbb. A 3., 5., és 7. világok pályáinak talaját hó fedi, de ez a mozgásban nem befolyásol. A föld alatti pályák hátterében bányafalak vannak. A vízben levő tárgyak, ellenségek kicsit torzítva lettek, a Blooperek rózsaszínek, míg a szürke Cheep-Cheep-ek zöldek lettek. A háttér parallaxisan mozog, ami a Mode 7 trükkből adódik. Ami kevésbé van hátul, az lassabban megy hátra, míg ami nagyon hátul van, az olyan, mintha követne minket, de lassabban jön előre, mint a valóságban. A titkos föld alatti pályákon egy képet láthatunk, ahol Mario és Luigi V alakot mutat két ujjával, és felettük "Bonus" felirat van. Ugyanez a Coin Heaven-ben.
Luigi végre különbözik alakra Mariótól. Itt kapja meg a végleges formáját, Mariónál magasabb, és soványabb. És a Tűz Mario és Tűz Luigi ruházatuk is különböznek. A pálya végén, amikor a zászlórúdról lejönnek, és mielőtt bemennek a kastélyba, egy V jelet mutatnak, ugyanezt láthatunk, amikor bemennek egy csőbe. Ilyen apróságokkal növelték az interakciót a karakterek és a játékosok között.
Minden világ kastélyában, amikor megmentünk egy Toadot, egy zsákba vannak bezárva, és amikor Mario odaér, kiszabadulnak. Érdekesség, hogy ahányadik világban mentjük meg Toadot, annyi Toad van a zsákban, és egyre kisebbek. A Hercegnő megmentésének az animációja is megváltozott, ugyanis ő most a láva felett egy ketrecszerűségben van, és amikor meglátja Mariót, akkor a nyakába ugrik, megpuszilja, amitől Mario teljesen zavarba jön, és elpirul. Ha Mario kicsi Marióként ér Hercegnőhöz, akkor egy Szuper Gomba esik Marióra, amitől megnő. A Lost Levels A-világában 5 Toadot mentünk meg, a B-ben 6-ot, míg a C-ben 7-et.
Játékmenet
A játékot 5 élettel kezdjük 3 helyett. A pályát bemutató képernyőnél nemcsak azt látjuk, hogy mennyi életünk van, hanem, hogy mely ellenségek tűnnek fel a pályán. Az összes glitch-et kijavították a játékban, és ha 9-nél több életünk van, akkor azt rendesen mutatja, míg a NES verzióban 9-nél nagyobb értékeket valamilyen szimbólummal helyettesítette.
Amikor Game Over-t kapunk, akkor a gép megkérdezi, hogy akarjuk-e folytatni a játékot, vagy mentünk és folytatjuk, vagy mentünk, és kilépünk. És a játék logója mellett Mario vagy Luigi artworköt láthatunk.
A The Lost Levels-ben minden pálya után lehet menteni. Ezt azért találták ki, mert maga a játék annyira nehéz (ezért nem jelent meg Japánon kívül), hogy ha pályánként lehet menteni, az jobban motiválhatja a játékosokat, hogy játsza végig.
Zene
Minden zenét korszerűsítettek, emellett külön zenét kapott a titkos pályarész, a Bowser csata, és a valódi Bowser csata.
Változások a Super Mario Bros. 2 játékban
Grafika
Ez a játék nem kapott akkora grafikai ráncfelvarrást, mint az elődje, a háttér korszerűsítésén túl néhány ellenség színét változtatták meg. Az eredetileg rózsaszín Shy Guy-ok, és Snifitek kékek lettek, a Beezók (más néven Shy Away-ek) pirosak és sárgák lettek, mindkét Mouser (az első és harmadik világ főellensége) szürke. A játszható karakterek is újra lettek színezve, ugyanis a NES verzióban kemény három színt használtak hozzájuk.
A háttér sokkal szebb lett, a Super Mario Bros. remake-ben is látható felhők jelennek meg ebben a játékban is. A baloldalon szív jelzi az életerőnket, és nem hatszög, mint a NES verzióban.
Zene
Minden zenét korszerűsítettek, és a hangokat is fejlesztették, például amikor hőseink felvesznek egy zölséget, vagy egy ellenséget.
Egyéb
Itt is lehet menteni.
Változások a Super Mario Bros. 3 játékban
Grafika
Mivel ez a játék igencsak kihasználta a NES képességeit, ezért az alap sprite-okon nem sokat változtattak, csupán újra színezték őket. Luigi megkapta itt is végleges alakját. A háttér színeit itt is kipofozták, és a föld alatti pályák is realisztikusak lettek. Néhány tárgy realisztikusabb színt kapott, így például a Szuper Levél barna lett, a Horgony pedig szürke. A Pikk- és az N-Pikk négyzet szobái is színesek lettek, ahogy a Toad házak is. A 3-9 és a 7-5 pályáinak glitch-eit kijavították. A királyok korábbi Nintendo játékok karakterekké lettek átváltoztatva.
Játékmenet
Bár itt is 5 élet van, de 5 élettől kezdünk, mert az 1 élet az utolsó, míg a NES verzióban 0. Az egyik legjobb újítás, hogy a címképernyőn nemcsak magát a játékot választhatjuk ki 1 vagy 2 játékos módban, hanem van Battle Game is. Már a NES-es verzióban is lehetett Mario Bros.-szerű csatát vívni társukkal, itt külön is játszhatjuk. Itt az veszít, aki előbb hal meg, vagy kevesebb érmét gyűjt össze. Öt játék van, és az nyer, aki összességében több játékot nyer meg.
Zene
Minden zenét korszerűsítettek, a hangok realisztikusak lettek.
Későbbi megjelenések
Super Mario All Stars + Super Mario World
A játékot 1995-ben újra kiadták a Super Mario World játékkal együtt. A fent említett négy játékot megtartották, és a Super Mario World-öt is fejlesztették grafikailag, például Luigi itt is különbözik alakra. Érdekesség, hogy néhány cselekedete is más, például köpi a tűzgolyót Tűz Luigiként, nem dobja. Itt is négy mentési lehetőségünk van, és nem a játék címképernyőjében nyitjuk meg a mentésünket, hanem az All-Stars választó-képernyőjében.
Super Mario All Stars - 25th Anniversary Edition
Limitált pélányszámban Wiire is megjelent a játék a Super Mario Bros. megjelenésének 25. évfordulója alkalmából, 2010-ben. A Nintendo valami különleges pakkal akarta megünnepelni Mario 25 éves évfordulóját, így jött, hogy ha már minden Mario játékot megjelentettek Virtual Console-on, akkor legyen a Super Mario All-Stars. Egy dobozban jelent meg, ugyanis megspékelték egy Mario Soundtrack CD-vel, és egy Super Mario History füzettel, melyben sok Mario artworköt láthatunk, és kis emlékeztető az elmúlt 25 év legjobb Mario játékairól a készítőkkel. Az európai kiadású füzetben a játékok japán borítói láthatók, amit valamiért nem módosítottak.
A játékmenet semmit nem változott, olyannyira retro lett a kiadás, hogy csak 50 Hz-ben lehet játszani, és 4:3 szélességben, így sokan drágállták a kiadvány árát.
|