Super Mario Land
2012.01.23. 07:52
Megjelenés
Game Boy
Japán: 1989. április 21.
Amerika: 1989. július 31.
Európa: 1990. szeptember 28.
3DS Virtual Console
Japán: 2011. június 7.
Amerika: 2011. június 6.
Európa: 2011. június 7.
Fejlesztő / Kiadó: Nintendo
Stílus: 2D Platform
Játékmód: 1 játékos
Rendező: Satoru Okada
Producer: Gunpei Yokoi
Zeneszerző: Hirokazu Tanaka
Programozó: Takahiro Harada és Masao Yamamoto
Grafika: Hirofumi Matsuoka és Masahiko Mashimo
|
A Super Mario Land Game Boy-ra megjelent Mario játék, a konzol nyitókínálatának egyik játéka volt. Ez a legrövidebb Mario platform játék, mivel ekkoriban még nem voltak ismertek a Game Boy technikai specifikációi, így ez a játék jóval egyszerűbbnek tűnik a asztali konzolos testvéreinél. Ezt a játékot nem Shigeru Miyamoto, hanem Gunpei Yokoi tervezte.
Történet
Az előző Mario játékokkal ellentétben ez nem a Gomba Királyságban játszódik, hanem a Sarasa világban, és a főellenség Tatanga, aki egy űrlény, megtámadta ezt a békés országot. Ez a világ négy királyságra van osztva: Birabuto, Muda, Easton és Chai. Tatanga meghipnotizálta a királyságok lakosait, hogy azt cselekedjenek, amit ő akar, és össze akar házasodni Daisy Hercegnővel. Amikor Mario ezt megtudta, azonnal elindult, hogy Chai királyságot elérve megmentse Daisyt, ám útja nagyon nehéz, hiszen új királyság révén olyan ellenségekkel találkozik, akiket eddig soha nem látott.
Játékmenet
Annak ellenére, hogy sok új ellenség van, a játék egyáltalán nem nehéz. Maga a játékmenet nagyon hasonlít az előző Mario játékokéhoz, tehát pályákon kell végigmenni. Négy világ van, mindegyikben három pálya, tehát összesen 12 pályából áll a játék. A Control Paddal tudjuk Mariót irányítani. Az A-gombbal ugorhatunk, és B-gombbal tudunk gyorsulni, és szuperlabdát dobni. A START-gombbal tudjuk a játékot szünetelni. Ha felveszünk egy 1-Up Gombát, összegyűjtünk 100 érmét, vagy 100.000 pontot, akkor egy élet a jutalmunk. Itt is több alakja van Mariónak. A kis Mario a leggyengébb alak, így kezdjük a játékot, és ha megérintünk egy ellenséget, meghalunk. A Szuper Gombától Super Mario leszünk, így téglákat tudunk széttörni, és ha nekimegyünk egy ellenségnek, kis Marióvá változunk vissza. Újdonság a Virág, amitől nem Tűz Marióvá, hanem Szuperlabda Marióvál változunk, mellyel Szuperlabdákat tudunk dobni ellenségeket megsebezve. Nem úgy működik, mint a tűzgolyó, mert nem pattog, hanem csak a képernyő határát elérve vált irányt, így némileg nehézkesebb használata. Itt is találunk csillagot, melytől sérthetetlen Marióvá változunk, és letarolunk minden utunkban álló ellenséget. Minden pálya végén két kijáratot találunk. Az alsó kijáratot könnyű elérni, itt csak továbbmegyünk a következő pályára, míg a felső kijáratot jóval nehezebb elérni, viszont ott egy jutalompályára érünk, ahol Virágot, vagy 1, 2, 3 életet kaphatunk, attól függően melyiket választjuk ki.
Ellenségek
Körülbelül 30 féle ellenség található a játékban, mindegyikkel csak itt találkozunk, semelyik másik játékban nem, bár több ellenség alakja és neve hasonlít a korábbi Mario játékokban látható ellenségekéhez. A neveiket nem változtatták meg a japán verzióhoz képest, de néhány ellenség nevét árírták a 3DS Virtual Console verzióban. Azok zárójelben láthatók.
Gyakori ellenségek (ezek mindegyik világban megtalálhatók)
-
Chibibo (Goombo)
-
Nokobon (Bombshell Koopa)
-
Pakkun Flower (Piranha Plant)
-
Gira (Bullet Biff)
Az első királyság (Borabuto Királyság) ellenségei
-
Bunbun
-
Fly
-
Gao
-
King Tokomesu (főellenség)
A második királyság (Muda Királyság) ellenségei
-
Honen
-
Mekabon
-
Yurarin Boo
-
Torion
-
Yurarin
-
Gunion
-
Dragonzamasu (főellenség)
-
Tamao (a főellenség segédje)
A harmadik királyság (Easton Királyság) ellenségei
-
Tokotoko
-
Batadon
-
Ganchan
-
Suu
-
Kumo
-
Hiyoihoi (főellenség)
A negyedik királyság (Chai Királyság) ellenségei
-
Pionpi
-
Pompon Flower
-
Roto-Disc
-
Nyololin
-
Chicken
-
Chikako
-
Roketon
-
Biokinton (főellenség)
-
Tatanga (a játék főellensége)
Érdekességek
-
Ez az első olyan Mario játék, ahol még csak utalásszerűen sem találkozunk Luigival, Toaddal, és Princess-szel, és a második olyan Mario játék, ahol nem Bowser a főellenség
-
Ez az egyetlen Mario játék, ahol van Szuperlabda Mario képesség. Ezt azért találták ki, mert Super Mario kicsi a képernyőn, és sehogy nem tudták úgy átszínezni Mario ruháját, hogy látszódjon, hogy Tűz Mario, így találták ki ezt a képességet, mely egy kicsit megnehezíti a játékot, hiszen nem úgy működik, mint a tűzlabda.
-
Ebben a játékban a csillag zenéje a Galop Infernal-ból van. (Vagy ahogy sokan ismerik: Kánkán)
-
Az amerikai doboz hátulján Koopa Troopa van írva, ezt az európaiban korrigálták.
|